Sportsklubbtrollet som spiste små barn og myten Strømsgodset

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2600

    Sportsklubbtrollet som spiste små barn og myten Strømsgodset

    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Hvordan har vi klart å bli antitesen av Godset med alle likhetene som er mellom våre to klubber?

    Og jeg tar ikke en 21-årig Erling med i bolken av talenter, det er han for gammel til.
    Disse sitatene fra GIFKanaris inspirerte innlegg i kamptråden, fikk meg til å hoppe mentalt i stolen. Med GIFKanaris egne krav til alder på talent, har Strømsgodset, vår gullbelagte antitese, tre talenter som har minst ti kamper fra start i årets serie:

    Mohammed Keita, 20 år, 18 kamper.
    Marcus Pedersen, 20 år, 16 kamper.
    Ola Kamara, 20 år, 10 kamper.

    Hvordan står det så til med det gulsvarte trollet, byttingen som tygger små tenåringer til frokost og spytter dem til andre klubber?

    Nosa, 19 år, 23 kamper.
    Ujah, 19 år, 16 kamper.
    BBS, 19 år, 14 kamper.

    Hmm...dette kan ikke stemme.

    Likevel, O' store Strømsgodset må da ha en eller annen 18-åring, som ikke blir behandlet like grusomt som killingen, den gulsvarte frelser som holdes igjen og trykkes til marken av den grusomme tyrannen Henning Berg?! For sure!!!

    Joda, Mohammed Abu, utlånt fra multimillionærene i Manchester, har fått én kamp fra start og har blitt byttet inn én gang, så langt.

    Men så var det dette fokuset på norske talenter da. Eventuelt egne talenter.

    Spretter en annen 18-åring rundt på banen for Strømsgodset? Ikke meg bekjent.

    Lars Sætra og Mads Ryghseter er like gamle som Nosa, Ujah og BBS og har ni og null kamper fra start. Bortsett fra de kan jeg ikke se at Strømsgodset har flere tenåringer i A-laget enn de allerede nevnte.

    Antitesen deres derimot, har Stian Ringstad, Mattis Bolly, Kristoffer Tokstad, Fredrik Gulbrandsen (18 år) og Lunan Ruben Gabrielsen (18 år). Førstnevnte hadde garantert hatt flere kamper dersom han ikke hadde skadet seg.

    Tall og statistikk kan brukes til så mangt, også til sette lys på trollet for å se om det sprekker. Antitesen vår har for øvrig tre poeng mer enn oss og tretten mål dårligere målforskjell før kveldens kamp mot Rosenborg.
    Ferdigskåra
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #2
    Litt farlig om det blir for mye Godset-preik i denne forumdelen, men jeg har noen ting å tilføye ang. Godset.

    Sier du en ting mange nok ganger, så blir det til slutt en "sannhet". Årets "sannhet" i ligaen er at Godset har et så ekstremt ungt lag.

    Keeperen er ung. Den er grei.

    Forsvaret har en snittalder på nærmere 30, litt avhengig av om unggutten Aunan (87-modell) eller superunge Vilsvik (88-modell) spiller høyreback. (Aas (32), Andersen (30) og Riddez (30) på de andre plassene).

    På midten er vel de tre mest brukte den siste tiden André Hanssen (29), Jason Morrison (26) og Fredrik Nordkvelle (25). Wow.

    På den ene kanten er evig unge Øvind Storflor (31) fast.

    På topp kjører de nå Gardar Johansson (30).

    For all del, de har noen unge spillere som får en del spilletid. Men:

    - De har ikke flere unggutter på laget eller i stallen enn normalt.
    - De unge spillerne er ikke noe bedre enn andre unggutter i ligaen.
    - De unge spillerne er ikke spesielt unge. LSK har brukt flust av 90-, 91- og 92-spillere i år, mens det er mye 87, 88 og 89 blant ungguttene til Godset.

