Oppsummering 2009 og veien videre

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jonpaurog
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • Apr 2009
    • 11

    Oppsummering 2009 og veien videre

    Da var sesongen ferdig. Tid for oppsummering og evaluering. Det har vært oppturer og nedturer. Selv om sluttplasseringen ikke er så god som man kunne håpe på forhånd, skal i alle fall jeg med ærlighet innrømme at jeg aldri så for meg noen topplassering i årets tippeliga. Jeg mener faktisk andrelagets nedrykk til 3. divisjon og skåret det medfører i vår talentsatsning, er langt værre for klubben enn at a-laget ender lavt på tabellen i en sesong det på forhånd var uttalt ville bli en "prøve og feile sessong."

    Med denne tråden ønsker jeg ikke å komme med noen lang historisk oppsummering der jeg slavisk går gjennom sesongen fra begynnelse til slutt. Det kan noen andre ta seg av, dersom det er ønskelig. Jeg er på jakt etter de bakenforliggende årsakene til at prestasjonene ble som de ble.

    Jeg ønsker å sette fokus på noe jeg mener har preget sportsklubben i år, som i grunn er veldig utypisk for LSK. Jeg syntes laget i år har fremstått noe tannløst. Jeg har savnet engasjement, moral og fighterevne. Sånn sett er dagens kamp mot Molde et passende eksempel. Til pause skaper vi absolutt ingen ting. Vi forsvarer oss greit, og de fleste prestere på det javne. Greit nok, vi spiller tross alt mot det nest beste laget i divisjonen. Men under hele kampen savner jeg "guts" og "spirit". Og når Petter Belsvik oppsummerer i pausen med at vi har gjort en grei omgang og at han i grunn er fornøyd(!), da skjønner jeg ingen ting!

    Jeg har gått på Åråsen i mange år. Mange av disse har vært sessonger der vi har hatt spillerstaller som i grunn ikke kvalifiserer for mer enn 7. eller lavere plassering. Men vi har alltid hatt evnen til å fighte. Det har ligget i veggen på Åråsen, det er i klubbens historie. Fightingspirit er i grunn undervurdert, og jeg er overbevist om at det i mange år har sikret oss bedre plasseringer enn hva spillermaterialet tilsier. Med Berg og co syntes jeg noe mye av dette har forsvunnet. Det skremmer meg. Greit nok at de klarer å skape ro rundt klubben, men dette er idrett, og innsats er forbanna viktig. Jeg forventer et langt mere tent og innsatsvillig lag i sesongen 2010!
  • Latvijan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2005
    • 360

    #2
    Opprinnelig skrevet av jonpaurog
    Tid for oppsummering og evaluering. Det har vært oppturer og nedturer.
    Oppturer!?!?

    Kommentar

    • haak
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Aug 2007
      • 141

      #3
      Opprinnelig skrevet av Latvijan
      Oppturer!?!?
      Seiern mot enga på ullevåll, reddet i hvrtfall noe av sesongen for min del..

      Kommentar

      • jonpaurog
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Apr 2009
        • 11

        #4
        Opprinnelig skrevet av Latvijan
        Oppturer!?!?
        Vi slo vif på ullevål...?

        Kommentar

        • Latvijan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2005
          • 360

          #5
          Ja sant det, vi slo vif borte og det var artig. Men vi tapte mot dem hjemme og endte fire plasser under dem på tabellen.

          LSK har for stolt historie til at vi bør være fornøyd med/finne oppturer i en eller to kamper i løpet av en hel sesong. 2009 har som i 2008 vært grusom fra A-Å.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Opprinnelig skrevet av Latvijan
            Oppturer!?!?
            Signeringen av Nosa.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              #7
              Dette har vært en jævlig sesong. Det kan det ikke være noen som helst tvil om. Det to siste årene har fortont seg som et sammenhengende mareritt hvor alle forestillinger om hvordan fotballen, eller i det minste Lillestrøms rolle i fotballen, skal fortone seg har blitt fullstendig knust. Det er omtrent som om leoparder plutselig begynte å løpe kjempesakte og regelmessig ble spist av snikende gnuer.

