Kanarifansens Junioraksjon 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    Kanarifansens Junioraksjon 2011




    STØTT KANARI-FANSENS JUNIORAKSJON 2011

    Kanari-Fansens Junioraksjon 2011 er en innsamlingsaksjon som har til formål å gi barn og unge et underholdningstilbud på Åråsen Stadion og i LSK-hallen.

    Vi har til hensikt å samle inn penger til sesongkort som skal fordeles på barn og unge som av ulike årsaker ikke får oppleve Åråsen stadion eller LSK-hallen. Samtidig håper vi selvfølgelig at vi kan styrke Juniorkanaris-feltet og bidra til en god start for framtidige stående, syngende supportere.

    I tillegg ønsker vi også å gi barna gratis transport til og fra Åråsen stadion/LSK-hallen på kampdagene.

    For å nå disse barna og ungdommene vil KFL i løpet av de første månedene av 2011 sammen med hele LSK-familien opprettet et samarbeid med ulike frivillige organisasjoner, institusjoner, skoler og ungdomsklubber.

    Vi søker herved om din støtte, slik at barn og unge som ikke har opplevd den gode stemningen og samholdet som finnes på Åråsen og i LSK-hallen får en mulighet til dette.

    All bidrag, store og små, vil bli mottatt med stor takk.

    Penger kan settes inn på kontonummer: 1286.47.53572

    Kanari-Fansens Junioraksjon er satt ned som en gruppe under styret i KFL på samme måte som f.eks. Tribunegruppa og FuglaTifo.

    Kontaktpersoner er Jørgen Knutsen, Håvard Malones og Jan Jensen.
    Last edited by sparwasser; 20.01.2011, 11:08.
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Ikke for å være negativ, men all den tid SOS Rasisme er involvert avstår jeg fra støtte prosjektet.

    Synd et meget godt tiltak mister all troverdighet ved å involvere SOS Rasisme.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #3
      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Ikke for å være negativ, men all den tid SOS Rasisme er involvert avstår jeg fra støtte prosjektet.

      Synd et meget godt tiltak mister all troverdighet ved å involvere SOS Rasisme.
      Fordi?
      Ser gjerne at du ut forklarer, utdyper, dette noe nærmere. For her tror jeg at du sitter med informasjon jeg ikke har. Send meg gjerne en PM.

      Vi har fortsatt god tid til å velge og vrake i samarbeidspartnere. Foreløpig er Junioraksjonen i startfasen, dvs. her og nå samler vi inn penger til sesongkortene. Den eneste gruppen av "frivillige organisasjoner" som trolig vil bli aktivisert i denne fasen er Kirkens Bymisjon, Lillestrøm, da vi har stor tro på dette samarbeidet, og ikke minst fordi mange knyttet til Bymisjonen er særdeles aktive LSK-supportere.

      De andre har vi kun opprettet kontakt med. Et videre samarbeid blir først aktuelt den dagen vi når målet med sesongkortene.

      Vi er med andre ord åpne for konstruktive innspill.

      Kommentar

      • Felt C
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 776

        #4
        Opprinnelig skrevet av superbøffel
        Ikke for å være negativ, men all den tid SOS Rasisme er involvert avstår jeg fra støtte prosjektet.

        Synd et meget godt tiltak mister all troverdighet ved å involvere SOS Rasisme.
        Hadde vært fint om du utdypet dette.....

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #5
          Junioraksjonen har også opprettet sin egen gruppe på Facebook.
          Du finner den her:

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #6
            Opprinnelig skrevet av sparwasser
            Fordi?
            Ser gjerne at du ut forklarer, utdyper, dette noe nærmere. For her tror jeg at du sitter med informasjon jeg ikke har. Send meg gjerne en PM.

            Vi har fortsatt god tid til å velge og vrake i samarbeidspartnere. Foreløpig er Junioraksjonen i startfasen, dvs. her og nå samler vi inn penger til sesongkortene. Den eneste gruppen av "frivillige organisasjoner" som trolig vil bli aktivisert i denne fasen er Kirkens Bymisjon, Lillestrøm, da vi har stor tro på dette samarbeidet, og ikke minst fordi mange knyttet til Bymisjonen er særdeles aktive LSK-supportere.

