Treningskamper i 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • erikh
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2008
    • 443

    #61
    JAAAAAAAA!!! artig at ringstad viser seg frem og at erling tydeligvis fikk brukt farta si inne i boksen

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #62
      Opprinnelig skrevet av erikh
      JAAAAAAAA!!! artig at ringstad viser seg frem og at erling tydeligvis fikk brukt farta si inne i boksen
      61 "Stian Ringstad har så langt spilt en meget god kamp på venstrebacken. Den unge nesbuen har virkelig trøkket til i duellspillet så langt".

      Kommentar

      • Baloo
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2006
        • 292

        #63
        86 Mål Lillestrøm 0-2 Edwin Eziyodawe. FCK-forsvaret roter det til for seg, og Edwin benytter sjansen til å stjele ballen. Med midtforsvaret borte har Edwin fri vei mot mål og dobler ledelsen for LSK.

        Kommentar

        • erikh
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2008
          • 443

          #64
          Herlig start paa hoestsesongen for Edwin --- la hoesten bli en ny vaar!!!

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13271

            #65
            Positivt. Håper Ringstad kan ta over for LKE litt. Sistnevnte har hatt en dalende formkurve og det hjelper vel ikke akkurat at hvetebrødsdagene skal feires på internett.

            Kommentar

            • Henrik
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2006
              • 2110

              #66
              Håper Ringstad får spille mye mer denne høsten. Liker han best på backen, men jeg regner med at Berg ønsker å spille med de samme fem bak. Men kanskje han og Edwin kan spille på kantene på midten, mens Nosa endelig får kommet seg inn sentralt i banen igjen?

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #67
                Imponerende resultat, men hvor mye vekt skal man legge på det? Rapportene tilsier at dette var en rein forsvarskamp der vi vant med kjente norske midler, selv om hjemmelaget rokkerte i et tempo som nærmest resulterte i to lag. Tipper ballinnehavet lå noe i retning av 70-30 i FCKs favør.

                Spørsmålet er hva LSK tjener på å trene på mer av det vi allerede er gode på, og ikke det vi sårt trenger å bli bedre på. Som det å føre kamper. Det er nok av kamper som har vist at det er akkurat her skoen trykker.

                Kommentar

                • dollyholly
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2007
                  • 965

                  #68
                  Forsvaret er vår sterkeste lagdel og Kippe vår beste spiller, sånn har det vært i mange år :-)

                  Kommentar

                  • erikh
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2008
                    • 443

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Imponerende resultat, men hvor mye skal man legge vakt på det? Rapportene tilsier at dette var en rein forsvarskamp der vi vant med kjente norske midler, selv om hjemmelaget rokkerte i et tempo som nærmest resulterte i to lag. Tipper ballinnehavet lå noe i retning av 70-30 i FCKs favør.

                    Spørsmålet er hva LSK tjener på å trene på mer av det vi allerede er gode på, og ikke det vi sårt trenger å bli bedre på. Som det å føre kamper. Det er nok av kamper som har vist at det er akkurat her skoen trykker.
                    jeg er enig i at LSK tradisjonelt sliter mot de daarligste lagene, det har vaert et problem i aar aa vinne de kampene.

                    Men hvis vi ser paa de neste kampene saa er det VIF og RBK hjemme, foer vi moeter TIL i nord. Det er tre kamper som vil vaere jevne, der vi ikke vil kunne styre som vi vil i alle fall. Da er det ikke helt feil aa trene paa aa fokusere paa defensive oppgaver og kontringsspill, spesielt med tanke paa at det defensive har vaert paa en nedadgaaende kurve

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av Henrik
                      Håper Ringstad får spille mye mer denne høsten. Liker han best på backen, men jeg regner med at Berg ønsker å spille med de samme fem bak. Men kanskje han og Edwin kan spille på kantene på midten, mens Nosa endelig får kommet seg inn sentralt i banen igjen?
                      Noen av oss har over lengre tid agitert for mer spilletid på Ringen. Han leverte godt i vinter, har levert godt på 2.-laget og leverer selvsagt godt når han endelig får muligheten på A-laget.

                      Lite dikt i sommervarmen:
                      "Stian Ringstad fra start nå,
                      eller så må Berg gå!
                      "
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13271

                        #71
                        Skremmende å se at Ringstad har utviklet seg uten å spille for A-laget. Jeg trodde det var umulig.