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Enig med Lars. Har flere ganger sett på alderen på godset-laget når Deila har skrytt av alle ungutta sine, men det er i beste fall bare en mix av unge og eldre gutter. Flere av dem er 30 år. Har fått Deila litt oppe i halsen etter alt maset om unggutta til godset, men det skaper en identitet og entusiasme, noe som selger flere billetter. Så markedsmessig er det et sjakktrekk å skrike seg hes på "alle" unggutta. Media sluker det rått og på den måten klarer de å komme i media selv om de dreier litt på sannheten. Her er ikke LSK like flinke for å si det forsiktig.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #4
        Godt at jeg skaper vilje til debatt i det minste

        Utspillet "antitesen av Godset" handler om mer enn unge spillere. Det handler også om spilleglede, en offensiv og utadvendt trener som fremstår med en plan som skaper entusiasme. Deila dukker titt og ofte opp og preker etablerte dogmer i norsk fotball midt imot, Berg er bare sur og mutt. Journalister virker nærmest å stå med skjelven hånd når de intervjuer ham. Ordet utilpass strekker ikke engang til.

        Jepp, Godset har dårligere målforskjell og i tillegg langt flere tap enn oss, faktisk hele fire, men er likevel tre poeng foran foran oss med en kamp mindre spilt. I rest my case! Jeg kan pokker ikke se annet enn at det styrker min argumentasjon! De satser og vinner på det! Uavgjort er først og fremst to tapte poeng. Og i NRKs undersøkelse om antall spilleminutter for unge spillere var altså Godset i andre enden av skalaen.

        Det handler også om komplimentære ferdigheter og plassering av spillere i vante posisjoner. Til og med i perioder med store skadeproblemer har de dyrket stilen spillernes posisjoner på banen. Det har skapt en trygghet som nå også over de siste kamper har tettet igjen bakover. De er i ferd med å kvitte seg for godt med bortespøkelset. LSK har aldri hatt noe annet enn defensiv trygghet, det enkleste i spillet fotball. I Godset har man en intensjon når man har ballen, man kælker den ikke unna for å bli kvitt den, men for å finne en motspiller. Jeg slutta etterhvert å telle langpasninger uten synlig addresse som enten gikk inn til Bugge eller over dørlinja i går, det ble altfor mange. Og når det først lykkes LSK å etablere et visst ballinnehav så skusles det vekk så mange muligheter i de siste avgjørende trekk blant samtlige spillere at det må henge sammen med hva man gjør, eller ikke gjør, på trening. Man gjøre rett og slett hverandre dårligere. Selv støttepasninger blir vanskelige. Og igjen virker ordet utilpass ikke å strekke til. Spillerne er på hver sin planet og ender til slutt opp til å prøve på ting aleine.

        Jeg har aldri omtalt Berg som noen grusom tyrann, ikke sett sånne merkelapper på meg.Men han virker å ha klare mangler i det pedagogiske, å få en spillergruppe til å vise entusiasme og spilleglede. For den har hengt over laget selv når det har gått bedre resultatmessig.

        Ja, du har helt rett angående Ringstad, det var en tragedie at han skada seg med en gang han fikk sjansen. Da hadde kanskje ting sett litt annerledes ut. Men det er også en kjennsgjerning at Godsets talenter er norske, mens våre som får sjansen alle er utlendinger. Vår unge nordmann som spiller fast, Erling, når ikke Godsets unge nordmenn opp til anklene ferdighetsmessig. Og Erling har også langt mer erfaring med toppfotball i Norge, men han har aldri vært noen faktor i norsk fotball som rettferdiggjør den oppmerksomheten han får. Erling blir på en måte symbolet på hvorfor vi sliter offensivt, totalt blotta for ferdigheter mann mot mann som han er.
        Last edited by GIFKanari; 26.09.2010, 11:48.

        Kommentar

        • Kimito
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 2600

          #5
          Beklager overdrivelsen med Henning Berg som tyrann. Den var ikke myntet direkte på deg, men kom mer av en generell frustrasjon. En viss BennyLem er for eksempel kjapt ute med økenavnene mot treneren vår.

