Sandefjord - LSK, Komplett.no Arena, søndag 18. oktober kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Xavi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 1275

    Skuffa over dommeren og skuffet at Berg ikke byttet før.

    Hvor mange poeng har vi mistet pga horrible dommeravgjørelser nå?
    Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
    Anders, Tidligere styremedlem KFL

    Kommentar

    • heidar
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2121

      Opprinnelig skrevet av Xavi
      Hvor mange poeng har vi mistet pga horrible dommeravgjørelser nå?
      Ca. like mange som vi har mistet fordi vi har blitt feige og lagt oss bakpå.
      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

      Endelig er mørketida over.

      Kommentar

      • Stan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 1075

        Opprinnelig skrevet av heidar
        Ca. like mange som vi har mistet fordi vi har blitt feige og lagt oss bakpå.
        Godt sagt. Men hadde det ikke vært for ræva dommere, hadde Glimt fortsatt vært med å spille om tippeligakontrakt.

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          Det er to ting som gjør at vi taper to poeng i dag, som alle andre også har påpekt; nok en gang får motstanderne mål i gave av dommerne(off the top of my head har det når kostet oss ti poeng), men hovedproblemet er likefullt at Berg ikke gjør byttene. Edwin burde vært satt inn for Mykle og Bergmann for Sundgot etter seksti minutter, da det begynte å bli åpenbart for alle at Arild ikke hadde dagen og Mykle var ferdigløpt. Hadde det blitt gjort ville dette blitt greie tre poeng, og nå må faktisk Berg ta kritikken mot byttevegringen på alvor. Utrolig surt, og sammen med at guttungen tapte alle kampene i turneringa han var med på(fire timer til sammen i bil direkte fra nattevakt, for så å se ham bli grisa av ett år eldre lag i alle kampene, jeg er ikke fornøyd med arrangementansvarlige), West Ham som tapte ufortjent mot Stoke og søpla som vant føyer dette seg fint inn i det kontinuerlige marerittet det å følge LSK og WH er. Jeg er lei av fotball. Sist det var ordentlig gøy var da vi tok FFK, og det er den eneste kampen vi har vunnet med to mål i år. Faen så lei jeg er. Faen. Faen. FAEN!!!
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • King_Raymond
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4987

            Vi er ræva bare, så enkelt er det. Eneste som kan redde oss er at det utrolig nok finnes enda dårligere lag enn oss. Når vi ikke slår Sandefjord når vi leder og har en mann mer på banen i en drøy halvtime så viser det hvor ræva vi er, men som Berg sa, vi vant egentlig kampen, jævla klovn!
            Ultras Felt C Lillestrøm

            Kommentar

            • Kimito
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 2600

              Opprinnelig skrevet av mooph
              Godt gjort!
              Ikke skyt budbringeren... De som sitter med ansvaret synes det er ganske frustrerende og pinlig selv, men det tar dessverre en evighet å rette opp tekniske svakheter der inne.

              Jeg synes kritikken av byttene er noenlunde på sin plass, men selv om Myklebust var tom, tror jeg HB ventet fordi han ønsket at Myklebust skulle få uttelling i målprotokollen etter å ha lagt ned en veldig god jobb gjennom hele kampen (dessverre litt skjemmet av feil valg i gode posisjoner).

              Men noe av svartmalinga her inne er langt i overkant. Skadefrie har vi plukket ca. så mye poeng som man kunne vente i år, kanskje også i overkant dersom man legger til poengene man har blitt snytt for av dommerstanden. Likevel må jeg innrømme at frisparket faktisk virket rett på reprisen jeg så på NRK nettopp.

              Jeg er i noe av det samme humøret som Grusom B ser det ut til. Badeballmål imot i går etter at alt gikk galt i landskampsperioden og en vanvittig frustrasjon over bedritne marginer og dommerfeil i kamp etter kamp med LSK. Selv om vi er skadefrie nå har vi ingenting som likner på vinger og det gjør at vi ikke kan spille stort bedre enn vi gjør nå. Laget prøvde og jeg så at de hadde lyst på alle poengene, men det går jo ikke når Kiko ikke kan legge inn og det er han som kommer fri på kanten på slutten.

              Pr. dags dato ser vi ut som et lag som trenger tid, kantspillere og en midtstopper med fart. En trener kan gjøre mye godt, men ikke hinsides mirakler med begrenset spillermateriell. Før kampen tenkte jeg at ett poeng ville være greit (i lys av sesongen så langt), men det endte opp med å bli et bittert tap av to poeng. Har for lenge siden slått meg til ro med ambisjoner om å holde plassen, men det gjør like vondt hver gang det går galt for det.

