Sandefjord-Lsk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sholen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2009
    • 381

    #21
    Opprinnelig skrevet av El Caco
    Som det ble nevnt i en annen tråd, så er det ordentlig vinger med bevegelse som må til for at en sentral midtbane skal få ting til å fungere.

    Bortsett fra de to feilpasningene i sluttminuttene kan jeg ikke huske noe annet bemerkelig som Kiko gjorde galt. Men men, sånn er det å se på en fotball kamp når du fokuserer på kun èn spiller og skal slå ned på alle småfeil spilleren gjør. Da blir spilleren plutselig ræva.
    I tillegg har han dårlige dødballer, trekker alt for lett inn i midten og etterlater seg enorme som på kanten sin. Er jo ikke bare denne kampen at han har vært langt under par. Denne kampen og de to pasningen fikk bare begeret til å renne over

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      #22
      Opprinnelig skrevet av El Caco
      Som det ble nevnt i en annen tråd, så er det ordentlig vinger med bevegelse som må til for at en sentral midtbane skal få ting til å fungere.

      Bortsett fra de to feilpasningene i sluttminuttene kan jeg ikke huske noe annet bemerkelig som Kiko gjorde galt. Men men, sånn er det å se på en fotball kamp når du fokuserer på kun èn spiller og skal slå ned på alle småfeil spilleren gjør. Da blir spilleren plutselig ræva.
      Kiko er solid defensivt, tross sine vante balltap også. Problemet er at han tross alt spiller på midtbanen og at vi allerede har et defensivt rivjern der som knapt har et kreativt gen i kroppen, Søgård. Når vi besitter midtbanen med to defensive typer sier det seg selv at ansvaret for målene er fordelt på færre spillere. Kontrasten til topplagenes midtbanekonstellasjoner er slående. I moderne fotball er de offensive kvalitetene fordelt på langt flere spillere, tida er for lengst over da spissen(e) sto for måla.

      Og den kritikken Kiko får er uansett en flau bris i forhold til det Mykle må tåle, totalt sett i går kommer han godt fra det. Målgivende pasning og skaffer oss straffe og rødt kort på Nystuen. Men kritikken mot ham speiler kanskje hodlningen til fotballen i Norge, det viktigste er å kunne forsvare seg.

      Kommentar

      • dollyholly
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2007
        • 965

        #23
        Bjørn Arne Johannesen presterer i dagens VG å gi Sundgot 6 og BB, mens Nosa premieres med en 5er. Har han i det hele tatt sett kampen? Jeg ler meg nesten ihjel.

        Kommentar

        • reka
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Aug 2005
          • 13243

          #24
          Han har nok seksuelle følelser for Legenden. Det er helt vanlig.

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            #25
            Opprinnelig skrevet av frodekippe
            Unnskyld meg.....Nå tror jeg det er noe jeg ikke har sett....Kiko med en karakter 5......ehhh......i alle dager....
            Mannen har jo ikke ett offensivt fiber i den hælvetes kroppen sin....
            En bra pasning i løpet av 97 minutter....Ikke verst det til å være tippeligaspiller.....

            FY FAEN...HAN ER SÅ DÅRLIG.....Burde ikke fått karakter i det hele tatt....det eneste han burde fått var en flybillett et eller annet sted i verden.....ikke så farlig hvor


            Hvordan du klarer å klemme ut en 5´er på denne kebab-spisende tunisieren....vel, vel....jeg stiller meg ikke litt bak den en gang


            Waade spiller kanskje en av sine aller beste kamper på jævlig lenge, og så klarer du å skrive at han har beslutningsvegring i dag....
            Spesielt og spennende konklusjon...neste gang så tar du med deg en flaske nype-te på kamp og ikke sprit før du gir karakterer
            Hvorfor så aggressiv, virker jo som du har personlige problemer. Jeg syntes Mykle gjorde mye bra i kampen, allikevel er jeg oppgitt av all puslinga hans med ballen i bena. Han blir spilt glimrende igjennom av favorittmuslimen din, bare for å stoppe opp og som vanlig vikle seg innover i banen.

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

              #26
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Kiko er solid defensivt, tross sine vante balltap også. Problemet er at han tross alt spiller på midtbanen og at vi allerede har et defensivt rivjern der som knapt har et kreativt gen i kroppen, Søgård. Når vi besitter midtbanen med to defensive typer sier det seg selv at ansvaret for målene er fordelt på færre spillere. Kontrasten til topplagenes midtbanekonstellasjoner er slående. I moderne fotball er de offensive kvalitetene fordelt på langt flere spillere, tida er for lengst over da spissen(e) sto for måla.

              Og den kritikken Kiko får er uansett en flau bris i forhold til det Mykle må tåle, totalt sett i går kommer han godt fra det. Målgivende pasning og skaffer oss straffe og rødt kort på Nystuen. Men kritikken mot ham speiler kanskje hodlningen til fotballen i Norge, det viktigste er å kunne forsvare seg.
              Jeg faller visst litt av i argumentasjonen din her. Du har jo poenger, men motsier du deg selv litt? ..moderne fotball...offensive, og så: ..holdning i Norge...forsvare seg.

