Fugla våren 2010; laget som nektet å tape - oppsummeringstråd ved pausen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Fugla våren 2010; laget som nektet å tape - oppsummeringstråd ved pausen

    Vi har nå spilt 13 seriekamper på rad uten tap, og vi tar ferie på 4. plass. LSK har gjennomført to gedigne opphentinger, gårsdagens 0-3 til 3-3 på Aker stadion og 2-0 til 2-3 i Kristiansand tidlig mai. I tillegg har vi kommet under og snudd til U mot Haugesund og Odd. Det vil alltid være et forbedringspotensiale spillemessig. Men det som for meg tydeligst skiller årets utgave av LSK fra laget de to siste sesongene er mentaliteten eller for å låne Hamréns uttrykk - attityden. Gutta virker sikrere på seg selv, evner å reise seg i stedet for å ramle sammen.

    I denne tråden oppsummerer vi sesongen hittil og tenker høyt om ambisjoner, målsettinger videre i seriesesongen.
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    #2
    Tipper vi havner på 4.plass. Men håper selvfølgelig på medalje.

    Kommentar

    • mooph
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2005
      • 1496

      #3
      æh... 14 kamper uten tap og dersom vi vinner mot søpla ligger vi på 3'dje plass ved halvspilt serie.
      Fugla mot nye høyder

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        Opprinnelig skrevet av mooph
        æh... 14 kamper uten tap og dersom vi vinner mot søpla ligger vi på 3'dje plass ved halvspilt serie.
        Tap mot Aalesund i første runde, så 13 kamper uten tap - blir ikke det rett?

        Kommentar

        • Roll75
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 834

          #5
          Før sesongen tippa jeg 3. plass og det tror jeg faktisk vi kan klare fortsatt. Viktig blir det å snu noen av de jevne kampene til seier. Så får vi se om vi kan ta TIL og voff mot slutten. Litt spennede å se om vi får noen nye spillere inn og åssen de 6 fremste plassene på laget blir komponert.

          Kommentar

          • mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

            #6
            Opprinnelig skrevet av RSP
            Tap mot Aalesund i første runde, så 13 kamper uten tap - blir ikke det rett?
            Sorry, jeg leste feil - utelot "uten tap". Du har selfølgelig rett i at laget har spilt 13 kamper på rad uten å tape.
            Fugla mot nye høyder

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #7
              Noen ting jeg er blitt spesielt imponert over i løpet av vårsesongen;

              • Back'enes forbedring defensivt. Dette begynte vel i fjor med Esset, men har blitt enda bedre i år.
              • Fravær av skader. Omtrent ikke en en eneste skade i løpet av hele vårsesongen, dette må da nesten kvalifisere til en eller annen rekord.
              • Råner'n har vel hatt en av sine aller beste vårsesonger. Gutten må være kroneksempelet på at økt konkurranse bidrar til å øke kvaliteten i den eksisterende gruppa.


              Andre notater;

              • Motstandere har begynt å legge seg lavt på egen hjemmebane når LSK kommer på besøk. Det er bare så deilig å igjen være i den enden av tabellen.
              • Jeg konstanterer at jeg ikke forstår så mye av Berg & Co's taktiske disposisjoner under kamper. Vi taper jo nesten ikke så jeg aksepterer at de må sitte på noen poenger jeg ikke ser.
              • Slår vi søpla på Åråsen er vi på medaljeplass etter halvspilt serie.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                #8
                To momenter hvor jeg ser forbedringspotensiale:
                1) LSK sliter fortsatt med å spille seg til sjanser mot lag som legger seg bakpå. Her har trenerne ennå ikke funnet et effektivt mottrekk. Og det kan jo også forklare hvorfor motstanderne legger seg bakpå.
                2) Mange av spillerne lar seg fortsatt stresse av motstanderlag som spiller med agressivitet (eller "forechecking" for å låne et utrykk fra ishockey).
                Knurr...

                Kommentar

                • Gjest

                  #9
                  Inntrykket mitt er, som før sesongen startet, at vi mangler en god venstrebeint spiller på venstre kant.
                  Jeg mener at det offensive ikke blir like bra med en spiller som bør stoppe opp og gå tilbake igjen for å kunne slå et bra legg. Aller helst skulle jeg sett at både venstre back og kant var gode teknikere med slepne venstreben. Men ser at LKE er såpass bankers på laget, og at han løser det defensive og til dels det offensive såpass bra at dette bare er ren utopi.
                  Hadde vi i fått inn en god venstrekant med god innleggsfot så hadde jeg sett på medalje som veldig sannsynlig.
                  Når jeg tenker meg enda bedre om så føler jeg vi nå mangler kanter på en eller begge sider for å havne veldig høyt. For selv om Nosa kan gjøre en god jobb på venstre, så er det er hull på høyre.
                  Tror at vi vil havne på rundt 6. plass +/- 1 plass med dagens mannskap. Men håper på forsterkning og masse moro.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13244

                    #10
                    Vår gode moral, som resulterer i mange opphentinger (og derav uavgjorte kamper), betyr dessverre lite i serien der vi spiller om tre poeng. At laget nekter å tape er kanskje mest spennende for cupen sin del. Dog bør det vel terpes endel på straffer...

