Oppsummering av sesongen 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3170

    Oppsummering av sesongen 2009

    Etter en storstilt ryddesjau med omfattende utskifting og foryngelse av stallen, og etter svært ujamne prestasjoner i treningskampene (fra ganske bra på La Manga, til foruroligende svakt de første seksti hjemme i LSK-hallen mot Molde) var utgangspunktet ikke godt nok til særlig høye forhåpninger for sesongen (selv håpet jeg på rundt 6-8. plass).

    Henning Berg så ut til å ha spilt inn og satse på en 11'er som så omtrent slik ut:

    Otto/André
    Lasse-Steffi-Frode-Stian
    Bjørni-Kiko-Dosso-Mathis
    Arild-Ollie

    Planen her var opplagt å bruke fart og (rettbeinte) innleggsføtter fra kantspillere og offensive backer til å fore Arild og Ollie, og å matche Ollie med en spisstype som tidligere har vist seg å supplere ham godt.

    I de første kampene, blant annet borte mot Stabæk i gymsalen på Fornebu, ble vi sjelden overspilt, men svakhetene viste seg fort, og poenghøsten ble ekstremt mager. Skader og formsvikt florerte hos nøkkelspillere, og unggutta sleit med nivået. Av de 11 Berg ville satse på var Otto skadd rett før seriestart, og kom vel egentlig aldri opp på sitt beste nivå (og André gjorde juniorfeil i de få kampene han spilte), Lasse sleit med stadige skadeavbrudd (lyske og menisk), Steffi ble langtidsskadd og var ute for sesongen (vi har heldige som fikk låne Håvard Nordtveit, særlig med Steinar Pedersen leid bort), og hele "venstresida" med unggutta Stian, Mathis, Dosso og en i hemmelighet tåskadd Ollie sleit med nivået. Kiko i spann med Dosso fungerte ikke, spesielt ikke offensivt, på sentral midtbane. På høyresida sleit også vår nøkkelspiller Riise med seinskader fra året før.

    Berg var derfor nødt til stadig å stokke om på laget og å kaste innpå både erfarne og uerfarne spillere i til dels ganske uvante posisjoner. Særlig forsvaret led under dette i den første poengmessig marerittliknende perioden (fire poeng på ni kamper); Fugla har vel knapt noen gang sluppet inn så mange lettkjøpte mål. "Dødballaget" LSK var ikke til å kjenne igjen, verken defensivt eller offensivt. Som jeg tidlig skreiv, i sentrallinja var det vel bare Frode som sto fram og gjorde jobben sin (og Arild var dels skadd og dels overraskende lite brukt).

    Raske innleggsføtter, med rett bein, kunne vi også stort sett se langt etter med disse skadeproblemene. Berg viste flere ganger at han gjerne ville ha mer genuine kantspillere enn for eksempel Myklebust på venstre side, og tok (over)dristige valg for å få til dette, blant annet da han ble imponert av hjemvendte Martin Husar og satte ham opp i tospann med Bolly borte mot kirkerottene. Selv om mange med meg vil ha rettbeinte, ekte kantspillere på rette plasser, må vi nok erkjenne at det ofte kan være bedre (det minste onde) med en erfaren "allrounder" enn en uerfaren "ekte" kantspiller som ikke behersker nivået (Myklebust for Bolly, Eriksen for Stian, som også var skadd i perioder).

    Dommeravgjørelser og tilfeldigheter ("marginer") slår ujamnt ut, og jevner seg ikke ut over en sesong, selv om de spiller mindre rolle jo flere kamper en ser under ett. I år må jeg tilstå at jeg, mer enn vanlig, saklig sett mener vi har hatt disse faktorene mot oss, både i begynnelsen og slutten av sesongen.

    Med Espen og ikke minst Nosa sentralt ble det noe forbedring på midtbanen, og da Arild både ble skadefri og (underlig seint) fikk tillit på topp, samt at vi fikk Marius Johnsen tilbake fra langtidsskade, Steinar Pedersen tilbake fra Godset, Lasse på beina igjen, Logi inn i buret og opplevde et svært overraskende gjennombrudd for Karim som offensiv og målgivende høyreback (!), ble det spillemessig en klar opptur resten av sesongen, selv om vi poengmessig, i en utrolig jevn serie, sleit mot nedrykksspøkelset helt til nest siste kamp, akkurat som i fjor. Noe som skyldtes den katastrofalt svake starten: Poengmessig var vi gjennom mer enn siste halvdelen av sesongen blant de fem-seks beste lagene.

