Årets sesong 2010 - oppsummert

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    Årets sesong 2010 - oppsummert

    Da var årets siste kamp unnagjort, og jeg tenkte det kunne være greit med en egen tråd der vi kan være etterpåkloke og analysere årets sesong. En sesong som mildest sagt har kostet meg både et hyggelig hårfeste, grå hår og kraftig innhogg i barskapet.

    Før du leser videre i mitt innlegget - tenn noen stearinlys, senk belysningen og sett på en plate av Cornelis Vreeswijk eller annen rolig og litt trist musikk. Kanskje noe gammalt av Clapton? Uansett - dette er mitt forsøk på å sette ned noen ord omkring mine tanker rundt årets sesong.

    Dagens musikk er ihvertfall blues eller en trist vise. Selv har jeg også åpnet en laber hvitvin i mangel av øl, i håp om at den kan døyve de verste smertene. Enda en kamp er ferdig. Dommeren har blåst av og vi står igjen med 5 mål i baken, mot 4 fine som vi puttet fremover. Kanskje skulle vi hatt straffe, kanskje skulle jeg finne andre ting jeg kunne brukt hver bidige søndag til, kanskje jeg ikke orker mer. Hæh? Hva faen? Selvsagt gir jeg ikke opp fugla, det skulle da bare mangle, et lag som har gitt meg så mangt, fra gode opplevelser til endeløse nedturer, til et cupgull og en fin begravelse av en venn som dessverre gikk bort så alt for tidlig, fugla var hans store kjærlighet. Fotball er større enn livet.

    Vikene blir høyere for hver gang vi slipper inn mål, månen er atter ett skritt nærmere etter at kampen er blåst av og vi igjen tapte, men allikevel. Jeg må få med meg den neste matchen, gleder meg som en unge til neste kamp på Åråsen, forventningene - de tar aldri slutt!

    Vel, hva skal man si om årets sesong da? Vi har vært utrolig ustabile, det har blåst hardt rundt både tropp og trener, og flere har måtte stå skolerett foran fansen. Men hjalp det? Må Berg gå? Tja, jeg er ikke lenger sikker på at han er rett mann. Men jeg lar tvilen komme tiltalte tilgode. Vi er til tider jævli gode i angrep, og samtidig totalt ræva i forsvar. Jeg vil faktisk dra det så langt at jeg mener dagens 5-4 kamp oppsummerer årets sesong greit - vi er totalt ræva bakover og til tider glimrende fremover. Summa sumarium holder det ikke, og alle kampene som vi enten har tapt eller (flesteparten) har spilt uavgjort har gått hardt utover min lever. Og lommebok, men til stor glede for polet.

    For å ta det første først: Savnet av Tarik har vært ubeskrivelig, på to måter:
    1. Hvilken spiller, og jeg fortsetter å la meg imponere den dag i dag av hvordan han løftet hele laget. Tarik - kom tilbake!
    2. Hvordan i alle dager er det mulig å falle sammen som et korthus i motvind, så fort noen setter seg på et fly til Nederland?

    Som nevnt av andre i andre tråder, dette er ikke første gangen, og trolig ikke siste. Det er bare å hente frem gamle opptak der spillere som Clayton, Diallo, Mifsud eller Koren er med.

    I år så har vi hatt gleden av å se spillere som Bolly, Nosa og Uhja briljere - det er ingen tvil om at vi har peiling på talenter! Det bitte-lille vi fikk se av Fredrik lover veldig godt, og slipper Ringstad til oftere også så kan dette bli veldig artig!

    Vi har også hentet inn halve konkursboet til Lyn de siste årene, og frem til nå har hele denne gjengen fortsatt tilgode å imponere meg. I beste fall kan vi si at de har gjort det helt åkei. Jeg tenker da på LKE og Erling, forventningene var langt høyere enn det dere viste i år. Beklager og det er trist å si det, men dere har mye igjen før dere holder akseptabelt nivå i tippeligaen. Dahm er et kapitel for seg, han har spilt en del gode kamper men har mildt sagt rare holdninger. Jeg er veldig, veldig usikker på denne kroppen.

