Stilling ledig: dugende idrettspsykolog søkes umidelbart

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Stilling ledig: dugende idrettspsykolog søkes umidelbart

    Pga dalende formkurve og fraværende selvtillit klaner 11 menn, søkes det umidellbart en stk idrettspsykolog som kan kunsten å behandle, kommunisere med og rette blikket fremover for nevnte spillere. I samme sleng kan gjerne trener behandles for finnen byttevegring.

    Tiltredelse snarest. Lønn etter avtale. Gode utviklingsmuligheter og store faglig utfordringer kan forventes.

    (skrevet i dyp frustasjon. Begynner snart å røyke igjen. Har alt for mye alkohol tilgjengelig og frykten for flatfyll mitt i uka er overhengende, men håper det kan avverges ved dette forsøket på å få ut frustrasjon)
  • sigurdsen
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 1818

    #2
    Er man sikre på at laget ikke har tatt opp dette? Kanskje ingen føler de trenger det, eller tror at det funker. Husker at dette kom opp som en løsning på at herrelandslaget i håndball ikke greide å ta det siste steget i de viktige matchene. Det hadde de allerede tatt opp og var ikke aktuelt for dem...
    Men det er liten tvil på at gutta må gjøre noe med tankene det mentale før, under og etter kampene.

    Kommentar

    • *46*

      #3
      Uansett burde det prøves.

      Kommentar

      • fjacob82
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 1507

        #4
        Opprinnelig skrevet av sigurdsen
        Er man sikre på at laget ikke har tatt opp dette? Kanskje ingen føler de trenger det, eller tror at det funker. Husker at dette kom opp som en løsning på at herrelandslaget i håndball ikke greide å ta det siste steget i de viktige matchene. Det hadde de allerede tatt opp og var ikke aktuelt for dem...
        Men det er liten tvil på at gutta må gjøre noe med tankene det mentale før, under og etter kampene.
        Det er vel akkurat når alle mener de ikke trenger det, og alt går til helvete at man virkelig trenger det?
        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
        *Brasseberget*

        Kommentar

        • sigurdsen
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2006
          • 1818

          #5
          Opprinnelig skrevet av fjacob82
          Det er vel akkurat når alle mener de ikke trenger det, og alt går til helvete at man virkelig trenger det?
          Spørs om det funker med akkuratt psykolog for denne gjengen. Kan godt være andre muligheter som fungerer bedre. Var det jeg mente

          Kommentar

          • fjacob82
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 1507

            #6
            Opprinnelig skrevet av sigurdsen
            Spørs om det funker med akkuratt psykolog for denne gjengen. Kan godt være andre muligheter som fungerer bedre. Var det jeg mente
            Nå har de jo spillefri en helg, kanskje de skal bruke den tida på å finn ut hva som kan få ting til å fungere bedre?
            Kanskje prate litt sammen, få ut litt slagg, frustrasjon, irritasjon etc på ett fellesmøte? Eller stikke og spille noe paintball? Gjøre noe for team spiriten. Vetta fader, men det jeg vet er at dette ikke holder. For 3 år på rad...
            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
            *Brasseberget*

            Kommentar

            • Odinster
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2008
              • 160

              #7
              Opprinnelig skrevet av *46*
              Pga dalende formkurve og fraværende selvtillit klaner 11 menn, søkes det umidellbart en stk idrettspsykolog som kan kunsten å behandle, kommunisere med og rette blikket fremover for nevnte spillere. I samme sleng kan gjerne trener behandles for finnen byttevegring.

              Tiltredelse snarest. Lønn etter avtale. Gode utviklingsmuligheter og store faglig utfordringer kan forventes.

              (skrevet i dyp frustasjon. Begynner snart å røyke igjen. Har alt for mye alkohol tilgjengelig og frykten for flatfyll mitt i uka er overhengende, men håper det kan avverges ved dette forsøket på å få ut frustrasjon)
              Tror dette blir viktigere og viktigere for at Berg skal beholde tilliten i spillergruppa (og kanskje jobben).

