Time to bring through/use even more youngsters ???

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OppsalKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2008
    • 1881

    Time to bring through/use even more youngsters ???

    I'd like to throw this arguement open to the forum:

    Last year we saw flashes of Ringstad, Tokstad, Gabrielsen and Bolly. Each had areas they had to improve upon, but showed a great deal of potential. I'd also throw Dosso into this group. At the start of last season he was fantastic, but fell away and is now playing for MMX on loan.

    Our starting eleven is pretty solid. But, hand on heart, the squad is pretty threadbare. We have Johnsen and PSA to come back and thats about it. We've no money to spend either.

    So this is where I'd like to throw open a not-so-new arguement but one which is valid.

    I'm pretty sure that the club is headed for a 5th, 6th or 7th place this year. We wont get a top 3 place this year no matter how much we want it.

    So, at 3-0 down, HB put on Ujah. Eddie had been on since half-time. The game had gone, but we had a chance to use a 3rd substitution. Something we didnt do. Why not?

    Hadnt it been beneficial to use a youngster here? Give him some more game time? Wouldn't it have been useful for one of the above mentioned, or a Colin N'Kee, for example, time on the pitch? Playing time at the highest level is money in the bank for next year.

    As the season draws to a close, I'd like to see more of our juniors thrown in. Sigardsson struggled last year, but I'm pretty sure that what he experienced last year gave him a wake-up call. He knew what he had to improve upon and went away and worked at it. He came back this year a much better player for it.

    Thoughts?
    Nå bosatt på Rasta !!!!!

    Alltid Celtic og LSK
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Forsåvidt enig i at de unge gutta burde få flere innhopp, spesielt i kamper som ser ut til å være over. Men Colin N'Kee??! ? Hvor i all verden kom det fra?

    Kommentar

    • OppsalKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2008
      • 1881

      #3
      Opprinnelig skrevet av HSft
      Forsåvidt enig i at de unge gutta burde få flere innhopp, spesielt i kamper som ser ut til å være over. Men Colin N'Kee??! ? Hvor i all verden kom det fra?
      Bare et eksempel.

      Spilletid gir våre yngre spillere mer rutine, mer erfaring, osv.

      Akkurat nå så er troppen våres syltynn. Og hva gjør vi? Ingen penger betyr at vi er nødt til å få gjennom flere av våre egne spiller fra juniorlaget eller de som er i A stallen men har hatt lite spilletid så langt i år.
      Nå bosatt på Rasta !!!!!

      Alltid Celtic og LSK

      Kommentar

      • krsONE
        Medlem
        Møteplager
        • Mar 2009
        • 97

        #4
        spørs om hvor nyttig det er for dem å komme på når vi ligger under med 3 mål, kan fort gjøre vondt værre. skal de prøve seg burde det være om kampen ligger i vår hule hånd.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #5
          Opprinnelig skrevet av krsONE
          spørs om hvor nyttig det er for dem å komme på når vi ligger under med 3 mål, kan fort gjøre vondt værre. skal de prøve seg burde det være om kampen ligger i vår hule hånd.
          Prøve seg fikk dem jo gjort unna i fjor.. I år burde det hvert muligheter for mer enn det.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #6
            Opprinnelig skrevet av krsONE
            spørs om hvor nyttig det er for dem å komme på når vi ligger under med 3 mål, kan fort gjøre vondt værre. skal de prøve seg burde det være om kampen ligger i vår hule hånd.
            Ser egentlig ikek hvorfor det skal være unyttig. At kampen er avgjort betyr vel for dem at de ikke har noe press på seg. KAmpen er allerede tapt og de har en mulighet til å føle på nivået og bevise at de kan bedre enn de de har sett havne under 3-0. Å se konkuransen din om plassen spille dårlig i 75 min må dessuten være meget god motivasjon for å gjøre ditt beste og overbevise om at plassen bør være din.

