Tribuneliv

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #41
    Du vil aldri få alle til å kunne stå samlet på en bortetur, men skjønenr poenget. For det er alltid noen som vil sitte utenom og da kommer det andre bort til de også. Så det lett nå i Molde

    Kommentar

    • mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

      #42
      Da må KFL organisere dette bedre. Arild prøver så godt som mulig å få folk til å trekke sammen, men en mann kan ikke gjøre jobben alene. Vi burde kanskje hatt noen i KFL med en eller annen form for uniformering som geleidet folk til "riktige" plasser. Disse MÅ være tidlig på tribunen og, på forhånd, planlagt hvor KFL skal stå.

      På Molde Stadion hadde bortesuporterne en halv kortside + pluss en sving. Mange satt seg i svingen, da dette gir bedre oversikt over banen enn bak mål. Ønsker KFL at også disse skal samles bak mål må de bli dette fortalt/overtalt.
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

      Mvh
      Mr.Jordbakke

      Kommentar

      • CocaJerry
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2532

        #43
        Opprinnelig skrevet av Tony
        Du vil aldri få alle til å kunne stå samlet på en bortetur, men skjønenr poenget. For det er alltid noen som vil sitte utenom og da kommer det andre bort til de også. Så det lett nå i Molde
        nei det er ikke meninga heller. Poenget er å samle flest mulig folk, ikke å tvinge de som ikke vil. Vi er nødt til å sette opp sperringer (et bånd) og legge ut bannere slik at folk ikke har så mange andre muligheter til å stå eller sitte enn rett ved oss.
        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
        Da må KFL organisere dette bedre. Arild prøver så godt som mulig å få folk til å trekke sammen, men en mann kan ikke gjøre jobben alene. Vi burde kanskje hatt noen i KFL med en eller annen form for uniformering som geleidet folk til "riktige" plasser. Disse MÅ være tidlig på tribunen og, på forhånd, planlagt hvor KFL skal stå.
        Helt enig.
        Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
        Vi burde kanskje hatt noen i KFL med en eller annen form for uniformering som geleidet folk til "riktige" plasser. Disse MÅ være tidlig på tribunen og, på forhånd, planlagt hvor KFL skal stå
        Kjempebra forslag.

        Kommentar

        • Tony
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4737

          #44
          Opprinnelig skrevet av CocaJerry
          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
          Vi burde kanskje hatt noen i KFL med en eller annen form for uniformering som geleidet folk til "riktige" plasser. Disse MÅ være tidlig på tribunen og, på forhånd, planlagt hvor KFL skal stå
          Kjempebra forslag.
          Ja, det burde vi

          Kommentar

          • e.d
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 688

            #45
            Tror det blir feil å styre dette. Folk må finne den plassen de selv ønsker. Det å sette opp sperringer for å innskrenke folks valgmuligheter kan fort føre til eksludering. Er man innenfor "må man synge hele tiden" og er man utenfor " trenger man ikke å synge i det hele tatt" fordi da er det heller ingen som forventer at du skal synge. Jeg synes problemet med at vi står for spredt er overdrevet, og å sette iverk tiltak i forhold til dette vil bare gjøre vondt værre. dersom folk virkelig ønsker å synge så klarer de selv å stille seg opp i nærheten av andre som synger.
            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

            Kommentar

            • CocaJerry
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2532

              #46
              Opprinnelig skrevet av e.d
              Tror det blir feil å styre dette. Folk må finne den plassen de selv ønsker.
              Det er ikke feil av KFL å styre dette. Jeg tror folk vil at KFL skal være bra organisert.

              Opprinnelig skrevet av e.d
              Det å sette opp sperringer for å innskrenke folks valgmuligheter kan fort føre til eksludering. Er man innenfor "må man synge hele tiden" og er man utenfor " trenger man ikke å synge i det hele tatt" fordi da er det heller ingen som forventer at du skal synge.
              Meninga var at vi skulle begrense størrelsen på feltet, ikke sette opp ett tau rundt de som synger.
              Opprinnelig skrevet av e.d
              Jeg synes problemet med at vi står for spredt er overdrevet, og å sette iverk tiltak i forhold til dette vil bare gjøre vondt værre. dersom folk virkelig ønsker å synge så klarer de selv å stille seg opp i nærheten av andre som synger.
              Det er ikke overdrevet, se på bildet. Vi skal ikke tvinge noen til å stå sammen, og jeg tviler sterkt på at folk velger å spre seg enda mer en som ble gjordt sist i Molde hvis de skjønner effekten og mulighetene som kommer av å bare stå mer samlet.