          For å oppsummere deg:

          1. Det er ikke så viktig om Strømsgodset faktisk har et ungt lag, men at det fremstår sånn og at spillerne virker glade.
          2. Det er viktig at treneren synes det er artig å prate på TV.
          3. Vi må tape og vinne flere kamper.
          4. Godset spiller flere kortpasninger og er dermed bedre å se på.
          5. At talentene er norske er viktig.

          Punkt 1: Helt uenig.

          Punkt 2: Uenig. Det bryr meg ikke om treneren ikke synes media er gøy.

          Punkt 3: Delvis enig, men du får det til å virke som en bevisst taktikk, noe jeg er bombesikker på at det ikke er. Uavgjortresultatene kommer av at vi sliter defensivt, men er også et resultat av en god del tilfeldigheter. Jeg vil at vi skal vippe flere uavgjortkamper over til seire og føler at vi er nære ved å få til det.

          Punkt 4. Vi har 13 mål bedre målforskjell enn Godset. Jeg tror, som beskrevet i en annen tråd, at målforskjell gir et inntrykk av lagenes egentlige styrkeforhold og tror vi tar igjen Strømsgodset før sesongen er over. Jeg er for øvrig enig i at vi spilte bedre fotball mens Tarik var her. I det siste ser det ut til at vi prøver en "tryggere" oppskrift etter en rekke dårlige resultater. Likevel husker jeg at Lyn, under HB, til tider spilte flott angrepsfotball, noe vi også gjorde med Tarik og bedre flyt. Over tid vil vi få se det igjen.

          Punkt 5. Talentenes nasjonalitet betyr noe, men ikke så veldig mye for meg personlig. Av de norske vi har var Ringstad nærmest. Ingen andre er åpenbare forbedringer, selv om Killingen virker til å være på vei. Å kreve at en 18-åring skal frelse kantspillet vårt er likevel for mye forlangt, mener jeg.

          Uansett er antitesepåstanden din skivebom, annet enn som en påstand om at en trener er blidere på TV enn den andre.
          Ferdigskåra

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            #6
            Opprinnelig skrevet av Kimito
            Beklager overdrivelsen med Henning Berg som tyrann. Den var ikke myntet direkte på deg, men kom mer av en generell frustrasjon. En viss BennyLem er for eksempel kjapt ute med økenavnene mot treneren vår.
            Æres den som æres bør, og i tilfellet Berg skal undertegnede ikke ta på seg æren.

            Takket være en kunstnersikt sjel her på forumet, så er det korrekte økenavnet Komiske Berg.

            Innlegget ble beklageligvis sensurert, men økenavnet lever videre.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              Opprinnelig skrevet av Kimito
              Beklager overdrivelsen med Henning Berg som tyrann. Den var ikke myntet direkte på deg, men kom mer av en generell frustrasjon. En viss BennyLem er for eksempel kjapt ute med økenavnene mot treneren vår.

              For å oppsummere deg:

              1. Det er ikke så viktig om Strømsgodset faktisk har et ungt lag, men at det fremstår sånn og at spillerne virker glade.
              2. Det er viktig at treneren synes det er artig å prate på TV.
              3. Vi må tape og vinne flere kamper.
              4. Godset spiller flere kortpasninger og er dermed bedre å se på.
              5. At talentene er norske er viktig.

              Punkt 1: Helt uenig.

              Punkt 2: Uenig. Det bryr meg ikke om treneren ikke synes media er gøy.

              Punkt 3: Delvis enig, men du får det til å virke som en bevisst taktikk, noe jeg er bombesikker på at det ikke er. Uavgjortresultatene kommer av at vi sliter defensivt, men er også et resultat av en god del tilfeldigheter. Jeg vil at vi skal vippe flere uavgjortkamper over til seire og føler at vi er nære ved å få til det.