            Kommentar

            • OppsalKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2008
              • 1881

              #7
              Opprinnelig skrevet av HSft
              Ser egentlig ikek hvorfor det skal være unyttig. At kampen er avgjort betyr vel for dem at de ikke har noe press på seg. KAmpen er allerede tapt og de har en mulighet til å føle på nivået og bevise at de kan bedre enn de de har sett havne under 3-0. Å se konkuransen din om plassen spille dårlig i 75 min må dessuten være meget god motivasjon for å gjøre ditt beste og overbevise om at plassen bør være din.
              Riktig.

              Vi har vært utrolig heldig i år ift skader og karantene også.

              If we blood the youngsters now or in a few weeks, they'll be primed for the 2011 season. In 2011, I think we'll have a REAL chance of winning something (be it european competition because of 2nd, 3rd or 4th place or a shot at the cup).

              If not, and we play the same 11-12 players all year, the same problems can crop up next year.
              Nå bosatt på Rasta !!!!!

              Alltid Celtic og LSK

              Kommentar

              • ragnarrock
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 937

                #8
                Er vel en av de som er mest med på tanken her..

                Ser gjerne Ujah (som jo enda er en ung fyr) spille på topp fra start isteden for Arild mot RBK, virker som Ringstad nærmere seg en skikkelig sjangse til å vise seg frem, men så lenge det ikke er Lasse som driter seg ut i de bakre 4, så tipper jeg at han er safe en stund til.. og Karim er for viktig angreps våpen til at vi bytter ut han, kjipt, to mål av shelton sier vel litt om farten og de defensive egenskapene til Karim..

                Har faktisk hørt urovekkende lite om gabrielsen, dere som ser mye på unggutta, hvordan ligger han han? iforhold til ifjor? iforhold til øvrige spillere som konkurerer om de samme posisjonene (gjelder vel ca alle plasser utenom keeper det for ruben...)

                Tokstad, han har jeg så troa på, men han trenger altså bare tid med gress under knotta.. igjen, dere som ser mye til gutta, hvordan ligger han an kontra f.eks kiko?

                ser gjerne at vi bruker gutta mere når kampen ligger litt stille, og vi trenger noen som er sultne som har lyst til å vise seg frem, tror derimot ikke at henning berg kommer til å la gutta få spille der de kan møte for negaitve opplevelser, ikke bare bare å få psyken i orden etter en smell som 1- 4 mot søpla på hjemmebane..... forsåvidt en god tanke, men.. skal man være en ekte fugl, så må man takle litt motgang etterhvert desverre, så, la oss se litt mere av gutta iallefall..... =)
                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                -RagnarRock-

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  #9
                  Jeg føler vel ikke det er så mange av ungguttene som ville styrket laget. Jeg har alltid hatt et godt øye til Ringstad, og trur han hadde gjort en god jobb i tippeligaen. Ujah er god, men konkurrerer mot BBS som er like god.

                  Bortsett fra de to som bør være, og er med å kjemper om startplass er unggutta rett og slett ikke gode nok enda.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #10
                    At det er få attenåringer som styrker noe lag fra start av er jo greit nok, men dette er og blir en mellomsesong som i beste fall ender opp med en fjerdeplass. Vi er ikke gode nok for medalje, til det er vi for ineffektive. Dette vil derfor være en optimal sesong å sette inn talentene. Det er lite press og masse muligheter til å imponere sarte sjeler. Mange tror vi vil miste publikumsoppslutning om vi smetter ned noen plasser, men ærlig talt. Publikum har ikke vært så fåtallig som i år siden begynnelsen av årtiet og de fleste synes det er veldig gøy å se unge(og gjerne lokale) talenter nærme seg blomstring.

                    Vi kan ikke risikere at det samme skjer med Ringstad og Tokstad som det som er i ferd med å skje med André Hansen, som etter alle solemerker bør være tapt for klubben. Keeperplassen er spesiell, javisst, men det er talentet vi mister også.