              Mye skal gå galt for at vi skal rykke ned, men dersom østfoldingene vinner i morgen blir kampen mot Brann grusom å vente på.
              Ferdigskåra

              Kommentar

              • Mollari
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Dec 2003
                • 135

                Opprinnelig skrevet av Folke
                Leste VG på nett nå... Der er man av den oppfatning av at LSK var heldige som ikke tapte, i forhold til hjemmelagets annulerte offside mål... som i følge vg tydligvis ikke er så lett å avgjøre i fra tv bildene om det var offside eller ikke.
                Det står INGEN ting om at begge hjemmelagets mål kommer etter dommertabber og juks, og aldri skulle hvert godkjent....
                Mane skyter som en gud og kliner ballen i mål på ett herlig frispark, så hardt og så flott atte....... Han falt jo som en potetsekk og lagde ett frispark ut av ingen ting, det skal dere skrive om og ikke bruke tid på Arild "superhands" Sundgot.
                Og han Ørjan er jo så god atte, han dribler alle på ræva og lobber vakkert i mål alene med keeper......
                Mens Nosa gikk jo bare upresset over hele banen og sentra en fisle ball til en annen upressa spiller som igjen sentra til den fortsatt upressa nigerianeren som enkelt kunne sette ballen i mål.
                HVA FAEN SKJER MED VG DA?
                VG setter jo bare VIF-folk til å dekke LSK-kampene. Forrige gang var det VIF-Aalbu og VIF-Løberg, nå var det VIF-Aalbu og VIF-Hovi. Stabæk/VIF-Aalbu dekte også LSK-Stabæk, så det var enkelt å velge TV-toer'n Sumo i dag. Forfriskende å høre Olsen ta vår side i begge de tvilsomme situasjonene som førte til Sandefjord-mål.
                http://www.rb.no/lsk-magasinet/artic...art=96&serie=0

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Dessuten, hvem faen bryr seg om VG ?
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • tippen
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Jul 2009
                    • 25

                    Det som er kjipt,er at dommer avgjørelser gjør ett dårlig lag enda dårligere................

                    Ja,vi er dårlige.
                    Men ja,Dommerne er med å lage oss enda dårligere.
                    Og komentatorere henger seg opp i sundgot heandser..men de bryr seg ikke om alle som filmer seg til straffe,alle som drar i trøyene for så å sette ballen,alle som løper ned andre spillere for så å sette ballen...man kan nevne mye.

                    Men ja..vi er for dårlige samtidig..og berg må begynne å bytte tidligere...kanskje da redder vi alle tre poeng i slike matcher..
                    dommerne og komentatorer kan vi ikke gjøre noe med..Men vi kan gjøre noe med det vi driver med selv.

                    Men vi eLSKer vell fordet folkens???

                    Det gjør ihvertfall JEG!!!

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2121

                      Opprinnelig skrevet av Kimito
                      Jeg er i noe av det samme humøret som Grusom B ser det ut til. Badeballmål imot i går etter at alt gikk galt i landskampsperioden og en vanvittig frustrasjon over bedritne marginer og dommerfeil i kamp etter kamp med LSK.
                      Du skulle prøve å være Siena-tifosi...

                      Uansett, det blir tåpelig å skylde på dommeren her. Han ga oss jo sjansen til å spille med en mann mer, og alt vi trengte å gjøre var å ro i land seieren. Dette ansvaret får spillerne (som ikke takler å lede kamper) og trenerne (som ikke gjør de riktige grepene), ta på sin kappe.
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Opprinnelig skrevet av Kimito
                        Pr. dags dato ser vi ut som et lag som trenger tid, kantspillere og en midtstopper med fart.
                        Eventuelt en haug av nye spillere, alt etter som. Denne "nå-må-vi-trygge-ettmålsledelsen-istedenfor å drepe kampen"-innstillinga har rett og slett fått feste seg i klubbkulturen som et jævla virus. Å se LSK er som å se landslaget, en gjeng som ikke engang tør prøve å vinne.

                        Og slik fotball skal man altså dra folk til Åråsen på. Selv med resultater er slikt vanskelig nok.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2600

                          Opprinnelig skrevet av heidar
                          Du skulle prøve å være Siena-tifosi...

                          Uansett, det blir tåpelig å skylde på dommeren her. Han ga oss jo sjansen til å spille med en mann mer, og alt vi trengte å gjøre var å ro i land seieren. Dette ansvaret får spillerne (som ikke takler å lede kamper) og trenerne (som ikke gjør de riktige grepene), ta på sin kappe.
                          Ja, det er alltid noen som har det verre.

