Bør Uwe sendes på sjarmskole?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan Banan
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2004
    • 809

    Bør Uwe sendes på sjarmskole?

    For det ALLER første var det utrolig deilig med seier i dag, og jeg synes vi hadde et skikkelig bra trøkk på tribunen!

    MEN:

    Jeg så på tv etter kampen der en reporter pent spør Uwe om hvor viktig byttene han gjorde i pausen var for kampresultatet. Svaret han fikk, med steinansikt, var "Det er det sikkert mange eksperter i pressen som kan svare på".

    Hva er egentlig det for et spydig svar, og hvor er sjarmen vi så gjerne skulle hatt i klubben vår?

    Mannen har jo knapt nok vist tennene etter en eneste match, noe som selv for en livslang supporter som meg får meg til å se at dette er IKKE god PR for Fugla.

    Nå har jeg full forståelse for at alle er forskjellige, men det ER faktisk lov for Uwe å trekke på smilebåndet etter en seier, om enn bare for å tekkes de tusene han så gjerne vil ha til Åråsen for å fylle stadion til hver eneste kamp.
    - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

    Stuart Baxter har forstått det.
  • Leif A
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 3962

    #2
    Og svarene han gav på TV2 sporten nå nettopp var vel heller ikke spesielt imøtekommende:
    2 x "Next question, please!"

    Nå har helt sikkert TV2 vært ivrige med saksa, men allikevel.

    Det er forsåvidt forståelig at han blir litt lei av å besvare det samme spørsmålet hver gang, men han bør vel kreve litt profesjonalitet av seg selv også på dette området.
    Knurr...

    Kommentar

    • LSK-supp.
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 1023

      #3
      ÅRÅSEN (Lillestrøm Viking 2-0) Robert Koren fikk skylden for LSKs 0-1 tap mot Lyn i helgen. Det har satt sine spor hos sloveneren.


      Årets sesong har vist at Uwe er taktisk dyktig som fotball-trener, men sosialt virker han nesten tilbakestående.
      I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

      Kommentar

      • kimmern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2005
        • 1173

        #4
        jeg syntes ikke det er noe å mase sånn om, hvis uwe er misfornøyd med spillet og mener vi kan bli bedre så syntes jeg det er bare bra.

        det skal være lov å være missfornøyd selv om man vinner.

        Kommentar

        • Jan Banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 809

          #5
          Opprinnelig skrevet av kimmern
          jeg syntes ikke det er noe å mase sånn om, hvis uwe er misfornøyd med spillet og mener vi kan bli bedre så syntes jeg det er bare bra.

          det skal være lov å være missfornøyd selv om man vinner.
          Jo, jeg er helt enig i at det går an å være misfornøyd med spillet selv om man vinner, men det var heller ikke poenget med denne tråden.

          Saken er at man aldri ser noe "glimt i øyet" som det så fint heter.

          Jeg jobber selv som journalist og vet veldig godt hva som trekker til seg positiv oppmerksomhet hos et intervjuobjekt.
          I en profesjonell setting innehar dessverre vår kjære Uwe ingen av disse kvalitetene.
          - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

          Stuart Baxter har forstått det.

          Kommentar

          • Jan Banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 809

            #6
            Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
            http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=285813

            Årets sesong har vist at Uwe er taktisk dyktig som fotball-trener, men sosialt virker han nesten tilbakestående.
            Ja, jeg reagerte STERKT på akkurat den hendelsen. Det er mulig Uwe hadde planer for at uttalelsene skulle virke motiverende. Det jeg lurer mer på er på hvilken planet denne metoden fungerer ...
            - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

            Stuart Baxter har forstått det.

            Kommentar

            • Bondekanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Mar 2004
              • 146

              #7
              Er det bare jeg som syns dette er litt artig? Mannen har steinansikt, viser innlevelse under kampene, styrer med jernhånd og slenger litt med leppa til journalister som til stadighet stiller dumme spørsmål.

              Se hvor mye oppmerksomhet han får i sportssendingene på TV. Han kommenteres, og i det fleste situasjoner kommer disse kommentarene med et smil og/eller latter.

              Kommentar

              • Jan Banan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 809

                #8
                Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                Er det bare jeg som syns dette er litt artig? Mannen har steinansikt, viser innlevelse under kampene, styrer med jernhånd og slenger litt med leppa til journalister som til stadighet stiller dumme spørsmål.
                Joda, å være småsarkastisk og litt frekk kan fungere - i perioder. Det er nå min mening. Dessverre ser det ut til at han ikke nøyer seg med å slenge med leppa til de som stiller dumme spørsmål, men også til de som vil ha oppriktige svar på velformulerte sprørsmål.