              Men noe positivt går det uansett an å ta med seg. Nå nevner vi ikke akkurat i fleng, men la oss i det minste forsøke å være litt muntre nå som helvetesmarsjen er over og multefromasjen står på bordet(komigjenprøvåfinnepånoesomrimersjøldavel). Her er et par ting å ta med seg mot forhåpentligvis mer rikholdige jaktmarker neste sesong:

              1: Vi har ett av seriens aller største talenter i Nosa, som vi atpåtil stjal foran nesa på slumfolket rett øst for Akerselva. Et annet positivt aspekt ved ham er at han tilsynelatende har fått blomstre uten at noen har fått det med seg, noe som igjen betyr at vi kan beholde ham litt lenger.

              2: Flere unge spiller har fått prøvd seg på toppnivå, og dermed forhåpentligvis funnet ut at nivået slettes ikke er så avskrekkende. Ruben Gabrielsen, Stian Ringstad, Mathis Bolly, Fredrik Gulbrandsen, Bjørn Bergmann, André Hansen etc har alle levert enkeltprestasjoner som viser nok potensiale til at vi med litt hell kan få tippeligaspillere ut av hver eneste en av dem, noe som i alle årene jeg har holdt med LSK ville vært helt utenkelig. Poenget er at vi endelig har fått en talentproduksjon.

              3: Vi tok søpla under Martin Andresen for første gang. Det er jævlig viktig å bryte slike onde sirkler.

              4: Karim Essediri fikk endelig sitt gjennombrudd i klubben.

              5: Fredrikstad rykker muligens ned. Det hadde vært fantastisk. Jeg misliker ikke engang Rosenborg like mye som jeg misliker plankebysøppelet. Grisespill og skuespill, hele bunten.

              6: Edwin. Her har vi fått endelig fått en spiller som kan ta opp arven etter den uforlignelige Mamadou Diallo. Like uforutsigbar som dialekten til Mini Jacobsen(er han trønder, brønnøysunder eller bodøværing i dag, mon tro), og har en gudebenådet teknikk.

              7: Det er over. Endelig. Bring on 2010.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • Ranakanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 487

                #8
                Har en veldig kort oppsumering:
                Årets beste: KFL
                Årets Dårligste:LSK
                Årets høydepunkt: seier over vif på ullevål
                Årets bedredeligste øyeblikk: tapet mot vif på Åråsen
                Årets spiller: KFL, uten KFL hadde LSK rykket ned.

                Sånn, nå er jeg glad for att sesongen er over, for denne sesongen så har vært rimelig nervøs, har jo nesten brutt sammen bare noen sier LSK på gata.

                Kommentar

                • ragnarrock
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 937

                  #9
                  VELDIG viktig tema som trådstarter tar opp her.

                  Hvor har det blitt av gutsen/baller/fightingspirit/nerver/etc.etc ?!?!??!!?
                  gutta har jo vært direkte tamme i mange kamper!

                  litt trist når den som blør mest for klubben er en 19åring fra vestlandet som kun var på utlån i et par små måneder. (velkommen tilbake skal du være!!!)

                  hvordan får vi tilbake krigerkulturen som SKAL være i alle deler av klubben alltid?!
                  *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                  -RagnarRock-

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                    Hvor har det blitt av gutsen/baller/fightingspirit/nerver/etc.etc ?!?!??!!?
                    gutta har jo vært direkte tamme i mange kamper!
                    Mitt litt for enkle svar på dette er følgende: Tamme treninger gir tamme kamper!

                    De pluss/minus 25 treningene jeg har sett i år har nesten uten unntak framstått som "tamme" i mitt hode når jeg har gått fra feltet. Men jeg tar sef forbehold om at det antallet jeg har sett ikke er grunnlag godt nok for å felle en "dom"...
                    Likevel tror jeg det er noe å gå på når det gjelder intensitet på treningene, spesielt i spillsekvensene.
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