              Noen som kan fortelle spillerne at det sitter i hodet til hver enkelt og kan fikses på, og at å sparke treneren ikke hjelper en pøkk.

              Kommentar

              • sigurdsen
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2006
                • 1818

                #8


                Hvis det blir aktuelt med idrettspsykolog så må de passe på at de ikke velger han skalla i midten, da kan det bare bli verre

                Kommentar

                • Leif A
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 3962

                  #9
                  Det er bare å ringe denna karen med en eneste gang:



                  Eller bestille 30 eksemplarer av boka hans:

                  Vår pris 198,-(portofritt). Les de enkle ordene i boken, gjerne noen hver dag, og la de synke inn. Den lille boken kan få stor betydning for ditt liv. Å dra på ekspedisjon i egen..
                  Knurr...

                  Kommentar

                  • *46*

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                    Det er bare å ringe denna karen med en eneste gang:



                    Eller bestille 30 eksemplarer av boka hans:

                    http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=1578249
                    Meget dyktig fyr. Har selv vært så heldig at jeg har overværet en forelesning/foredrag med denne karen. Ta feks ett Google søk på Frank Beck og Tom Nordli i samme søk. Tom Nordli har benytte seg av han flere ganger.

                    Finnes helt sikkert mange andre dyktige motivatorer/idrettspsykologer også, dette er er bare en av mange!

                    Edit: boka er bestilt, dog i kun ett eksemplar

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      Tror det er dårlig timing å sette inn et sånt tiltak nå. Da risikerer man å forsterke følelsen av en sportslig krise. Men på lengre sikt er jeg veldig positiv til at klubben knytter til seg ressurser på mental trening. Når det er så allment akseptert at fotballklubber knytter til seg fagpersoner på fysisk trening, skulle det ikke være noe i veien for å gjøre det samme på den mentale biten. Henning kunne helt sikkert snekret sammen et opplegg for den fysiske treningen, men han velger å overlate det til en fagperson (Geir Kåsene). Det samme burde vært gjort med den mentale treninga. Uten faglig bakgrunn, er det naivt å tro at man skal kunne maksimere motivasjon, selvtillit osv hos over 20 spillere.

                      Kommentar

                      • Tony
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 4737

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Da risikerer man å forsterke følelsen av en sportslig krise
                        Det ER sportslig krise nå. Og jo før man innser det, jo bedre er det!

                        Kommentar

                        • *46*

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Tror det er dårlig timing å sette inn et sånt tiltak nå. Da risikerer man å forsterke følelsen av en sportslig krise. Men på lengre sikt er jeg veldig positiv til at klubben knytter til seg ressurser på mental trening. Når det er så allment akseptert at fotballklubber knytter til seg fagpersoner på fysisk trening, skulle det ikke være noe i veien for å gjøre det samme på den mentale biten. Henning kunne helt sikkert snekret sammen et opplegg for den fysiske treningen, men han velger å overlate det til en fagperson (Geir Kåsene). Det samme burde vært gjort med den mentale treninga. Uten faglig bakgrunn, er det naivt å tro at man skal kunne maksimere motivasjon, selvtillit osv hos over 20 spillere.
                          Hvis det er dårlig timing å hente inn en motivator i disse tider hvor man ser med det blåtte øye at selvtilitten er på bunn og man faktisk kan vise til en ok vårsesong, når skal man da hente inn en idrettspsykolog/motivator? Tiden er overmoden!

                          Kommentar

                          • Tony
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 4737

                            #14
                            En motivator kan bidra til mye bra. En motivator skal jo bare motivere. Og det er kanskje lurt å prøve nye ting enn rutinene for å komme inn på sporet igjen.

                            Men at Henning må gå osv nå er helt feil tidspunkt

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Hvis det er dårlig timing å hente inn en motivator i disse tider hvor man ser med det blåtte øye at selvtilitten er på bunn og man faktisk kan vise til en ok vårsesong, når skal man da hente inn en idrettspsykolog/motivator? Tiden er overmoden!
                              Dette er litt komplisert, og det er ikke sikkert jeg har rett. Men jeg tror det er dumt å sette for mye fokus på at det er "krise". For da blir det nettopp det.