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Skremmende å se at Ringstad har utviklet seg uten å spille for A-laget. Jeg trodde det var umulig.
                          Han er vel i en alder hvor en utvikling uansett er helt naturlig, han trener jo tross alt med gode spillere hver eneste dag. Om han derimot ikke snart får flere sjanser på førstelaget er jeg redd for at denne utviklingen stopper opp, eller bremses unødvendig.. Så det er vel i alles interesse at han får noe flere minutter på banen enn han fikk på vårsesongen. Basert på hva han har vist i 09 og gjennom vinteren så står jo det i stil med det rapportene fra FCK kampen sier og da er det i mine øyne ingen tvil om at han snart må få noen skikkelige sjanser i eliteserien.
                          At Ringstad ikke kan stilles forventninger til i stil med etablerte spillere som LKE er jo naturlig i forhold til alder, men at han kommer til å bite godt fra seg har vi jo sett flere ganger.

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #73
                            Utvikling forutsetter en riktig balanse mellom mestring og utfordring. I fjor ble utviklingen til Ringstad, etter min mening, bremset av all spilletiden på A-laget. Det ble for lite mestring og for mange/for store utfordringer. Dette synet fikk jeg bekreftet av en eller flere nyhetsartikler der det kom fram at Stian hadde fått en liten knekk/nedtur etc.

                            Mitt inntrykk er at Berg i stor grad søker en riktig balanse på dette området. Godt hjulpet av dialog med resten av det sportslige apparatet og selvfølgelig spilleren selv. Gutten er 18 år og det er strengt tatt ingenting som haster. Fotballens store åpenbaring de siste årene er Lionel Messi, og han var ikke fast på Barca før han var 19 år. Man kan selvfølgelig argumentere med at Barca og LSK er to forskjellige ting, men det er det relative nivået som er interessant.

                            Stian får sjansen når trenerteamet mener at tiden er inne, og jeg tror dette er noe som nærmer seg med stormskritt. Den dagen det skjer, kommer Stians endelige gjennombrudd på A-laget antageligvis til å bli en suksess. Og da kommer selvfølgelig kommentarer av typen "endelig gjorde LSK som jeg/vi har sagt lenge". Disse er vanskelige å forsvare seg mot, akkurat som FrPs kommentarer av typen "dette foreslo vi for flere år siden, og endelig innser regjeringen hva som er det rette å gjøre". Men hva med den endeløse rekken av bedritne forslag fra det samme partiet? Alle kan treffe om de bare prøver nok ganger. Jeg føler dette kan sammenlignes med en del av det som ytres her inne.

                            Når det er sagt, er jeg veldig åpen for solid og god argumentasjon. I denne saken kunne slik argumentasjon f.eks. vært fra personer som har sett mange treninger, andrelagskamper og evt. landskamper, som på bakgrunn av dette mener at Ringstad faktisk er god nok. Slik argumentasjon er det dessverre lite av her inne. Synsing og gjetning regjerer.

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Skremmende å se at Ringstad har utviklet seg uten å spille for A-laget. Jeg trodde det var umulig.
                              Flåseargumentasjon. Hvis langvarig benketid hadde vært saligheten, hvorfor ikke bare mure BBS og Nosa fast der resten av sesongen da? Tenk hvor gode de blir da...

                              Fungerer trikset på eldre spillere også mon tro? Da er det vel bare å sette Kiko og Søgård på benken inntil videre. Kanskje de kommer tilbake og er i stand til å treffe mål en gang i året, og medspillere oftere enn motspiller med pasninger.

                              Tror umulig Ringen hadde blitt ødelagt for livet om han hadde fått mer spilletid i vår. Er du god nok, så er du gammel nok. Det er definitivt Ringen, og vi har ikke minst sårt behov for et venstrebein på banen.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • dollyholly
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2007
                                • 965

                                #75
                                Skal Ringstad starte må det være på venstre midtbane, Eriksen har vel ikke akkurat spilt seg ut av laget!

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                  Skal Ringstad starte må det være på venstre midtbane, Eriksen har vel ikke akkurat spilt seg ut av laget!
                                  Eriksen har vært grei. Har ikke spilt seg ut av laget, men har ikke imponert.

                                  På kort sikt er det nok greiest med Ringen på kant, slik at vi får Nosa inn sentralt, og Kiko eller Søgård på benken.