            De andre har vi kun opprettet kontakt med. Et videre samarbeid blir først aktuelt den dagen vi når målet med sesongkortene.

            Vi er med andre ord åpne for konstruktive innspill.
            Det siste først: Godt å høre.

            Litt om SOS rasisme fra Wikipedia:

            Tap av offentlig støtte og annen kritikk i 2010

            I januar 2010 ble det kjent at en søknad om pengestøtte til organisasjonen var blitt avslått av Akershus barne- og ungdomsråd (ABUR), som fordeler fylkeskommunale midler, med begrunnelse at fylkeslaget av SOS Rasisme syntes å fungere udemokratisk, opererte med for høyt medlemstall og brukte en SOS-ansatt som revisor. SOS Rasisme klaget på avgjørelsen, men klagenemnda i ABUR stadfestet vedtaket. Fylkeslaget er registrert med mer enn tusen medlemmer, men det var bare tre som deltok på årsmøtet. Disse tre satt alle i ledelsen i fylkeslaget, og de er også ledere på landsplan.[73] SOS Rasisme har opplyst at alle lokallag i Akershus fikk skriftlig innkalling til fylkesårsmøtet, og at samtlige har gitt uttrykk for at de ikke anser organisasjonen som udemokratisk.[74]
            I mars 2010 ble det klart at Landsrådet for Norges barne- og ungdomsorganisasjoner (LNU) ikke ville utbetale SOS Rasisme 4,5 millioner kroner som var innvilget organisasjonen i frifondmidler for 2009. Begrunnelsen var sterk tvil om riktigheten av oppgitt antall medlemmer og lokallag for 2008 og om frifondmidlene for 2008 var brukt i henhold til retningslinjene (lokal aktivitet).[75] SOS Rasisme hevder på sin side at dette er feil og mener å ha forklart i detalj hvordan utbetaling videre til lokallag har skjedd[76] og at dette er attestert av ekstern revisor[77]. SOS Rasisme mener videre at organisasjonen har levert korrekte medlemstall.[78]
            Organisasjonen har varslet søksmål mot LNU og hevder at rådet uten saklig grunnlag har fratatt lokallagene frifondstøtte. SOS Rasisme mener den behandlingen de har møtt fra LNU i denne saken, minner mest om Kafkas roman Prosessen.[78] Organisasjonen har oppfordret LNU til å levere en politianmeldelse, dersom rådet faktisk mener det som står i begrunnelsen for avslaget.[79] LNU har uttalt at de er i dialog med politiet om saken.[78]
            I begynnelsen av mai 2010 ble det videre kjent at LNU, i tillegg til å trekke tilbake støtten for 2009 på 4,5 millioner, også krever tilbake frifondstøtten som ble utbetalt for 2007 og 2008 (9,7 millioner kroner).[80][81]
            Det statlige Fordelingsutvalget har valgt å holde tilbake støtten for 2010 og gjennomføre kontroll av medlemsmassen.[82]
            Klassekampen har hevdet at SOS Rasisme overførte flere millioner kroner, bl.a. offentlige støttemidler som egentlig skulle gått til lokal aktivitet, til et heleid[83] selskap av SOS Rasisme som i følge Klassekampen drev med eiendomsspekulasjon, Aktivisteiendom AS.[84] SOS Rasisme opplyser at alle de aktuelle lokalene brukes til egen aktivitet, og at organisasjonen mener det er mer gunstig økonomisk å eie enn å leie lokaler.[85]
            Hovedkasserer Kjell Gunnar Larsen har hevdet at det er «høyreekstreme» som står bak vedtaket til LNU om å trekke støtten til SOS Rasisme.[86] Dette følges opp av SOS Rasisme sentralt som mener å kunne dokumentere at det er nazister som står bak opplysningene som medførte trekk av støtte fra LNU.[87]
            Kort sagt; SOS rasisme ser ut som en organisasjon som er styrt av en politisk fraksjon, uten demokratiske prosesser og som jukser med medlemstall og statsstøtte.