              Kommentar

              • e.d
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 688

                #47
                Det er klart at folk ønsker at KFL er bra organisert, men det er jo ikke alltid slik at at jo mer man griper inn å styrer tribunekulturen desto bedre resultat blir det. Akkurat hvor man skal stå klarer hver enkelt i kanarifansen fint å finne ut av på egen hånd. og jeg synes det blir litt feil å ha uniformerte vakter og sperretau for å regulere dette.
                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                Kommentar

                • CocaJerry
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2532

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av e.d
                  Det er klart at folk ønsker at KFL er bra organisert, men det er jo ikke alltid slik at at jo mer man griper inn å styrer tribunekulturen desto bedre resultat blir det.
                  <hva er det som er så gæli med å prøve å organisere det bedre hvis det er det folk ønsker da?
                  Opprinnelig skrevet av e.d
                  Akkurat hvor man skal stå klarer hver enkelt i kanarifansen fint å finne ut av på egen hånd. og jeg synes det blir litt feil å ha uniformerte vakter og sperretau for å regulere dette.
                  Selvfølgelig klarer alle å finne seg en plass. Poenget med hele greia er at vi kan bli bedre på flere områder hvis vi prøver å organisere oss bedre.

                  Det skal ikke være vakter.

                  Kommentar

                  • e.d
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 688

                    #49
                    Til CocaJerry: Men hva er det du mener da? skal dette gjelde bare bortekamper eller også kamper på Åråsen? Der synes jeg det har vært bra stemning i hele år og hele feltet er med enda det har blitt utvidet. Har det blitt organisert noe spesielt der med tanke på plassering? Også mot Moss var det bra enda vi ikke var så mange.
                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                    Kommentar

                    • CocaJerry
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2532

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av e.d
                      Til CocaJerry: Men hva er det du mener da? skal dette gjelde bare bortekamper eller også kamper på Åråsen? Der synes jeg det har vært bra stemning i hele år og hele feltet er med enda det har blitt utvidet. Har det blitt organisert noe spesielt der med tanke på plassering? Også mot Moss var det bra enda vi ikke var så mange.
                      Jeg tror ikke jeg klarer å fortelle deg hva jeg mener.

                      Ja vi har lagd knallbra stemning i hele år, men det er fortsatt mye som kan forbedres.

                      Kommentar

                      • demian
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2005
                        • 228

                        #51
                        synes det er verdt et forsøk å samle sammen de som har lyst til å være med på synginga litt bedre enn det som var tilfelle på molde. hvis det viser seg å være vellykka er det jo kjempebra, hvis ikke er det baer å glemme hele greia. meninga er jo ikke å diskriminere de som ikke vil stå midt i kjernen, poenget er heller ikke at man skal stå kjempetett, bare mer samla, slik som vi så hamkam og aafk på åråsen tidligere i år. tror det vil føre til bedre stemning, men som sagt bør vi prøve, og hvis det ikke lykkes er det ikke verre enn at vi glemmer hele greia...
                        ULTRAS FELT C

                        Kommentar

                        • KFL109
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1958

                          #52
                          For å få maksimal stemning på bortekamper er det nok bedre å tenke på hvordan man kan legge forholdene best mulig til rette enn på at folk skal tvinges, kjeftes på o.l.

                          Supporterliv er også en særdeles subjektiv sak. Noen går knallfornøyd hjem og synes at alt har vært toppers, andre synes det sugde lut.

                          Konkret i Molde: Jeg stod langt inn mot midten av banen (ytterst på feltet) i 1. omgang. Synes det gikk litt trått med synginga. Er ikke så lett å trøkke til når man føler at de rundt ikke er med for fullt.

                          Jeg valgte derfor å flytte meg bort til området hvor Mykle og Rønnern stod i 2. omgang, og plutselig var det mye lettere å synge med.

                          Organisatorisk kan det være greit å prøve å tilrettelegge for felt i høyden. I Molde stod vi alt for bredt, og etter min erfaring gir dette minst trøkk.