                          Nevnte bare dommerne generelt i sesongen og skrev at det så ut som frisparket var rett på reprisen. Likevel syntes jeg vi så ganske så gode ut frem til utlikningen som aldri skulle ha skjedd og det sniker seg negative tanker inn i kroppene på spillerne når man får sånt mot seg. Spillet ble dårligere etter utlikningen og utvisningen var helt rett og dermed ingen gave.

                          Legger riktignok ikke hovedansvaret på dommeren i denne kampen, men klarer ikke å legge det helt bort heller da jeg rett og slett blir rasende av å se sånt.

                          Likevel, jeg prøvde virkelig ikke å legge hovedansvaret på dommeren.
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Rask brainstorming sier meg at vi har tapt ledelsen i åtte av våre ti uavgjortkamper. Seksten poeng tapt der. I tillegg har vi tapt flere kamper i sluttminutta. Antall mål vi har sluppet inn siste kvarteret er vel også verst i ligaen. Søpla har tapt to kamper mer, men ligger seks poeng foran, med heng på fuckings medalje! Godset har tapt fire kamper mer, men er kun to bak! Det er til å grine av, og blottlegger for alle og enhver akkurat hvor skoen trykker.

                            Lag som ikke tør blir ikke belønnet i en serie der seier gir tre poeng! Og et slikt poengsystem har eksistert i mangfoldige år nå. Bare spør Liverpool anno 2008/2009 hva uavgjort gir deg, selv om du kun taper to av 38 kamper.

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2600

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Eventuelt en haug av nye spillere, alt etter som. Denne "nå-må-vi-trygge-ettmålsledelsen-istedenfor å drepe kampen"-innstillinga har rett og slett fått feste seg i klubbkulturen som et jævla virus. Å se LSK er som å se landslaget, en gjeng som ikke engang tør prøve å vinne.

                              Og slik fotball skal man altså dra folk til Åråsen på. Selv med resultater er slikt vanskelig nok.
                              Jeg er ikke enig i denne vi-er-så-defensive-at-vi-slipper-inn-et-lass-med-mål-mentaliteten. Det er ikke logisk og det er for drøyt å kreve at vi skal rundspille et lag som ligger over oss på tabellen på bortebane, ti mann eller ikke. Fra syvende plass og ned er det bare Start som har scoret mer enn oss. Problemet vårt er mer defensivt enn at vi ikke angriper nok.

                              De fleste gode lag vinner kamper de leder ved å ligge kompakt fra midten og bakover for så å kontre motstanderen i senk. Kontringsfotball er det mest effektive som finnes så lenge forutsetningene er der. De forutsetningene er at man leder (eller møter et lag som blottlegger seg likevel) og har spillere som kan kontre. Vi hadde Myklebust som skapte masse problemer for Sandefjord. Med en Knudtzon på kanten i tillegg, hadde vi kunne hatt sesongens avslutningsball.

                              Uten hurtige spillere må vi fylle på med flere spillere for å skape sjanser på kontringer, og dermed blottlegge oss mer bakover. Med de trege midtstopperne våre er det livsfarlig å bli stående høyt uten dekning.

                              Jeg husker ikke alle situasjonene nøyaktig, men husker i alle fall at vi ble tatt i ubalanse et par ganger etter å ha jaget en ny scoring, og det annullerte målet kom vel etter at vi mistet ballen på vei fremover? Hadde jeg ikke slitt med Sumo på denne pc-en, så hadde jeg kikket litt nøyere på de sjansene Sandefjord skapte. Jeg kan ikke huske at det kom av at vi la oss bakover, men mer at vi var upresise fremover.
                              Last edited by Kimito; 19.10.2009, 00:53.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • frodekippe
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 480

                                Opprinnelig skrevet av WAK
                                Faen og dum du er!

                                For å ha sagt det først som sist så er jeg enig at Mykle gjør mye rart og burde være bedre når han har opplagte målsjanser.

                                Men......i dag skal vi takke blant annet Mykle for at vi i det hele tatt får poeng. Han har jo assist og lager straffe og setter Sundgot opp i flere gode sjanser. Og hva med Sundgot i dag......han er ihvertfall en STOR grunn til at vi IKKE får tre poeng i dag. Han eier ikke teknikk og bruker jo flere minutter for å stable beina så han får skutt.

                                En annen ting er hvor mange ganger har Mykle spilt spiss i år? Og når han først får det så levere han ihvertfall varene når det gjelder mål og assist. Mykle er ikke noe topp kantspillere men det er ike så rart når han heller ikke er noe kantspiller. Men tror heller ikke det er noen andre i stallen hadde gjort det så mye bedre som kantspiller i år. Ihvertfall ikke defensivt. Og vær så snill å ikke si Bolly for han har besvist at han ikk er moden for å spille tippeliga ENDA!
                                Waade spiller en utrolig bra kamp i dag, og jeg er helt enig med med WAK: Veldig veldig bra og det beste jeg har sett av Waade på svært svært lenge...