              Ansvar for mål; i den gjengen er Bust definitivt med (selv som flanke). Snu det på hodet: Skåret han i går? Skjøt han på de store sjansene? Var det noe vits av SF å bry seg med at han fikk ballen på venstra fra skrått men kloss hold, istedenfor å dekke opp en mye farligere Nosa? (bra pass, men det er ikke poenget.) Var det lurt av SF å dra ned Bust alene med Bugge når han fikk ballen på venstra tett opptil keeper? Hadde det blitt mål hvis ikke? Kan gi 20 % sjans for mål der.

              Men jeg likte mye av det jeg så av han likevel; kjapp, offsidegrensa, forståelse. Det hjelper foreløpig bare så lite, tilslaget på ballen mangler! Men for all del, skår mot Brrrr, skriv ny ettårskontrakt eventuelt.

              Når det gjelder KM så sliter han like mye på venstre nå som under der Uwe. Dødballene hans er ikke alltid dårlige. Kjapt fra "øvre sement" kan jeg dra fram sjansen etter 40 sekunder i går, frisparket i trynet på SF i 1., legget fra KE (kort corner) til AS som Peders skåra på mot SIF hjemme, og ikke minst den briljante frisparks-samhandlingsvarianten med Marius J mot Lyn (b). Nevner også to-tre nydelige legg til Arildo i Stabb-kampen hjemme. Men det er klart, sjøltilliten forsvant som dugg for dåsa på slutten der i går...

              Generelt så er jeg glad i alle gutta, håper de ikke roter seg inni her...

              Edit: Forøvrig greit med et friskt innspill fra Norskpoker med ditto svar fra Xavi. Godt med klare meninger av og til. Såpass må det være.
              Last edited by Yellow-not-jella; 19.10.2009, 21:18.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7028

                #27
                SF-LSK 2-2
                Sjanser: 2-5

                Logi 4,5 - Fikk lite å henge fingra i. 1-1 er pent lobbet og ikke Stefans feil. Ikke 100 % patent på 2-2, selv om skuddet er bra. Gode igangsettinger.
                Essediri 4 - Merkelig lite synlig offensivt. Solid defensivt, slapp backen til innlegg bare en gang.
                Pedersen 6 - Bestemann i forsvaret. Men setter spørsmålstegn ved plasseringen hans da Salcinovic spilte inn Røyrane før 1-1.
                Johnsen 5 - Konge i lufta. Ikke patent da Mane på 1-2 to ganger fikk lov til å ta ned, vende og skyte. Reddet Nystuens skudd på streken før pause.
                Eriksen 6 - Knall førsteomgang, mye med offensivt og ga oss bredde. Bortdømt på 1-1, og fikk problemer med leggen etter den nedsparkingen. Spilte på det sikre i andre omgang
                Tokstad 5 - Mer og mer involvert ettersom kampen ble eldre. Knallskudd rett etter pause, og superinnlegg til Bjørns avslutning rett før slutt. Flere gode løp.
                Søgård 5 - Bra defensiv kontroll gjennom det meste av kampen. Utmerket seg verken med positivt eller negativt fortegn.
                BB NOSA 7,5 - Virkelig på nett. Finta, løpet og veggspillet på 1-1 er årets LSK-mål. Fordelte ballen som han ville og var til stede i det aller meste som skjedde fra vår side. Banens klart beste.
                Kiko 4 - Svak kamp. Kunne satt LKE i stry flere ganger da han trakk for sentralt i banen og skapte rom utenfor seg. Mye ballslurv, spesielt mot slutten, da han bommet med til sammen 40 meter på to crossballer da vi jaget 3-2.
                Legenden 4 - Fin straffescoring. Burde definitivt ha satt 3-1 og punktert kampen, men valgte urutinert nok å kline til framfor å plassere skuddet.
                Myklebust 6 - God kamp. Flott samspill med Nosa på 1-0, godt løp før straffa til 2-1. Gode løpsvalg og mange gode diagonalløp mellom SF-stopperne, som satte dem i stry. Også et par gode skuddforsøk. Fortjener ny tillit mot Brann, men spørs om det ikke blir en flankeplass på ham i den kampen.

                ->Bjørn - Holdt på å avgjøre kampen med en herlig avslutning. Bugge reddet med ræva
                ->Eddie - for liten tid

                Tommy Schjerven 3 - Godt sett på straffa og rødkortet. Men Myklebust ble snytt i identisk posisjon senere i omgangen. Røyrane sparket ned LKE før 1-1 uten å bli straffet for det, og frisparket som Mane scoret på var feil idømt.

                Kanarifansen 5 - Vanskelig tribune å lage liv på. Artig da en eller annen åpenbart fant ut at det ble masse lyd av å hoppe i takt på tribuna. Pissa selvsagt på hjemmepublikummet, men det skulle da også bare mangle.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #28
                  Det var Legenden som redda på streken.

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Det var Legenden som redda på streken.
                    Ballen hadde nok gått utenfor, men greit han sto der lell.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #30
                      Mulig det. Men det var fortsatt Arild som sto der, og ikke Johnsen.

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        .
                        Kiko 4 - Kunne satt LKE i stry flere ganger da han trakk for sentralt i banen og skapte rom utenfor seg.
                        Godt observert. Vet ikke hvor mange ganger jeg banna i andre omgang fordi vi spilte med en kantspiller. Tokstad.

                        Kommentar

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