                              Det er flust av eksempler på at sånne ting virker motsatt av intensjonen. Hvis en spiss opplever noen kamper uten scoring, er det neppe et sjakktrekk å begynne med ekstra avslutningstrening. Stabæk Support mente at Jönssons avtale med RBK var et problem, og da ble det plutselig et mye større problem enn det var i utgangspunktet. Kall det gjerne selvoppfyllende profetier.

                              Kommentar

                              • *46*

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Dette er litt komplisert, og det er ikke sikkert jeg har rett. Men jeg tror det er dumt å sette for mye fokus på at det er "krise". For da blir det nettopp det.
                                Det er akkurat det en slik person skal gå inn å si - at det ikke er krise! At spillera er gode nok. De må bare få ut det dem kan. Og det er det disse fagpersonene er dyktige på!

                                Vi er nok i grunn mer enige enn det vi begge tror

                                Kommentar

                                • Odinster
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2008
                                  • 160

                                  #17
                                  Det er ikke så komplisert, og ingen selvoppfyllende profeti. LSK er i en krise.
                                  Vi har riktig nok ingen rakettforskere i stallen, men jeg tror de aller fleste skjønner at ni kamper uten seier ikke er trenden å fortsette dersom man skal nå målet om 6. eller 5. plass.

                                  Det verste man kan gjøre i en slik situasjon er å lukke øynene og late som ingenting. Om man ikke tar en krise i fødselen på alvor risikerer man at den spinner ut av kontroll, og skadevirkningene blir enda større. LSK bør selv sette fokus på det før mediene begynner å spekulere. LSK bør derfor også fortelle hva de skal gjøre og hva de gjør med situasjonen til mediene, slik at de viser handlekraft og mediene ikke finner på egne mer negative teorier. Dette er viktig for å begrense ringvirkningene av krisen til investorer, potensielle spillere, sponsorer, og de som ikke nås gjennom internkommunikasjonen. Krisen er her, og å fornekte det alle andre ser blir bare håpløst.

                                  Men tilbake til saken:
                                  Som *46* helt riktig sier er det nettopp nå spillerne trenger en psykolog - helst i går.

                                  Kommentar

                                  • Leif A
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 3962

                                    #18
                                    Hovedgrunnen til at jeg anbefaler Frank Beck er at han IKKE er psykolog.
                                    Vi dro inn Frank til å jobbe med Drill- og Musikktroppen i Garden 1993, og det har de fortsatt med siden. Og (høyst subjektivt selvfølgelig) vil jeg våge å påstå at det finnes ikke ett lag i Norge som er i nærheten å levere prestasjoner på det nivået. Når han når frem til 18-20 årige vernepliktige, så bør han kunne bidra med noe i dagens LSK også.
                                    Og det beste av alt er at han forklarer ting så ufattelig enkelt at det blir sittende.
                                    Knurr...

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      #19
                                      Nesten som å si at man IKKE vil ha en elektriker til å legge opp i huset fordi ledningsnettet blir unødvendig komplisert.

                                      Har ingenting i mot Frank Beck, han er sikkert en flink motivator. Men når tåka er så tjukk som i spillergruppa vår foretrekker jeg fagfolk. Dessuten har vi jo på en måte hatt Frank Beck tett på oss i to år - merkelig at han ikke klarte å lage en bedre trener ut av Tom Nordlie, eller bidra med råd som snudde utviklinga under Tom. Å holde motiverende taler er bare en liten del av den jobben som må gjøres. Vi husker jo legmann og motivator Fjelstad og hans ikke-eksisterende effekt i 2008.

                                      Jeg synes heller ikke det bare er snakk om å snu en krise - laget har behov for mental trening og veiledning på permanent basis. Nok av spillere som sliter med selvtilliten og trenger oppfølgning over lang tid.

                                      Kommentar

                                      • Leif A
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 3962

                                        #20
                                        Når et budskap skal gjennom et filter, så er det ikke alltid at det kommer korrekt ut i andre enden.....
                                        Knurr...

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