                (og før jeg får spørsmål om det - nei jeg har ikke hatt noen vonde opplevelser med Uwe som reporter. Har kun gjort et slags portrettintervju på ham, og det var riktig så hyggelig)
                - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                Stuart Baxter har forstått det.

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #9
                  Tror det hadde vært bedre hvis Rösler konsentrerer seg om laget og lar Gunnar Halle ta seg av reporterne, han har adskillig bedre mediatekka og klarer og bevare et kaldt hode når journalistene fremstiller provokative situasjoner. De gjør de jo ofte med hensikt, og Gunnar tackler det bedre enn Uwe
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    Fjørtoft kan og med hell brukes mer til slike oppdrag
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • Jan Banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 809

                      #11
                      Jepp, Halle og Fjørtoft kan med fordel ta mye større plass i media etter kampene. Særlig Halle framstår som en hel del mer sympatisk, og takler - som du helt riktig sier, intervjusituasjoner av det mer provoserende slaget på en mye mer tilbakelent og folkelig måte.
                      - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

                      Stuart Baxter har forstått det.

                      Kommentar

                      • Macho-Morten
                        Ikke KFL-styremedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2687

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                        Er det bare jeg som syns dette er litt artig? Mannen har steinansikt, viser innlevelse under kampene, styrer med jernhånd og slenger litt med leppa til journalister som til stadighet stiller dumme spørsmål.
                        Helt enig. Uwe viser seg som fotballens svar på Sex Pistols, og det kan umulig være en dårlig ting. Og nå får jo alle som har etterlyst mottiltak til Idiotiske Norske Journalistspørsmål (tm) en lederskikkelse. Hail him!

                        Kommentar

                        • christoffer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2004
                          • 326

                          #13
                          Helt herlig å høre på Uwe!!!! For en latterlig diskusjon!

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            #14
                            Jeg kan ikke noe for det men spør du dumt får dumt svar!! Så enkelt!

                            Kommentar

                            • HanseFrank
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Mar 2004
                              • 221

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Paddis
                              Jeg kan ikke noe for det men spør du dumt får dumt svar!! Så enkelt!
                              Ja-for-tenk. Jeg for min del mener spørsmålene var legitime å stille, og om ikke en journalist kan stille følgende spørsmål, så har vi en trener som har et problem, og ikke en pressestand.

                              Ved å unngå å ville snakke om bortekampene, gjør han saken til noe større enn den egentliig er....
                              HanseFrank
                              - på den andre siden...

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Bondekanari
                                Er det bare jeg som syns dette er litt artig? Mannen har steinansikt, viser innlevelse under kampene, styrer med jernhånd og slenger litt med leppa til journalister som til stadighet stiller dumme spørsmål.

                                Se hvor mye oppmerksomhet han får i sportssendingene på TV. Han kommenteres, og i det fleste situasjoner kommer disse kommentarene med et smil og/eller latter.
                                Han har fremdeles flere hakk til en viss Chelsea trener :twisted:
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  #17
                                  Dette er ikk`no problem...

                                  At Uwe har temperament er ingen overraskelse. Når vi har Fjørtoft som er en positiv mediepersonlighet, Halle som er mer nøytral, skader det ikke at Uwe har sin måte å være på.

                                  At andre lag hater LSK er bare positivt for oss :twisted:
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6075

                                    #18
                                    Så lenge han ikke skaper dårlig stemning i spillergruppa med oppførselen sin er det vel geit nok.

                                    Kommentar

                                    • bøllefrø
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2004
                                      • 462

                                      #19
                                      Jeg synes helt klart at det ikke er heldig at Uwe får et sånt ryktre som "sinna-Uwe", for det var jo akkurat et sånt rykte vi skulle kvitte oss med. Vil man ha steinansikt, kunne vi jo bare beholdt Erlandsen...

                                      I tillegg synes jeg at oppførselen hans mot Koren er helt på sidelinje, Koren selv tok dette her utrolig bra i VG-saken og viser at han tåler kritikk, bare den kommer på rett måte. Å legge skylda på en enkeltspiller rett etter kamp i media, er FEIL. At han ikke har unnskyldt det er like FEIL.

                                      Uwe burde tilegne seg en viss porsjon ydmykhet, evne til å være blid og til å lukke munnen når man er mest sinna. Så blir han Norges beste trener

                                      Kommentar

                                      • Kanaristar
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • May 2005
                                        • 155

                                        #20
                                        Jeg har tatt en del kveldskurs på Homansbyen sjarmørhøyskole. Disse kan jeg anbefale på det varmeste, men bare for de trengende dvs ikke Røssler.

                                        mvh
                                        Kjøp Citroën !

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