              Punkt 4. Vi har 13 mål bedre målforskjell enn Godset. Jeg tror, som beskrevet i en annen tråd, at målforskjell gir et inntrykk av lagenes egentlige styrkeforhold og tror vi tar igjen Strømsgodset før sesongen er over. Jeg er for øvrig enig i at vi spilte bedre fotball mens Tarik var her. I det siste ser det ut til at vi prøver en "tryggere" oppskrift etter en rekke dårlige resultater. Likevel husker jeg at Lyn, under HB, til tider spilte flott angrepsfotball, noe vi også gjorde med Tarik og bedre flyt. Over tid vil vi få se det igjen.

              Punkt 5. Talentenes nasjonalitet betyr noe, men ikke så veldig mye for meg personlig. Av de norske vi har var Ringstad nærmest. Ingen andre er åpenbare forbedringer, selv om Killingen virker til å være på vei. Å kreve at en 18-åring skal frelse kantspillet vårt er likevel for mye forlangt, mener jeg.

              Uansett er antitesepåstanden din skivebom, annet enn som en påstand om at en trener er blidere på TV enn den andre.
              Punkt 1 & 2. Litt av grunnen til at jeg fokuserer på personene Deila og Berg og deres klare forskjeller er at de har like arbeidsvilkår. De sitter på lange åremål og er trygge nærmest uavhengig av resultater pga. økonomi, men er derfor også avhengig av en goodwill og entusiasme rundt det de driver med. Det har Godset, ikke LSK. Det er bare å se på vinklingene pressen gir de to lagene. Det står fritt til deg å latterliggjøre det.

              Punkt 3. Jeg tar gjerne flere tap for flere seire, det lønner seg i lengden. Ordet ubeseira har vel knapt hatt en hulere betydning i fotballhistorien enn den rekka LSK diska opp med i vår.

              Punkt 4. Jeg elsker også kontringen, det er noe av det aller morsomte med fotball. Men jeg ser også betydningen av å holde ballen i laget, det er faktisk det mest effektive forsvarsspillet som finnes. Ingen lag kan basere seg på kontringer i nitti minutter. Men faktum er at vi nå ikke engang har kontringen, vi har knapt spillere i motstanderens sekstenmeter på annet enn dødballer. Godset er langtfra det eneste laget med en smule crazy målforskjell som ligger foran oss heller, så snakk om reelle styrkeforhold blir noe søkt. Poeng er poeng.

              Punkt 5. At talenter er norske er en bonus for meg også, men når det finnes etablerte utlendinger som holder et norsk talent utenfor uten på noen måte å styrke laget, som Kiko, da veier dette mye tyngre for min del. Og spar meg for våset om at de unge skal frelse laget! Det handler om et LSK som ikke har penger til å hente etablerte spillere, men som samtidig er svært så forsiktige med å gi spillere som Fredrik en mulighet. Det er vanskelig å forstå, det er som å spare seg til fant i min bok. Å grave sin egen grav, om du vil.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #8
                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                De sitter på lange åremål og er trygge nærmest uavhengig av resultater pga. økonomi, men er derfor også avhengig av en goodwill og entusiasme rundt det de driver med.
                Deila har hatt perioder der supporterne har vært minst like kritiske som noen her er til Berg. Dette går i bølgedaler ettersom laget kommer i dytten eller ikke. Mange ville skrive livstidskontrakt med Erlandsen etter 2001-sesongen (som var et klimaks av god jobbing årene før), mens man to-tre år etter gjerne vil kjeppjage ham ut av LSK.

                Håper kritikken mot Berg stilner til neste sesong, for jeg føler meg rimelig sikker på at han sitter godt og trygt.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Rønnern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6690

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Berg er bare sur og mutt. Journalister virker nærmest å stå med skjelven hånd når de intervjuer ham. Ordet utilpass strekker ikke engang til.
                  Berg er en hyggelig fyr i intervjusituasjoner og jeg kan ikke se at journalistene i mixed zone er spesielt avventende når de snakker med ham.

