Forsvarsproblemer og baklengsmål

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ginola
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2010
    • 549

    Jeg kunne tenkt meg å se om denne konstellasjonen med 4-2-3-1 kunne fungert:

    Stoor-Nystuen-Kippe-Westerberg
    Scheel-Roger
    Johan-Bjørn-Palmi
    Fredrik

    Nå vet jeg faktisk ikke om Scheel er spilleklar til i morgen, men mannen spilte fast i TL'en i 2011 og kan da ikek være så inne i hampen mye dårligere enn de seige gamle gampene vi spiller med i dag? Tanken er at Scheel faktisk kan motta og dempe en passning, og treffe medspillere med egne passninger. Så i steden for å skyve 5 mann i forsvar som noen foreslår og SIL berget TL-kontrakten med i fjor, kan Scheel ligge sammen med Roger på def.midt. Her kan han demme opp for overganger etter feilpassningene til Roger. Roger har tendenser og er den enste som evner å finne rom med kreative passninger av de vi har i dag, dessverre har han foreløpig alt for høy feilprosent. Men med en ekstra defensiv kraft lavt på midtbanen kan Roger kanskje få roen og tryggheten til å fortsette å prøve og slippe å ta all defensiv jobb alene.

    VB er pest eller kolera. Jeg velger ikke SP pga dårlige prestasjoner i det siste. Og jeg ønsker heller ikke Ringstad da jeg kan se at han har gjort noe som tilsier at han er god nok. Han er for veik og uinspirert på banen. Han MÅ bli tøffere!!! Jeppe velger jeg fordi han har mest å bidra med offensivt. Skulle vi hatt en venstrebent spiller på VB måtte vi ha satt Kippe der, men har mine tvil om at det ville fungert... Men han kunne stått VB og klinket avgårde Bjørneby-passninger til Johan på HK som igjen serverte Fredrik og BBS foran kassa. Frister faktisk litt å sette Kippe på VB, men det kan også bli som å sette bambi på isen... Risikosport.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7056

      Scheel er venstrebeint. Mye bedre teknisk enn Kippe, og mye raskere. Kan være verdt et forsøk på backen.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        Opprinnelig skrevet av trigz
        Scheel er venstrebeint. Mye bedre teknisk enn Kippe, og mye raskere. Kan være verdt et forsøk på backen.
        Venstre?? Trudde han spilte på høyre eller i midten jeg.

        Det er i tilfellet en god og trygg løsning ut i fra forholdene.
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

          Opprinnelig skrevet av trigz
          Scheel er venstrebeint. Mye bedre teknisk enn Kippe, og mye raskere. Kan være verdt et forsøk på backen.
          Venstrebent? Er du 100% sikker på det? Han slår frispark og sentrer med høyrebent sitt i allefall...

          Uansett, han har tidligere også blitt brukt på midtbanen. Derfor ser jeg for meg at han kan fungere som et defensivt anker på midten.

          Kommentar

          • Herman
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2010
            • 1101

            Opprinnelig skrevet av trigz
            Scheel er venstrebeint. Mye bedre teknisk enn Kippe, og mye raskere. Kan være verdt et forsøk på backen.
            Nei, Scheel er definitivt ikke venstrebeint. Så du noen av kampene i vinter?
            Twitter

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7056

              Opprinnelig skrevet av Ginola
              Venstrebent? Er du 100% sikker på det? Han slår frispark og sentrer med høyrebent sitt i allefall...
              Nei, jeg tar høyde for at han er tobeint eller foretrekker å bruke høyre. Men han spilte venstreback i en omgang mot Molde (tror jeg det var) i førsesongen, og da husker jeg godt at han slo pasninger med venstre.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                Som selvutnevnt ekspert på å vite om spillere er høyre- eller venstrebeint, kan jeg avkrefte at Scheel er venstrebeint. Han er høyrebeint.

                Kommentar

                • *46*

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Stoor - Nystuen - Scheel - Westerberg

                  Hjelper tydeligvis ikke å hente inn ny forsvarsfirer. Må ha noen som er i stand til å både hente riktige spillere og drille dem.
                  Når spilte de fire sammen? Som regel har minst to av de som kom for flere år siden vært fast med.

                  Kommentar

                  • antikris
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 520

                    Opprinnelig skrevet av Ginola
                    Jeg kunne tenkt meg å se om denne konstellasjonen med 4-2-3-1 kunne fungert:

                    Stoor-Nystuen-Kippe-Westerberg
                    Scheel-Roger
                    Johan-Bjørn-Palmi
                    Fredrik


                    Veldig sansen for denne formasjonen. Send den til Haglund på e-post asap! VB er det eneste stedet jeg hadde gjort en endring. Kan like gjerne spille med Ringen. Han trenger å spille kamper for å få den tøffheten han trenger. Pluss at han venstrebein da.. Jeg har fremdeles trua på gutten, men han trenger mange kamper.

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      Selv om vi vant mot Viking, skapte Viking litt for mye til at man kan si seg fornøyd med det defensive. Tror også laget og trenerne så det samme. Det som er mest bekymringsfullt er at Viking skapte sjanser på det som skal være våre forsvarspilleres store styrke, nemlig innlegg fra kant. Ofte treffer innleggene en motstander som ikke har LSK-spillere i kroppen. Heldigvis var ikke innlegg fra kant Vikingspillerens store styrke inne i boksen. Vi så også mot Brann at de fikk være alene inne i midten å score enkle mål. Likeså hjemme mot godset. Dette forteller meg at forsvarspillerne ikke holder mål (Kippe, Nystuen, Pedersen) og at vi bør konsentrere oss om å finne nye, aller helst i sommervinduet. Ikke er de moderne med sine svake basisferdigheter. En midtstopper og en venstreback bør ha prioritet.

                      Kommentar

                      • perrern80
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 603

                        Må innrømme at det er veldig lenge siden jeg har vært så trygg på fuglas forsvar, som det jeg var idag
                        Syns Isak gjorde en bra figur, foruten om en nesten blemme i 1.omg, ved en håpløs heading tilbake til Sead.

                        Kommentar

                        • Ginola
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2010
                          • 549

                          Opprinnelig skrevet av perrern80
                          Må innrømme at det er veldig lenge siden jeg har vært så trygg på fuglas forsvar, som det jeg var idag
                          Syns Isak gjorde en bra figur, foruten om en nesten blemme i 1.omg, ved en håpløs heading tilbake til Sead.
                          Apropo Scheel så hadde han 2 stk horible tilbakespill og 2-3 klareringer inn i farlig sone hvor SIL fikk avsluttet mot mål. Bedre lag hadde utnyttet de feilene han gjorde. Men ellers så det bra ut fra Scheel. Liker at han kan bruke ball. Håper å se mer til han fremover, gjerne som defensiv midtbaneanker!

                          Kommentar

                          • Bukkenbruse
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2008
                            • 515

                            Opprinnelig skrevet av Ginola
                            Apropo Scheel så hadde han 2 stk horible tilbakespill og 2-3 klareringer inn i farlig sone hvor SIL fikk avsluttet mot mål. Bedre lag hadde utnyttet de feilene han gjorde. Men ellers så det bra ut fra Scheel. Liker at han kan bruke ball. Håper å se mer til han fremover, gjerne som defensiv midtbaneanker!
                            1 stykk horibell tilbakeheading. Det andre tilbakespillet gikk til en ufarlig corner.
                            Jeg kan erindre 2 dårlige klareringer som datt ned rundt 17-20 meter, men bare at en av de førte til avslutning.

                            Dog, forskjellen på Scheel og Kippe/Pedersen er at han viste ved flere anledninger at han hadde fart (agility om du vil) til å følge motstanderens spiss langs bakken og at han falt av i tide (med ett unntak). Jeg er rimelig sikker på at Kippe eller Pedersen som stopper i denne kampen hadde gitt et værre utfall. Scheel var langtfra prikkfri, men mer enn god nok til å få en ny sjanse i det som har vært tippeligaens nest dårligste forsvar hittil i år. Vi holdt nullen, det sier vel sitt.

                            En annen bonus var at han traff på over halvparten av fremspillene sine mot normalt 2 av 10 fra det som kommer fra midtstopperne våre vanligvis.

                            Konklusjon - 1 hasardiøs feil - noen småfeil - alikevel langt bedre enn hva som er prestert på samme plass før i år og null baklengs!

                            Kommentar

                            • Ginola
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2010
                              • 549

                              Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                              1 stykk horibell tilbakeheading. Det andre tilbakespillet gikk til en ufarlig corner.
                              Jeg kan erindre 2 dårlige klareringer som datt ned rundt 17-20 meter, men bare at en av de førte til avslutning.
                              For all del, jeg mener at han gjorde flere store feil som bedre lag ville utnyttet og scoret på. Men han forsvarer en plass i midtforsvaret mot Aafk. Dessverre er det 100% sikkert at han blir vraket til fordel for Kippe. Dessverre.
                              Last edited by RSP; 21.05.2012, 12:39. Begrunnelse: Fjernet unødv. quoting.

                              Kommentar

                              Working...