    Så over til stammen i laget, og noen tanker og ord rundt denne gjengen:
    • Frode Kippe - årets forsvarspiller i Tippeligaen, ingen tvil, selv etter en ræva dag på jobb i Drammen.
    • Espen Søgård - Espen, jeg elsker deg, og det vet du! Det finnes ingen fotballspillere i hele verden som gjør meg mer glad enn nettopp Espen! Men, du trenger konkurranse for å heve deg, noe du beviser år etter år etter år, du kommer alltid enda sterkere tilbake!
    • Arild - en legende! Dessverre begynner også Arild å bli sløv i kantene, og viser at alle eventyr har en slutt, så også Arild sin karriere. Jeg er nesten like glad i Arild som i Espen, men ser at ting nærmer seg slutten. Det gjør også Arild, som har halvert lønna for å få lov til å fortsette i LSK. Og dette er mannen med flest mål for Sportsklubben! Hvilken mann, få han inn i trener-teamet sammen med Espen samme dag de gir seg på toppnivå.
    • Kiko: Overbetalt, underpresterende og skal for all del ikke spille kant. Det er nesten så jeg mistenker han for å bevise det selv, hver gang han blir feilplassert på kant. Neppe med neste år, og det er helt greit.
    • Logi: En dyktig keeper i mine øyne, som har noen svakheter, men som jeg gjerne ser at blir med videre. Mange vil sikkert være uenig med meg her, og det er lov. Keepere som Logi er mangelvare, og hadde vi bare hatt Grodås som keeper-trener kunne dette blitt veldig bra!
    • Karim: Jeg blir aldri helt klok på deg, fantastiske frispark, noen rare feil i forsvar og allikevel en av Tippeligaen sine beste backer. Jeg håper du blir med videre, men da må du fortsette fremgangen du har vist de siste årene.


    Jeg vil også benytte anledningen til å skryte av våre talenter - Bolly, BBS, Uhja, og selvsagt Nosa! Får sistnevnte litt bedre holdninger på plass kan han spasere rett inn i start-elleveren på hvilket som helst lag i Premier League. Ringstad - neste år er ditt år!

    Mye mer kunne vært sagt om sesong nummer 3 fra helvete, men vi berget plassen. Ikke noe mer. Neste år forventer jeg at samtlige blør for drakta, noe som har vært en viktig mangelvare i år! Gratispassasjerene må ut, og det må igjen bli hardt og vondt å møte LSK. Og hva skjedde med press på mannen med ball forresten?

    Takk for i år - vi sees neste år, også da i Tippeligaen! Merkelig nok.
    Last edited by holmiz; 07.11.2010, 21:19.
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

    #2
    Opprinnelig skrevet av holmiz
    Jeg vil faktisk dra det så langt at jeg mener dagens 5-4 kamp oppsummerer årets sesong greit - vi er totalt ræva bakover og til tider glimrende fremover.
    Veldig enig i mye av det du skriver.

    Som lag synes jeg vi forsvarer oss jevnt over ganske godt. Vi slipper motstanderen til relativt få sjanser. Det som har irritert meg, er hvor mange av disse få sjansene som faktisk resulterer i baklengsmål. Der er vi dårlige.

    Offensivt har spillet vært fryktelig variabelt. På sitt beste veldig veldig bra, noe vi desverre har fått til veldig sjeldent. På det verste har det vært forferdelig og fryktelig. Men jeg sitter på en tro og et håp om at vi har noe uforløst fremover på banen, som kan utvikles over vinteren. Men jeg savner en skikkelig GENERAL sentralt på midtbanen, i spann med Nosa.

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3174

      #3
      Ustabilt

      Ordet jeg må bruke for å oppsummere årets sesong er "ustabilt".

      Forutsetningene og forventningene var ikke der for en plassering i toppen. Store deler av den gamle (og overbetalte) stallen er bytta ut med norske og afrikanske unggutter og flere (og flere) spillere fra Lyn. De siste(fra Lyn) har ikke prestert dårlig, men heller ikke vært med å heve laget: Jeg har fortsatt store spørsmålstegn ved Erling og ved Mads Dahm (hvis han får kontrakt for 2011). Dagens halsløse eksperiment/test av Tom Sadeh kan neppe gi kontrakt for neste år. LKE har mye i seg, men blir handikappa på venstre side.

