Lillestrøm - Odd Grenland, Åråsen, tirsdag 25. mai klokken 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13271

    Kamptråd Lillestrøm - Odd Grenland, Åråsen, tirsdag 25. mai klokken 19.00

    Da vender vi bergenspakket ryggen igjen og ser frem til neste kamp, hvor vi møter fargeløse Oss Grenland på et halvpakket Åråsen i strålende vårvær. På tross av at grenlenderne ikke er tippeligaens mest karismatiske lag bør det ligge an til fest for gamle og unge LSK supportere: Oss Grenland mønstrer i sin førstelagsoppstilling adskillige kjente LSK-fjes, samt et traumatisk gjensyn med 4-3-3 og bevrende, hissig fett på sidelinja.

    Odd har for vane å stjele poeng (og seriemesterskap) rett under nesa for oss på Åråsen. I år håper vi imidlertid på en skikkelig solid hjemmeseier. Gulasjen med de tusen albuer på topp har ikke hatt formen inne i år, og det har fått store konsekvenser for Odds poengsanking. Dog er han i tillegg til sitt store kampsportrepertoar også troende til å falle litt for lett (april 2007, anyone?), så han vil garantert bli hovedrolleinnehaver for Odd.

    Uansett vinner ikke Odd Grenland "tabbellen" i år heldigvis, men er forsatt et lag som kan bite godt i fra seg gjennom mye rutine og trøkk i duellene. Treneren, hvis etternavn ironisk nok begynner på "Fager-", har hittil hatt moderat suksess med et velorganisert, ballpumpende Odd. LSK har imidlertid flere strenger å spille på og vil drukne den monotone dunkingen fra Pustaen i fengende, afroinspirert sambafotball. Vi tok dem borte i fjor og skal ta dem hjemme i år. Odd og Göringmo skal reise hjem med et sviende nederlag i gymbaggen.

    Mitt tips: X antall gule kort og en komfortabel hjemmeseier
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #2
    Odd ja, han jævla grå og kjedelige kødden fra Skien med Østlandets minst sympatiske sjøsvamp som trener. Det blir artig med et gjensyn med Mykle og Brenne (spiller Rambukk der enda forresten?), ellers er Odd bare en enda tristere opplevelse enn byen de kommer fra. Sur røyk fra papirfabrikken ved elva, en grå og trist by med trauste og triste mennesker. Mange på trygd også. Godt gjort for et fotball-lag at de any day faktisk topper den tåka.

    Jeg hadde forresten et hyggelig år i Grenland som student for noen år siden, det var forøvrig året Pors rykka opp. Ikke tilfeldig.

    Satser på 4-0, Kovac i dusjen lenge før pause og en illsint sjøsvamp med høyt hårfeste og tåpelige bortforklaringer på tv etter kampen.
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #3
      Jeg synes vi skal gi motstanderne respekt før kampen og null seriepoeng etter kampen.
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • holmiz
        The kjøkken-kanariz
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6064

        #4
        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        Jeg synes vi skal gi motstanderne respekt før kampen og null seriepoeng etter kampen.
        I etterpåklokskapens lys (Brann borte, det fikk jeg faktisk med meg), og med fare for å ha gått glipp av noe, hvorfor i alle dager skal vi ha respekt for Odd?

        Slår du opp uavgjort eller grå i ordboka finner du jo nettopp logoen til Odd?
        Hilsen Anders

        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #5
          Opprinnelig skrevet av holmiz
          I etterpåklokskapens lys (Brann borte, det fikk jeg faktisk med meg), og med fare for å ha gått glipp av noe, hvorfor i alle dager skal vi ha respekt for Odd?

          Slår du opp uavgjort eller grå i ordboka finner du jo nettopp logoen til Odd?
          Slår du opp uavgjort finner du vel strengt tatt ett gult og svart lag i år.