                    Forøvrig bør Edwin (og muligens Ujha) få prøve seg på kanten i cupen. Erling har dessverre vist at han forsatt har et stykke å gå.

                    Kommentar

                    • Gjest

                      #11
                      Eller at Bolly eller Ringstad får tillit og viser seg å lykkes i så stor grad som vi håper. Og at Nosa er like god på høyre som venstre.
                      Inntreffer dette, så tror jeg vi kan bli blant de 4 beste med dagens stall.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av reka
                        Forøvrig bør Edwin (og muligens Ujha) få prøve seg på kanten i cupen. Erling har dessverre vist at han forsatt har et stykke å gå.
                        Enig med deg der.
                        Nå må jeg først få gjøre det klart at jeg ikke er ute etter å gjøre Erling til "syndebukk" eller noe.

                        Jeg hadde kjempetrua på han når han ble signa, men nå begynner jeg å bli litt skeptisk. Jeg synes ikke det virker som om han har ferdighetsnivået inne til å hevde seg på ett lag i toppen i tippeligaen. Jeg synes det virker som om det eneste han har å by på er fart. Han virker ikke å vite hvordan han skal utnytte denne farten. Jeg synes heller ikke kvaliteten i avleveringene er så veldig imponerende. Jeg vet ikke om han rett og slett ikke er god nok eller om han er totalt ute av form. Til å avgjøre dette så har jeg ikek sett nok av han i tiden før han kom til LSK.
                        Edwin blir visst hypig brukt på kanten for LSK 2 og har etter rapportene løst denne oppgaven bra, tiden er moden for å la han prøve seg som kant for førstelaget. Han er vel ikke veldig mye tregere enn knudtzon, tipper at han er omtrent lige "god" på innlegg, han er trolig bedre på å komme seg forbi en mot en. Minuset er vel at han ikke har så mange defensive fibre i knollen. Han har vel heller ikek "Kantspillermentalitet", men han er fortsatt ung og bør ikek være den vanskeligste å omskolere.

                        Ujah bøtter inn mål for reservelaget, han fortjener definitivt sjansen fra start igjen. Ikke fordi Legenden eller BBS har spillt seg ut, men rett og slett fordi han har gjort seg fortjent til det. Startplass på førstelaget bør være en gulrot ved prestasjoner for reservelaget/treninger.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #13
                          Når det gjelder Knudtzon er min bestemte oppfatning at han kan langt bedre enn han har vist oss. Dette basert på det jeg så av ham, först og fremst under Henning i Lyn. Tror fjoråret var ganske tungt for hans del, og han trenger muligens en liten periode med "restituering", slik som mange andre LSK-spillere hadde i 2009. Med tanke på Torgeir og Hennings innkjöpspolitikk, ser jeg ikke helt at de skulle hente en spiller som ikke har nivået inne. De er nöyaktige og gjennomtenkte i dette arbeidet, og bruker masse tid og ressurser på kartlegging og vurdering. Kan aldri tenke meg at de ville hente en gammel disippel dersom denne ikke har et höyt kvalitetsnivå. Tror Erling skal få litt mer tid för folk utbasunerer at han ikke har nivået inne.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6075

                            #14
                            Med formasjonen og taktikken vi spiller med om dagen er vi fryktelig avhengige av vinger/offensive midtbanespillere som har god teknikk og kan gjøre noe ekstra. Når tarik forsvinner etterlater han seg et stort hull på denne posisjonen. Knudtzon har farta men ikke teknikken, og jeg synes ikke vi har råd til å la han spille seg varm i trøya så lenge han ikke presterer. Jeg vil se LSK i europa neste år og det spørs om ikek den beste løsningen for LSK da er å låne ut knudtzon, vil tro det er en del 1. div klubber som vil være villige til å la han spille seg i form hos dem. Jeg vil mye heller se Ringstad på vingen.

                            Håper at Edwin blir forsøkt omskolert til kanten. Har tenkt en del på dette tidligere. Han har ikke evnene til å time løpene sine veldig bra og liker best å få ballen i bena. Teknikken og evnen til å holde på ballen er helt ekstrem og jeg tror han passer mye bedre som ving. Alle lave og raske spisser er ikke bakromsspisser og Edwin er i mine øyne ikke noen bakromsspiss. Han bør brukes på en av de tre plassene bak spydspissen.