                                En annen ting jeg lurer på er en annen spiller som gang etter gang glir rett inn i 11´ern...

                                Han spiller en elendig kamp for LSK 2 forrige søndag....og da mener jeg elendig.

                                Men like forbanna....han er i den hælvetes 11´ern på A-laget i dag i TIPPELIGAEN!!!!!

                                Ja...jeg snakker om Khaled Moehli....Nå er det snart på tide med kronerulling...

                                Hva ligger en flybillett på om dagen? Vi trenger bare en vei....

                                Arild bommer på et par opplagt målsjansen....i alle fall en gedigen. Den skal det ikek være lov å bomme på.
                                En annen ting med Arild...hva er det som holder han nede i gresset til en hver tid? Det er jo ikke fysisk mulig å få løfta mannen fra gresset i noen dueller...
                                Jeg satt og fulgte med på han i dag.....ehhhh....jeg stod og fulgte med på han i dag...IKKE ÉN GANG LETTA HAN FRA BAKKEN I FORSØK PÅ Å GÅ I DUELL...IKKE ÉN GANG....
                                Spent på hva grunnen til det er....
                                FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                                Bjørn Lindahl

                                Kommentar

                                • frodekippe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 480

                                  ...og når jeg først er i gang....

                                  H E N N I N G ! ! ! ! !

                                  Er det noen som forbyr deg å gjøre bytter tidligere enn 10 minutter før slutt?

                                  Hva er feil med å få på noen friske bein litt før enn 11 1/2 minutt før slutt?

                                  Minner litt om vår alles Arne Erlandsen. Han var veldig der....

                                  Kom igjen, da!!!!!!

                                  Gjør bytter noe tildigere, kanskje
                                  FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                                  Bjørn Lindahl

                                  Kommentar

                                  • Ranakanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 487

                                    Det kan hende att det skuffelsen som gjør det, men i mine øyne så var dette nok en kamp der viljen til å vinne kampen er borte så snart vi leder med ett mål. Jeg klarer ikke og evner ikke å se noe positivt med resultatet og innsatsen til spillere og trener i dag. Sorry.

                                    Att jeg skal puste lettet ut og la blodtrykk falle ned til normalt nivå og nervene for ta ferie gleder jeg meg til. For dette er atter en sesong jeg skulle ha vært foruten.

                                    Kommentar

                                    • frodekippe
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 480

                                      Opprinnelig skrevet av Ranakanaris
                                      Det kan hende att det skuffelsen som gjør det, men i mine øyne så var dette nok en kamp der viljen til å vinne kampen er borte så snart vi leder med ett mål. Jeg klarer ikke og evner ikke å se noe positivt med resultatet og innsatsen til spillere og trener i dag. Sorry.

                                      Att jeg skal puste lettet ut og la blodtrykk falle ned til normalt nivå og nervene for ta ferie gleder jeg meg til. For dette er atter en sesong jeg skulle ha vært foruten.
                                      Dette er jeg heller ikke uenig i, men, jo...det var da noe positivt i kampen i dag, selv om resultatet ble fælt....(føles som tap)...
                                      Men vi må være såpass våkne at vi må klare å se at Magnus gjør en av sine aller beste kamper på svært lenge...
                                      FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                                      Bjørn Lindahl

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        Noen som har tall på assistene til Mykle i år? Vi må også huske på at han alene er snytt for TRE soleklare straffer i år(som til sammen ville gitt minimum seks poeng ekstra), og dermed altså egentlig har tre assister til. I følge VG er det snakk om fire, men det kjøper jeg ikke. Jeg regner uansett med at det er uten de to i går, og dermed er vi oppe i ni. Det er faen ikke så verst.
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13272

                                          Byttene til Berg er vanskelige å bedømme, da både Bergmann og Eddie har vært skadd. Jeg er overbevist om at iallefall Bergmann ville fått en halvtime om alt hadde vært tipp-topp. Eddie har virket svak de siste kampene.

                                          Det som tapte kampen for oss i dag var i min øyne brente sjanser. Sundgot har iallefall 2 100 % som skulle vært satt, Johnsen brenner en stor en, Bergmann ditto, Mykle kunne hatt en straffe til og var merkelig passiv i enkelte situasjoner hvor han kunne avsluttet. Hadde Sandefjord kommet til lignende sjanser ville det blitt stortap for oss. Aggressiviteten i og rundt motstanderens 16 meter må opp på et anstendig nivå. At vi ikke pådrar oss minst et gult i jakten på seiersmålet mot slutten er skuffende.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