    Dødballprestasjonene, både defensivt og offensivt, tok seg kraftig opp. Men fortsatt sliter vi, både defensivt (Logi ? her må noe gjøres, keepertrener Frode) og offensivt med direkte skudd på mål fra frispark. Bortsett fra flere mål av Andreas Thorud og ett eller to av Dan Fellus, begge på andrelaget, har jeg ikke sett ett eneste frisparkmål av denne typen fra LSK fra andre enn Riise siden Kasey skårte mot Høland i cup'en for mange herrens år siden. Det er verken umulig eller særlig vanskelig, det viste Bjørn Helge, det er "bare" å plukke ut et par mann (som Kiko og Karim), og trene, trene og trene på skudd over plastmarkører, et par timer i uka, et kvarter eller to etter hver trening - det tar lite tid og enda mindre krefter.

    Sesongen hadde tross alt en god del positive trekk. "Attityden" som gjorde at klubben ikke brakk ryggen mentalt etter fire poeng på ni runder viste styrke. Ungdomslinja, og satsing på hurtighet og teknikk, og spill (også) langs bakken, er meget lovende, når de nye og meget unge (norske og afrikanske) får en vinter til på seg. Vi trenger fortsatt genuine kantspillere og offensive backer med rett fot (men noen av unggutta kan og vil vokse inn i denne rollen i løpet av året), og framfor alt trenger vi å spille inn det mønsteret i bevegelser med høyt balltempo (og ballsikkerhet og presisjon i pasningene) vi så klart ble avslørt på å mangle mot Molde.

    Mange enkeltspillere gjorde gode prestasjoner og viste iallfall et stort potensiale framover: Frode og Arild, naturligvis, Steinar, Marius, Karim i en overraskende god backrolle som også gir ham erfaring som bedre førsteforsvarer i kantrollen. Før skadene overbeviste Lasse meg som en moderne, offensiv back mer enn jeg venta da han ble signert (til og med med feil bein på venstre, men selvsagt best på høyre). Nosa og Edwin har alt vist at de behersker nivået, men vil vokse enda mer til neste sesong. Bjørn Bergmann kan bli den bortimot komplette spissen, med stor fart, kloke bevegelser, vilje til å utfordre, hodestyrke, duellstyrke og gode avslutteregenskaper. Stian og Mathis var spådd lysende karrierer før sesongen, og begge kan avgjort slå til for fullt i løpet av vinteren og neste sesong, det samme gjelder Ruben og Kristoffer, og alle fire får velfortjente aldersbestemte landskamper. André er, på tross av enkelte juniortabber, vår framtidige A-landslagskeper.

    gilbert
    Last edited by gilbert; 08.11.2009, 12:06.
  • Yellow-not-jella
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2009
    • 1606

    #2
    Mye man kan være enig i her. At Mathis B. ble satset på istedenfor M.Bust på venstre midt stemmer derimot ikke hvis man legger treningskampene til grunn. Selv mot IFK sent i mars startet MM. Dessuten var Nordtveit trygt på plass hos oss uker før SP ble leid ut.

    Tilfeldigheter har en slik natur at de jevner seg ut gjennom et langt løp. Jeg synes generelt at vi i for stor grad leter etter å forklare manglende suksess med at vi har vært "uheldige". Når det gjelder "feil" fra dommere så skjer det i hver kamp uansett. Det gjelder bare å takle dem på best mulig måte alltid. Vi hadde karma imot spesielt i 6. og 7. runde (rbk + Brrrr), men jeg trur ikke vi hadde vunnet noen av dem uansett så usikre vi var i den perioden. Husk på at vi har hatt tur vi også; Sundgot stopper skudd med hånda mot Stabæk, SFjord får feilaktig annulert mål for offside på 2-1 (Åråsen), Nosa bruker albue rett foran dommer mot Odd borte uten konsekvenser, Sundgot får godkjent omdiskutert mål (delvis overarm) mot Lyn. Alikevel ikke grunnlag for å si at vi har dommera med oss denne sesongen, enig med du.

    Stusser også litt på dette med at det bare er å trene på direkte frispark. Du må ha det både i hue og tilslaget. Nytter ikke med str 46 i sko og lite finfølelse. Men fler mål bør det vel gå an å karre til seg, f.eks kan Johnsen dundre inn noen på ren kraft ála J.Riise.

    Hva med å kjøre den årlige Karakterboka videre her? Er alt for mange tråder her inne.

