Nyheter november 2010

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Nyhetstråd Nyheter november 2010

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

    Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):
    1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyheter skal limes inn i sin helhet. Hvis bare en liten del av nyhetssaken angår LSK, er det imidlertid nok å lime inn denne delen.
    3. Nyheter fra lsk.no skal kun klippes og limes inn med overskrift, ingress og lenke til den aktuelle artikkelen på lsk.no.
    4. Alle nyheter skal ha lenker til originalsaken, eventuelt med informasjon om hvilken avis som siteres.
    5. Er det oppgitt en forfatter på nettsiden der nyheten hentes fra, skal artikkelforfatters navn komme med i innlegget.
    6. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    7. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    8. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.

    ..........

    - Mønsterangrep

    Arild Sundgot skrøyt stort av forspillet som førte til at han utlignet til 1-1.

    Last edited by RSP; 01.11.2010, 15:18.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Aftenposten

    Skuffet Sundgot


    UTLIKNING: Lillestrøm-spillerne jubler etter at Arild Sundgot har satt inn 1-1-målet. Foto: Digitalsport

    Selv om han satte inn scoringen som reddet ett poeng hjemme mot Viking, var storscorer Arild Sundgot skuffet etter kampen.

    Publisert: 31.10.2010 kl. 21:48 , endret: 31.10.2010 kl. 21:58
    Av: André Almløv

    Arild Sundgot nærmer seg signeringen av en ny toårskontrakt med Lillestrøm og viste i kveld at han er verdt tilliten. Etter å ha kommet inn med en halvtime igjen å spille, satte han ni minutter før slutt inn målet som sørget for poengdeling på Åråsen. Det var han langt fra fornøyd med.
    - Dette var skuffende. Vi bør klare en bedre sluttspurt og trykke inn 2-1. Vi ønsket å avslutte siste hjemmekamp med seier foran supporterne og derfor er vi misfornøyde, sier Sundgot.

    Stolpe ut
    Mannen med både flest eliteseriekamper- og scoringer i historien for Lillestrøm er heller ikke særlig fornøyd med antallet nettkjenninger han selv har stått for denne sesongen.
    - Det var gøy å score igjen, men personlig er jeg ikke fornøyd med syv mål denne sesongen. Det er et minimum av hva jeg bør klare, sier han.

    Bak målet
    Med en kamp igjen å spille kan ikke Lillestrøm bli bedre enn nummer sju på tabellen. Det er en plass bak målsettingen som ble satt før sesongen.
    - Vi ønsker å komme høyest mulig på tabellen og hadde en sjanse på 6.-plass. Nå får vi bare avslutte med stil i siste kamp mot Strømsgodset, oppsummere sesongen, og komme steinhardt tilbake neste år, sier Sundgot.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3192

      #3
      Arild Sundgot forlenger

      Fra dagens papirutgave av Romerikes Blad er det meg en stor glede å sitere følgende fra Arild Sundgot:

      "- Sju mål er for lite for meg. Jeg burde scoret flere, mener han.
      LSK-kontrakten han går ut etter denne sesongen, men sunnmøringen tror ikke han scoret sitt siste på Åråsen i årets siste hjemmekamp.
      - Dere må nok slite med meg noen år til. Jeg er i prinsipp enig med klubben om en ny kontrakt. Det handler egentlig bare om at Torgeir (Bjarmann) og jeg får satt oss sammen og skrevet under, forteller Sundgot."

      gilbert

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        lsk.no



        - Riktig tabellplassering

        Klare ord fra Frode Kippe som etter kampen ble nominert til tittelen som årets spiller av TV2.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          lsk.no



          Anthony Ujah nominert til årets unge spiller

          Og du kan være med å stemme han frem til topps.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            lsk.no


            - Spilte på oss problemer

            Mye langt fra LSK mot Viking.

            Kommentar

            • Geirfugl
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 561

              #7
              RB

              NUMMER 108: Arild Sundgot strekker fram tåa og setter inn 1-1 bak Viking-keeper Arild Østbø. Det berget det ene poenget på Åråsen i går kveld. FOTO: ROAR GRØNSTAD

              REKORDMÅLET

              ÅRÅSEN: (LSK – Viking 1-1). 13 uavgjortkamper på én sesong har ingen norske topplag klart tidligere.

              MORTEN SVESENGEN
              Publisert 01.11.2010 kl 13:28 Oppdatert 01.11.2010 kl 13:39

              Arild Sundgot setter rekord hver gang han scorer for LSK. Men klubblegenden hadde håpet at utlikningen hans mot Viking hadde betydd mer enn norsk rekord i uavgjort.
              Ingen lag på øverste nivå i Norge har tidligere spilt 13 uavgjortkamper i samme sesong.
              Derfor betydde gårsdagens Sundgot-utlikning at LSK plasserte seg øverst på rekordlista over antall uavgjortkamper.
              LSK-spissen var glad for at laget klarte å kjempe inn målet som ga 1-1, men han var skuffet over at det ikke ble fulgt opp av et seiersmål.
              – Vi burde definitivt klart å sette mer trykk på Viking etter at vi fikk 1-1. Men det ble med Steinar Pedersens skudd. Det kan vi ikke være fornøyd med, mener Sundgot.
              Måten hans 108. seriemål for LSK kom på, var han mer enn tilfreds med. Nosa Igiebor spilte flott fri Erling Knudtzon på høyresiden, og han serverte tidenes toppscorer i LSK.
              – Jeg fikk en fin pasning fra Erling. Det var bare å strekke fram ei lang tå og håper at den gikk inn, sier han.
              Skriver under ny kontrakt

              32-åringen satte dermed inn sitt 7. mål for sesongen, og gikk dermed opp på samme antall seriemål som forsvarskjempen Frode Kippe.
              – Sju mål er for lite for meg. Jeg burde scoret flere, mener han.
              LSK-kontrakten hans går ut etter denne sesongen, men sunnmøringen tror ikke at han scoret sitt siste på Åråsen i årets siste hjemmekamp.
              – Dere må nok slite med meg noen år til. Jeg er i prinsipp enig med klubben om en ny kontakt. Det handler egentlig bare om at Torgeir (Bjarmann) og jeg får satt oss sammen og skrevet under, forteller Sundgot.
              LSK-trener Henning Berg var fornøyd med byttene som ga utlikningsmålet.
              – Det er vel ingen som kan si at vi ikke traff med byttene denne gangen i hvert fall, sier han med et smil om munnen.

              Stabilt ustabilt

              Han var ikke like fornøyd med at det 13. uavgjortresultatet ble bokført på poengkontoen.
              – Vi gjorde ingen god prestasjon i denne kampen. Før pause slet vi med både samhandling og dårlige bevegelser. Jeg vet ikke hvorfor vi ikke klarte å prestere like godt som mot Vålerenga sist, sier Berg.
              13 kamper med uavgjort betyr 26 tapte poeng. Det betyr igjen at LSK ikke når målet om å bli blant de seks beste lagene i Tippeligaen.
              Nå vil Åråsen-klubben i beste fall bli nummer sju.
              – Vi mente at topp-6 var realistisk med det mannskapet vi har. Jeg vil ikke si at sesongen er mislykket fordi om vi nå ikke klarer det. Avstanden er kort, og det er mye bra å ta med seg fra denne sesongen. Men det er også mye vi ikke er fornøyd med, sier LSK-treneren.
              Slik vurderer han LSK anno 2010 i kortform:
              – Vi har ikke tapt mange kamper. Det betyr at vi har vært ganske stabile i den defensive jobben. Men samtidig har vi vært for ustabile offensivt til at vi har klart å avgjøre mange nok fotballkamper. Det er viktig å huske at vi har mange unge spillere fra midten og framover. Selv om vi ikke er fornøyd med alt vi har gjort, mener jeg vi har prestert mye som det går an å bygge videre på neste sesong, mener han.

              Last edited by RSP; 01.11.2010, 14:10. Begrunnelse: Lenke.

              Kommentar

              • Skinke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2007
                • 3914

                #8
                (VG Nett) Olivier Occean (29) føler han ble urettferdig behandlet og indirekte presset ut av LSK. Nå nyter spissen suksess som toppscorer, cuphelt og delt serieleder i 3. Bundesliga.


                Occean: - Følte meg dårlig behandlet i LSK
                Har gått fra sistevalg på topp i Lillestrøm til toppscorer i Tyskland


                (VG Nett) Olivier Occean (29) føler han ble urettferdig behandlet og indirekte presset ut av LSK. Nå nyter spissen suksess som toppscorer, cuphelt og delt serieleder i 3. Bundesliga.


                Kickers Offenbach på nivå tre i tysk fotball ble overraskende kanadierens arbeidsgiver i sommer da Occean plutselig hadde fem andre spisser foran seg i køen på Åråsen.

                Den spiss-rankingen skjønte 29-åringen lite av, og Occean mener han heller ikke fikk noen god forklaring på det brå fallet i tillit hos trener Henning Berg:

                - Jeg var førstevalget på topp i fjor og spilte nesten alle treningskampene. Så var jeg med ett sistevalget og plassert på tribunen. Jeg var en fullblods eliteseriespiller, men ble behandlet som en tenåring som aldri hadde spilt fotball før, hevder Occean overfor VG Nett.

                Berg: - Andre var bedre

                LSK-trener Henning Berg svarer på kritikken fra Occean om dårlig behandling:

                - Vi snakket jevnlig med Occean. Det er riktig at han startet mange kamper helt inn mot årets sesong, men han passet ikke helt inn i hvordan vi ønsket å spille. Som bakromsspiss var han dårligere enn Anthony Ujah, og Arild Sundgot fungerte bedre som møtende spiss, sier Berg.


                FRA LYKKELIGERE TIDER: Henning Berg omfavner Olivier Occean etter seieren mot RBK i 2008 som bidro til at LSK berget plassen. Foto: Scanpix
                I tillegg hadde LSK Bjørn Bergmann Sigurdarsson og Edwin Ezyiodawe samt Tarik Elyounoussi på lån - alle ble vurdert som bedre offensive spillere enn Occean, både i første-elleveren og på benken.

                - Occean passer bedre i 4-3-3. Noen ganger var han nær laget, men nådde ikke helt opp. Dessuten vurderte vi våre andre spisser som bedre alternativer til å komme inn fra benken, sier Berg.

                - Er ikke i klubben

                Olivier Occean hadde i utgangspunktet ikke tenkt å kritisere sin gamle arbeidsgiver, men etter at hans navn ble satt i forbindelse med hyppige byturer på et supportermøte mellom klubb og fans nylig, føler han at han må ta bladet fra munnen.

                En supporter uttrykte misnøye over å møte LSK-spillere ute på byen i Oslo, og Occeans navn ble nevnt.

                Svaret fra LSKs ledelse på podiet var at «Occean ikke er i klubben lenger». Dette ble av flere - Occean inkludert - tolket som at spilleren forsvant på grunn av livsstilen utenfor banen.

                - Jeg har aldri hørt noe snakk om dette før. De få gangene jeg har gått ut har vært sammen med spillergruppen, sier en overrasket Occean.

                - Tatt ut av sammenheng, ifølge trener Henning Berg.

                - Jeg uttrykte meg slik for at jeg ikke ville snakke om en som ikke var i klubben lenger. Det ble nevnt på møte av en supporter at Occean var sett ute på byen, men LSK som klubb hadde ingen signaler om at han var mye ute. Det var kun sportslige hensyn som gjorde at vi lot Olivier gå.

                - Til en større klubb


                LANDSLAGET: Olivier Occean er tilbake på Canadas landslag, her fra kampen mot Ukraina 8. oktober. Foto: AP
                Og forsvant gjorde han - helt gratis. I Kickers Offenbach har Olivier Occean, i motsetning til siste året i LSK, opplevd kjempesuksess. Klubben tok en sjanse på kraftspissen etter å ha oppdaget ham på Youtube.

                Etter det VG Nett erfarer har lønnen økt til cirka to millioner kroner i året, og han er toppscorer i klubben med ni mål på 13 seriekamper. Og i forrige uke smalt bomben da Offenbach-klubben slo selveste Bundesliga-leder Borussia Dortmund ut av den tyske cupen.

                LES MER:Kickers Offenbachs hjemmeside her (ekstern link)

                - Jeg liker alt her nede. Det sportlige nivået er bra, og jeg tror de fem-seks beste lagene fint kunne overlevd i eliteserien i Norge. På hjemmekampene drar vi mellom 8.000 og 15.000 tilskuere, så det føles ut som heg har kommet til en større klubb, sier Occean til VG Nett.
                Daukjøtt Felt C

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  RB (LSK-magasinet)

                  – Det blir noen nye spillere

                  Henning Berg oppsummerer sesongen og avslører litt om framtiden.

                  Publisert 01.11.2010 kl 18:15 Oppdatert 01.11.2010 kl 18:15

                  I dagens LSK-magasinet forteller Henning Berg om kampen mot Viking.
                  Han oppsummerer også sesongen og avslører litt om framtida og neste sesong.

                  God vår - dårlig høst
                  – Vi gjorde det bra i vårsesongen og lå høyt oppe, og da steg forventningene, sier Berg .
                  Men dårlig håndtering av forventinger, savnet av Tarik Elyounoussi og ekstra skader er noe av den forklaringen LSK-treneren gir på den dårligere høstsesongen.

                  Nye fjes
                  – Blir det noen fjes i stallen neste sesong?
                  – Vi skal ha noen spillere inn, men vi får se på hvilket nivå det blir med tanke på økonomi, sier Berg.

                  Kommentar

                  • KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

                    #10
                    RB-papir

                    Får ingen kontrakt
                    Åråsen: Khaled Mouelhi blir ikke tilbudt ny kontrakt i LSK. Tunisieren har nå fått beskjed om at han ikke har noen framtid på Åråsen.
                    -Kikio ingår ikke i våre planer sier Henning Berg.
                    Når det gjelder Tom Sadeh og Mads Dahm så er ingenting avklart. En ting som er sikkert er at LSK skal ha inn en eller to spillere som kan spille sentralt på banen.
                    -Vi har ikke penger til å kjøpe nye spillere men vi skal ha inn nye sentrale spillere, sier LSK-treneren
                    Midtstopper og keeper vil også bli hentet inn på Åråsen. -Vi ønsker fire midtstoppere om den fjerde blir Mads Dahm eller ikke gjenstår å se.

                    Kommentar

                    • KrisB
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2008
                      • 2923

                      #11
                      RB-papir

                      Omoijuanfo manglet lisens
                      Åråsen: Ohi fikk lørdag beskjed om at han skulle være med i troppen til viking-kampen. Søndag kom beskjeden om at han ikke kunne være med siden det ikke var sendt inn papirer på han.
                      -Det er rigtig at Ohi skulle være med i troppen, og at papirene ikke var i orden. Nå er det fikset, og det betyr at han kan være med i troppen mot strømsgodset, sier Henning Berg.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        sportsbransjen.no

                        Select med LSK-avtale

                        Select Sport har inngått en avtale om å bli leverandør av fotballer, keeperhansker og annet tilbehør til Lillestrøm Sportsklubb (LSK). Avtalen er på fem år.

                        Av: Morten Dahl


                        NY LEVERANDØR: Select Sport er blitt ny utstyrsleverandør til Lillestrøm Sportsklubb og Frode Kippe.

                        - Vi er svært fornøyd med å ha fått gjort en avtale med en sånn profilert Tippeliga-klubb, sier Steinar Felde i Select Sport Norge. Han kan opplyse om at avtalen løper over fem år, og at det dreier seg om fotballer, keeperhansker og annet tilbehør som medisinsk utstyr. Tekstiler inngår ikke i avtalen.

                        - En milepæl
                        - Dette er en milepæl for oss. Avtalen er i penger verd 1,5 millioner kroner, sier han.
                        Det er fem år siden at Lillestrøm sa opp avtalen med adidas, og byttet til Diadora, som da ble totalleverandør til Romeriksklubben. Nå er altså avtalen med Diadora opphørt, og Select overtar

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          lsk.no



                          Kamp om syvendeplassen

                          Kunstgressbanen blir tatt i bruk for å forberede seg for søndagens borteoppgjør mot Strømsgodset.

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            #14




                            Hjelp oss i 2011
                            Nå kan du være bidra til at LSK klarer å fylle Åråsen i 2011. Onsdag 10. november ønsker LSK deg på plass for å finne de gode ideene.
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #15
                              RB: Børsen LSK - Viking

                              Publisert 02.11.2010 kl 11:46 Oppdatert 02.11.2010 kl 12:09

                              Lillestrøm-Viking 1-1 (0-1)

                              Åråsen.
                              Mål: 0-1 (40) Valon Berisha, 1-1 (81) Arild Sundgot (Erling Knudtzon).
                              Gult kort: Erling Knudtzon, LSK. Erik Nevland, Valon Berisha, Håkon Skogseid, Viking.
                              Tilskuere: 5.466.
                              Målsjanser: LSK 5, Viking 4.
                              Cornere: LSK 3. Viking 8.
                              Dagens kanarifugl: Nosa Igiebor.
                              Kampkarakter: 4
                              Stadionstemning: 5

                              LSK (4-4-2):

                              STEFAN LOGI MAGNUSSON 5
                              Reddet ikke en eneste Viking-avslutning i løpet av 90 minutter. Først og fremst fordi de fleste gikk utenfor målet hans. Den eneste som traff, kanonen Berisha banket inn i vinkelen fra 25 meter, var han sjanseløs på. Opptrådte sikkert og godt i alt han foretok seg. God i feltet.

                              KARIM ESSEDIRI 4
                              Traff ikke like godt med pasningene som han pleier. Havnet for langt inn i feltet da Viking skapte sin første sjanse. Klarte seg etter hvert greit defensivt, men bidragene framover var få og ikke alltid like gode. Dødballene var brukbare.

                              MADS DAHM 4
                              Første kamp siden hans dårlig opptreden mot Molde for en måned siden. Åpnet med noen svake pasninger, men fant etter hvert roen med ball og traff i hvert fall med de korte pasningene. Sterk og god i alle dueller i lufta. Ikke direkte involvert i noen av sjansene imot.

                              FRODE KIPPE 6
                              Er åpenbart inne i sin beste form på lenge. Meget god i duellene gjennom hele kampen. Flink til å bryte foran og sette i gang LSK-angrep. Traff ikke like godt med pasningene, men det skyldtes ofte at alternativene foran ham ikke var gode. Ingen avslutninger denne gangen.

                              STEINAR PEDERSEN 4
                              Slurvet unormalt mye med ballen i denne kampen. Pasninger utover sidelinja er ikke hverdagskost fra veteranen. Sov litt da Nevland kom inn bak ham etter 20 min. Ellers solid innsats defensivt. Flink til å sette fart og bli med offensivt. Nær et seiersmål da han traff godt på overtid.

                              KHALED MOUELHI 4
                              Rotet det til på vei framover ved flere anledninger før pause, men hadde også et godt innlegg da Ujah fikk lagets eneste sjanse de første 45 min. Klarte aldri å prege kampen verken offensivt eller defensivt. Ble byttet ut da LSK måtte gjøre noe i jakten på utlikning.

                              ESPEN SØGÅRD 4
                              Det ble en unormalt anonym kveld for midtbanesliteren fra Fetsund. Han kom aldri opp på sitt beste nivå defensivt og han var lite involvert i det offensive spillet. Var nær gult og ny karantene, men slapp unna med tilsnakk. Et skuddforsøk tidlig i andre omgang skapte aldri trøbbel.

                              NOSA IGIEBOR 6 BB
                              Jobbet godt, men slet med å komme med i spillet før pause da aggressive Viking-spillere gjorde det vanskelig. Det ble annerledes etter hvilen. Da sto nigerianeren fram som den gode spilleren han er. Sterk og drivende god. Alene sto han bak lagets tre største målsjanser.

                              MATHIS BOLLY 5
                              Moro å se at gutten har fått selvtillit til å bruke ferdighetene sine når han har ballen. Lykkes ikke alltid med valgene han gjør, men setter fart og skaper trøbbel for motstanderen ofte. Godt innlegg da Ujah skulle hatt straffe. Flink til å rette opp egne feil med sine raske bein.

                              BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON 4
                              Jobber hardt og vil mye, men har ikke den nødvendige selvtilliten for å lykkes med alt han prøver på. Denne gangen ble det mest nesten for islendingen. Den ene gangen han kom gjennom ble spissmakkeren avblåst for frispark. Byttet ut med Sundgot en snau halvtime før slutt.

                              ANTHONY UJAH 5
                              Fikk det vanskelig da han ofte endte opp i luftdueller med Steenslid. Kom til en sjanse før pause, men headingen gikk over. Bedre etter hvilen. Flott bevegelse da han løp seg fri og fikk ballen fra Nosa, men vippen gikk i keeper istedenfor i mål. Skulle hatt straffe i 2. omg.

                              SUM 11 MANN: 51

                              INNBYTTERE:

                              ARILD SUNDGOT
                              (28 min. for Sigurdarson).
                              Fant plassen mellom Vikings forsvar og midtbane og klarte med det å bidra til litt trykk på Viking. På rett sted da han skled inn 1-1.

                              ERLING KNUDTZON
                              (28 min. for Mouelhi) .
                              Kom inn for å sette fart på kanten. Fikk betalt da han løp gjennom og la inn til Sundgot. Pådro seg sitt tredje gule og må stå over.

                              EDWIN EZIYODAWE
                              (8 min.for Bolly).
                              Kom inn rett etter 1-1, men klarte aldri å skape det avgjørende øyeblikket. Nærmest da han banket ballen over med et skudd fra utenfor feltet.

                              DOMMER:

                              SVEIN-ERIK EDVARTSEN 4
                              Dømte en nærmest prikkfri 1. omg. og framsto som en dommer i forbedret utgave. Ga tilsnakk og fikk kampen inn i sitt spor. Bommet grovt da han dømte frispark mot Nosa tidlig i 2. omg., og mistet litt grepet om kampen etter det. Merkelig at han ikke ga Ujah straffe.

                              ANALYSEN
                              LSK uten hjemmetap for Viking siden 2000. Før pause så det ut til at siddisene skulle klare å snu trenden. De var aggressive i stilen og nektet LSK å spille det spillet som gledet både mot Brann og Vålerenga. Da de fikk sitt ledermål rett før pause, ble ikke jobben enklere for vertene. Stormløpet til LSK etter pause løp vente på seg, også etter at Berg valgte å bytte inn to mann. Men det kom tidsnok til å redde ett poeng da Sundgot avsluttet et angrep hvor Igibeor og Knudtzon var sterkt delaktig. LSK jaktet et vinnermål, men det ble med høye baller inn i feltet og et godt skudd fra Steinar Pedersen.

                              Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #16
                                Lsk 2

                                Sakset fra dagens utgave av RB, 3. november:

                                3. divisjon åpner for utlån

                                ÅRÅSEN: "At LSK 2 ikke klarte opprykket til 2. divisjon ble en liten strek i regninga for trener Henning Berg.

                                Han ser ikke bort i fra at spill på nivå fire en ny sesong kan generere at flere av de unge spillerne i A-stallen kan bli lånt ut til klubber i Adeccoligaen.

                                - Vi gjorde det med Fredrik Gulbrandsen denne sesongen og det fungerte bra, sier treneren.

                                Kvalikkmissen gir hodebry blant annet på keeperplassen.

                                - Det er jo ikke trolig at vi får hentet en keeper som er bedre enn Stefan. For en keeper som kommer i fra 2. divisjon kan det bli en utfordring med 3. divisjonsspill, sier treneren.

                                Men han ser også positive sider.

                                - Økonomisk er det jo billigere, både i forhold til reiser og stall som kreves. Dessutten vil jo denne divisjonen bli mye sterkere neste sesong.

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  #17
                                  Prøvespillere

                                  I følge dagens utgave av papir-RB har LSK flere prøvespillere på treninga denne uka.


                                  - Nicolay Solberg (19), kantspiller fra FK Tønsberg med 12 mål og 7-8 assists i årets 2. divisjon. Var også med på å sende Søpla ut av cupen.

                                  - Robin Kacaniklic (22), svensk kantspiller som i høst imponerte for Brumunddal. Har tidligere vært innom Helsingborg, Wrexham og Mjällby.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #18
                                    lsk.no

                                    Billettinformasjon: Godset-LSK

                                    Søndag spiller LSK mot Strømsgodset i sesongens siste Tippeligakamp. Her er alt du trenger å vite om billettene til bortefeltet.

                                    Kommentar

                                    • Geirfugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 561

                                      #19
                                      DT

                                      Synes denne fortjener en plass her.


                                      Velger SIF – vraker LSK

                                      Lars Cramer (19) prioriterer sportslig utvikling fremfor penger når han vraker et tilbud fra Lillestrøm til fordel for tre nye år i Strømsgodset.
                                      MAGNE J. NILSEN


                                      DRAMMEN: For halvannen uke side skrev Drammens Tidende at SIF var så godt som enig med keepertalentet om kontraktsforlengelse.

                                      Men samtidig har Lillestrøm gjort sitt for å få Cramer på andre tanker, akkurat slik de gjorde med førstekeeper Adam Larsen Kwarasey for noen måneder siden.

                                      Også han fikk et økonomisk bedre tilbud fra LSK, men skrev i stedet under på en ny treårskontrakt med Strømsgodset.

                                      – Jeg har snakket med Lillestrøm, og fått et tilbud fra dem. Jeg gjorde ikke det for å være respektløs overfor SIF, men jeg synes det var feil ikke å høre på hva Lillestrøm hadde å si, forklarer 19-åringen.

                                      Vil leies ut til Asker
                                      Han vil ikke si noe om tilbudets innhold, men Drammens Tidende er kjent med at unggutten hadde fått mye bedre betalt hvis han hadde takket ja til Romerike-klubben. I Lillestrøm var Cramer forespeilet en rolle som utfordrer til den islandske landslagskeeperen Stefan Logi Magnusson.

                                      – Det kunne godt hende at jeg hadde vunnet plassen i Lillestrøm, men jeg har såpass selvinnsikt at jeg skjønner at det er større sjanser for at jeg hadde sittet på benken, sier Cramer.

                                      Dersom Cramer hadde valgt LSK, og ikke danket ut Logi Magnusson, hadde kamparenaen hans i 2011 blitt 3. divisjon for LSK 2.

                                      Derfor mener 19-åringen at det beste for egen utvikling er å forlenge med SIF, og fortsette leieoppholdet i Asker neste sesong.

                                      Cramer var en viktig bidragsyter da Asker rykket opp til 1. divisjon denne sesongen, og trener Gaute Larsen ønsker å satse på talentet som førstekeeper også i 2011.

                                      – Noe av grunnen til at jeg velger å skrive ny kontrakt med SIF er fordi de er åpne i forhold til å leie meg ut til Asker. Det er det jeg ønsker neste år, sier Cramer.

                                      Les hele saken på dt.no

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        #20
                                        Nicolay Solberg








                                        FK Tønsbergs Nicolay Solberg trener denne uka med A-laget til eliteserieklubben Lillestrøm..



                                        Nicolay deltar på treningene etter invitasjon fra klubben. De satt blant annet ringside ved siste hjemmekamp der de fikk seg Nicolay klistre ballen i motsatt kryss til 1-0 ledelse over Vindbjart.
                                        - Jeg har blitt godt mottatt og trener med A-laget. Det er flere unge gutter på trening, også et par som er yngre enn meg. Så langt har innholdet vært omtrent som jeg er vant med fra FKT, men jeg merker selvfølgelig at det går et hakk fortere her, sier Nicolay til fktonsberg.no

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