            LSK og/eller KFL bør ikke under noen omstendighet samarbeide eller omgi seg med SOS Rasisme sålenge ingen av ovennevnte påstander er motbevist.

            Jeg kunne sikkert sagt mer her, men jeg tenkte meg hjem fra jobb...
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • *46*

              #7
              Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Kort sagt; SOS rasisme ser ut som en organisasjon som er styrt av en politisk fraksjon, uten demokratiske prosesser og som jukser med medlemstall og statsstøtte.

              LSK og/eller KFL bør ikke under noen omstendighet samarbeide eller omgi seg med SOS Rasisme sålenge ingen av ovennevnte påstander er motbevist.

              Jeg kunne sikkert sagt mer her, men jeg tenkte meg hjem fra jobb...
              Så man skal la være å støtte en god sak med mange gode partnere involvert, fordi en part har drevet litt halv-råttent? Er ikke snakk om å samle inn penger til SOS Rasisme slik jeg forstår det... Dessuten er det selve menneskene som kommer på kamp og for lyspunkter i hverdagen som nyter godt av det, ikke SOS Rasisme som høyst for et utbytte av det i form av litt sol på kroppen fra glansen av et slikt prosjekt.

              Jeg skal i hvertfall støtte prosjektet.

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #8
                Opprinnelig skrevet av superbøffel

                Det siste først: Godt å høre.

                Kort sagt; SOS rasisme ser ut som en organisasjon som er styrt av en politisk fraksjon, uten demokratiske prosesser og som jukser med medlemstall og statsstøtte.

                LSK og/eller KFL bør ikke under noen omstendighet samarbeide eller omgi seg med SOS Rasisme sålenge ingen av ovennevnte påstander er motbevist.

                Jeg kunne sikkert sagt mer her, men jeg tenkte meg hjem fra jobb...

                Takker for raskt svar, og ikke minst interessant lesing.
                Ditt innspill vil bli videresendt til medlemmene i prosjektgruppa.

                For min egen del skal jeg bruke tiden fram til neste arbeidsmøte i Junioraksjonen til å sette meg bedre inn i kritikken rettet mot SOS Rasisme.

                "En udemokratisk organisasjon som overlever pga. medlemstriksing og opererer med eiendomsspekulasjon" - Sterkt.


                Synd egentlig. Jeg er så gammel at jeg husker starten til organisasjonen med Kristin Halvorsen i spissen, og ikke-mobb-kameraten-min-kampanjen. Men jeg husker også AKP ml-kuppet på 90-tallet og alle de konfliktene dette skapte. Kanskje vi har vært naive i den troen at dette gamle grumset var blitt fjernet en gang for alle.


                Uansett, Junioraksjonen trommer på.
                Men bare for å gjøre en ting klinkende klart:
                Her det VI som sitter i førersetet og bestemmer, uansett samarbeidspartner, dette er VÅR aksjon.
                Last edited by sparwasser; 07.01.2011, 18:57.

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  #9
                  Da er første store sponsor på plass og det er Harald A Møller avd Lillestrøm( Møller Logistikk) som spytter inn 10,000kr-. Jeg oppfordrer alle til og kopiere åpnings innlegget og levere det til arbeidsgiveren sin....Legg gjerne inn beløpet dem gir her. Og vi sponser ikke sos rasisme med penger ,her er det satt ned en gruppe av mennesker som skal ta stilling til hvem som fortjener og komme seg på kamp...Vi satser stort på barn og andre som av ulike grunner ikke kan komme seg på kamp,at noen greier og få dette til og bli negativt fatter jeg bare ikke .

