Billettbørsen 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillestrøm Kirke
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 1470

    #21
    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
    Men det er jævla skuffende at vi bare øker med ca. 150 fra Sandefjordkampen, selv om MOT delte ut en haug med billetter til den kampen. To overbevisende seire og bedre motstander bør gi større økning enn det.
    Avslutningskamper i Premier League og konfirmasjonssøndag må kanskje også ta noe av skylda?
    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

    Kommentar

    • Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

      #22
      RB-sporten følger billettsalget til LSKs hjemmekamper. Slik var status for salget 24. mai (økning fra 21. mai i parentes):
      Kampene:
      25/5: LSK-Odd 4.672 (+ 63)

      Ser ut til å bli nok en kamp med relativt dårlig oppslutning...

      Kommentar

      • tonkro
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 337

        #23
        Jeg skjønner det virkelig ikke. Hadde det ikke vært for at jeg bodde på andre siden av jorda for øyeblikket hadde jeg vært på hver eneste (hjemme)kamp!

        Hvorfor kommer ikke folk på kamp?? Syns det er veldig spesielt at vi har lavere tilskuertall i år,hvor vi gjør det rimelig bra,enn de to foregående år,hvor vi kjempet for å unngå nedrykk...

        Du kan ihvertfall ikke kalle LSK-supportere for medgangssupportere, that's for sure...

        Kommentar

        • Yellow-not-jella
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2009
          • 1606

          #24
          Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
          Avslutningskamper i Premier League og konfirmasjonssøndag må kanskje også ta noe av skylda?
          Mye dårlige forklaringer ute og rusler. Ta en undersøkelse da vel. Jeg tror TV pluss to drepende uspennende DEFENSIVE midtbanespillere har noe av skylda. Og for mange kjedelige lag. Osv..osv.

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            #25
            Opprinnelig skrevet av tonkro
            Jeg skjønner det virkelig ikke. Hadde det ikke vært for at jeg bodde på andre siden av jorda for øyeblikket hadde jeg vært på hver eneste (hjemme)kamp!

            Hvorfor kommer ikke folk på kamp?? Syns det er veldig spesielt at vi har lavere tilskuertall i år,hvor vi gjør det rimelig bra,enn de to foregående år,hvor vi kjempet for å unngå nedrykk...

            Du kan ihvertfall ikke kalle LSK-supportere for medgangssupportere, that's for sure...
            Det tar lang tid før Berg-effekten virker på den vanlige mannen i gata. Sportslig har pila pekt ned i to år, og inntrykket av at Åråsen er stedet for begravelser og nederlag sitter dypt.

            Kommentar

            • iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

              #26
              Opprinnelig skrevet av tonkro

              Hvorfor kommer ikke folk på kamp??
              tja hadde man vist det, hadde man vel hatt noen løsninger som fungerte for å få folk til og gå på kamp.

              ergo vet man det vel ikke.

              Dog sportslig suksess bør medføre flere folk på kamp.
              Tilgjengelighet på TV dreper nok noen hundre tilskuere, pent/dårlig vær også.
              Kanarifugla flyr høyt i år!

              Kommentar

              • sniper
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 5254

                #27
                Været og fjernsynet er konstant, kan ikke skylde på det for at det ikke kommer folk.
                Er interessen der, kommer folk, uavhengig av vær og evnt fjernsynsoverføring.

                Det er LSK som må gjøre at interessen kommer, både ved å meisle inn en strategi på markedsføringsbiten, og hvordan folk skal oppføre seg på fjernsynet. LSK må skape mer ENTUSIASME! Vi har et spennende lag, det er ungt, det er teknisk, og det er hurtig. Vi har gode fasiliteter, ikke supre, men gode nok, de skal ihvertfall ikke holde folk unna.
                Klarer ikke LSK dette selv, må de hente ekstern hjelp, og da forhåpentligvis ikke fra et reklamebyrå/kommunikasjonsbyrå som sliter med å skrive navnet sitt riktig. (les: Createurene).

                Det er da noe.

                (også for enkelte sære mennesker betyr det noe at AJB hever lønn der nede, og det gjør at man holder seg unna ;p)

                Kommentar

                • iL
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 10771

                  #28
                  at fjernsynet er konstant er jeg ikke enig i, men nå sklir diskusjonen fra trådtema...
                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                  Kommentar

                  • Svart og gul
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 323

                    #29
                    Folk får gjerne bli forbannet, men jeg tror faktisk mange romerikinger heller vil se en unggutt fra Lørenskog eller Skedsmokorset fremfor en overbetalt afrikaner. Greit om afrikanerne er entertainere, men når det er middelmådige spillere ødelegger det den lokale profilen LSK bør klare å skape. LSK skal være Romerikes flaggskip; da må klubben også bruke flere lokale talenter!!!