                    Mer kids, mindre trygghet bør være fokus ut sesongen. Det kan uansett ikke bli verre enn det som skjedde søndag, og da har man fuck all å tape. Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen: Heller kvalikk og seks poeng mot søpla enn medalje og null poeng.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      #11
                      Lillestrøm bruker en del unge spillere fra start hver eneste kamp fordi de er gode nok til å spille. Ringstad har nærmet seg laget, og vil ganske sikkert få flere muligheter etter hvert, mens Tokstad beviste ifjor at han er i nærheten av det nivået som kreves.
                      Jeg mener alikevell at man skal bruke de beste spillerne til enhver tid, og føler at H.Berg er en mann fremfor noen som gjerne bruker en av unggutta når dette faktisk er tilfelle.
                      Jeg hadde iallefall ikke vært veldig fornøyd hvis jeg som 27 åring skulle blitt benket, fordi det er en yngre spiller, på ett lavere nivå som skulle fått plassen min til å utvikle seg på. Den utfordringen får gutta ta på trening, så er jeg sikker på at H.Berg slipper de til når tiden er inne.

                      Kommentar

                      • *46*

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Mange tror vi vil miste publikumsoppslutning om vi smetter ned noen plasser, men ærlig talt. Publikum har ikke vært så fåtallig som i år siden begynnelsen av årtiet og de fleste synes det er veldig gøy å se unge(og gjerne lokale) talenter nærme seg blomstring.
                        Det kan da være umulig å få færre tilskuere enn det som har vært i år? Så noen store tap kan det ikke bli....

                        Kommentar

                        • OppsalKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2008
                          • 1881

                          #13
                          Jeg tror at tråden går "litt off topic" her.

                          Er det noen andre som mener at unge spiller bør får flere sjanser utover sesongen, (even if its a 10 min appearance, for example?)
                          Nå bosatt på Rasta !!!!!

                          Alltid Celtic og LSK

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #14
                            Moderatormelding:
                            Innlegg flyttet til kamptråden LSK-VIF. Her holder vi oss til temaet, se innlegg fra trådstarter ovenfor.

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av RSP
                              Moderatormelding:
                              Innlegg flyttet til kamptråden LSK-VIF. Her holder vi oss til temaet, se innlegg fra trådstarter ovenfor.
                              Har blitt lovet at denne diskusjon skal taes opp i HB sin neste blogg på LSK.no.
                              Greit å få vite hva HB tenker om dette.
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • OppsalKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2008
                                • 1881

                                #16
                                En litt "off topic" men likevel gyldig tanke her.

                                LSK har invitert et par tidligere Lyn spillere for å trene med klubben. Betyr det at HB mener at Lyn sin ungdomslinje er bedre enn vår egen?

                                Han har hentet både Knudson og LKE til klubben i sin tid.
                                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                Alltid Celtic og LSK

                                Kommentar

                                • OppsalKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2008
                                  • 1881

                                  #17
                                  Fantastisk å se noen unge spiller får sjansen i dag (men synd at det var under de omstendighetene).

                                  Det som vi fikk vite: Ringstad så lovende ut... inntil han ble skada. (Snakk om beinbrudd her folkens).

                                  Tokstad har noe å gå på men nå holder et ålreit TL nivå.

                                  Bolly har veldig mye å jobbe med.
                                  Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                  Alltid Celtic og LSK

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                                    Fantastisk å se noen unge spiller får sjansen i dag (men synd at det var under de omstendighetene).

                                    Det som vi fikk vite: Ringstad så lovende ut... inntil han ble skada. (Snakk om beinbrudd her folkens).

                                    Tokstad har noe å gå på men nå holder et ålreit TL nivå.

                                    Bolly har veldig mye å jobbe med.
                                    Glemte yngstemann, og dagens mest positive!

                                    Kommentar

                                    • OppsalKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2008
                                      • 1881

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av HSft
                                      Glemte yngstemann, og dagens mest positive!
                                      Indeed. Gabrielsen leverte en spennende kamp.

                                      Har satt et stort spørsmålstegn ved siden av farten og fysikken hans på en stund nå. Ser mye sterkere ut enn noensinne men farten må jobbes med.
                                      Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                      Alltid Celtic og LSK

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Glemte yngstemann, og dagens mest positive!
                                        True dat.

                                        Gabrielsen var jo sjef når han blei med fremover. Ved en avledning gjör han akkurat som han vil og vender vekk bart etter bart. Bakover var det verre, men fuck it, det kommer seg.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