      De unge spillerne våre har enorme talenter, men fortsatt betydelig utviklingspotensiale, dvs mye å lære. Det gjelder også (eller ikke minst) de beste og mest "etablerte" av dem, som Björn og Nosa: Begge har vært skuffende store deler av sesongen etter ferien, selv om de i flere kamper også viser potensialet, og i løpet av et år eller to dessverre begge vil være solgt til større klubber i andre land. At unge spillere er ustabile i prestasjonene er bare noe vi må regne med: Lysende unntak som årets store positive prestasjon fra Ujah er sjeldne.

      Forsvarsrekka og forsvarsarbeidet var solid før ferien, men har, også selve forsvarsrekka, til dels svikta etter ferien. Angrepsrekka er vår beste lagdel, selv om vi etter mitt syn sliter uten et oppspillspunkt. Jeg trodde Björn hadde potensialet også til dette, men dels trives han ikke i denne rollen, dels mestrer han den ikke (ennå?) slik Sundgot gjør. Jeg er for å bygge opp gjennom midtbanen og spill langs bakken, men alle lag må også ha direkte oppspill på møtende spiss i repertoaret, og da er vi tydeligvis fortsatt avhengig av en "gammal treg veteran".

      Midtbanen har vært vår svakeste lagdel. Mangel på genuine kanter med fart, rett innleggsfot og evne til å utfordre og skape ting "på egen hånd", feilplasserte spillere, og/eller med "feil" føtter, har vært en akilleshæl. Men Ringstad tilbake fra skade, en Bolly med erfaring og selvtillit, og en Fredrik, Solberg eller Omoijuanfo på den andre sida kan gjøre underverker neste år. Nosa må fortsatt jobbe med holdninger og defensiv jobbing, men bør (dessverre) kunne bli vår tredje eksportvare neste år eller året etter.

      Blant de de positive trekkene jeg har notert i år vil jeg særlig nevne at vi før ferien, og en del kamper i det siste, har vært særlig giftige på kontringer og overganger: Ikke noe LSK er spesielt kjent for. Det lover VELDIG godt framover, og viser at det er (en viss) plan og tanke i Hennings opplegg og valg av raske, tekniske spillere (helt motsatt Nordlies spillervalg).

      Det andre store positive jeg vil nevne er naturligvs evne, vilje og tæl til å hente opp de mest utrolige situasjoner. Jeg kan huske svært få kamper de siste tjue åra der LSK har slått tilbake, helt eller nesten, etter å ha ligget under med to eller flere mål: I år har vi opplevd det sju-åtte ganger. Baksida er naturligvis hvor lett vi er blitt liggende så mye bak, så ofte, og hvor lang tid det tar før vi våkner opp etter at kampen er blåst i gang.

      Positivt er det også at vi faktisk (en gammel kjepphest) har skårt et par mål direkte på frispark (Kippe og Karim, som til og med sier han har trent mye på det) - det har vi, bortsett fra Bjørn Helge, ikke gjort på mange generasjoner.

      Flere spillere har vist god form og utvikling, som lover godt for neste sesong. Våre beste poengplukkere (urettferdig for forsvaret og keepere) har vært:

      Ujah: 16 poeng - 14 mål og 2 assist
      Sundgot: 12 poeng - 7 mål og 5 assist
      Essediri: 10 poeng - 1 mål og 9 assist
      Kippe: 9 poeng - 7 mål og 2 assist

      gilbert

      Kommentar

      • LSK N/B
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 830

        #4
        Føler at mye av problemet med denne sesongen er at vi senker oss når vi møter "dårlig" motstand. Tok 11 av 18 mulige poeng mot de 3 dårligste lagene, det er for lite. Med de 7 poengene vi burde ha klart hadde vi tatt 4 plassen.
        03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

        Nei til NFF!

        Kommentar

        • Roll75
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2007
          • 834

          #5
          Må bare henge meg på de som skriver at året har vært ustabilt med tanke på prestasjonene. En annen ting er hvorfor vi ikke kan begynne å spille fotball før vi ligger under med 2-3 mål. Dette har gjentatt seg gang på gang og må rettes opp i snarest. Ellers må Ujah nevnes som et av få lyspunkt fra 2010. Beholdes han til neste år kan det bli morro.

