Trondheim!!!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanari Behn
    Medlem
    Bøffel
    • May 2005
    • 39

    Trondheim!!!

    Som gammel (50 år neste år... ) utflyttet LSK-supporter er det et av årets høydepunkter når LSK kommer til Trondheim. En by hvor det for øvrig ikke er helt umorsomt å befinne seg for tiden hva gjelder temaet fotball. Som LSK-mann spesielt og sterkt fotballinteressert generelt har jeg alltid hatt glede av å oppholde meg på den meget gode fotballpuben Kings Cross. (Se. http://www.kingscross.no ) En pub som de aller fleste andre supporterklubber bruker når de er i byen. Puben er faktisk kjempebra hva gjelder fotball. nasjonal som internasjonal. De har en rekke arrangementer, happenings etc hva gjelder fotball hele året. Pluss at de serverer alle typer kjente ølmerker. Sågar Guinness, som er den eneste godkjente hos feimschmeckere... "There is Guinness. And then some beverages... " (: Sjelden å finne så god stemning andre steder, uansett hvor meget man skaper den selv: Miljøet har også litt å si!
    Jeg registrerer at Kanarifansen i år igjen møtes et annet sted: Et sted som ikke akkurat bærer preg av fotballpub, selv om den er grei nok til tider. Og det er da jeg gjerne vil ha svar på følgende spørsmål av arrangementsansvarlige: Hva er grunnen til at dere velger den puben her i Trondheim? Som sagt, så er Kings Cross Trondheims beste fotballpub, noe som ikke bare er min egne private mening. De har også tilbud (rabatter etc.) gående til supporterklubber som velger puben. Er rimelig kjent med Norges fortballpuber. Vel. Håper på svar her. Uansett, så treffes vi (lørdag?) søndag her. Dere vil se meg gående med min femårige sønn i sentrum, begge i gult og svart. Og vit i hvert fall én ting: RBK er mildt sagt i kaotisk oppløsning. De preges mer og mer av desperasjon og panikk fra dag til dag... Og dette gjør jo ingenting. (:
    Cogito, ergo doleo...
  • ON
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3639

    #2
    Syns denne bør vurderes syns det virker som en fin pub, men går vel kanskje litt på beligenhet osv?

    Jeg er fornøyd med stedet vi pleier å være også jeg da, så vet ikke helt men..Tror også det at det er uteservering der har mye å si..(på det stedet vi pleier å bruke)

    Kommentar

    • Kanari Behn
      Medlem
      Bøffel
      • May 2005
      • 39

      #3
      Kings Cross!!!

      Puben KingsCross er den mest sentrale puben i Trondheim! Øverst i gågata Nordre, og dermed MIDT i smørøyet! INGEN, absolutt ingen kan unngå å legge merke til livet utenfor og i Kings Cross når besøkende fptballsupportere er i byen! De stiller opp med en rekke ting etc også når vi kommer. Og våre flagg henges opp på utsiden/innsiden f.eks. Samt at de spiller medbragte supporter-CDr på pubens ute,- og inneanlegg. Kings Cross er altså helt utmerket på alle måter. Og den er vel ca 200 meter fra den puben vi bruker nå. Siden Trondheim ikke har rare sentrumet, blir denne faktisk litt på utsida...
      Cogito, ergo doleo...

      Kommentar

      • Kanari Behn
        Medlem
        Bøffel
        • May 2005
        • 39

        #4
        PS

        Selvsagt har Kings Cross uteservering. (Med TV-skjerm og lyd fra musikkanlegget innenfra...Våre sanger får et lite løft med hjelp fra CDn?) Og det er nettopp dette som gjør at INGEN i bartebyen kan unngå å legge merke til at LSK er i byen når det er fotball her!!! Skader ikke å markere oss i byen før kampen? Som nevnt ligger fotballpuben på byens absolutt mest sentrale sted. Uansett! Og dermed et MUST for alle fotballfans i byen. Jeg har jo bodd her en haug med år og KAN byen... Og: Meget kort vei til taxi, buss, ...you name it. Som nevnt er dette puiben de andre supportklubbene bruker. Og DET med god grunn.
        Cogito, ergo doleo...

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          #5
          Jeg er helt enig med trådstarter. Kings Cross er en fantastisk fotballpub. Jeg har en kompis som bor i Barteby, og sist gang satt vi og så på CL på den puben. En veldig stemningsfull pub i bra lokale, og når det gjelder å se kamper er den bedre enn alt jeg har vært på av fotballpuber. Jeg satt rett foran en STOR plasmaskjerm, men uansett hvor jeg snudde meg så jeg en tv skjerm. Til og med i baren var det lett å følge kampen. Og på dassen var det plassert høytalere så man hørte kampen. Ganske enkelt en genial fotballpub. Synd den ikke finnes i Oslo...

          Kommentar

          • blue
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2004
            • 1429

            #6
            Jeg tror grunnen til at man velger samme pub år etter år rett og slett er manglende kunnskap om byen. Flott at du kommer med et forslag, Behn, som åpenbart virker bedre enn det som brukes i dag.
            Fugla 4 Life!

            Kommentar

            • Vestfold Kanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Oct 2004
              • 4583

              #7
              Vi er 6 fra vestfold som tar hele helga der oppe, opp fredag og hjem mandag.

              Alle bør kjenne sin besøkelsestid og komme seg til trondheim(kfl buss, tog, fly, bil,sykkel? )

              Første gang vi slår bartene borte siden 82... Da vil vel ikke DU sitte hjemme???


