Blir Dahm og Sadeh i klubben?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henrik
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2006
    • 2110

    #61
    Selv om jeg ser bort fra hans "uheldige" uttalelser så er jeg ikke veldig imponert over Dahm, jeg håper han ikke får ny kontrakt med klubben. Når det gjelder Sadeh så kan jeg ikke se for meg noe annet enn at han må finne seg en annen klubb.

    Kommentar

    • Fuggel
      Medlem
      Hoffnarr
      • Sep 2004
      • 46

      #62
      Mads Dahm har i og for seg enorme ferdigheter på enkelte områder, men han mangler en del mellom øra. Han virker svak taktisk og totalt blottet for innstillingen og fokuset en god stopper bør ha. Tja.

      Tom Sadeh er (i TL-sammenheng) en latterlig dårlig fotballspiller som ikke ville utmerket seg på ett eneste 2. divisjonslag i Norge. Gjennomsnittlig 3. divisjonsspiller som på mirakuløst vis har startet en TL-kamp. Husk at han ikke engang var i elleveren på et Lyn-lag som kanskje holdt middels 2. divisjonsnivå i fjor. Nei.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3352

        #63
        Mads Dahm synes jeg gjorde en god figur i de kampene jeg så han, og jeg håper han får ny kontrakt. Han har nettopp fylt 22 år og har mange år foran seg på banen, og med Steinar og Kippe som mentorer så tror jeg han kan videreutvikle seg. Vi må ta i betrakning at av de andre stopperne vi har er PSA yngst med sine 29 år (Ruben er jeg usikker på hvor er i utviklingen akkurat nå,så han vurderer jeg ikke som mulig starter nestesesong) og vi er snart nødt til å finne erstattere. I den sammenheng tror jeg Mads kan passe fint inn. Mange har etterlyst en spillende stopper, og Mads har absolutt teknikk som man skjelden ser hos stoppere. Jeg mener det kan være en god investering, og jeg utfordrer de som er uenige til å dra frem noen alternativer.

        Når det gjelder Sadeh så virker han ikke som bedre enn de andre talentene vi har, så om han ikke blir fornyet føler jeg ikke det er en krise.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • OppsalKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2008
          • 1881

          #64
          Both players are so average its laughable. And it says it all about where LSK is now when we state that they could be "useable" within our squad.

          They improve no position that springs to my mind. Is PSA better than Dahm? Yes. Is Pedersen better than Dahm? Yes.

          Is Dosso better than Sadeh? Yes. And Espen? Yep. Nosa? Definately.

          Both players would struggle to hold down a position in Hønefoss.

          So... the question is... why are so many people wanting them to stay even longer at Åråsen?
          Nå bosatt på Rasta !!!!!

          Alltid Celtic og LSK

          Kommentar

          • Hexaphim
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 2737

            #65
            Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
            So... the question is... why are so many people wanting them to stay even longer at Åråsen?
            Hvor mange har sagt at de vil beholde Sadeh, egentlig?
            "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              #66
              Opprinnelig skrevet av MortenA
              Mads Dahm synes jeg gjorde en god figur i de kampene jeg så han, og jeg håper han får ny kontrakt. Han har nettopp fylt 22 år og har mange år foran seg på banen, og med Steinar og Kippe som mentorer så tror jeg han kan videreutvikle seg. Vi må ta i betrakning at av de andre stopperne vi har er PSA yngst med sine 29 år (Ruben er jeg usikker på hvor er i utviklingen akkurat nå,så han vurderer jeg ikke som mulig starter nestesesong) og vi er snart nødt til å finne erstattere. I den sammenheng tror jeg Mads kan passe fint inn. Mange har etterlyst en spillende stopper, og Mads har absolutt teknikk som man skjelden ser hos stoppere. Jeg mener det kan være en god investering, og jeg utfordrer de som er uenige til å dra frem noen alternativer.

              Når det gjelder Sadeh så virker han ikke som bedre enn de andre talentene vi har, så om han ikke blir fornyet føler jeg ikke det er en krise.
              Mads Dahm spilte to gode kamper, men hadde også et par kamper hvor han var banens dårligste. At Dahm er så "spillende" er en myte fordi han trikser "tusen". Han er en spiller uten overblikk og med et utall feilpasninger.

              Vi har som du nevner 3 mer eller mindre gode stoppere. Jeg mener at den fjerde stopperen bør være et ungt stopper-talent. Ruben Gabrielsen har størst potensial som stopper. Eventuelt plukke opp en fra egen stall eller lokal spiller. Et fjerdevalg vil uansatt få lite spilletid, og penger kan brukes på spillere i andre posisjoner.

              Sadeh er rett og slett ikke god nok.

              Kommentar

              • OppsalKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2008
                • 1881

                #67
                Opprinnelig skrevet av vermu
                Mads Dahm spilte to gode kamper, men hadde også et par kamper hvor han var banens dårligste. At Dahm er så "spillende" er en myte fordi han trikser "tusen". Han er en spiller uten overblikk og med et utall feilpasninger.