                  Kommentar

                  • superbøffel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 5611

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Da er første store sponsor på plass og det er Harald A Møller avd Lillestrøm( Møller Logistikk) som spytter inn 10,000kr-. Jeg oppfordrer alle til og kopiere åpnings innlegget og levere det til arbeidsgiveren sin....Legg gjerne inn beløpet dem gir her. Og vi sponser ikke sos rasisme med penger ,her er det satt ned en gruppe av mennesker som skal ta stilling til hvem som fortjener og komme seg på kamp...Vi satser stort på barn og andre som av ulike grunner ikke kan komme seg på kamp,at noen greier og få dette til og bli negativt fatter jeg bare ikke .
                    Tiltaket er ikke negativt (det er jo kjempebra!), men om SOS Rasisme skal være representert i gruppen som skal beslutte hvem pengene skal gå til vil ikke jeg gi 50 øre engang. Av tidligere nevnte grunner.
                    Enøyd i de blindes dal.

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Tiltaket er ikke negativt (det er jo kjempebra!), men om SOS Rasisme skal være representert i gruppen som skal beslutte hvem pengene skal gå til vil ikke jeg gi 50 øre engang. Av tidligere nevnte grunner.

                      For å sitere meg selv:

                      Uansett, Junioraksjonen trommer på.
                      Men bare for å gjøre en ting klinkende klart:
                      Her det VI som sitter i førersetet og bestemmer, uansett samarbeidspartner, dette er VÅR aksjon.

                      Kommentar

                      • superbøffel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 5611

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av sparwasser
                        For å sitere meg selv:
                        Hvorfor er SOS Rasisme invitert til å bli med da?

                        Nå er jeg bare nysgjerrig, for det virker litt rart.
                        Enøyd i de blindes dal.

                        Kommentar

                        • skotten
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 1794

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Tiltaket er ikke negativt (det er jo kjempebra!), men om SOS Rasisme skal være representert i gruppen som skal beslutte hvem pengene skal gå til vil ikke jeg gi 50 øre engang. Av tidligere nevnte grunner.
                          Kritikken mot SOS Rasisme er berettiget og vel begrunnet. Men jeg tenker samtidig at for hver eneste krone et menneske lar gå ut av egen konto, til nær sagt hvilken som helst vare eller tjeneste - så vil flere av aktørene som tjener penger på varen ha etiske og lovmessige svin på skogen, i en eller annen form...

                          Kort sagt, jeg slenger på en 50-øring for deg også

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            Tiltaket er ikke negativt (det er jo kjempebra!), men om SOS Rasisme skal være representert i gruppen som skal beslutte hvem pengene skal gå til vil ikke jeg gi 50 øre engang. Av tidligere nevnte grunner.
                            Som nevnt over sos rasimse får ikke et øre ,det er satt ned en gruppe med aktive kanarifans som skal fordele sesongkortene foran hver hjemmekamp(kortene skal inn igjen etter kampene) jeg kan jo nevne at bla barne avd på sia og flykninger på div flykningmotak kommer til og bli høyt prioritert... Vi tar gjerne i mot tips om andre som trenger en posetiv opplevele i hverdagen...
                            Superbøffel du kan trykt støtte dette og jeg lover deg er det noen som tjener på dette så er det Lsk og Kfl som får penger og veldig bra omtale av dette INGEN ANDRE .

                            Kommentar

                            • *46*

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Superbøffel du kan trykt støtte dette og jeg lover deg er det noen som tjener på dette så er det Lsk og Kfl som får penger og veldig bra omtale av dette INGEN ANDRE .
                              Jeg vil tippe at de som "tjener" aller mest på dette er de som blir invitert på stadion?

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Hvorfor er SOS Rasisme invitert til å bli med da?

                                Nå er jeg bare nysgjerrig, for det virker litt rart.
                                Kontakten med SOS Rasisme var ren nettverksbygging i forbindelse med oppstarten av aksjonen. SOS Rasisme var bare en - av flere - aktører vi hadde samtaler med.

                                Vi var nysgjerrig på hvilken kontaktflate de hadde, og hvilke muligheter dette kunne gi oss. Det virket positivt der og da, men du har jo virkelig gitt oss noe å tenke på.

                                Mener prosjektgruppa at din kritikk av SOS R. er berettiget så er vi heldigvis ikke bundet opp av noen avtaler, verken muntlige eller skriftliger.

                                Når det gjelder SOS Rasisme så er kontakt og intensjon om samarbeid opprettet, ja, men selve formaliseringen av samarbeidet skulle først skje i fase 2, dvs. når sesongkortene er på plass.

                                Vi har med andre ord alle "retrettmuligheter".

                                Tilfredsstillte dette din nysgjerrighet?
                                Last edited by sparwasser; 07.01.2011, 19:55.

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av *46*
                                  Jeg vil tippe at de som "tjener" aller mest på dette er de som blir invitert på stadion?
                                  Helt klart. STOR TOMMEL OPP. Mr. 46 har forstått poenget.

                                  Vi mener dette er en vinn-vinn-situasjon uansett innfallsvinkel:

                                  - Aksjonen skaffer klubben sårt tiltrengte penger (sesongkort)
                                  - Aksjonen gir oss god PR i media og i nærmiljøet
                                  - Kan på sikt gi KFL flere medlemmer. De som blir invitert skal selvfølgelig følges opp/tilbud om medlemsskap.


                                  Når det gjelder sesongkortene vil vi gå i forhandlinger med LSK om en "cut av kaka". Noe bør også tildeles KFL.

                                  Kommentar

                                  • sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

                                    #18
                                    Etter å ha mottatt en rekke henvendelser på mail/telefon/PM etc i løpet av lørdagen ser jeg at det er nødvendig med en presisering:

                                    Ingen av samarbeidspartnerne vil motta penger i fra Junioraksjonen. Pengene som samles inn fram til og med den første hjemmekampen vil gå til to ting - og BARE disse to tingene - :

                                    - Innkjøp av sesongkort
                                    - Transport tur/retur på kampdager

                                    Når det gjelder SOS Rasisme har prosjektgruppa bestemt seg for å møtes etter treningskampen mot Nybergsund neste lørdag (15. januar) og drøfte denne saken nærmere. Skal ikke foregripe begivenhetenes gang, men det finnes andre frivillige organisasjoner der ute, med (nesten) den samme type kontaktflate.

                                    Og nå tilbake til arbeidet: Skaffe penger til Junioraksjonen.
                                    Last edited by sparwasser; 10.01.2011, 18:55. Begrunnelse: feil dato...

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av sparwasser
                                      Når det gjelder SOS Rasisme har prosjektgruppa bestemt seg for å møtes etter treningskampen mot Nybergsund neste fredag (14, januar) og drøfte denne saken nærmere. Skal ikke foregripe begivenhetenes gang, men det finnes andre frivillige organisasjoner der ute, med den (nesten) samme type kontaktflate.
                                      Klokt. Det er vel dokumentert at SOS Rasisme har utviklet seg i en meget uheldig retning, med mistanke om omfattende medlemsjuks, misbruk av statsstøtte, kontakt med/kuppet av den obskure gruppen Tjen Folket. Kutt samarbeidet med organisajonen, og dette kjempegode tiltaket vil få full støtte fra alle.

                                      Kommentar

                                      • Mynten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 484

                                        #20
                                        Fantastisk bra tiltak! Får dere gjennomfør dette er det gull verdt for de som får lov til å oppleve LSK på station.

                                        Et par spørsmål av nysgjerrighet:
                                        1. Har dere vært i kontakt med kommunen om dette? Dette er et tiltak som det helt sikkert er mulig å få kommunen med på. Jeg tenker da barnevern, utekontakt, voksenopplæring, psykisk helsestasjon m.m.
                                        2. I min kommune og kommunene rundt er Lions, Rotary og Kiwanis frivillige foreninger som ofte støttet slike prosjekter. Jeg jobber i en kommune hvor Lions har støttet slike tiltak med penger.

                                        Kommentar

                                        Working...