          Kommentar

          • Soo
            Medlem
            Møteplager
            • Apr 2004
            • 80

            #6
            Det er og verdt å merke seg at det kun er Rosenborg og sølvplass som har tapt færre kamper enn oss. samt at bronse pluss Odd som har like mange tap.
            vi har/ er vel og midt i et generasjons skifte. LSK har pr i dag den yngste målskytteren i tippeligaen. han får generelt gode karakterer for sin første kamp. Det er mye spennende spillere på gang i LSK. Jeg tror at dersom man skal bygge et lag som skal kjempe i toppen må man akseptere noen sesonger med ustabilitet osv først.
            Dersom de unge spillerene blir indoktrinert med LSK spillestil tidlig så vil man høste fra det etterhvert. Men det forutsetter at man tørr å satse langsiktig på dette kontra kortsiktige gevinster. Rom var ikke bygget på en dag:wink:

            så i sum synes jeg sesongen kunne vært bedre, med litt stang innså ville det også ha vært det. Dersom man vipper en del av uavgjortene vår vei så kan det se ganske bra ut. LSK har vist styrke ved å faktisk greie en del opphentinger noe som viser moral selv i motgang.

            så kort ønsker jeg heller å fokusere på det positive og det man kan bygge på videre, noe jeg mener det er mye av!

            Ser frem til neste sesong med spennende unge spiller og noe nytt. Mer innarbeidet spillestil og forsiktig klatring mot topp der hvor LSK hører hjemme!

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              Opprinnelig skrevet av Soo
              Det er og verdt å merke seg at det kun er Rosenborg og sølvplass som har tapt færre kamper enn oss. samt at bronse pluss Odd som har like mange tap.
              Uenig, ikke når vi samtidig står med en lite aktverdig rekord i uavgjort.

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #8
                Vi har tidligere hatt 2 fatastiske skribenter (Trigz og Grusom B) som har tatt seg tid til en utfyllende karakterbok for hele sesongen.

                Jeg hadde satt veldig pris på om dere hadde giddi å brukt litt tid på å gjøre det samme i år.
                Last edited by Kjell.T.Ring; 08.11.2010, 16:55.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Seb.R
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 4159

                  #9
                  Sesongen 2010 oppsummert i bilder ser dere her:
                  Last edited by Seb.R; 08.11.2010, 16:23.
                  www.sebastianramsland.com
                  www.twitter.com/sebramsland

                  Kommentar

                  • holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

                    #10
                    Dette har jo tross alt ikke vært en helsvart sesong. Sportsklubben har gitt oss mange fine øyeblikk også i år - la oss for all del ikke glemme dem! Som trådstarter så føler jeg at jeg også må trekke frem noen gode minner. Vi begynner rolig (runde og resultat er hentet fra kanaripedia):
                    • LSK-Hønefoss 6-0 i 3. runde.
                    • I runde 8 møtte vi bartepakket borte, og holdt nullen på Lerkendal for første gang siden 1982. Ikke nok med det, denne kampen kunne og burde vi også vunnet.
                    • I 10. runde møtte vi Start borte, og jaggu ble det ikke 2-3!
                    • I runde 23 spilte Arild sin 306 kamp, og tangerte med det Bjarman, og igjen slo vi Start 3-2.
                    • Ikke nok med det, Arild har skrevet ny kontrakt med klubben og halvert lønna. Vi snakker her om tidenes toppscorer for Sportsklubben!


                    Og så (trommevirvel!) i den 14. runden møtte vi Molde, der vi opplevde det som kanskje er tidenes opphenting av Sportsklubben? 3 mål, samtlige på overtid og det iløpet av 4 minutter og 22 sekunder. Her er video:



                    Jeg får fortsatt gåsehud!

                    Det har også kommet godt frem i ettertid, at Tom&Fjøra (med velsignelse fra styret) brukte penger litt over evne, for å si det pent. Sportsklubben har vært igjennom tidenes økonomiske hestekur etter at Berg og Bjarmann tok over og startet oppryddinga etter århundrets økonomiske nachspielet. Dette ser vi nå gode resultater av, og som nevnt av andre så har vi skutt opptil flere gullfugler med tanke på de talentene vi disponerer i dag og mulige fremtidige salg.

                    Hva dagens regime kunne fått til med gårsdagens økonomi bør vi kanskje ikke tenke for mye på. Jeg velger heller å se fremover, vi går 2011 i møte med en sunn og bærekraftig økonomi, og lønningene ligger nå jevnt over på et mye mer fornuftig nivå. Dette er viktig!