                Vi har som du nevner 3 mer eller mindre gode stoppere. Jeg mener at den fjerde stopperen bør være et ungt stopper-talent. Ruben Gabrielsen har størst potensial som stopper. Eventuelt plukke opp en fra egen stall eller lokal spiller. Et fjerdevalg vil uansatt få lite spilletid, og penger kan brukes på spillere i andre posisjoner.

                Sadeh er rett og slett ikke god nok.
                Du har glemt hvor treg Dahm er i tillegg. Bra i lufta men fy faen så treg han er. Kippe ser ut som Usain Bolt ved siden av den mannen
                Nå bosatt på Rasta !!!!!

                Alltid Celtic og LSK

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3352

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av OppsalKanari
                  Both players are so average its laughable. And it says it all about where LSK is now when we state that they could be "useable" within our squad.

                  They improve no position that springs to my mind. Is PSA better than Dahm? Yes. Is Pedersen better than Dahm? Yes.

                  Is Dosso better than Sadeh? Yes. And Espen? Yep. Nosa? Definately.

                  Both players would struggle to hold down a position in Hønefoss.

                  So... the question is... why are so many people wanting them to stay even longer at Åråsen?
                  Per idag så er Pedersen bedre, men ser vi fremover så blir mannen 36 år til sommeren, og er på vei inn i solnedgangen. Han holder sannsynligvis bra nivå i 2011, men i 2012? Han har vært velsignet skadefri, men det kan fort endre seg, og de av oss som har passert 30 vet at kroppen trenger mer tid på å reparere seg med alderen. PSA er en personlig favoritt, men han har slitt så mye med skader at jeg tar all spilletid han mønstrer som en bonus. PSA blir 29 år neste sesong, og med tanke på skadeproblemene hans er han et usikkert kort. Kippe blir 32 og er ingen ungkalv han heller, selv om det ikke kommer til å stoppe han. Han har vært velsignet med kort i år, men jeg blir overrasket om han går igjennom en ny sesong uten karantener, og da kan det se tynt ut bak der.

                  Dahm behøver ikke gå inn å styrke laget ifra 1/1/2011, men vil være bra å ha i bakhånd med tanke på både fremtiden og ved evt. skader/karantener. Med tanke på alderen til stopperne våre, så bør vi se hvem som er tilgjengelig på markedet.



                  Opprinnelig skrevet av vermu
                  Mads Dahm spilte to gode kamper, men hadde også et par kamper hvor han var banens dårligste. At Dahm er så "spillende" er en myte fordi han trikser "tusen". Han er en spiller uten overblikk og med et utall feilpasninger.

                  Vi har som du nevner 3 mer eller mindre gode stoppere. Jeg mener at den fjerde stopperen bør være et ungt stopper-talent. Ruben Gabrielsen har størst potensial som stopper. Eventuelt plukke opp en fra egen stall eller lokal spiller. Et fjerdevalg vil uansatt få lite spilletid, og penger kan brukes på spillere i andre posisjoner.

                  Sadeh er rett og slett ikke god nok.
                  Kippe kan vel heller ikke skryte av den store pasningsfoten. Hans polere over midtbanen kan hvem som helst overgå. Dahm vil dermed ikke nødvendigvis være en god partner med Kippe selv om de fungerte sånn nogenlunde sammen.

                  Med tanke på at PSA er såpass skadeutsatt som han har vært, så er jeg bekymret for hvordan det vil gå om Kippe eller SP pådrar seg en skade. Da blir det tynt bak der.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • mooph
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 1496

                    #69
                    Dahm mangler en del mellom øra, men er ellers knakende god som stopper. Ballkontroll og passningsfot er av meget god klasse samtidig som fysisk duellstyrke er upåklagelig.
                    (Ergo; Han følger feil mann, finter på feil tidspunkt og slår presise baller til feil sted)

                    Nå er det slik at hodet er i stadig utvikling utover i 20-åra så Dahm kan komme til å bli en meget habil TL spiller etterhvert. Klubben bør forlenge med krabaten sidendet ikke finnes allverden med klare alternativer bortsett fra Kippe og SP.

                    Når det gjelder Sadeh har jeg problemer med å se nytten. Mannen har ikke vist noen sider av seg selv hvor han er påviselig bedre enn andre på laget. Såfremt han ikke spiller gratis tror jeg lønnskostnadene kan benyttes bedre i et annet hull.
                    Fugla mot nye høyder

                    Kommentar

                    • Martin Olsen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jan 2007
                      • 186

                      #70
                      Mads Dahm er faktisk den raskeste i LSK Forsvaret med 4,7 på 40 meteren, så det er kanskje lurt å se på Testresultatene før man uttaler seg mot spillerne...........

