Den nesegruse Nosa-tråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    • Nov 2003
    • 6248

    Den nesegruse Nosa-tråden

    As requested.

    Vi sitter på landets suverent største fotballtalent i denne karen. Siden fjorårssesongen ser det også ut til at han har tatt nye steg og forbedret de få, små svakhetene sine. Blant annet ser han mye sterkere ut, og i treningskampene har han dominert fysisk såvel som teknisk og taktisk. Der han gjerne virket noe halvhjertet i det defensive og ofte trakk seg før, har treningskampene vist en Nosa som denger til og oftere enn ikke får med seg ballen. Og når han først får tak i den mister han den så å si aldri! Det ser også ut til at han har utviklet skuddfoten sin, og dermed tror jeg faktisk jeg må få si at vi snakker om en komplett fotballspiller. Jeg blir beint frem overrasket om ikke godgutten spiller for en av de virkelige store klubbene innen få år. Dessverre vil nok det bety at vi ikke vil få gleden av å se ham i gult og svart veldig lenge, men om Mame Biram Diouf, som i mine øyne aldri så ut som i nærheten av et like stort talent, går for femti millioner, da er det faktisk ikke urealistisk å tro at vi kan nærme oss det dobbelte for Nosa, i alle fall om han faktisk blir så dominerende i årets serie som jeg tror han vil bli.

    Nosa: Inn i rekka. Tommy, Ståle, Runar, Robert, Nosa. Kanskje blir han den nestbeste av dem alle.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #2
    Men han har kun to år igjen av kontrakten, den må forlenges nå! Det er MYE viktigere enn nye signeringer!

    Kommentar

    • lskgogo
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 633

      #3
      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      As requested.

      Vi sitter på landets suverent største fotballtalent i denne karen. Siden fjorårssesongen ser det også ut til at han har tatt nye steg og forbedret de få, små svakhetene sine. Blant annet ser han mye sterkere ut, og i treningskampene har han dominert fysisk såvel som teknisk og taktisk. Der han gjerne virket noe halvhjertet i det defensive og ofte trakk seg før, har treningskampene vist en Nosa som denger til og oftere enn ikke får med seg ballen. Og når han først får tak i den mister han den så å si aldri! Det ser også ut til at han har utviklet skuddfoten sin, og dermed tror jeg faktisk jeg må få si at vi snakker om en komplett fotballspiller. Jeg blir beint frem overrasket om ikke godgutten spiller for en av de virkelige store klubbene innen få år. Dessverre vil nok det bety at vi ikke vil få gleden av å se ham i gult og svart veldig lenge, men om Mame Biram Diouf, som i mine øyne aldri så ut som i nærheten av et like stort talent, går for femti millioner, da er det faktisk ikke urealistisk å tro at vi kan nærme oss det dobbelte for Nosa, i alle fall om han faktisk blir så dominerende i årets serie som jeg tror han vil bli.

      Nosa: Inn i rekka. Tommy, Ståle, Runar, Robert, Nosa. Kanskje blir han den nestbeste av dem alle.

      ahhhh, så enig!

      Er det bare meg han minner om Obi Mikel? Dog dårligere defensivt men bedre offensivt.
      Tar seg en pause til mars 2012..

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #4
        1 pri: Ny og lang kontrakt!

        Kommentar

        • lskgogo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 633

          #5
          Opprinnelig skrevet av Paddis
          1 pri: Ny og lang kontrakt!
          Håper vi starter disse forhandlingene fort, hvis ikke er jeg redd det kan komme interesse fra ander klubber som gjør at tilbudet vårt ikke er like ettertraktet for å si det sånn...
          Tar seg en pause til mars 2012..

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            #6
            Det var da voldsomt med skryt...

            Gutten har talent, ingen tvil om det, selv om det er et bra stykke igjen mht. profesjonalitet. Ekstrem balanse og meget god ballfølelse. Det blir spennende å følge både Nosa og BBS fremover.

            PS; Det er vel ikke lenger noe særlig poeng å ha kontrakter på over 3 år, men om Nosa gjør det bra i sommer bør vel klubben sørge for ny kontrakt til høsten.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Det fantastiske med Nosa er at han bare blir bedre og bedre for hver gang jeg ser ham. Litt sterkere, litt raskere, litt smartere. Fortsetter han utviklingen er han bedre enn det Koren var i løpet av kort tid.