                    Dette var noen gode stunder som jeg kom på (i farten), kom gjerne med flere! Tribunelivet føler jeg at andre har større tynge for å uttale seg om, men det har ikke manglet skryt og gode ord på den fronten heller!
                    Last edited by holmiz; 08.11.2010, 17:01. Begrunnelse: retta opp avsnittet om økonomi
                    Hilsen Anders

                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                    Kommentar

                    • Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Seb.R
                      Sesongen 2010 oppsummert i bilder ser dere her:
                      http://www.sebastianramsland.com/blo...f-season-2010/
                      Kommer det video med bildene dine som ifjor?

                      Kommentar

                      • Seb.R
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 4159

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Serbern
                        Kommer det video med bildene dine som ifjor?
                        Du tenker vel på videoen fra 2008-sesongen?

                        Har ikke hatt noen planer om å gjøre det, nei.
                        www.sebastianramsland.com
                        www.twitter.com/sebramsland

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7029

                          #13
                          Toppnivået på laget er høyt - det så vi senest i bortemøtet med VIF og førsteomgang mot Brann - mens bunnivået er skremmende lavt. Det har i mine øyne en hovedforklaring på en skuffende tiendeplass, nemlig alderen på de involverte.

                          Grunnen til at jeg ikke er så redd for om Nosa skulle forsvinne, er at vi har vist at vi klarer å spille fin fotball også de gangene han ikke har medvirket. Til neste år tror og håper jeg å få se mer av folk som Fredrik Gulbrandsen og Ohi. Stian Ringstad tar forhåpentligvis venstrebacken fra Lars Kristian Eriksen, og Mathis Bolly fortsetter sjumilsstegene og gjør venstreflanken til sin.

                          Om vi klarer å verve en dugelig pasningsmotor sentralt på midtbanen, gjerne også kombinert med en yngre og mer spillende spillertype a la Espen Søgård, er ikke nødvendigvis veien opp så himla lang. Tippeligaen er en svak liga, der en ikke trenger stort mer enn et jevnt besatt lag og fire-fem spillere med over gjennomsnittet tekniske evner for å hevde seg.

                          Fotballsupportere som gnåler om hvis og men er en egen diagnose, men hvis vi ser på de kampene som i år har endt opp i uavgjort, sitter jeg igjen med følgende kamper som definitivt var to mistede poeng.

                          -Viking borte. Har klart flest sjanser, og Arild Sundgot skyter verdenshistoriens veikeste straffe på overtid.
                          -Kongsvinger hjemme. Egentlig ufattelig at KIL tok med seg poeng fra denne.
                          -Hønefoss borte. Med en normal dommer ville vi vunnet denne kampen. Vi kjørte rundt med Hønefoss selv med ti mann på banen, helt til Davy Claude Angan våknet til live og avgjorde på egen hånd.
                          -Rosenborg borte ville vi også vunnet på en normal dag. Arild igjen hovedsynder.
                          -Brann borte. Fem og et halvt minutt på overtid etter et feil idømt frispark. Ord blir fattige. Tommy Skjerven, var det ikke ham?

                          (Og da har jeg ikke nevnt VIF borte med ett ord...6-2 i sjanser, soleklar dominans i banespillet, og et ran selv folk jeg kjenner med VIF-sympatier var flaue over i etterkant.)

                          I disse kampene mener jeg altså at marginer og dommeravgjørelser og uflaks i størst grad gikk oss imot. Dette var alle kamper vi under normale omstendigheter og med normal uttelling ville vunnet. I disse kampene tapte vi 11 poeng. Selvsagt en egentlig helt uinteressant diskusjon, men hypotetisk ville det ført oss endel høyere opp på tabellen.

                          Når det er sagt, er ikke LSK 2010 noe bronselag. Men jeg tror, mer enn mange på forumet, at vi kanskje er nærmere å kjempe blant de beste fire-fem i 2011 enn man skulle tro.

                          Stefan sa det ganske treffende i går: Stabilitet er noe man må bygge over tid. Med et par gode signeringer på riktige plasser i løpet av vinteren (og her har jeg tillit til B & B og deres nettverk), vil vi til neste år avgjøre flere av de drit irriterende uavgjortene som kostet oss en plass blant de seks-sju beste i år.