                      Kommentar

                      • rælingen kanaris
                        Kaptein Reketråler
                        Myklebust Light
                        • Jul 2005
                        • 1445

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                        Mads Dahm er faktisk den raskeste i LSK Forsvaret med 4,7 på 40 meteren, så det er kanskje lurt å se på Testresultatene før man uttaler seg mot spillerne...........
                        Ja, han er rask til å løpe rett frem på en 40 meter, gratulerer med det. Er viktigere å se på hva han har prestert på banen i år, og det er etter min mening relativt laber kvalitet på det. Jeg mener at han rett og slett ikke er god nok.
                        Custodes
                        I med og motgang

                        Kommentar

                        • xeR
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Jan 2004
                          • 11206

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                          Mads Dahm er faktisk den raskeste i LSK Forsvaret med 4,7 på 40 meteren, så det er kanskje lurt å se på Testresultatene før man uttaler seg mot spillerne...........
                          Geir Moen var sikkert raskere i sine glansdager, uten at det hadde gjort han til en klassestopper...
                          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                          Kommentar

                          • *46*

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av xeR
                            Geir Moen var sikkert raskere i sine glansdager, uten at det hadde gjort han til en klassestopper...
                            Og når hørte du sist om en klassestopper i starten av 20 åra? Dahm har flere gode forutsettninger til å bli en god stopper. Han har også kollegaer som er gode og han kan lære av. Smartnesen som stopper kommer med åra, men det finnes selvsagt unntakene her som slår til tidlig.

                            Kommentar

                            • xeR
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Jan 2004
                              • 11206

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Og når hørte du sist om en klassestopper i starten av 20 åra? Dahm har flere gode forutsettninger til å bli en god stopper. Han har også kollegaer som er gode og han kan lære av. Smartnesen som stopper kommer med åra, men det finnes selvsagt unntakene her som slår til tidlig.
                              Jeg er enig med deg, og Geir Moen eksempelet mitt var satt såpass på spissen at den nesten ikke holder. Men jeg sliter med å overbevse meg om at Dahm kommer til å bli en stopper som kommer til å dominere i forsvarsrekka vår. Han er en fin backup men føler at det stopper der..
                              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                              Kommentar

                              • *46*

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av xeR
                                Jeg er enig med deg, og Geir Moen eksempelet mitt var satt såpass på spissen at den nesten ikke holder. Men jeg sliter med å overbevse meg om at Dahm kommer til å bli en stopper som kommer til å dominere i forsvarsrekka vår. Han er en fin backup men føler at det stopper der..
                                Jeg har ikke mista trua på han enda. Noen spiller springer ut i full blomst senere enn andre. Kremeksemplet er Erik Huseklepp som var langt opp i 20 åra før han blomstra og enda litt tid før han ble stabil.

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Jeg har ikke mista trua på han enda. Noen spiller springer ut i full blomst senere enn andre. Kremeksemplet er Erik Huseklepp som var langt opp i 20 åra før han blomstra og enda litt tid før han ble stabil.
                                  Det er klart, skal vi ta ett enda mer ekstremt eksempel så kan man vel nevne Miroslav Klose...
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #77
                                    Om man hadde spurt forumet etter Dahm sine første 2 kamper om det var en spiller fansen kunne tenke seg på lang kontrakt tror jeg svaret hadde hatt ett overbevisende stort ja... Mye forandrer seg fort i fotball!

                                    Kommentar

                                    • ragnarrock
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 937

                                      #78
                                      Noen som har inside info om hvordan klubben faktisk vurderer disse gutta nå?

                                      Personlig tror jeg som de fleste at Sadeh forsvinner, han fikk desverre ikke vist noe særlig til å imponere iallefall meg.

                                      Mads Dahm har jeg super tro på. Rask, duell sterk, tørr å prøve på rare ting, god på hodet.. han trenger kun å få spille så mye som mulig, så blir han god! Dessuten er han hva vi stadig søker etter, en klubb spiller, så er det bare opp til oss og klubben å overbevise han om at LSK er en klubb han kan få like mye følelser for og trives like godt i som lyn.. av de gode eksempler her, så var vel Solskjær liverpool gutt i barndommen, men så bla han voksen og så lyset.. (og har nå kommet i en middelalderkrise og blit gal)
                                      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                      -RagnarRock-

                                      Kommentar

                                      • OppsalKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2008
                                        • 1881

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                                        Mads Dahm er faktisk den raskeste i LSK Forsvaret med 4,7 på 40 meteren, så det er kanskje lurt å se på Testresultatene før man uttaler seg mot spillerne...........
                                        A train can be faster than a Porsche.

                                        Still, over 0-100 Kph, I'd take the Porsche.

                                        Dahm has the turning circle of an oil tanker.

                                        Its better to see players in action rather than just looking at their test results.
                                        Nå bosatt på Rasta !!!!!

                                        Alltid Celtic og LSK

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          #80
                                          Sadeh har ingen fremtid i Lsk når det gjelder Mats Dahm er jeg litt tvilende. Vil mye heller ha et talent på 17-18 år i troppen som kan ta steget når Kippe elller Steinar gir seg .

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