              Jeg ser forbedringspotensiale på tre punkter:

              - Attityd. (Enig i at ordet er ekstremt oppbrukt, men det er et godt ord. På norsk blir ordet 'holdning' litt for tvetydig. 'Utstråling' kan man vel også kalle det.) Til tider kan han virke litt vel uinteressert og nonchalant. Kroppspråket har faktisk noe å si i lagidretter.

              - Avslutninger. Jeg forventer en del mål fra en virkelig god offensiv midtbanespiller. I fjor var skuddfoten relativt slapp, men det ser ut til å ha bedret seg noe. Dette har så klart noe å gjøre med at han slet voldsomt med høyre ankel i fjor, noe som leder oss over til siste punkt:

              - Fysisk robusthet. Som sagt slet han voldsomt med ankelen i fjor, og dersom han får en smell i en av anklene i år også, kommer det til å bli et problem for ham igjen. Han er rett og slett litt skjør, og det er ikke bra når han fører ballen så mye som han gjør. Dessuten vil mange være ute etter å ta han, f.eks. psykopaten Rudolph Austin.

              Selv med disse manglene er han en utrolig fotballspiller, men skal han ta steget helt opp (og da mener jeg helt opp), må han jobbe med de nevnte tingene.
              Last edited by Lars; 14.02.2010, 03:26. Begrunnelse: Modererte meg noe.

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #8
                Nosa, Edwin og Sigurdarson er 3 grunner til at jeg gleder meg mer enn jeg har gjort på flere år til seriestart!
                Alle er unggutter med enormt potensiale. Dette blir spennende!

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3164

                  #9
                  Jeg er enig i praktisk alt positivt som er sagt om Nosa i denne tråden, og også i at han bør få forlenga kontrakt så fort som svint. Og det jeg syntes var det svakeste og mest uprofesjonelle ved en så ung spiller i fjor er nå nesten borte. Men fortsatt viser han, selv i kampen mot Zenit, en liten tendens til "å gi opp" hvis han mister ballen, særlig, men ikke bare, på motstanderens banehalvdel. I fjor irriterte og skuffa det meg nesten grenseløst: Der de fleste andre fotballspillere ville tatt ekstra tak og satt æra i å rette opp feilen og gjenvinne ballen for laget, der stoppa Nosa opp, rista på huet og trakk oppgitt på skuldrene. Grovt provoserende !

                  Dette er blitt MYE bedre nå (og det skulle da også bare mangle). Når dette er helt borte blir Emmanuel en bortimot komplett midtbanespiller.

                  gilbert

                  Kommentar

                  • *46*

                    #10
                    Den dagen han speller til fløyta går, da har han kommet enda lenger. Så langt synes jeg han ser lovende ut. Ser dog en fare i at han blir ett yndet objekt å sparke/klippe ned 2010. Og med LSK's fordelere hos dommeren, lover ikke det spesielt bra... Det jeg har sett hittil i 2010 ser bra ut.

                    Forleng kontrakt med Nosa. Og sommeren 2011 kan han gå for en relativt stor bunke penger som man helst må ha truck for å frakte

                    Edwin nevnes også her. Den dagen han finner det for godt å løfte blikket og benytte seg av medspillerene i større grad - da er også han en stk spiller som kan komme langt!

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #11
                      Det blir nok mye banning på tribunen utover våren når Nosa etter sigende blir sparket ned i hver kamp.. For det er vel den eneste måten motstaderne kan forsvare seg mot han på! På en god dag er Nosa og ikke minst BBS ustoppelige på dette nivået..
                      Tror vel egentlig vi alt er for sent ute i forhold til å forlenge kontrakten, denne gutten blir solgt en av de 2 neste overgangsvinduene, får bare håpe klubben ikke selger gullet til prisen av sølv... Og skal vi i det hele tatt få penger for han må han desverre selges i god tid før kontrakten går ut!