                          At noen vil sitte og klappe høflig med skal respekteres. Vi må huske på at på bortekamper er alle samla som ellers er fordelt rundt på ulike seksjoner på Åråsen - det er ikke bare hardcore folk fra KFL-feltet.
                          Vidar Evje

                          Kommentar

                          • andee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 1191

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            Organisatorisk kan det være greit å prøve å tilrettelegge for felt i høyden. I Molde stod vi alt for bredt, og etter min erfaring gir dette minst trøkk.
                            Kunne ikke vært mer enig! Hadde vi i Molde f. eks. greid å lage sju eller åtte rader (husker ikke hvor mange rader det var under banneret, var så drita :wink av ca. femten syngende kanaris, ville dette holdt til å lage et enormt bortetrøkk. Sier ikke at vi sang dårlig i Molde, men når vi faktisk blei såpass mange der oppe, kunne det med litt mer samhandling blitt så mye bedre. Dessuten ville det sett mye bedre ut også, hvis alle hadde plassert seg mer bak mål og under banneret.

                            Opprinnelig skrevet av KFL109
                            At noen vil sitte og klappe høflig med skal respekteres. Vi må huske på at på bortekamper er alle samla som ellers er fordelt rundt på ulike seksjoner på Åråsen - det er ikke bare hardcore folk fra KFL-feltet.
                            Nettopp! Kanskje så mye som 1/3 av de som var i Molde sitter på Åråsen, de ganga de er der. Jeg har KFL-venner som ser flere borte- enn hjemmematcher i året, pga. hele opplevelsen det er å være på sånne turer. For sånne folk er det mye lettere å trøkke til i synginga hvis vi står tettere, ganske fjernt hvor godt man hører sin egen dårlige sangstemme når det er 180 cm. til nestemann som synger.

                            En annen idé kan være å spre de som drar igang sanger og oppfordrer folk til å synge (i Molde Mykle, Tony, Rønnern + han digre skinna fyr'n i rød drakt) mer utover feltet. Da blir vi mer samstemte og slipper å slite oss ut med to forskjellige sanger på én gang osv.

                            andee - som syns oppmøte i Molde var veldig bra, og synginga likeså.
                            TS05 - Felt C

                            Kommentar

                            • CocaJerry
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 2532

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av andee
                              Opprinnelig skrevet av KFL109
                              Organisatorisk kan det være greit å prøve å tilrettelegge for felt i høyden. I Molde stod vi alt for bredt, og etter min erfaring gir dette minst trøkk.
                              Kunne ikke vært mer enig! Hadde vi i Molde f. eks. greid å lage sju eller åtte rader (husker ikke hvor mange rader det var under banneret, var så drita :wink av ca. femten syngende kanaris, ville dette holdt til å lage et enormt bortetrøkk. Sier ikke at vi sang dårlig i Molde, men når vi faktisk blei såpass mange der oppe, kunne det med litt mer samhandling blitt så mye bedre. Dessuten ville det sett mye bedre ut også, hvis alle hadde plassert seg mer bak mål og under banneret.

                              Opprinnelig skrevet av KFL109
                              At noen vil sitte og klappe høflig med skal respekteres. Vi må huske på at på bortekamper er alle samla som ellers er fordelt rundt på ulike seksjoner på Åråsen - det er ikke bare hardcore folk fra KFL-feltet.
                              Nettopp! Kanskje så mye som 1/3 av de som var i Molde sitter på Åråsen, de ganga de er der. Jeg har KFL-venner som ser flere borte- enn hjemmematcher i året, pga. hele opplevelsen det er å være på sånne turer. For sånne folk er det mye lettere å trøkke til i synginga hvis vi står tettere, ganske fjernt hvor godt man hører sin egen dårlige sangstemme når det er 180 cm. til nestemann som synger.

                              En annen idé kan være å spre de som drar igang sanger og oppfordrer folk til å synge (i Molde Mykle, Tony, Rønnern + han digre skinna fyr'n i rød drakt) mer utover feltet. Da blir vi mer samstemte og slipper å slite oss ut med to forskjellige sanger på én gang osv.

                              andee - som syns oppmøte i Molde var veldig bra, og synginga likeså.
                              Godt å se at det er flere som skjønner at vi fortsatt har ett forbedringspotensial.

                              Kommentar

                              • Tony
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4737

                                #55
                                det er allerede diskutert internt og vi skal forbedre oss på dette. Men de neste turene vi skal på så er stadion såpass at det er lett å samle folket i en gjeng istedetfor å stå spredt over en tribune.

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