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            #6
            Opprinnelig skrevet av HSft
            Slår du opp uavgjort finner du vel strengt tatt ett gult og svart lag i år.
            Eventuelt Wiging eller Odd. Mitt tips på Oddsen og tippelappen når de to lagene møtes er uansett en schwær, diger U. Bankers.
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

              #7
              Her bör vi reise den bitre mökkakjerringa fra Bergenskampen. Med akseptable baneforhold ligger ting til rette for god fotball og mer eller mindre utspilling av Odd. Vi har hatt bra tak på dem under HB. I fjorårets hjemmekamp ranet dem med seg et poeng etter en ganske enveiskjört match. Utekampen var kanskje mer jevnspilt, men vi hadde fortsatt god kontroll på den matchen. Kovacs måtte jo dra frem litt skuespill for å henge noenlunde med i den matchen, uten at det hadde all verdens betydning for kamputfallet.

              Odd har ikke et stort offensivt register å spille på, og forutsigbarheten blir i år avslört i större grad. Vi knakk tydeligvis "Odd-koden" i fjor og kan i år konsentrere oss om å spille ut grenlenderne. Vi har et mannskap med större fart, teknikk og spilleforståelse, samt en solid defensiv organisering og et mindre forutsigbart angrepsspill.

              Dette skal väre hjemmeseier. Dog forutsetter det tenning og hardt arbeid. Mot Brann var den biten for dårlig, ihvertfall de förste 20 minuttene. Vi brukte lang tid på å komme oss inn i matchen og brann var åpenbart mer sultne og aggressive i starten og slutten av kampen. Det kan nok forklares med tabellsituasjon og omgivelsene i den matchen, men det er likefullt ingen unnskyldning. Skal man tilbake til toppen så er ikke individuelle egenskaper og et godt kollektiv nok. Man må gå inn til hver kamp med rett fokus og tenning.
              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

              Kommentar

              • Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

                #8
                Hvorfor har Petter Belsvik karantene i denne kampen? Hva gjorde han mot Brenn som jeg ikke har fått med meg?

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                  Hvorfor har Petter Belsvik karantene i denne kampen? Hva gjorde han mot Brenn som jeg ikke har fått med meg?
                  Er vel nærliggende å tro at han ga dommerne det glatte lag etter kampen? Ingenting som tyder på at han ble bortvist under kampen etter det jeg så fra TV-stolen.

                  Tipper Odd legger seg lavt og satser på kontringer. De lå veldig lavt borte mot godset og kontret de i senk. Regner med at Tarik vil vise seg fram igjen etter at kampen mot Brann ikke akkurat foregikk på hans premisser med elendig bane. Liker at han vandrer mye i sin kantrolle og er nesten like mye på venstresiden selv om han er høyrekant. Det vil gi Odd ekstra hodebry.

                  Kommentar

                  • Kanarifugl84
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2007
                    • 2319

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Serbern
                    Hvorfor har Petter Belsvik karantene i denne kampen? Hva gjorde han mot Brenn som jeg ikke har fått med meg?
                    Han løp inn på banen etter kampslutt for å få kontakt med dommeren, iflg papir-RB for å stille dommeren 2 spørsmål:
                    1. Hvorfor ble det lagt til 5 minutter?
                    2. Hva gjorde Kippe galt før frisparket til Vaagan Moen?

                    Hvorvidt dette er lov eller ikke, har jeg ingen formening om. Dommeren hadde hvertfall gitt Belsvik klar beskjed om at denne handlingen ville bli rapportert inn til forbundet. Belsvik selv skjønte lite av akkurat dette.

                    Kommentar

                    • mrognan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 845

                      #11
                      Brage Sandmoen dømmer Lillestrøm-Odd Grenland.
                      Morten

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #12
                        Det eneste jeg forventer er at vi ikke gir Odds kanter de samme rommene som Brann fikk. Tydelig at Berg hadde klokketro på at Blurkh og Steinhard nikket unna det som kom i Bergen, som de jo egentlig også gjorde, men nå er det en tometers plusspluss kjempe som kommer på besøk.