    Kommentar

    • El Caco
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2009
      • 2286

      #3
      Dette skulle jeg aldri ha lest..... :neutral: Kommer ikke til å tenke på noe annet til sesongstart. Det blir noen laaaaaaange måneder..
      Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3170

        #4
        Opprinnelig skrevet av El Caco
        Dette skulle jeg aldri ha lest..... :neutral: Kommer ikke til å tenke på noe annet til sesongstart.
        Det hadde du ikke gjort uansett. Ingen av oss gærninger tenker på noe særlig annet enn Fugla - året igjennom. Selv om det er verst midt i sesongen, med bare dager til neste seriekamp.

        gilbert

        Kommentar

        • Johnny Sack
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Jun 2007
          • 127

          #5
          Oppsummering av sesongen 2009: Kliss lik som 2008, bortsett fra at denne gangen så kom det ikke som et like stort sjokk som i fjor. Hadde nervene litt mer på stell nå enn sist...

          Kommentar

          • Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

            #6
            "LSK har nå 31-32 spillere i troppen. Selv supportere med normalt god oversikt har mistet tellinga. Hva kommer til å skje i serien? Vil de skvise inn Jooon, Biffen, TAG og det andre daukjøttet blant oss betalende tilskuere på felt O? Er det grunnen til at LSK gjør det omtrent umulig for vanlig dødelige å anskaffe seongkort? For å ha plass til daukjøttet?" BennyLem, 6. feb-09.


            2009 ble året da det økonomiske kanskje kom foran det sportslige. La oss se litt på netto A-spillere inn/ut f.o.m den noe kaotiske tiden fra tidlig februar i år:

            Ut: Viktor, Cisse, Fellus og Moldskred, på sommer'n Riise og Bjørkøy, og nå til sist Riseth og Myklebust.
            Inn: Nosa Igiebor og Stefan L. Magnusson.

            Dette betyr i praksis 21 spillere pr idag på A-kontrakt (inkl Søgård/Essediri som har fått tilbud). I tillegg kommer de unge fem på hospitantkontrakt.

            Utfordringen for Bjar & co på kort sikt blir vel å gjøre noe med situasjonen til Bøffen, JMLie, Gundersen og Husar, i tillegg til at vi har én keeper for mye. Utleie eller terminering, it's your call.

            Jeg mener det ideelle for oss er en 18-mannstropp med kvalitet, pluss de unge hospitantene, jfr rbk: http://fotball.adressa.no/eliteserien/article152374.ece

            Edit: Regner ikke med Reid, trodde hans korte kontrakt var ferdig nå etter sesongen. Har ikke fått ett minutt. Hvis LSK signer Ujah, har vi fem spisser + Bukken jr + TAG.

            E: Jeg snakker jo egentlig om 18 + hosp + en 3-4-5 på utlånslista. Regner med som sannsynlig at vi havner på 19 A + ca 3 stk på utlån. Dessverre. Jeg mener det absolutt er mulig og presse A-stallen ned i 15 A-spillere, for så å få inn tre spennende nye gutter. Noe må skje skal vi få tilbake tilskuerne, nysgjerrigheten må pirres.
            Last edited by Yellow-not-jella; 10.11.2009, 11:48. Begrunnelse: Reid, Ujah.

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6075

              #7
              Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
              Dette betyr i praksis 21 spillere pr idag på A-kontrakt (inkl Søgård/Essediri som har fått tilbud). I tillegg kommer de unge fem på hospitantkontrakt.
              Om du tar med Ujah og Reid har vi vel 23 mann nå.


              Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
              Utfordringen for Bjar & co på kort sikt blir vel å gjøre noe med situasjonen til Bøffen, JMLie, Gundersen og Husar, i tillegg til at vi har én keeper for mye. Utleie eller terminering, it's your call.

              Jeg mener det ideelle for oss er en 18-mannstropp med kvalitet, pluss de unge hospitantene, jfr rbk: http://fotball.adressa.no/eliteserien/article152374.ece
              For å komme oss ned i 18 mann må dermed 5 spillere forlate klubben. Ettersom jeg ser for meg at et par spillere blir henta inn (en stopper og en ving har blitt nevnt) så må vel da 7 spillere forlate Åråsen om vi skal ha en ideel størrelse på stallen.

              Regner som deg med at Biffen, JML, Gundersen, Husar i tillegg til Otto og Reid er blant disse. Da mangler en spiller ut for at regnestykket skal gå opp. Her er vel de mest aktueller Søgård, Essediri eller Occean.

