Billettsalget 2010..på tide å våkne?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    Billettsalget 2010..på tide å våkne?

    Det er nå i underkant av 3 uker igjen til første hjemmekamp på Åråsen.

    Hva driver klubben med? Hvor er info på når billettsalget starter? Hvor er reklamen for denna kampen?

    Skal dem fortsette som ifjor med å tro at folk "bare møter opp"?

    RBK,som starter borte i Molde, har allerede starta med salget sitt blant annet.
  • brisbane-kanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2006
    • 595

    #2
    det er bare å sende gratulasjonstelegram til markedsavdelingen.

    I 2007 var jeg så dum at jeg trodde det skulle gå bra å kjøpe billett på Åråsen en time før første seriekamp. Gikk glipp av første 20 min

    I 2008 tok jeg forhåndsregler og kjøpte billetter på nettet før avreise til Åråsen, for så å møte en milelang kø på Åråsen for å hente forhåndsbetalte billetter. Gikk glipp av første 15 min.

    I 2009 tok jeg enda noen forhåndsregler og kjøpte sesongkort ved juletider. Etter noen måneders ventetid hadde det fortsatt ikke dukket opp til seriestart. Gikk glipp av første 10 min etter å ha kranglet meg inn portene.

    I 2010 har jeg tatt enda noen forhåndsregler og fornyet fjorårets sesongkort, og nå gleder jeg meg bare til å se det røde lyset blinke i kortleseren i porten. Men statistisk sett vil jeg bare gå glipp av de første 5 minuttene så forbedring har det jo vært hele veien.

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Var i kontakt med LSK i forbindelse med sesongkort. Da ble det sagt at billettsalget starter 15. mars uten at jeg vil være noen garantist for at det skjer...

      Kommentar

      • glasgow
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2007
        • 1251

        #4
        Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
        det er bare å sende gratulasjonstelegram til markedsavdelingen.

        I 2007 var jeg så dum at jeg trodde det skulle gå bra å kjøpe billett på Åråsen en time før første seriekamp. Gikk glipp av første 20 min

        I 2008 tok jeg forhåndsregler og kjøpte billetter på nettet før avreise til Åråsen, for så å møte en milelang kø på Åråsen for å hente forhåndsbetalte biletter. Gikk glipp av første 15 min.

        I 2009 tok jeg enda noen forhåndsregler og kjøpte sesongkort ved juletider. Etter noen måneders ventetid hadde det fortsatt ikke dukket opp til seriestart. Gikk glipp av første 10 min etter å ha kranglet meg inn portene.

        I 2010 har jeg tatt enda noen forhåndsregler og fornyet fjorårets sesongkort, og nå gleder jeg meg bare til å se det røde lyset blinke i kortleseren i porten. Men statistisk sett vil jeg bare gå glipp av de første 5 minuttene så forbedring har det jo vært hele veien.

        Jeg er enig i at LSK bør begynne og markedsføre første hjemmekamp.
        Men kjenner meg lite igjen i problemet ditt.
        Hva med og møte opp litt før.
        Drar stort sett til åråsen en halv time før kampstart og har alldrig gått glipp av 1 min engang.
        Stikk innom kjosken ved Kinoen om du ikke har sesongkort.
        Der er det aldri kø." stort sett biletter i lommen på 5 min " Så er det litt kø før inngangen på Åråsen. Men er du der en halvtime før kamp start er dette aldrig noe problem.
        Når det gjeldder markedsføringen er dette desverre for dårlig.
        La oss ikke svartmale dette for mye da.

        Og til de som bor langt unna. Det har ikke hvert utsolgt på Åråsen på mange år.
        Man får alltid bilett. Så man må ikke kjøpe på forhand.

        Kommentar

        • Zinke
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Mar 2006
          • 240

          #5
          Opprinnelig skrevet av glasgow
          Det har ikke hvert utsolgt på Åråsen på mange år.
          Burde nettopp dette kanskje være en grunn til faktisk å markedsføre bedre?
          Zinke

          Kommentar

          • glasgow
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 1251

            #6
            Opprinnelig skrevet av Zinke
            Burde nettopp dette kanskje være en grunn til faktisk å markedsføre bedre?
            Du har sikkert et poeng der.
            Men poenget mitt med det jeg skrev, var at det ikke er nødvendig og forhanskjøpe billetter til kamper. Kjøp på Sportshuset, eller i kiosken på kampdagen.
            Rekker du ikke kampen pga kø har du kommet for sent i utgangspunket spør du meg.

            Kommentar

            • runarM
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 565

              #7
              Opprinnelig skrevet av glasgow
              Rekker du ikke kampen pga kø har du kommet for sent i utgangspunket spør du meg.
              Har selv opplevd å komme forseint inn på matcher selv om jeg har vært ute i goood tid før kamp. Å komme 30 minutter før kampstart uten billett på Åråsen er en risikosport selv som stadioen knapt er halvfull.
              runarM

              Kommentar

              • Kanariz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 2507

                #8
                Jeg synes det er merkelig at de ikke har startet salget av billettene til første hjemmekamp. Nå er forhåpningene til laget sykt stort, og billettene til første hjemmekamp hadde gått unna trur jeg.
                Starter de salget etter Ålesund kampen og vi i tillegg går på en smell borte mot Aafk så vil det påvirke billett salget.

                Kommentar

                • glasgow
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2007
                  • 1251

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av runarM
                  Har selv opplevd å komme forseint inn på matcher selv om jeg har vært ute i goood tid før kamp. Å komme 30 minutter før kampstart uten billett på Åråsen er en risikosport selv som stadioen knapt er halvfull.

                  Så kjøp billett før du går på Åråsen da. Stikk innom kiosken på vei. Har ikke kjøpt billetter på Åråsen på mange år. Det er det samme som og be om og komme for sent. Beklageligvis er det slik.
                  Men som jeg har skrevet flere ganger selges det billetter i Kiosker, på Martins og Sportshuset.

                  Kommentar

                  • runarM
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 565

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av glasgow
                    Så kjøp billett før du går på Åråsen da. Stikk innom kiosken på vei. Har ikke kjøpt billetter på Åråsen på mange år. Det er det samme som og be om og komme for sent. Beklageligvis er det slik.
                    Men som jeg har skrevet flere ganger selges det billetter i Kiosker, på Martins og Sportshuset.
                    Jeg for min del har sesongkort, men jeg ser allikevel at det for den ikke-så-ivrige åråsengjenger kan fortone seg som i overkant pes å komme seg på kamp en søndag ettermiddag hvis man inkludere 40 minutter styr for å komme seg inn på stadion.

                    For meg direkte er det ett fett om klubben tar dette på alvor eller ikke. For meg indirekte tipper jeg det fører til tapte inntekter for LSK og ergo et dårligere lag å bekymre meg for. Dog veies alt opp av at HB & TB styrer resten av skuta med såpass kyndige hender om dagen at vanstyrt billetthåndtering ikke opprører meg det minste.
                    runarM

                    Kommentar

                    • Herman
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2010
                      • 1101

                      #11
                      To ganger har jeg kjøpt billetter på Åråsen på kampdag, begge i fjor mot RBK og Stabæk. Begge gangene var det knapt kø i på Sparket butikken og fikk kjøpt billetter fort.

                      Har tenkt meg til Åråsen mot Tromsø, men bor ikke i Lillestrøm. Tror dere det vil bli problem med å kjøpe billetter til KFL feltet på kampdag? Kommer til stadion halvtime før kamp cirka.
                      Twitter

                      Kommentar

                      • FuglaAlex
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2006
                        • 537

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Herman
                        To ganger har jeg kjøpt billetter på Åråsen på kampdag, begge i fjor mot RBK og Stabæk. Begge gangene var det knapt kø i på Sparket butikken og fikk kjøpt billetter fort.

                        Har tenkt meg til Åråsen mot Tromsø, men bor ikke i Lillestrøm. Tror dere det vil bli problem med å kjøpe billetter til KFL feltet på kampdag? Kommer til stadion halvtime før kamp cirka.
                        Det vil neppe være noe stort problem.
                        Supporterne er fotballens hjerte
                        Ultras Felt C

                        Kommentar

                        • Herman
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2010
                          • 1101

                          #13
                          Ok, får satse på det
                          Twitter

                          Kommentar

                          • brisbane-kanaris
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2006
                            • 595

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av glasgow
                            Så kjøp billett før du går på Åråsen da. Stikk innom kiosken på vei. Har ikke kjøpt billetter på Åråsen på mange år. Det er det samme som og be om og komme for sent. Beklageligvis er det slik.
                            Men som jeg har skrevet flere ganger selges det billetter i Kiosker, på Martins og Sportshuset.
                            Har prøvd dette på Mix på på Stortorvet i 2008. Billettsalget til "dagens" kamp stenger en time før kampstart der, noe tydeligvis betjeningen ikke viste. Skulle se Molde-kampen, men fikk billetter til Viking-kampen.

                            Kommentar

                            • brisbane-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2006
                              • 595

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av glasgow
                              Jeg er enig i at LSK bør begynne og markedsføre første hjemmekamp.
                              Men kjenner meg lite igjen i problemet ditt.
                              Hva med og møte opp litt før.
                              Drar stort sett til åråsen en halv time før kampstart og har alldrig gått glipp av 1 min engang.
                              Stikk innom kjosken ved Kinoen om du ikke har sesongkort.
                              Der er det aldri kø." stort sett biletter i lommen på 5 min " Så er det litt kø før inngangen på Åråsen. Men er du der en halvtime før kamp start er dette aldrig noe problem.
                              Når det gjeldder markedsføringen er dette desverre for dårlig.
                              La oss ikke svartmale dette for mye da.

                              Og til de som bor langt unna. Det har ikke hvert utsolgt på Åråsen på mange år.
                              Man får alltid bilett. Så man må ikke kjøpe på forhand.
                              Poenget mitt var/er: Hvorfor skal det være et jævla prosjekt med tidskalkuleringer/risikoanalyser etc for å komme seg inn på Årårsen i tide til kamp? Som RunarM nevnte, å møte opp 30 min før kamp på Åråsen uten billett er en risikosport. Er det match mot et av "storlagene" er sannsynligheten stor for at man ikke er innenfor før kampen starter.

                              Ok, publikummet til Fugla (eller enhver klubb for den saks skyld) kan grovt deles inn i tre grupper: lidenskaplige fans/sesongkortinnehavere, fotballinteresserte, og medgangssupportere. Vi som er på forumet her går gjerne under den første gruppen og drar på Åråsen uansett hvor mange hindringer vi møter, men den gruppa som er "viktigst" for LSK å markedsføre mot er medgangssupporterene. De gidder ikke gå Lillestrøm på kryss og tvers på kampdagen på jakt etter billetter. De gidder ikke møte opp på Åråsen en time før kampstart for å stå 45 min i kø. De gidder ikke kjøpe billetter flere dager i forveien. De vil ha det så ENKELT som mulig.

                              Hvis det skal være et dagsprosjekt å sikre seg billett til et halvfullt Åråsen er det mange som blir værende i sofaen og ser høydepunktene på TV2.
                              Last edited by brisbane-kanaris; 04.03.2010, 18:47. Begrunnelse: skriveleif

                              Kommentar

                              • mooph
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 1496

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                                De gidder ikke møte opp på Åråsen en time før kampstart for å stå 45 min i kø.
                                For de av oss som innimellom drar utenlands og besøker stadionanlegg som betjener 10 ganger så mye folk forløper en kampdag på Åråsen seg som det totale kaos.

                                Jeg har funnet min plass blandt 50.000 galninger uten å være innom noen form for trengsel. Samtlige kunne dessuten nå kald øl, snop og toaletter innen 30 sek.
                                Blandt 10.000 på Åråsen bør du pent sitte på plass når du endelig når frem, enhver avstikker derfra er risikosport. Slik har det vært i en evighet.

                                Sånn sett forstår jeg at den gjengse medgangssupporter har betenkeligheter. Trist når logistikken tar livet av moroa.
                                Fugla mot nye høyder

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1251

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av mooph
                                  For de av oss som innimellom drar utenlands og besøker stadionanlegg som betjener 10 ganger så mye folk forløper en kampdag på Åråsen seg som det totale kaos.

                                  Jeg har funnet min plass blandt 50.000 galninger uten å være innom noen form for trengsel. Samtlige kunne dessuten nå kald øl, snop og toaletter innen 30 sek.
                                  Blandt 10.000 på Åråsen bør du pent sitte på plass når du endelig når frem, enhver avstikker derfra er risikosport. Slik har det vært i en evighet.

                                  Sånn sett forstår jeg at den gjengse medgangssupporter har betenkeligheter. Trist når logistikken tar livet av moroa.

                                  Ja, fy faan hvor ræva alt er med LSK.
                                  SYNTES FAKTISK DET ER VELDIG MYE SOM ER BRA MED ÅRÅSEN JEG.
                                  MAN LÆRER FORT AT DET ER KØ PÅ KAMPDAGER.
                                  KØ for og kjøpe kald kaffe og frossen hamburger.
                                  Kø for og gå på en råtten dass som l stinker piss.
                                  Men uansett om man er medgangssupporter eller fast inventar som meg selv, lærer man fort når, hvor og hvordan.
                                  Ta en tur på ullevål mot enga. Mye rart der også før man endelig slipper innenfor portene også.
                                  Uansett
                                  Åråsen er vårt hjem. And i love it

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av glasgow
                                    Så kjøp billett før du går på Åråsen da. Stikk innom kiosken på vei. Har ikke kjøpt billetter på Åråsen på mange år. Det er det samme som og be om og komme for sent. Beklageligvis er det slik.
                                    Men som jeg har skrevet flere ganger selges det billetter i Kiosker, på Martins og Sportshuset.
                                    Ja men alikvell så bør det vel gjøres noe med? Eller skjønner du ikke en dritt? Selvfølgelig må LSK gjøre noe med dette, skal ikke være sånn at den gjennomsnittlige mannen / dama i gata må stikke innom på forhånd for å få taki biletter. De er ikke alltid like opplyst som deg, og for LSK sin del så bør man jo selge mest mulig biletter.. og dermed gjøre det enklest mulig.

                                    Kommentar

                                    • brisbane-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 595

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av glasgow
                                      Ja, fy faan hvor ræva alt er med LSK.
                                      SYNTES FAKTISK DET ER VELDIG MYE SOM ER BRA MED ÅRÅSEN JEG.
                                      MAN LÆRER FORT AT DET ER KØ PÅ KAMPDAGER.
                                      KØ for og kjøpe kald kaffe og frossen hamburger.
                                      Kø for og gå på en råtten dass som l stinker piss.
                                      Men uansett om man er medgangssupporter eller fast inventar som meg selv, lærer man fort når, hvor og hvordan.
                                      Ta en tur på ullevål mot enga. Mye rart der også før man endelig slipper innenfor portene også.
                                      Uansett
                                      Åråsen er vårt hjem. And i love it
                                      Verken jeg eller mooph har sagt at alt er ræva med LSK. Men i forhold til organisering/mobilisering/distribusjon har LSK endel å jobbe med. Dette har vært gjengangeren i flere år nå.

                                      For å selge mest mulig billetter må man ha et system som er effektivt og lettvint for kunden.

                                      Det hjelper lite å ha et jævlig bra produkt når distribusjonen/promoteringen/organiseringen er dårlig/middels.

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                                        Ja, fy faan hvor ræva alt er med LSK. ...
                                        Personlig syns jeg ølen før kamp, traskinga nedover alex'en, beeping av kortet og køen bort til plassen er riktig så koselig. Forventningens fryd lissom.

                                        Men det hjelper jo ikke på de noen-tusen som blir hjemme pga kaos og køer...

                                        De gangene jeg har vært på større stadioner er bare eksempler på at det er mulig, at med litt planlegging, å gjøre ting attraktivt folk som ikke er så hekta på klubben som oss.

                                        Sorry, hvis det virka unødvendig negativt.
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