                        Kommentar

                        • mortemann
                          Juniormedlem
                          Bøffel
                          • Nov 2008
                          • 29

                          #13
                          Noen av gutta må vertfall begynne å jobbe tilbake etter tap av ball eller andre situasjoner. Synes Nosa har jobbet lite tilbake etter angrep, tap av ball og lignende. Sundgot har også vert litt lat. De må begynne å jobbe tilbake!

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            #14
                            Godt Odd klarte seg i cupuen, jeg misliker revansjesugne motstandere.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

                              #15
                              For guds skyld, vær obs på denne snørrvalpen Børven når han er innenfor 16. Har gitt Odd masse poeng og sendte de videre i cupen.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                Moderatormelding:
                                En haug med innlegg flyttet til "Dommertråden 2010" hvor vi tar dommerdiskusjonen - både spesielt og generelt. I kamptråden holder vi oss til det sportslige.

                                Kommentar

                                • erikh
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2008
                                  • 443

                                  #17
                                  Optimisme blant oss LSK'ere er våre spilleres kryptonitt. Slutt umiddelbart sånn at vi slipper å få flere og sterkere kosmiske krefter mot oss.

                                  La oss huske at årets eneste serietap (faen så deilig å si det når man skriver 12. TL runde!!!!) kom mot et lag som spiller en enkel og forutsigbar fotball der mye er basert på kontringsspill og oppbygning rundt en ekstremt hodesterk spiller. Dette høres ut som Odd. Seff, denne matchen spilles på Åråsen, uten plast oljet med fiskesløy (Reka, 2010), men dersom vi ikke er flinkere til å plukke opp bevegelser i rommene rundt Kovacs, enn vi var rundt Aarøy, sin nedfallsfrukt kommer Brenne til å putte i denne matchen.

                                  Et annet sentralt moment blir jobben i egen boks. Odd føles som spesialister i klabb og babb tullemål, og er flinke til å pirke inn mål (frykter myklebust her). Synes boks-klareringer de siste matchene (med unntak av Brann der jeg synes det var kontant og godt) har vært noe foruroligende, spesielt mot godset.

                                  Når det gjelder det offensive spillet så gleder jeg meg til å se hva vi kan få til med raske offensive spillere som kan utfordre et meget tregt Odd-forsvar. Åråsen burde nå innby til fin og rask teknisk fotball, måtte dette føre til at Tarik skinner etter en grusom forestilling i Bergen (synes han var stor mot godset og vil se mer av det - makan til sympatisk fyr!).

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #18
                                    Er ikke så spennende av meg. Ønsker disse:

                                    ------------Logi------------

                                    Esset-Kippe-Pedersen-Eriksen

                                    -Tarik-Tamtam-Søgård-Nosa-

                                    ---Legenden-Sigurdarsson---

                                    Ujah fortjener innhopp i løpet av kampen.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Hamburg & Kanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 3006

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av mrognan
                                      Brage Sandmoen dømmer Lillestrøm-Odd Grenland.
                                      Kunne vært adskillig verre. Bra vi ikke får en ny dose med Øvrebø eller Skjerven, begynner å få rimelig nok av å kjempe mot vannmøller og pisse i motvind - slik det gjerne føles med disse fjolsa i fri "dressur".
                                      LSK Norges beste lag

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #20
                                        En noe merkelig, eller kanskje helst klønete, formulering fra herr Svesengen i kampreferatet fra Brannkampen angående Nosa: "Soner cuputvisning i 2. runde og fikk spille."

                                        Øhh, er det noen grunn til at vår playmaker som har ellers har starta samtlige kamper i år ikke skulle ha fått starte mot Brann, fullstendig uavhengig av en suspensjon i en cupkamp?? Eller sitter han på info han har vanskelig for å holde for seg selv, så kanskje Nosa er ute mot Odd også?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