              Kommentar

              • 10.09.50
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1410

                #8
                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                Jeg mener det ideelle for oss er en 18-mannstropp med kvalitet, pluss de unge hospitantene, jfr rbk: http://fotball.adressa.no/eliteserien/article152374.ece
                Jeg vet ikke hva som er det ideelle antallet spillere i stallen, men jeg tror du har rett i at det må være et mål å få antallet ned. Ikke bare av hensyn til økonomien, men også for å få et mer stabilt lag. Noe av det som har frustrert meg i år er fraværet av noe som kan minne om en ellever over tid. Vi har bytta spillere omtrent som om vi spilte Football Manager og ikke Tippeligaen. Mye skyldes skader, bevares, men det er ikke den eneste grunnen.

                Jeg er overbevist om at en av grunnene til Odds (for meg) uventede suksess i år var stabiliteteten i elleveren. Odd hadde 8 mann som startet 27 av de 30 kampene (hvorav fem startet 29 eller 30). Sånt blir det resultater av. Også Rosenborg hadde en veldig stabil ellever. Selv om de hadde noen færre spillere som startet alle eller nesten alle matchene, var det i realiteten bare 14 spillere som spilte nesten alt som var av ball for dem i år.

                Sportsklubben hadde derimot kun to mann som spilte 25 eller flere seriekamper. Det er veldig få sammenliknet med alle lagene som endte foran oss: RBK (9), Molde (9), Stabæk (9), Odd (11), Brann (8), Tromsø (10), Vålerengen (6), Sandefjord (9), Start (8), Viking (8). Det er en statistikk som jeg tror sier en del. Kun Lyn hadde like få, for øvrig.

                Ser vi på antall spillere som startet kamper, er bildet det samme. Så mange som 27 spillere startet seriekamper for Sportsklubben i år. Det er voldsomt høyt. Kun Lyn hadde flere med 28. Lagene som endte foran oss hadde alle færre, og stort sett betydelig færre: RBK (20), Molde (20), Stabæk (20), Odd (21), Brann (22), Tromsø (22), Vålerengen (25), Sandefjord (20), Start (22), Viking (21).

                Jeg tror noe av det viktige foran neste sesong er å nærme oss en ellever.
                Last edited by 10.09.50; 14.11.2009, 10:57.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13244

                  #9
                  Tror vi kan se langt etter en stabil 11'er neste år. Vi har tenåringer i klubben som skal ha spilletid, i tillegg syntes jeg Berg brukte mange spillere i Lyn også. Talentutvikling koster poeng.

                  Kommentar

                  • general
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 1150

                    #10
                    Videreutvikling i seg selv medfører kostnader.

                    Dette er så absolutt tiden for at hele LSK, med trenere, admin og fans møter seg selv i døra. Enten snur vi på hver stein nå til vi får det rett denne gangen, eller så satser vi på stabile 4-7 plasser med overbetalte spillere og øknonomisk underskudd de neste 10 år.
                    Seriegull 2016!!!

                    Kommentar

                    • norskpoker
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 399

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Talentutvikling koster poeng.
                      Syk innstilling. Lurer på hvorfor Ajax, Man Utd og Arsenal er såpass gode siden de klarer å få frem talenter?

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13244

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av norskpoker
                        Syk innstilling. Lurer på hvorfor Ajax, Man Utd og Arsenal er såpass gode siden de klarer å få frem talenter?
                        Ressurser (penger) og speiderapparat. Ajax har et sykt stort talentakademi med kvalitet i alle ledd og haugevis av unge spillere. ManU og Arsenal kjøper talenter fra hele verden som er eksepsjonelt gode. Arsenal slår seg på brystet mtp. "ungdomslinja" , men Wenger kjøper jo mange som er i ferd med å slå igjennom. Man kan stille et lite spørsmålstegn ved hvor mye "utvikling" de må investere i disse spillerne. Det virker ikke akkurat som noe sjansespill.

                        Vi har hverken apparatet eller de beste (eller fleste) talentene. Attpåtil rykket 2. laget vårt ned. Skal noen få spille på høyt nivå er det tippeligaen som gjelder. Pr i dag er det vel bare Sigurdarsson, Edwin og Nosa (+André H) som er så gode at de garantert har det som skal til. Resten av talentene vi har hentet i naboklubber og afrika ellers kan man sette et stort spørsmålstegn ved. Tror ikke flere enn ca 1/3 av disse blir tippeligaspillere hos oss. Vi hadde ingen som tok "tippeligaen med storm" slik Marcus Pedersen og en del andre tenåringer gjorde i fjor, på tross av at de fleste av oss hadde enormt stor tro på Ringstad, Bolly etc.