                  Tom Nordlie var også morsom når det gikk bra, men (ikke ovenfor meg dog) kunne være veldig sur og mutt når ting ikke gikk veien.
                  Mvh Ronnie "The Runner"
                  LSK for alltid

                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                  Kommentar

                  • GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                    Håper kritikken mot Berg stilner til neste sesong, for jeg føler meg rimelig sikker på at han sitter godt og trygt.
                    Der er jeg helt enig, men skulle ønske man kunne sette det i litt større grad på kontoen for gode resultater og innsatser enn på kontoen for manglende kronasjer.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      En ting å tenke på når det gjelder trenere og kontinuitet, er Fergusons United-karriere. Han tok over høsten 1986, og tre-fire år senere var han så godt som sparket. Kun et cupgull i 1990 gjorde at han fikk fortsette. Siterer Wikipedia: På hans treårsdag som manager hengte fansen opp en banner på Old Trafford med følgende tekst: «Three years of excuses; Ta-ra Fergie»

                      Et annet sitat fra den samme Wikipedia-artikkelen, som beskriver laget Ferguson tok over i 1986: Manchester United hadde ikke vunnet ligaen siden 1966/67-sesongen, og nå lå de nest sist på ligatabellen. Laget var preget av høy gjennomsnittsalder, formsvikt og mye skader.

                      Lyder det kjent? Faktisk var situasjonen her enda verre, ettersom man i tillegg måtte halvere budsjettet. Fergie fikk i det minste penger å handle med.

                      Noe av det viktigste for å ha et godt lag, er gode spillere. Der synes jeg Bjarmann og Berg stort sett har vært veldig flinke. De har konsekvent gått etter unge spillere med fart og teknikk. Jeg personlig digger den innkjøpspolitikken, og er veldig fornøyd med at de har hentet spillere som Björn, Ujah og Nosa, og satset på spillere som Fredrik og Ringstad.

                      Det er umulig å vite, men jeg er 99 % sikker på at Berg og Bjarmann hadde gitt oss et sinnssykt heftig lag med midlene som ble brukt i 06-08. Rammene de har fått å jobbe med på innkjøpsfronten er, satt litt på spissen, noe sånt som "helst gratis og helst ikke mer enn halv mill i lønn, og helst ikke da heller". Vi brukte 30-40 millioner bare i overgangssummer i perioden 06-08, i tillegg til absurde summer i sign on fees og lønninger. Med de midlene og filosofien "unge spillere med fart og teknikk", kunne ting sett veldig annerledes ut nå.

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Jeg personlig digger den innkjøpspolitikken, og er veldig fornøyd med at de har hentet spillere som Björn, Ujah og Nosa, og satset på spillere som Fredrik og Ringstad.
                        Her tror jeg du opererer med et forhold til satsing som er noe spesielt.

                        Ringstad? Spilte omtrent null og niks før han ble skadet. Dette tross gode prestasjoner i treningskamper og på B-lag.

                        Fredrik? Lånt bort til Lyn. I siste to kampene har regimet satset så hardt på han at de til og med heller setter inn en middelmådig back på kant.

                        Hvis det satses på disse to, så lurer jeg virkelig å hvem man ikke satser på. Men det er mulig du anser oppvarming på sidelinja som satsing.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6075

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Lars
                          Noe av det viktigste for å ha et godt lag, er gode spillere. Der synes jeg Bjarmann og Berg stort sett har vært veldig flinke. De har konsekvent gått etter unge spillere med fart og teknikk. Jeg personlig digger den innkjøpspolitikken, og er veldig fornøyd med at de har hentet spillere som Björn, Ujah og Nosa, og satset på spillere som Fredrik og Ringstad.
                          Sammenligningen med Ferguson blir litt søkt i mine øyne. At noen har starta dårlig og gjort det bra betyr ikke at alle som er dårlig før eller senere gjør det bra. Det spillemessige er det som bekymrer folk flest, ikke resultatene. Så lenge jeg ikke har sett united under den første perioden med Ferguson så blir det en meningsløs sammenligning for meg.

