Årsmøte i KFL

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tobben
    Jeg elsker å kjøre trikk
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2005
    • 1666

    #41
    Opprinnelig skrevet av iL
    Så han har plutselig blitt det nå da? Er ikke mange månedene siden han sa det på forumet iallefall.
    Det er ikke så veldig lenge siden han ble med heller.

    Kan vi sette en strek på det her nå?
    _________

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      #42
      Opprinnelig skrevet av gja
      det ente med at forslagsstillere stemte i mot sitt egne forslag.
      Unødvendig upresis formulering. Forslagsstillerne fikk ikke anledning verken å stemme for eller mot eget forslag da forslaget ikke kunne realitetsbehandles. KFL sitt årsmøte har ikke mandat til å forandre på LSK sitt tribunereglement. Det var dette forslagsstillerne ikke hadde innsigelser på, hvilket de egentlig ikke hadde noe reelt valg på¨...

      Kommentar

      • Felt C
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 776

        #43
        Opprinnelig skrevet av Simeone
        Hvis det er så jævla viktig for deg hva Tony er eller ikke foreslår jeg at du sender han en pm istendfor å grave og spørre her hele tiden.
        La han stå frem av skapet med sin Tonyfetisj nå da.Il er modig syns jeg

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3359

          #44
          Opprinnelig skrevet av skotten
          Unødvendig upresis formulering. Forslagsstillerne fikk ikke anledning verken å stemme for eller mot eget forslag da forslaget ikke kunne realitetsbehandles. KFL sitt årsmøte har ikke mandat til å forandre på LSK sitt tribunereglement. Det var dette forslagsstillerne ikke hadde innsigelser på, hvilket de egentlig ikke hadde noe reelt valg på¨...
          Jeg er uenig i resonnementet ditt, og bare delvis enig i konklusjonen din. Siden formaliteter og årsmøte er så kjempemorsomt, så tar jeg meg kaloriene til å utdype.

          Forslaget fra de tre jentene var kun en setning formulert slik: ”UFC tilbake til feltet som Ultras”.

          Det var styret som innstilte på at forslaget ikke kunne realitetsbehandles. En ganske fiffig tolkning fra styrets side på setningen i forslaget, må jeg si, ettersom forslaget også kan tolkes som en uttalelse, og ikke bare som en direkte ordre til LSK...

          På årsmøtet kunne forslagsstillerne ha protestert på styrets tolking, men ingen grep den sjansen (inkludert meg). At styret mente KFL ikke kan bestemme at UFC skulle komme tilbake på feltet som Ultras er greit nok. Men det er ikke noe argument mot at KFL-årsmøtet likevel kunne vedtatt, eller i det minste votert over, forslaget som en uttalelse om at organisasjonen ønsker, eller vil jobbe for, å få UFC tilbake på feltet som ultras.

          Da møteleder til slutt tok saken opp til votering la han styrets innstilling til grunn, altså at forslaget ikke kunne realitetsbehandles, nettopp fordi forslagsstillerne ikke "svarte" på styrets innstilling. Forslagsstillerne stemte for at forslaget ikke kunne realitetsbehandles, og derfor er jeg enig med deg i konklusjonen om at de ikke direkte stemte ned sitt eget forslag.

          Det de egentlig burde gjort var å fremme et endringsforslag på årsmøtet, eller utfordre styrets tolking av setningen. Siden de hadde den muligheten, men ikke grep den, vil jeg heller ikke si at de ikke stemte mot sitt eget forslag.

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            #45
            Hva så om Tony er med i ufc, det er vel faen ikke forbudt og være med der. Begynner og bli litt lei dette nå .

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              #46
              Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Hva så om Tony er med i ufc, det er vel faen ikke forbudt og være med der. Begynner og bli litt lei dette nå .
              Ja faen dette begynner å bli for dumt...
              Skulle tro vi snakket om B-gjengen her!!

              Kommentar

              • skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

                #47
                Opprinnelig skrevet av gj
                Jeg er uenig i resonnementet ditt, og bare delvis enig i konklusjonen din. Siden formaliteter og årsmøte er så kjempemorsomt, så tar jeg meg kaloriene til å utdype.
                Som du skriver er det selvsagt formelt sett ikke noe i veien med å votere over "intensjonsvedtak" eller vedtak som leder det sittende styret i bestemte retninger. Men hadde forslagsstillerne hatt noen annen intensjon med forslaget enn akkurat å få opp debatten, må de ha gjort en ytterst slett jobb. For det første måtte de ha mobilisert meningsfeller i forkant. Dernest (min antagelse) måtte de ha hatt nye styremedlemmer på baklomma, for jeg tror ikke mange i det sittende styret ville fortsatt dersom en slik føring skulle blitt lagt på deres arbeid...

                Kommentar

                • general
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1150

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av skotten
                  Som du skriver er det selvsagt formelt sett ikke noe i veien med å votere over "intensjonsvedtak" eller vedtak som leder det sittende styret i bestemte retninger. Men hadde forslagsstillerne hatt noen annen intensjon med forslaget enn akkurat å få opp debatten, må de ha gjort en ytterst slett jobb. For det første måtte de ha mobilisert meningsfeller i forkant. Dernest (min antagelse) måtte de ha hatt nye styremedlemmer på baklomma, for jeg tror ikke mange i det sittende styret ville fortsatt dersom en slik føring skulle blitt lagt på deres arbeid...
                  Forslagstillerne inntok tidlig, en stille aksept, og det virket ikke til at det var noen videre plan. Kanskje hadde de noen ideèr, men da majoriteten opptrådde svært unisont ovenfor UFC på årsmøtet var det slutt.

                  The End da Tony (alene.., respekt) tok debatten videre på vegne av UFC: Jeg syns det var helt riktig og avbryte "debatten" da ingen av spørsmålene eller svarene omhandelt innstillingen. Splitting av årsmøtet var vel nærmere 1% vs 99%. Kan ikke se noen muligheter for noe konstruktiv "En mot alle" diskusjon med en majoritet lik den på årsmøtet.

                  Krediterer heller jentene masse skryt for å forsøket på "fredsmegling".
                  Seriegull 2016!!!

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