LSK Norges 27. beste klubb på å bruke unggutter

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Patriot
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2010
    • 437

    LSK Norges 27. beste klubb på å bruke unggutter

    Her finner du de offisielle sidene for Moss Fotballklubb


    I morgen legger Norsk Toppfotball frem tallene som viser hvilke klubber i eliteserien og 1. divisjon som har brukt flest unge spillere.

    En egen pott av pengene fra medieavtalen går til de lagene som gir unge spillere mest spilletid.

    Moss FK har allerede presentert tallene på sin hjemmeside, og oversikten viser at det er Tromsdalen som er best i landet på bruk av unge spillere
    Her ligger LSK på en 27.plass.

    Trodde ærlig talt vi skulle score høyere.
  • TorTor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 335

    #2
    Sikkert bare bruken av norske spillere som gjelder. Dermed får vi dårlig betalt for Nosa og Ujah...

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      Opprinnelig skrevet av TorTor
      Sikkert bare bruken av norske spillere som gjelder. Dermed får vi dårlig betalt for Nosa og Ujah...
      Og BBS og Edwin også.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Serbern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 5496

        #4
        Sår det i reglene at ungguttene må være norske??

        Kommentar

        • *46*

          #5
          Opprinnelig skrevet av Serbern
          Sår det i reglene at ungguttene må være norske??
          Ja - det er slik dem beregner det. Kun norske som gjelder. I og for seg greit, da det neppe gagner norsk toppfotball/landslaget i spesielt stor grad at Nosa og Ujah spiller.

          Kommentar

          • Serbern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 5496

            #6
            Opprinnelig skrevet av *46*
            Ja - det er slik dem beregner det. Kun norske som gjelder. I og for seg greit, da det neppe gagner norsk toppfotball/landslaget i spesielt stor grad at Nosa og Ujah spiller.
            Får Stabæk poeng for Diskerud? Han er jo "Norsk", men hans spill gagner ikke norske landslaget?

            Kommentar

            • Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3499

              #7
              Opprinnelig skrevet av Serbern
              Får Stabæk poeng for Diskerud? Han er jo "Norsk", men hans spill gagner ikke norske landslaget?
              Jeg fikk dette svaret fra Jo Bergsvand i Norsk Toppfotball når jeg spurte om dette tidligere i år:

              [FONT=Calibri]"statistikken er laget over de spillere som kan spille på det norske landslaget, jeg regner med at forklaringen ligger der."[/FONT]
              [FONT=Calibri][/FONT]
              [FONT=Calibri]Da tolker jeg det dit at Mikkel Diskerud ikke teller med på denne statistikken fra den dagen han valgte USA som sitt landslag. [/FONT]
              [FONT=Calibri][/FONT]
              [FONT=Calibri]Men, det er ingen tvil om at LSK har fått for lite oppmerskomhet for sin bruk av unge spillere, da veldig mange bruker denne lista som en fasit på dette. Da kommer jo også 23-åringene til godset til sin rett, da de blir regnet som unggutter frem til denne alderen. I tillegg får man poeng for utlånte spillere, slik at vi ville fått poeng for Fredrik Gulbrandsen i Lyn, hvis de ikke hadde gått konkurs og de ble fjernet fra alle tabeller. [/FONT]

              Kommentar

              • El Caco
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2009
                • 2286

                #8
                Opprinnelig skrevet av Patriot
                oversikten viser at det er Tromsdalen som er best i landet på bruk av unge spillere.
                På trynet. De sanker mest poeng på spillere født i 1986. Er i grunn latterlig at 24 år gamle spillere går i kategorien "unge" spør du meg.
                Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #9
                  Latterlig at Gulbrandsen sine kamper for lyn ble strøket fra denne lista. Hva har det å si at Lyn gikk konkurs for utviklingen av unge norske spillere? Ble de kampene plutselig ubetydelige for utviklingen hans siden Lyn gikk konkurs?

                  Kommentar

                  • Ginola
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2010
                    • 549

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av *46*
                    Ja - det er slik dem beregner det. Kun norske som gjelder. I og for seg greit, da det neppe gagner norsk toppfotball/landslaget i spesielt stor grad at Nosa og Ujah spiller.
                    Enig, og det er helt riktig at kun norske spillere skal telle her. Men vi får altofr lite cred i media for at vi har et av TL yngste lag. utrolig frustrerende med maset om unggutta til Godset, når det bare er vås!

                    Kommentar

                    • Speeder
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2006
                      • 951

                      #11
                      Gir en spiller født i 86 like mye poeng per kamp\minutt som en smiller født i 94?
                      Tore Galgerud

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #12
                        Dette minner litt om kriteriene for NFF's "fair-play"-ranking.

                        De (NFF) kunne like gjerne sytta på fingeren og heist den opp i været, og deretter pekt på favorittklubben RBK.

                        Alle slike kåringer og rangeringer i regi av forbundet virker vilkårlige, og dermed også overflødige. Slutt opp med dette tullet, NFF!
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        Working...