                          Innkjøpspolitikken har vært bra. Veldig mange spennende unge spillere og absolutt spillere man kan bygge et topplag på. JEg på min side velger Dog å gi Bjarmann mer av æren for det på litt tynt grunnlag. Men det er Bjarmann som ble sitert på at Nosa måtte hentes om han så måtte selge huset sitt. Og det er Bjarmann som nok har mest kontakt med agenten som sender oss de gode afrikanerne.

                          Kommentar

                          • Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Her tror jeg du opererer med et forhold til satsing som er noe spesielt.

                            Ringstad? Spilte omtrent null og niks før han ble skadet. Dette tross gode prestasjoner i treningskamper og på B-lag.

                            Fredrik? Lånt bort til Lyn. I siste to kampene har regimet satset så hardt på han at de til og med heller setter inn en middelmådig back på kant.

                            Hvis det satses på disse to, så lurer jeg virkelig å hvem man ikke satser på. Men det er mulig du anser oppvarming på sidelinja som satsing.
                            Ringstad startet en del kamper i en uvant posisjon som 17-åring. Hvis ikke det er å bli satsa på, så vet ikke jeg. Fredrik ble tidenes yngste spiller på toppnivå for LSK da han kom inn som 16-åring i en del kamper i fjor, og uttalte vel også for et par uker siden at han var overraska over at han hadde fått spille så mye (!) etter at han kom tilbake fra Lyn. Du har et helt urealistisk syn på kvalitetene til unggutta. Kan f.eks. nevne at Fredrik rett og slett var dårlig på høyrekanten for juniorlaget mot Odd. Det er ingen automatikk i at gode 18-åringer holder TL-nivå, uansett hvor talentfulle og spennende de måtte være.

                            Kommentar

                            • Kimito
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 2600

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Punkt 1 & 2.Det står fritt til deg å latterliggjøre det.
                              Greit. Jeg skal gi deg et poeng på dette punktet. Personlig bryr jeg meg ikke i det hele tatt, men media setter vel en slags standard for folks oppfattelser.
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Punkt 3.
                              Her står jeg ved det jeg skrev tidligere.
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Punkt 4. Men faktum er at vi nå ikke engang har kontringen. Poeng er poeng.
                              Er enig i at vi bør kunne kontre bedre. Der ser jeg et stort forbedringspotensial og kan ikke skjønne noe annet enn at HB ønsker det samme. Ja, poeng er poeng. Jeg har også skrevet at jeg tror vi tar igjen Godset før sesongen er ferdig.
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Punkt 5.
                              Her har jeg ingenting å tilføye det Lars skrev i siste innlegg.
                              Ferdigskåra

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Ringstad startet en del kamper i en uvant posisjon som 17-åring. Hvis ikke det er å bli satsa på, så vet ikke jeg.
                                Du ser ikke selvmotsigelsen her?

                                Man blir ikke satset på hvis man blir pælma utpå i en fremmed verden. Blir litt som om noen skulle si at Benny ble satset på ved å bli utnevnt til junior-skatteinnkrever i Odalen.

                                Opprinnelig skrevet av Lars
                                Fredrik ble tidenes yngste spiller på toppnivå for LSK da han kom inn som 16-åring i en del kamper i fjor, og uttalte vel også for et par uker siden at han var overraska over at han hadde fått spille så mye (!) etter at han kom tilbake fra Lyn. Du har et helt urealistisk syn på kvalitetene til unggutta. Kan f.eks. nevne at Fredrik rett og slett var dårlig på høyrekanten for juniorlaget mot Odd. Det er ingen automatikk i at gode 18-åringer holder TL-nivå, uansett hvor talentfulle og spennende de måtte være.
                                Helt enig. Ingen automatikk i det.

                                Det som det imidlertid er automatikk i er at hvis du setter en middelmådig back som kant, da får du to ting: a) ræva resulter, og b) ingen talentutvikling.
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Det er ingen automatikk i at gode 18-åringer holder TL-nivå, uansett hvor talentfulle og spennende de måtte være.
                                  Helt enig. Men siden han gjorde det bra for Lyn så er det naturlig å gi han noen innhopp i tippeligaen og se om han presterer. Det har vi gjort og han presterte meget bra. Det er en automatikk i at spillere som presterer meget bra i tippeligaen holder TL-nivå.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                    Det som det imidlertid er automatikk i er at hvis du setter en middelmådig back som kant, da får du to ting: a) ræva resulter.
                                    Nå har vel LSK vunnet mot Aafk og Start hjemme, og spillt uavgjort borte mot Haugesund (som har 7 seiere, 5 uavgjort og 0 tap hjemme), i tillegg til uavgjort mot Molde i de kampene man har gjort akkurat dette byttet.
                                    Jeg vil faktisk si at dette byttet bidro til å redde poengene mot Aafk og Start, i tillegg til at det hevet oss borte mot Haugesund. Mot Molde vil jeg også si at det var riktig å bytte han inn mtp hvordan Molde overkjørte oss før vi scoret. Da synes jeg faktisk det var mer betenkelig at vi satte BBS inn som kantspiller.

                                    Så at man automatisk får ræva resultater mener jeg er veldig feil når det faktisk er sånn at vi har 2,00 poeng i snitt i de 4 kampene vi har gjennomført dette byttet, mens vi har 1,19 poeng i de resterende 21 kampene.

                                    Jeg har stor tro på Fredrik G, men de 8 poengene vi har tatt på de siste 4 kampene har sannsynligvis sikret plassen vår i Tippeligaen langt tidligere enn hva vi har blitt vant til de siste sesongene.

                                    Torgeir Børven scoret 45 mål i 3 divisjon for Odd 2 som 17 åring, og det er først etter salget av Kovacs han fikk ordentlig med tillit i Odd.

                                    Kommentar

                                    • krogen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2009
                                      • 228

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Du har et helt urealistisk syn på kvalitetene til unggutta. Kan f.eks. nevne at Fredrik rett og slett var dårlig på høyrekanten for juniorlaget mot Odd. Det er ingen automatikk i at gode 18-åringer holder TL-nivå, uansett hvor talentfulle og spennende de måtte være.
                                      Det virker som det letes etter gode grunner for ikke å slippe til Gulbrandsen, mens det er tilsvarende like mange gode grunner for å slippe han til. Innhoppene han har gjort i Tippeligaen har gitt meg lyst til å se han mer.

                                      Kommentar

                                      • krogen
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2009
                                        • 228

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        Nå har vel LSK vunnet mot Aafk og Start hjemme, og spillt uavgjort borte mot Haugesund (som har 7 seiere, 5 uavgjort og 0 tap hjemme), i tillegg til uavgjort mot Molde i de kampene man har gjort akkurat dette byttet.

                                        Jeg vil faktisk si at dette byttet bidro til å redde poengene mot Aafk og Start, i tillegg til at det hevet oss borte mot Haugesund. Mot Molde vil jeg også si at det var riktig å bytte han inn mtp hvordan Molde overkjørte oss før vi scoret. Da synes jeg faktisk det var mer betenkelig at vi satte BBS inn som kantspiller.
                                        Mot Aalesund kommer Fredrik inn for Erling i 62. I 63. scorer Ed. Mot Start setter vi seieren i fare ved å spille defensivt. Mot Haugesund mister vi ledelsen twice. Mot Molde gikk det som det måtte gå. I tillegg har Fredrik et innhopp mot Stabæk som nesten bidrar til å snu kampen. Forskjellsbehandlingen Fredrik vs Erling er grov. Det er ingen kritikk av Erling i dette utsagnet.

                                        Kommentar

                                        Working...