                          Årets spiller for meg: Anthony Ujah. 14 mål for et så ujevnt besatt lag er en prestasjon. Jevnt mellom ham og Kippe, som har hatt en av sine beste sesonger i LSK. Stefan har også vært jevnt over god.

                          Årets skuffelse:
                          Jeg syns Steinar Pedersen har tapt seg kraftig utover høsten.
                          Leser også at Nosa mener han har hatt en fantastisk sesong, men er uenig der. Syns han i år har vist en del nykker som ikke kler ham, og han har vært ekstremt ujevn over hele sesongen. Glimrende på sitt beste, men langt fra stabil nok. Jeg hadde ventet mer av ham.
                          Edwin Eziyodawe er et kasus for seg. Kan bare huske innhoppet mot Molde av positive bidrag fra den kanten i år. Klarte ikke engang å utmerke seg mot Hasle/Løren. Holdningsproblemer. Kan godt finne seg en ny klubb.
                          Lars Kristian Eriksen. Begynte bra, har dabbet kraftig av. Har alt å bevise i mine øyne.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Rune
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 1229

                            #14
                            Jeg greier ikke helt å fri meg fra tanken om at hjemmekampen mot Søpla var avgjørende for hvordan både vår og deres sesong utviklet seg.

                            Med seier der tror jeg fort at vi kunne kjempet om medaljer hele veien inn, mens Søpla hadde surret rundt rett under midten av tabellen.
                            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                            Kommentar

                            • reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13244

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Jeg syns Steinar Pedersen har tapt seg kraftig utover høsten.
                              Leser også at Nosa mener han har hatt en fantastisk sesong, men er uenig der. Syns han i år har vist en del nykker som ikke kler ham, og han har vært ekstremt ujevn over hele sesongen. Glimrende på sitt beste, men langt fra stabil nok. Jeg hadde ventet mer av ham.
                              Edwin Eziyodawe er et kasus for seg. Kan bare huske innhoppet mot Molde av positive bidrag fra den kanten i år. Klarte ikke engang å utmerke seg mot Hasle/Løren. Holdningsproblemer. Kan godt finne seg en ny klubb.
                              Lars Kristian Eriksen. Begynte bra, har dabbet kraftig av. Har alt å bevise i mine øyne.
                              Steinar Pedersen : Uenig. Fyren har jo også vekslet litt på backrollen, ikke bra. Gamle mennesker bruker flere dager på å omstille seg fra en rutine til en annen.

                              Nosa: Enig. Vedkommende som gav ham 10-trøya skulle vært hengt etter testiklene i lysmasta.

                              Edwin: Ikke annet å forvente - Fra å være spissalternativ med hyppige innhopp og starter, til å bli vikarierende venstre kantspiller. Selv i Nigeria har de hørt at de som spiller venstre kant i LSK snart vil bli flyttet ned til LSK Bulldogs.

                              LKE: Hva annet kan man forvente, fyren gifter seg jo midt i sesongen?! At den snasne dama di plutselig sender deg på 7/11 dagen etter bryllupet med tamponger og mensipads på handlelista bygger ikke akkurat opp vinnerinstinktet. Han skulle blitt mentalt sykemeldt i minimum 6 måneder.

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Rune
                                Jeg greier ikke helt å fri meg fra tanken om at hjemmekampen mot Søpla var avgjørende for hvordan både vår og deres sesong utviklet seg.

                                Med seier der tror jeg fort at vi kunne kjempet om medaljer hele veien inn, mens Søpla hadde surret rundt rett under midten av tabellen.
                                Helt enig. Laget fikk en knekk der som det tok lang, lang tid å komme seg opp igjen fra. Det er sånt som fort kan skje når det er veldig mange unge (og dermed uerfarne) spillere i troppen.

                                Da er det ekstra surt å tenke på at det første målet var en av tidenes klareste offsider på Åråsen....
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #17
                                  Mye mulig LSK har vært ustabile, men man kan jammen si at vi har spilt jevnt med alle lag, enten det er trøndera borte i Bart City eller Vinger hjemme. Bare to kamper er tapt med mer enn to mål, Aalesund borte og søpla hjemme, begge kamper som har vært jevnere enn resultatet skulle tilsi.