              Alle til Bart city!!!! 8)
              LOUD
              PROUD
              ULTRA

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #8
                Høres bra ut dette her og det er sikkert noe som an vurderes til neste år. Men vi har fått gode priser på puben vi skal være der nå og det så ikke ut som noen var misfornløyde med valg av pub i fjor, men man er jo fritt til å være hvor man vil være. i år er vi på Fifth Avenue, hva som skjer neste år får vi ta en diskusjon på da!

                Men hvis puben er så sinnsykt bra, hvorfor var aldri Kjernen der?

                Kommentar

                • Kanari Behn
                  Medlem
                  Bøffel
                  • May 2005
                  • 39

                  #9
                  Kings Cross

                  Under siste EM hadde Aftenposten reportasje fra Kings Cross og kalte den "Norges beste fotballpub". NRK har reportasje derfra når det er store fotballhendelser på gang. Adresseavisen likeså. Hva angår Kjernen får de svare for seg selv. Puben er relativt ny: Kun fire fem år gammel. Men det er jo nok av RBK-(RassBallKlubb)-folk på Kings Cross når det er (var) store ting på gang. Nå har jo Kjernen fått en egen pub her i Trondheim: "Klokkesvingen". triste greier: Ser ut som et venterom og grått og slapt som en lang trist bart. Men de i kjernen holder seg heretter stort sett dér når det er seriekamper. Men Kings Cross er faktisk en kanonbra pub! Og så ligger den akkurat i starten på Trondheims hovedgågate (innkjøpsgate) og det er DER det skjer!
                  Cogito, ergo doleo...

                  Kommentar

                  • LSK-supp.
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 1023

                    #10
                    Er du kanskje innehaver av dette fantastiske stedet, herr kanaribehn?
                    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                    Kommentar

                    • Kanari Behn
                      Medlem
                      Bøffel
                      • May 2005
                      • 39

                      #11
                      Innehaver?

                      Innehaver? Hi hi. Nei, dessverre: Jeg er kun en fornuftig gal LSK-patriot som ikke har noe imot godt miljø og en god pub. Og så vokser ikke gode puber på trær. Naturlig nok. Trondheim er ikke akkurat verdens beste by hva gjelder puber genrelt. Og da er det viktig å konsentrere seg om den som ikke bare er bra, men helt utmerket. Ellers: Har fulgt LSK siden 1975. Hvilket gjør meg til 30-årsjubilant i år. Det er ikke dårlig det heller?
                      Cogito, ergo doleo...

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        Ikke dårlig overhodet, gratulerer !

                        Kommentar

                        • Franken
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1036

                          #13
                          Må nesten bare kommentere det som er sagt her. Kings Cross er the fotballpub i Trondheim. KFL bør vurdere å gå inn i et samarbeid med britene som driver den puben. Billig mat og masse typer god øl

                          Jeg studerer selv i bartbyen, og går gjerne på Kings Cross for å se fotball. Fifth av. har jeg omtrent aldri vært, foruten et par begivenheter sammen med resten av lillestrøm familien.

                          Noen husk å ta opp dette neste år da. Når vi skal til Trondheim for å fortsette rekken uten tap på Lerkendal
                          Fra Baillsund

                          Kommentar

                          • Kanari Behn
                            Medlem
                            Bøffel
                            • May 2005
                            • 39

                            #14
                            Takk for det fuktige samværet her i Trondheim sist søndag! Håper vi nå tar inititativ og flytter oss over til Kings Cross fra og med neste år! Det må da være bedre å være i Norges beste fotballpub, som også ligger i Trondheims mest besøkte gågate/handlegate? Enn å sitte på Fifth Avenue som ligger i Trondheims største og mest traffikerte gatekryss... Prinsensgate-Kongensgate? - : Med hovedutfarten ut av Trondheim, fem filer på den ene siden, og tre på den andre... - Våre sanger og markerte hyl gjør seg bedre der det er bare folk og fe enn en haug med trailere, busser og biler. Skal vi bli lagt merke til av andre enn sjåfører, bør vi være der folk er!!! :!:
                            Cogito, ergo doleo...

                            Kommentar

                            • okb
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2377

                              #15
                              På en søndag i fellesferien er det mer gøy å markere seg i en traffikert gate enn i en stille gågate.

                              Skjønner saken siden jeg har bodd tre år i Trondheim selv, uten å ha vært på Fifth av, men grunnen er kanskje fordi stedet het Ludwig Bierstube når jeg bodde i byen. .. og da snakker vi Trondheims bruneste bule.

                              -okb
                              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                              Kommentar

                              • Kanari Behn
                                Medlem
                                Bøffel
                                • May 2005
                                • 39

                                #16
                                "På en søndag i fellesferien er det mer gøy å markere seg i en traffikert gate enn i en stille gågate. " Men denne "stille gågata" er ikke stille på søndag i ferien. Du tar feil. Gågata kan være stille UTENOM ferien. etc. Som en illustrasjon: Noen av dere må da ha fått med dere livet i Nordre sist søndag. Gata er som en liten kopi av Carl Johan i Oslo rent bruksmessig. Har jo bodd i Trondheim en haug med år nå og KAN byen som nevnt før. Det er vel en idé at den og de som bestiller puber i bortekampbyer rådfører seg med folk som bor der og KAN byen før sted blir bestemt? Når Kings Cross i tillegg er en genuin god engelsk fotballpub (se mailadressen nevnt tidligere) burde saken være klar.

                                "Livet" i krysset Prinsensgata-Kongens gate er for øvrig hverken spesielt levende eller fin for fotballytringer noen dager i uka: Barteinnbyggerne passerer og bare løfter på øyenbrynene i den grad de legger merke til det som foregår. I gågata Nordre skjer det noe derimot. OGSÅ på søndager.
                                Cogito, ergo doleo...

                                Kommentar

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