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      #30
                      Tror å ha billettlukene åpent etter kamp kan være en smart greie. I og med at resultater kan være god markedsføring så kan denne økte tilgjengeligheten kanskje føre til at flere av de som er på åråsen innmellom kanskje kjøpe med seg billetter til neste hjemmematch på vei hjem etter ett godt resultat.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #31
                        Helt enig i at klubben trenger lokal forankring både i stallen og elleveren. Jeg er også helt enig i at en lørenskoging er å foretrekke framfor en afrikaner, gitt at de er like gode. Men det er det siste som er problemet. Våre unggutter er ikke gode nok. Enda. Å la dem spille mer enn de "fortjener" vil kanskje lokke enkelte til Åråsen, men tilskuertapet som følge av svakere resultater vil nok overgå local lads-effekten.

                        Dette blir litt off topic, men må bare skrive noen ord om unggutta:

                        Det er nytt for LSK-fans at ungguttene er så unge som de er nå. Våre unggutter er stort sett født i 91 og 92. Sammenligner man med f.eks. Engas "unggutter", ser man at våre er en god del yngre. (Leigh er 86, Mos er 88, Fellah er 89 osv.)

                        Mange vil ha Stian Ringstad på laget, men en del glemmer at han kun er 18 år. Han må matches forsiktig etter det turbulente fjoråret som ga ham en liten knekk. For Stian skulle fjoråret egentlig kun brukes til å bli vant med nivået og treningsmengdene, men ekstreme skadeproblemer på de etablerte spillerne gjorde at han gikk rett inn i elleveren på våren. Og det som venstreback, etter å ha vært angrepsspiller hele livet.

                        Ringstad er nok mest aktuell som venstrekant, men Nosa opptar den plassen. Tokstads posisjon bekles for øyeblikket av Tarik. Høyrebacken er Karims, så Ruben har tøff konkurranse på sin plass.

                        Å gi unggutta spilletid før de er gode nok vil ikke heve tilskuertallet. Tvert imot. Nedgangen på grunn av sviktende resultater vil være større enn local lads-effekten. Når det er sagt, er det kun et tidsspørsmål før et lokalt talent erobrer en plass på laget. Men da er det fordi han er god nok, og dét vil gi en positiv effekt på tilskuertallet.

                        Kommentar

                        • *46*

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          ....
                          Innlegget til Lars er så bra, at jeg synes det fortjener mer enn en tommel. Det er som jeg skulle skrevet det selv, hadde ikke vært for at jeg ikke er like skrivefør

                          Tror det vil komme mer tilskuere i andre halvdel av sommeren. Når man ser at spillet kan dra frukter av seg. Finnes nok dessverre en del som er litt medgangssuportere.... Selv begynte jeg først å gå på kamp når det så ut som værst og det stinka Adecco lang vei i 2009 - dette etter å ha fulgt med i tykt og tynt i det som var å oppdrive av kamper på tv i haugevis av år. Fotball er best live!

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #33
                            Ifølge Kjell i Lsk så er de solgt skuffende 6200 billeter til Vif kampen.Og det blei solg ca 400 billetter etter Oddkampen.

                            Kommentar

                            • glasgow
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2007
                              • 1251

                              #34
                              Leste litt på RB billettbørs.

                              Fra wikipedia
                              " Kapasiteten på stadion i dag er rundt 12 000 etter at hele tribunen ble fylt med seter"

                              * 2003 tot 10412 tilskuere
                              * 2004 tot 11858 tilskuere
                              * 2005 tot 11403 tilskuere
                              * 2006 tot 10610 tilskuere
                              * 2007 tot 11437 tilskuere
                              * 2008 tot 11460 tilskuere
                              * 2009 tot 10287 tilskuere

                              Ergo har det aldri vert utsolt/fullt hus på denne kampen.

                              Håper vi klarer over 10 000 til denne kampen.
                              Vinner vi mot Molde borte skjønner jeg ingen ting. Da burde vi bikke over 11 000.
                              4 juli er vel også før fellesferien ?.

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av glasgow
                                Leste litt på RB billettbørs.