                        Realitetene i dag er at vi må skaffe oss bedre talenter og/eller utvide satsinga. Lyn har hatt hele NTG å ta av. Vi må ordne oss lignende avtaler med toppidrettsgymnas slik at vi har plenty å ta av. Stabæk har allerede gjort dette: http://www.stabak.no/junior_elite/g19/article3529.ece
                        Her har Stabæk snøret i vannet, hvor f..... var vi?

                        Slik jeg ser det er vi allerede i bakleksa, vi har vært dårlige til å følge opp eksisterende avtaler med samarbeidsklubber og å knytte til oss nye. Vi hyler opp om at enkeltspillere går til søpla og sutrer over at vi ikke får nok fra samarbeidsklubber som Skeid og Bærum. Pinlig. Vi burde gjort alt for å ha et godt forhold til disse, legge oss flate og smøre alle samarbeidspartnere. Dessuten burde vi kjørt på og forsøkt å få til avtale med NTG. Klarer vi ikke det bør vi bruke penger på å etablere lignende tilbud i Lillestrøm-området.

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Resten av talentene vi har hentet i naboklubber og afrika ellers kan man sette et stort spørsmålstegn ved. Tror ikke flere enn ca 1/3 av disse blir tippeligaspillere hos oss. Vi hadde ingen som tok "tippeligaen med storm" slik Marcus Pedersen og en del andre tenåringer gjorde i fjor, på tross av at de fleste av oss hadde enormt stor tro på Ringstad, Bolly etc.
                          Synes Nosa tok tippeligaen med storm. Han er født samme år som Pedersen. Du kan kanskje mene at Nosa ikke regnes siden han ikke i så stor grad har blitt utviklet av oss, men da ville man kunne si det samme om de andre talentene vi har hentet i år. Om vi skal utvikle spillere må vi regne med at de er i klubben et år.

                          Ringstad, Tokstad, Gabrielsen, Gulbrandsen, Bergmann osv er spillere som er født i 91 og 92. Tror ikke det er mange, om noen, spillere fra disse årgangene som allerede har tatt tippeligaen med storm (edit: Hedenstad fra stabæk, født i 91). Ringstad, Tokstad og Bergmann er neste sesong like gamle som Pedersen, Stokkelien, Diskerud, Keita og Nordtveit var i år, og det blir da mer spennende å se om de kan "ta tippeligaen med storm". Personlig tror jeg Bergmann vil overbevise. Ringstad bør også overbevise etterhvert, men omplasseringa til backen kan utsette gjennombruddet. Om Ringstad ikke lykkes i tippeligaen må trenerapperatet gå i seg selv.


                          Synes det er litt tidlig med et kritisk blikk på talentsatsinga nå, ettersom vi kun i et år i det heletatt har forsøkt. At talentsatsninga tidligere år har vært svak og gitt dårlige resultater tror jeg ingen vil være uenige i, dermed er det ikke rart at vi ligger litt i bakleksa.

                          Om du tenker på alle talentene vi har henta til juniorlaget fra klubber i området, så tror jeg faktisk langt færre enn 1/3 av dem blir tippeligaspillere.
                          Last edited by HSft; 15.11.2009, 12:51.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13244

                            #14
                            Talentsatsinga er selvfølgelig både bra og spennende, men ting kan helt klart forbedres. Som i annen idrett er det lite å hente på å være 3. eller 4. best på talentarbeid i regionen. Skal vi kunne lokke de største talentene i landet, samt være en attraktiv samarbeidspartner og sponsorobjekt, må vi være best. Pr. i dag er søpla, stabæk og Lyn bedre enn oss. Alle disse har avtaler med NTG/Wang. Nå har vi treningsfasilitetene i orden, dermed bør neste post på programmet være å gi et bedre helhetlig tilbud til ungdommen. I dag er det vel et samarbeid med Skedsmo VGs:


                            Ser man på hva NTG og Wang tilbyr er det liten tvil hva en lovende fotballspiller vil velge:



                            Her må klubben våkne opp, vi må i samarbeid med de videregående skolene i området få inn egen/egne idrettslinjer som kombinerer videregående og fotball på en skikkelig måte. Drømmen hadde vært om Lillestrøms eget superakademi, Lillestrøm VGS, og LSK hadde hatt en egen fotballlinje, hvor både lærer og elever sirkulerte mellom klubb og skole. Vi har fantastiske treningsfasiliteter og gode skoler bare et par steinkast unna. Dessverre har vi også bly i ræva. Kunnskapsbyen my ass.

                            Kommentar

                            • Jesse Livermore
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Nov 2009
                              • 93

                              #15
                              LSK samarbeider nå med Rælingen VGS, ikke Skedsmo VGS som du skriver. F.eks. Ruben og Fredrik går på toppidrettslinja der.

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13244

                                #16
                                Ok, jeg lette litt rundt for å finne samarbeidsskolen, og alt jeg fant var Skedsmo VGS.
                                Står dessverre lite informasjon på Rælingen VGS sider:


                                Man ser jo at det er en idrettslinje der, men that's it.

                                Kommentar

                                • Stabellmaster
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • May 2008
                                  • 112

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Ok, jeg lette litt rundt for å finne samarbeidsskolen, og alt jeg fant var Skedsmo VGS.
                                  Står dessverre lite informasjon på Rælingen VGS sider:


                                  Man ser jo at det er en idrettslinje der, men that's it.

                                  That's it. skedsmo og rælingen har da ett bra samarbeid hvor de beste fotballspillerene får være med å trene før skoletid. der blir dem trent av meget habile fotballtrenere som erland johnsen. tror ikke det er noe i veien med skolesatsingen.

                                  Kommentar

                                  • OppsalKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2008
                                    • 1881

                                    #18
                                    En kjapp oppsumering av 2009 sesongen...

                                    Vi hadde blitt helt fucka uten Frode Kippe i aar. Gilbert var Gilbert og maalene han putta reddet oss fra nedrykk. Det var deilig aa slaa Enga paa bortebane, men det var altfor mange nedturer... blant annet mot Stabaek borte i Cupen, Viking borte, Molde hjemme og FFK borte. Har ikke lyst aa gjenta enda en slik sesong.
                                    Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                    Alltid Celtic og LSK

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      #19
                                      Sportslig sett var det en liten tragedie at vi måtte slippe Simen Brenne. Fikk 4 mill for han, javel. Vi satt igjen med en obskur masse med sentrale midtbanespillere som ikke har evnen til å avgjøre kamper i tippeligaen. Priser høyere makter for at Riise ble skadefri tilslutt, og at Nosa Igiebor "datt" ned hos oss, kanonspiller. Dette med Brenne er også viktig med hensyn til antall "frie" spillere framover (les antall utlendinger).

                                      Jeg tror at sesongen hadde sett annerledes ut med Bjørkøy ut istedenfor Brenne før sesongen. Da tror jeg vi kanskje kjempet med Odd, særlig hvis vi hadde beholdt S.Pedersen eller Ståle Stil. MJ var fortsatt usikker med skade. Ståle var bra, hadde innleggsfot (beste norske venstreslegge med skru ever?), og kunne vel blitt til sommern. Vi gamblet på en 17-åring.

                                      Men det måtte da gå an for støtteapparatet å se at'n Vidar ikke var den samme lenger. Gammel, og trente lite. Det kunne ikke gå bra. Tipper han var vrang og vanskelig å få ut av klubben, selv på lån. Dette blir seff etterpåklokskap, men er fortsatt rystet over situasjonen klubben stelte seg oppi.

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        #20


                                        (Forklaring til tabell: Klubbene får poeng ut fra antall minutter en ung spiller er på banen, og poengsummen øker hvis spilleren starter en kamp. Spillerne vil få poeng etter følgende kategorier: U 19-alder (født etter 1. januar 1990) og U 23-alder (født etter 1. januar 1986).


                                        Her er lista sortert på "estimert verdi"

                                        Vålenga 933 333
                                        Lyn 623 158
                                        Start 568 421
                                        Glimt 541 754
                                        RBK 472 982
                                        Aalesund 456 140
                                        Viking 428 070
                                        LSK 425 263
                                        Strømsgodset 419 649
                                        Odd Grenland 374 737
                                        Tromsø 322 807
                                        Stabæk 312 982
                                        FFK 190 877
                                        Molde 160 000
                                        Brann 158 596
                                        Sandefjord 91 228

                                        Vi ligger altså midt på treet når det gjelder å gi ungutter sjansen. Ellers er det vel noe drøyt å betrakte en 23-åring som talent, dette er vel særnorsk. Dette henger vel igjen fra langrenn, der man som regel ikke kommer i verdenstoppen før man nærmer seg 30. Ser vi på de som er født på 90-tallet, ligger LSK bedre an.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