                      Kommentar

                      • sigurdsen
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 1817

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Det blir nok mye banning på tribunen utover våren når Nosa etter sigende blir sparket ned i hver kamp.. For det er vel den eneste måten motstaderne kan forsvare seg mot han på! På en god dag er Nosa og ikke minst BBS ustoppelige på dette nivået..
                        Vi får gjøre som i NHL ( National Hockey League) og sette et par spillere til å passe på gutten. Gi igjen litt juling og ta de "tøffe" duellene for han, slik at han kan bruke finessene og teknikken sin på best mulig måte

                        Kommentar

                        • sk-kanaris
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • May 2007
                          • 240

                          #13
                          Ble frelst av Nosa når han skåra mot strømmen i cupen. Kona mener jeg er forelska i nosa, å ja det er jeg nesten, større spiller har vi ikke hatt på mange år, gleder meg til sesongen nå.
                          /Ståle

                          http://youtu.be/wIQDoYUcwDg

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Når vi ser hvilke kanttyper som er klare/på vei inn, kan vi endelig fjerne merkelappen offensiv midtbanespiller ved siden av navnet til Nosa.

                            Tendensen har vært klar i treningskampene. Berg ønsker å bruke Nosa dypere i banen enn det vi så i fjor. Han skal involveres i det oppbyggende spillet, og ikke minst skal han ta i et tak i det defensive arbeidet. Berg ønsker å skape en 'box-to-box midfielder' (på norsk har vel uttrykket 'toveis midtbanespiller' blitt brukt) av Nosa.

                            Dette er et ekstremt spennende og ikke minst riktig prosjekt. Rene offensive midtbanespillere er en utdøende rase, så skal Nosa bli en spiller for de store ligaene, må han kunne bidra begge veier.

                            Noen lurer sikkert på hva dette har med kantspillere å gjøre, og svaret kan oppsummeres i ett ord: Balanse. Nå som det ser ut som vi går for å bruke to "lette" kantspillere, som hovedsakelig har sine styrker offensivt, er det naturlig å bruke to relativt stabiliserende midtbanespillere sentralt, der begge kan bidra begge veier. F.eks. Kiko (i form) og "nye" Nosa.

                            Kommentar

                            • ragnarrock
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2008
                              • 937

                              #15
                              fikk litt kjeft her om dagen jeg...
                              fordi vi ikke hadde signert en 5års kontrakt med Nosa..
                              litt usikker på hvorfor jeg fikk kjeft da.. men.. budskapet er jo klart og noe jeg synes man godt kan ta tak i nu

                              SKRIV under LANG kontrakt med gutten!

                              JA, det er en selvfølge at han kommer til å bli altfor god til å bli værende hos oss til han legger opp.
                              MEN, står det igjen 3-4år på kontrakten kan vi få litt anstendigge summer for han..
                              hvem vet, kanskje vi får råd til å kjøpe tilbake arvesølvet endag...

                              (ja så gi Hansen en lang en med det samme og da!)
                              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                              -RagnarRock-

                              Kommentar

                              • Loddet
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2004
                                • 325

                                #16
                                Det ryktes at Nosa for noen minutter siden skrev under ny kontrakt til 2012. Vi får vente på endelig bekreftelse. Om dette stemmer er det ihvertfall en liten forlengelse, som uansett er svært positiv.

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Loddet
                                  Det ryktes at Nosa for noen minutter siden skrev under ny kontrakt til 2012. Vi får vente på endelig bekreftelse. Om dette stemmer er det ihvertfall en liten forlengelse, som uansett er svært positiv.
                                  Dette er i tilfellet fantastiske nyheter. Det betyr at vi ikke må slippe han i år for å få gode penger for han, og han har et ekstra år på å få opp markedsverdien sin. Ikke minst at vi har muligheten til å beholde han lenger.

                                  Krysser fingrene.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

                                    #18
                                    Jaja, da var den konsentrasjonen ødelagt. Oppdaterer lsk.no hvert minutt nå!
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

                                    Kommentar

                                    • Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

                                      #19
                                      2 år... Uff, håpet på 3 til 5 år:???:

                                      Ja ja glad til for noe i hvertfall

                                      Kommentar

                                      • Håkon Henriksen
                                        Administrator
                                        • Nov 2003
                                        • 6411

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Paddis
                                        2 år... Uff, håpet på 3 til 5 år:???:

                                        Ja ja glad til for noe i hvertfall

                                        Hvis dette stemmer, så blir det i hvertfall 3 år:
                                        2010+2011+2012

                                        ;p
                                        Håkon Henriksen
                                        -
                                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                        -
                                        ALT FOR FUGLA

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