                                  På lang sikt bør vi nok få inn minimum en venstrebent spiller til. Gjerne en kant, men disse er vanskelig å oppdrive. Da kan eventuelt Ringen ha rollen som "moderne" back, som går mye fremover. Eller en god gammaldags Schiller-rolle om du vil.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av dollyholly
                                    Skal Ringstad starte må det være på venstre midtbane, Eriksen har vel ikke akkurat spilt seg ut av laget!
                                    Dette begynner å bli svært off topic, men vi (mod.) får flytte innleggene til et mer passende sted senere.

                                    Jeg synes faktisk Eriksen har spilt seg ut av laget. Hans utvikling i LSK-trøya har etter min mening vært nedadgående, og jeg ser minst tre årsaker til at en annen spiller (gjerne Ringstad) bør få sjansen, i alle fall i løpet av høsten:

                                    1. Han er bedre på høyre, noe som bekreftes av både han selv og av prestasjonene. Berg er selvfølgelig også enig i dette, men han kan jo ikke si noe annet til media eller spilleren enn at han synes Lasse takler begge rollene like bra.

                                    2. Hans feil kamulferes ofte av at venstre stopper heter Frode Kippe. Som venstre back er det en drøm å ha en spiller av Kippes kaliber ved siden av seg.

                                    3. Eriksen var helt klart bedre i de første kampene av vårsesongen enn i de siste. Jeg tror dette har veldig mye med spilleren foran ham å gjøre. I starten hadde han Tarik foran seg, og som vi alle så, var Tarik fantastisk i sin defensive jobbing fra dag 1. Etter hvert fikk han Nosa foran seg, og ble derfor overlatt mer til seg selv. Dette kan forklare noe av Eriksens svake formkurve. En formkurve som (forhåpentligvis) nådde bunnen mot Follo, der han var banens soleklart svakeste aktør. Mange på tribunen skyldte som så mange ganger før på Sundgot, mens en katastrofalt dårlig Eriksen slapp unna den verste hetsen.

                                    Kommentar

                                    • Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5914

                                      #78
                                      Nåda? Den verste egenskapen til Lasse er at han giftet seg med tidenes blondeste blondine (og jeg er lys blond sjøl) og det i rosa gevanter til 300 000 spenn.

                                      På banen er han ikke så ille som du vil ha det til. Han har ikke hatt sine beste kamper i det siste, men vil ikke påstå at han har spilt seg ut av laget. Ringstad bør likevel få sjansen og det er kanskje på tide at Berg begynner å benytte benken sin en smule.
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                      Kommentar

                                      • skotten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 1794

                                        #79
                                        Man ser med ulike øyne. I mine øyne har LKE vært banens GIGANT i et par tre kamper der andre spillere får bedre uttelling på børsene. Enig i at han hadde en katastrofematch mot Follo, og til en viss grad at kurven har vært (svakt) nedadgående. Er ikke fremmed for at andre kan få prøve seg hvis de viser seg bedre. Så kampen i København, og Ringstad kom bra fra det (spesielt defensivt) - men offensivt ikke så bra at jeg vil utbasunere at han bør starte på bekostning av en skadefri LKE mot vif. Lasses offensive egenskaper, med vilje til å komme rundt langs krittet, trengs mot et viflag jeg mistenker kommer til å legge seg lavere enn det RBK og TIL kommer til å gjøre. Skulle noe tyde på at trenden fra før ferien har fortsatt, er jeg dog mer enig i at f.eks Ringstad er moden for å få starte neste match.

                                        Nosa (som Lasse har foran seg) trekker veldig mye inn i banen, og det tvinger gjerne backen lenger opp i banen for at vi skal få til ordentlig kantspill.

                                        Apropos venstrekant. (Hører kanskje mer hjemme i den forsvunnede v-kant tråden eller "forslag til nye spillere" Stoppet på vei hjem fra Køben i GBG for å se IFK ryke i den svenske cupen mot Kalmar. Men to IFK-spillere utmerket seg, Tobias Hysén og Elmar Bjarnarsson. Sistnevnte spilte en kanonmatch på venstrekanten med fantastiske innlegg. (Et av dem gikk også rett i kassa).

                                        Kommentar

                                        • Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

                                          #80
                                          Jeg formulerte meg nok litt dårlig og upresist. Jeg mener ikke at han har vært spesielt dårlig - han har bare ikke vært spesielt bra. Jeg tok nok litt i da jeg skrev at han har spilt seg ut av laget, men jeg mener absolutt at prestasjonene hans har vært såpass middels at benken bør granskes for mulige alternativer. Han presterer på et lavere nivå enn spillerne som er "bankers" på laget, som Logi, Kippe, Pedersen, Karim og Nosa.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