                            Om vi ikke får i gang Ringstad eller Edwin på kanten må vi ut på overgangsmarkedet for å erstatte Tarik. Ser helst at vi får i gang minst en av disse uansett ettersom det ikke hadde gjort meg noe om Nosa kan vurderes sentralt.

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3174

                              #15
                              Noen fakta ved pausen

                              Fra dagens VG tar jeg følgende fakta om LSK for de 14 kampene som er spilt før pausen:

                              - LSK har flest mål (og høyest andel skåringer) fra innafor 5 m (10 av 25)
                              - "Råtassen": LSK har seks lag foran seg (Brann, Godset, Hønefoss, Sandefjord, AaFK, Viking)
                              på frispark mot, og også Start og KIL har klart flere gule kort; LSK har heller ingen røde kort hittil
                              - Karim Essediri er nr. 2 og Arild Sundgot deler sjettepassen på assist-toppen
                              - Nosa Igiebor er nr. 6 på VG-børsen (subjektiv som den er)
                              - Stefan Logi Magnusson er tredje best av keeperne på redningsprosent

                              VGs formtabell (siste seks kamper) ser slik ut:

                              RBK 14 (11-1)
                              LSK 12 (16-9)
                              Odd 12 (11-5)
                              Stabæk 11 (9-5)
                              TIL 11 (6-4)
                              vif 10 (11-6)

                              gilbert

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #16
                                En annen kurositet er at vi ikke er på topp 10 engang over antall offsider, en statestikk vi "ledet" soleklart når Occean spilte fast.
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • erikh
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2008
                                  • 443

                                  #17
                                  Jeg har aldri serioest vurdert Edwin som en potensiell kantspiller tidligere, men etter aa ha blitt imponert over innhoppet mot MFK, synes jeg det virker ganske aapenbart.

                                  Saann som LSK spiller naa, men to vandrende frie vinger og to sittende defensive midtbanespillere, saa passer Edwin jaevlig bra inn.

                                  Man trenger hurtighet, dribleferdigheter, evne til aa spille raskt pasningsspill langs bakken, gode avslutninger og innlegg, og loepsvilje. Saavidt jeg kan bedoemme saa er det eneste det skorter paa hos Edwin loepsvilje og paa mentalitetsbiten. med det sagt, selv med to sittende def.midtbanespillere er vi avhengig av defensive bidrag fra kantene vaare for aa hjelpe meget offensive backer. det er det andre ankepunktet mot Edwin som kant. men nosa har man jo faatt balansert veldig godt i forhold til def/off oppgaver.

                                  jeg har tidligere sagt at jeg ikke er spesielt begeistret for mentaliteten til edwin, men potensialet hans er veldig stort. saann det ser ut i dag er han et stykke unna en spissplass i LSK, mens paa kanten er sjansene stoooore for startplass, kanskje det kunne foert til en ny vaar for Edwin baade mentalt og fotballmessig. da kanskje han ikke lenger kjenner noe stort behov for aa flytte paa seg.

                                  en ting er i hvert fall sikkert; stiller LSK med erling og kiko paa kantene saa vil det bli scoret utrolig faa maal. helst skulle man klonet Tarik og kjoert med han paa begge kantene. et annet spennende alternativ er aa proeve litj-bukken som har mange av de samme kvalitetene. gamboa viste en del tendenser under proevespillet, kanskje han skulle faa noen treninger til?

                                  ellers kan jeg ikke annet enn aa applaudere lyn-planen vedroerende andre hansen, det hadde vaert helt perfekt. gi mannen langtidskontrakt og hjelp lyn til aa holde seg i adecco mens Andre faar verdifull matchtrening paa hoeyere nivaa i en klubb der det er masse for keeperen aa gjoere. han er jo vilt mye bedre enn den islandske keeperen lyn bruker naa. det hadde ikke kosta LSK mye aa hente inn en gammel reservekeeper

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #18
                                    Ganske så enig i det erikh sier om Edwin som kant, men er ganske skeptisk til hva han kan prestere defensivt.

                                    Kommentar

                                    • Seb.R
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 4159

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av *46*
                                      Ganske så enig i det erikh sier om Edwin som kant, men er ganske skeptisk til hva han kan prestere defensivt.
                                      Det er ikke så krise, hvis vi bruker to sittende stoppere.

                                      Enda viktigere er vel at Nosa tar de beinharde defensive løpene hjem.
                                      www.sebastianramsland.com
                                      www.twitter.com/sebramsland

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #20
                                        Det gikk en liten jinx her?

                                        Nå begynner pausen, og tap ble det rett før gitt. Attpåtil på mest pinlige vis.

                                        Endre trådtittel?
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