Karakterer 2009

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    Karakterer 2009

    Har moret meg gjennom sesongen og gitt børs-karakterer til spillerne. Alle kampene er sett live eller foran skjermen. Karaktersettinga er vel ikke helt ulik fra Romerikes Blad, men jeg har brukt skalaen i mye større grad og gitt både enere og åttere, noe RB ikke gjør. Vil også presisere at kampene er vurdert før jeg har sett andres vurderinger, så dette er min subjektive mening uten påvirkning fra andre.

    Man må ha spilt 30 min for å få poeng og spilt halvparten av kampene for å komme på lista. (Ant kamper med poeng i parantes)

    1. Frode Kippe 5,07 (28 kamper)
    2. Håvard Nordtveit 4,94 (19)
    3. Nosa 4,79 (19)
    4. Arild Sundgot 4,50 (22)
    5. Marius Johnsen 4,50 (16)
    6. Karim Essediri 4,42 (19)
    7. Otto Fredrikson 4,42 (19)
    8. Lars K. Eriksen 4,27 (15)
    9. Espen Søgård 4,26 (23)
    10. Edwin 4,12 (17)
    11. Magnus Myklebust 3,96 (25)
    12. Kiko Mouelhi 3,73 (22)

    Spillere med mindre enn 15 kamper i rangert rekkefølge:

    13. Steinar Pedersen
    14. Bjørn H. Riise
    15. Stefan Magnusson
    16. John A. Bjørkøy
    17. Vidar Riseth
    18. Andre Hansen
    19. Pål S. Andresen
    20. Stian Ringstad
    21. Bjørn B. Sigurdarsson
    22. Fredrik Gulbrandsen
    23. Olivier Occean
    24. Kristoffer Tokstad
    25. Ruben Gabrielsen
    26. Mathis Bolly
    27. Hassane Dosso
    28. Martin Husar
  • merch
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2007
    • 938

    #2
    Syns det er godt gjort å rangere Andre Hansen foran Dosso, Sigurdarsson, Bolly, Gabrielsen Occean og Tokstad. Hva gjorde Hansen som var bra?

    Ellers var vel ikke lista di så værst. Overrasket over antall kamper på Nordtveit. Han var viktig den tiden han var hos oss no doubt!
    lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
    sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

    Kommentar

    • ragnarrock
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 937

      #3
      Noe å vurdere før neste år kan være å droppe den minst 30min regelen din..
      muligens og den halvparten av kampene regelen, Riise f.eks reddet en del poeng for oss og har i mine øyne vært mye mere verdifull for oss denne sessongen enn Kiko the money man.

      At Andresen er høyere på listen enn Sigurdarsson er vel ikke et korrekt bilde på sessongen heller synes jeg...

      Forrøvrig så ville jeg ført Tokstad blant topp 5, ikke fordi han har vært så god iår, men det er bare å venne seg til å føre han høyt på lista, han kommer til å bli så jævelig god, trenger bare litt selvtillit for å få det ut, og det er det vi som kan gi til han best, så, en plassering med hjertet skal vær supporter få lov til synes jeg =)
      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

      -RagnarRock-

      Kommentar

      • vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

        #4
        Opprinnelig skrevet av merch
        Syns det er godt gjort å rangere Andre Hansen foran Dosso, Sigurdarsson, Bolly, Gabrielsen Occean og Tokstad. Hva gjorde Hansen som var bra?

        Ellers var vel ikke lista di så værst. Overrasket over antall kamper på Nordtveit. Han var viktig den tiden han var hos oss no doubt!
        Enig i at det kan se rart ut. Men spillerne er altså gitt poeng i de kampene de har spilt minst 30 min og dermed fått et gjennomsnitt.
        Rangeringa er ut ifra dette gjennomsnittet uavhengig antall kamper (under 15 og over 15)

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          #5
          Opprinnelig skrevet av ragnarrock
          Noe å vurdere før neste år kan være å droppe den minst 30min regelen din..
          muligens og den halvparten av kampene regelen, Riise f.eks reddet en del poeng for oss og har i mine øyne vært mye mere verdifull for oss denne sessongen enn Kiko the money man.

          At Andresen er høyere på listen enn Sigurdarsson er vel ikke et korrekt bilde på sessongen heller synes jeg...
          Det vanskelige var å sette en grense på antall kamper. Jeg valgte halvparten, det samme som jeg tror f.eks VG gjør.
          Helt enig om Riise. Han hadde vært på topp 3 med sitt gjennomsnitt. Strengt tatt hadde jeg vel ikke behøvd å rangere de som ikke hadde spilt nok kamper.

          Kommentar

          • Lars2
            Medlem
            Møteplager
            • Jul 2009
            • 89

            #6
            Opprinnelig skrevet av vermu
            Det vanskelige var å sette en grense på antall kamper. Jeg valgte halvparten, det samme som jeg tror f.eks VG gjør.
            Helt enig om Riise. Han hadde vært på topp 3 med sitt gjennomsnitt. Strengt tatt hadde jeg vel ikke behøvd å rangere de som ikke hadde spilt nok kamper.
            Man kan være en vel så viktig spiller, selv om man nødvendigvis ikke spiller mer enn 30 min hver kamp. Se på Solskjær, f.eks.
            "Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad"

            Kommentar

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