                                  Vi har vel ikke opplevd å bli rundspilt denne sesongen og sånn sett er det marginer som gjør at vi ikke ender høyere opp på tabellen. De fleste lag har vel opplevd kamper hvor man har vært sjanseløse på poeng, det har ikke LSK i år.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3352

                                    #18
                                    Med tanke på alderen til mange av nøkkelspillerne våre, så er det vel få som hadde forventet noe annet enn hva vi fikk servert i år. Ustabilt er det dekkende ordet, og jeg ser med spenning frem til neste sesong.

                                    I tillegg til kampene nevnt ovenfor vil jeg trekke frem Bart City hjemme. At de scorer et søplemål på overtid er så typisk, men den lille forskjellen mellom seriemester og midten av tabellen.

                                    Det er også irriterende å tenke hvordan sesongen hadde sett ut om vi hadde fått beholdt Tarik hele sesongen. Tippeligaen har nok en gang vist seg som jevn med mange ustabile lag, og med litt mer stabilitet og rutine kan vi ta byks langt opp på tabellen. Til tross for at RBK har vært uten tap i serien har de ikke imponert så mye som resultatene burde tilsi, og jeg tror det er flere som føler de kan utfordre dem til neste år. Spesielt med tanke på at de får inn ny trener som skal forme laget.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      #19
                                      Med fare for å sitere Henning Berg, så har jeg heller aldri opplevd en sesong med så mange avgjørende dommerfeil som i år. De sier at det vil jevne seg ut over en sesong, men hvis dette skal jevne seg ut bør vi starte med 1-0 i samtlige kamper neste sesong.

                                      I tillegg har vi vel definitivt ikke vært tøffe nok i de kampene vi har kommet tilbake og utlignet motstanderens ledelse. Da har vi liksom slått oss litt til ro med ett poeng, istedenfor å fortsette trøkket og gå for tre poeng. Unntaket er vel kampen i Kristiansand der vi ikke mister trøkket før etter at vi har fått 3-2 scoringen, og nesten roter bort seieren på slutten.

                                      Ellers er jeg helt enig med "Rune" i at hjemmekampen mot vif ble ett slags vendepunkt, da vi i første kampen etter Tarik sin retur til Nederland presterte en god spillemessig kamp, men ble hardt straffet av dommeren (igjen....) på 0-1, og påfølgende sløvhet i forsvaret de neste minuttene. Etter dette ble prestasjonene til vif bedre, mens vi gikk inn i en veldig svak periode etter en brukbar vårsesong.
                                      Jeg føler også de to kampene mot vif forteller en del om hvorfor vi havnet der vi gjorde, da vi i motsetning til vif har manglet egenskapen til å score mål på det "riktige" tidspunktet, og sjelden har fått uttelling for ett tidlig overtak. Kampene mot Godset hjemme, Brann hjemme og Hønefoss hjemme er eksempel på 2 kamper som vi fikk utteling på de første sjansene våres, og er også tre av de bedre kampene vi har spilt denne sesongen.

                                      10.plass er under mine forventninger denne sesongen, men som "Rønnern" sier har vi egentlig vært enten spillemessig eller resultatmessig på høyde i alle kampene i år.

                                      Vi har iht vg produsert like mange målsjanser pr kamp som seriemester RBK (delt 4.plass med 5.03 sjanser pr kamp), og det er kun RBK (3.00) og Molde (3.67) som har hatt færre sjanser i mot enn oss (3.80) pr kamp:
                                      Lenke

                                      Dette gjenspeiles i at vi kun er det 9'ende mest effektive laget i ligaen, og det 13'ende laget til å avverge sjanser i mot. Vif er ikke overraskende i toppen av begge statistikker, og har hatt enorm flyt denne sesongen.
                                      Lenke

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        #20
                                        Sjansestatisikken topper vif suverent, og hjemmekampen mot vif hadde vi tapt nesten uansett. Moa & co lå bare å venta til vi dreit oss ut med offsidelinja eller noe annet. Vi har egentlig vært altfor svake i forsvar for ofte. Vi er for lette å skåre på.

                                        Fakta: Vi har fått tildelt sju straffer, den ene fikk vi ta to ganger. Fire treff og fire bom. Ikke bra!

                                        En annen ting, hvordan er uttellinga på kunstgress. Begredelig vel. 2 poeng på 7 kamper?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