                                Fra wikipedia
                                " Kapasiteten på stadion i dag er rundt 12 000 etter at hele tribunen ble fylt med seter"

                                * 2003 tot 10412 tilskuere
                                * 2004 tot 11858 tilskuere
                                * 2005 tot 11403 tilskuere
                                * 2006 tot 10610 tilskuere
                                * 2007 tot 11437 tilskuere
                                * 2008 tot 11460 tilskuere
                                * 2009 tot 10287 tilskuere

                                Ergo har det aldri vert utsolt/fullt hus på denne kampen.

                                Håper vi klarer over 10 000 til denne kampen.
                                Vinner vi mot Molde borte skjønner jeg ingen ting. Da burde vi bikke over 11 000.
                                4 juli er vel også før fellesferien ?.
                                Stadion tar 11500.

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1251

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Stadion tar 11500.
                                  Ok. Trodde ikke det når KFL feltet er uten seter men.

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #37
                                    Hvilket tilskuertall man har fått ved utsolgt stadion har variert litt fra år til år og faktisk fra kamp til kamp. Dette på grunn av en rekke faktorer, som tellemåte (faktisk vs. reelt tilskuertall), størrelsen på sikkerhetssoner, antallet fribilletter og bruken av disse, forandringer i kapasitet på ståfeltene etter pålegg/føringer fra brannvesen/NFF (dette påvirker kapasiteten på KFL-feltet og bortetribunen, og også RB-tribunen når det er ståfelt der) osv.

                                    Det har skjedd noen endringer i år, i alle fall vet jeg at det er noen endringer med tanke på fribilletter. Dette kan påvirke hvilket tilskuertall som er "utsolgt".

                                    Allikevel tyder det meste på at kapasiteten i år er et sted rundt eller rett under 11.500, som tullebukk skriver. Personlig mener jeg at alt over 11.000 kan betegnes som fullt på Åråsen, selv om det ved ekstrem etterspørsel er mulig å få inn opp mot 11.500. Samtidig skal det en del til å selge en stadion helt ut, ettersom det alltid vil være noen billetter som er vanskelig å selge, enten pga kjip plassering eller at det er umulig å få tak i billetter ved siden av hverandre, slik at en kameratgjeng heller velger å samles for å se kampen på TV enn å sitte én og én spredt rundt på stadion på dårlige plasser.

                                    Gitt at alt annet er likt, er jeg ganske sikker på at det er lettere å få 12.000 til å komme på en stadion som tar 15.000, enn å få 11.000 til å komme på en stadion som tar 11.500 (som Åråsen). Nettopp pga at de siste billettene er lite attraktive pga plassering og at få/ingen billetter er ved siden av hverandre. (Sammenlign gjerne med en kinosal.)

                                    For øvrig er det merkelig å bruke Wikipedia som kilde, i alle fall i en sak som dette.

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av glasgow
                                      Leste litt på RB billettbørs.

                                      Fra wikipedia
                                      " Kapasiteten på stadion i dag er rundt 12 000 etter at hele tribunen ble fylt med seter"

                                      * 2003 tot 10412 tilskuere
                                      * 2004 tot 11858 tilskuere
                                      * 2005 tot 11403 tilskuere
                                      * 2006 tot 10610 tilskuere
                                      * 2007 tot 11437 tilskuere
                                      * 2008 tot 11460 tilskuere
                                      * 2009 tot 10287 tilskuere

                                      Ergo har det aldri vert utsolt/fullt hus på denne kampen.

                                      Håper vi klarer over 10 000 til denne kampen.
                                      Vinner vi mot Molde borte skjønner jeg ingen ting. Da burde vi bikke over 11 000.
                                      4 juli er vel også før fellesferien ?.
                                      Velger og snu litt på dette jeg og si at det kun er ca 2500 billeter igjen. Vi har solgt 7000,klanen får 2000 da er det ikke mange billeter igjen.LØP OG KJØP.

                                      Kommentar

                                      • nothingman
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • May 2009
                                        • 47

                                        #39
                                        Når er neste mulighet for å kjøpe billetter på feltet til enga-kampen 4. juli?

                                        Kommentar

                                        • Emil B
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2006
                                          • 5921

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av nothingman
                                          Når er neste mulighet for å kjøpe billetter på feltet til enga-kampen 4. juli?
                                          Er vel bare å stikke på shopen. Men husk COOP medlemskortet ditt. Ellers så får du ikke kjøpt billett.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