BLEST og ENTUSIASME!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ginola
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2010
    • 549

    BLEST og ENTUSIASME!

    Er det flere enn meg som savner blest og entusiasme rundt klubben vår? Er det andre enn meg som kjenner at det knyter seg i magen av å lese om Lsk spillere på zumba? Jeg sitter med en følelse av at vi er i ferd med å bli en av norges trausteste klubber, på linje med Sandefjord og Hønefoss. Ingen andre enn oss som har hjertet i klubben bryr seg lenger. Vi har en organissasjon som gjør en kjempejobb med den økonomiske situasjonen, men samtidig gjør de klubben gråere og kjedeligere enn noen gang... Det er nærmest så en savner tiden da klubben var full av cowboyer og bajasser.

    En ting er at det er stille på overgangsmarkedet for vår del. Greit nok, vi må være nøkterne og skaffe penger før vi bruker. Men det er da mulig å komme med noen saftige uttalelser som skaper spekulasjoner?

    Og hva med treningskampene? Joda, vi spiller stortsett mot de samme lagene som vi spilte mot i fjor vinter... og hvorfor må vi på død og liv spille mot halve eliteserien før seriestart? Hva med å ta en telefon til IFK, Malmø FF, Helsingborg eller andre som er en kort busstur unna? Og om sommeren, når Vålerenga og andre trekker Liverpool til Norge... Hva gjør vi? Ingenting. Hvorfor kan ikke LSk hente et engelsk, spansk eller italiensk lag til Norge for en showkamp på Åråsen? Det kan da ikke knekke klubben økonomisk? Jeg har sett Ski og Trollhättan spille mot Tottenham og fylle sine stadioner. Da må det vel være mulig for oss også?

    Om det er elendige forslag jeg her kommer med, så er jeg veldig åpen for hva som helst annet også. Det viktigste er at det skapes entusiasme og liv rundt klubben!!! NÅ!
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #2
    Jeg er enig i mye av det du skriver, men showkampen og zumbaen var vel nettopp et forsøk på å skape blest og entusiasme. LSK fikk da i hvert fall et hyggelig oppslag på TV2-sporten av det, selv om det var litt kleint.

    Helt enig i det du skriver om motstandere i treningskamper. Ser ikke helt verdien av å matches mot Nybergsund/Trysil, Hønefoss, Strømmen og Kongsvinger, selv om det sikkert er lett å avtale kamper mot disse lagene.

    Kommentar

    • *46*

      #3
      Opprinnelig skrevet av Torolf
      Helt enig i det du skriver om motstandere i treningskamper. Ser ikke helt verdien av å matches mot Nybergsund/Trysil, Hønefoss, Strømmen og Kongsvinger, selv om det sikkert er lett å avtale kamper mot disse lagene.
      Det er vel en relativt billig måte å møte andre lag på?

      Kommentar

      • Ginola
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2010
        • 549

        #4
        Opprinnelig skrevet av *46*
        Det er vel en relativt billig måte å møte andre lag på?
        Men koster det så mye mer å få andre motstandere? Hvis f.eks. IFK takker ja til en treningskamp i LSK-hallen, tviler jeg på at det koster klubben noe som helst. Kanskje de sponser lunsj på dem? Alltid hyggelig med litt variasjon.

        Kommentar

        • *46*

          #5
          Opprinnelig skrevet av Ginola
          Men koster det så mye mer å få andre motstandere? Hvis f.eks. IFK takker ja til en treningskamp i LSK-hallen, tviler jeg på at det koster klubben noe som helst. Kanskje de sponser lunsj på dem? Alltid hyggelig med litt variasjon.
          Det betyr ikke at jeg er uenig med deg Feks Ørebro som spiller på kunstgress, er ikke langt unna. Busstur på kanskje 5 timer. De har vært stabile i toppen av Allsvenskan i et par år nå.

          Kommentar

          • iL
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 10771

            #6
            Opprinnelig skrevet av Ginola
            E Hva med å ta en telefon til IFK, Malmø FF, Helsingborg eller andre som er en kort busstur unna? Og om sommeren, når Vålerenga og andre trekker Liverpool til Norge... Hva gjør vi? Ingenting. Hvorfor kan ikke LSk hente et engelsk, spansk eller italiensk lag til Norge for en showkamp på Åråsen? Det kan da ikke knekke klubben økonomisk? Jeg har sett Ski og Trollhättan spille mot Tottenham og fylle sine stadioner. Da må det vel være mulig for oss også?
            Dette spørsmålet ble stilt på sist allmøte med LSK.

            De vil gjerne ha utenlandske motstanderere, men da må LSK betale reise + opphold, og det er det ikke penger til. Så enkelt som det dessverre.
            Kanarifugla flyr høyt i år!

            Kommentar

            • ON
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3639

              #7
              Hvis man leter de riktige stedene så får man jo f.eks hotell til 20.000 ca på Gardermoen, og transport kan da vel heller ikke koste så utrolig mye? Legger man kampen på et gunstig tidspunkt bør det virkelig være mulig å få 300 stk som betaler 100 kr. Det er 30.000. Har ikke LSK råd til å legge i LITT selv så blir jeg bekymra. kan umulig være penga det står på her.
              Last edited by ON; 12.01.2011, 14:51.

              Kommentar

              • aguado
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 448

                #8
                Opprinnelig skrevet av iL
                Dette spørsmålet ble stilt på sist allmøte med LSK.

                De vil gjerne ha utenlandske motstanderere, men da må LSK betale reise + opphold, og det er det ikke penger til. Så enkelt som det dessverre.
                Da foreslår jeg herved det motsatte. At LSK reiser ut. Så slipper de også utgifter til mat den dagen... :roll:

                Kommentar

                • morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156

                  #9
                  Jeg synes egentlig situasjonen er grei mtp de siste sesongene. Så får LSK heller konsentrere seg sagte men sikkert om å klatre tilbake i toppen av norsk fotball. Da kommer entusiasmen av seg selv.
                  Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av ON
                    Hvis man leter de riktige stedene så får man jo f.eks hotell til 20.000 ca på Gardermoen, og transport kan da vel heller ikke koste så utrolig mye? Legger man kampen på et gunstig tidspunkt bør det virkelig være mulig å få 300 stk som betaler 100 kr. Det er 30.000. Har ikke LSK råd til å legge i LITT selv så blir jeg bekymra. kan umulig være penga det står på her.
                    Husk at Lsk leier ut hallen i helgene til bla inne km og turneringer for barn ..Lurer litt på hva som er viktigst for enkelte her inne at dem må be seg fri noen timer fra jobb for og se Lsk eller at hallen skal stå tom hele helga pga at Lsk skal spille kamp på en lørdag kontra fredag.. Må samtidig nevne at vi er heldige som har en hall vi kan bruke nesten når vi vill,stabekk får ikke trene inne og må trene ute hele vintern bare så det er sagt.

                    Kommentar

                    • Simeone
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2008
                      • 761

                      #11
                      Er enig og deler bekymringene angående grå og kjedelige. Men jeg synes det svartmales litt mye her inne. Hvilke andre klubber har fått presseoppslagg den siste tiden?
                      VIF signerte 3 spillere og det kom vel ikke på tven engang? Correct me if im wrong. Molde har hentet hjem Solskjær og fått omtale, men ikke overdrevent mye. Det er generelt stille på denne tiden av året.

                      Man må aldri glemme hvilken posisjon vi sitter med, i våre beste stunder er vi Norges beste fans og en ressurs for klubben. Fansen kan også skape entusiasme.

                      KFL sin nye junioraksjon ser også bra ut, vinn-vinn for alle parter.
                      Det skaper entusiasme.

                      Gleder meg til kamp på lørdag og håper vi får se noen unge gutter på banen.
                      Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                      para gritarle a la FIFA:
                      ¡Que ellos son el gran ladrón!

                      Kommentar

                      • rugbar
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2007
                        • 152

                        #12
                        fargeklattene som forsvant......

                        Det største "problemet" når det gjelder mediadekning er at de fargeklattene og de kontroversielle ikke lenger finnes i klubben. Man kan si mye rart om Ivar Hoff, Fjøra, Tom osv, men de skapte overskrifter! B&B (Bjarmann og Berg) har helt sikkert mange kvaliteter som klubben trenger men de er ikke akurat verdensmestere til å skaffe blest og promotere klubben utenfor lillestrøm sine grenser. Bjarman har man knapt sett i media etter han kom og Berg svarer jonarlistene på en kjedelig måte som ikke skaper overskrifter. Per M. får heller ikke mye spalteplass utenfor RB. Det virker som at Sportsklubben har havnet i en situasjon hvor vi skal være så snille og flinke.
                        Per dags dato er vi fotballens svar på "Bjørn Dærli uten resultater", altså ingen andre en de nærmeste som bryr seg. Da er det bedre å være en "Northug uten resultater". Ikke det at vi skal skryte og slenge med leppa hele tiden, men entusiasmen rundt han, hatet og suporten rundt han savner jeg hos Fugla nå. Savner den tiden resten av fotball-Norge hatet LSK, nå er vi på vei til å bli ingenting for mange og det er ingen bra situasjon.

                        Når det gjelder treningskamper må det være lov å tenke nytt! Her er to forslag:
                        1. starte opp en 5`er turnering alla de Uwe tok med spillera på i Tyskland. Den kan man arangere i LSK-hallen.
                        2. Gå sammen med Søpla (og/eller Stabæk) og lage en vinterturnering inne i LSK-hallen, Vallhall og Telenor Arena hvor man inviterer utenlandske lag. Det vil i tiden fremover antakelig komme flere kunstgressbaner inn i europacupene. Dette vil da være god trening for de lagene rundt om i europa som ellers ikke har tilgang til juksegress.

                        Kommentar

                        • Boing
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2005
                          • 711

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          ,stabekk får ikke trene inne og må trene ute hele vintern bare så det er sagt.
                          Tja, hadde ikke vært meg i mot att LSK-spillerne måtte trene ute hele vinteren, for vi alle kan jo se hva som har skjedd med laget siden dem begynte å trene inne!!! Ikke noe særlig bra for å si det sånn. Sorry, sporet litt av på debaten.

                          Uansett så hvordan vi snur og vender på ting, så er det hvert kronestykke vi sitter å snur og vender for å se om vi har råd. Og heldigvis har klubben lært att man ikke kan bruke penger vi ikke har. Og når eiendomsskatten for næringseiendommer blir vurdert øket i disse dager, så går vi ikke akkurat i mer pluss i de næringsbyggene vi har.

                          Vi for skape blest og entusiasme den kalde tiden med å få tak i masse supporterutstyr fra vålerengen og lage ett stort bål, da blir det nok fort varmt og koselige dager frem til seriestart:twisted:

                          Kommentar

                          • tonkro
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 337

                            #14
                            Hahahahah

                            Hahahaha, denne saken likte jeg! Forøvrig første gang jeg har sett en nyhetssak "om" LSk på lenge....

                            Kommentar

                            • okb
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2377

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av tonkro
                              Hahahaha, denne saken likte jeg! Forøvrig første gang jeg har sett en nyhetssak "om" LSk på lenge....

                              http://www.dagbladet.no/2011/01/13/s...thof/15049630/
                              Beklager om jeg spør, men leser du kun RB-nett?
                              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                              Kommentar

                              • tonkro
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2009
                                • 337

                                #16
                                Som i Romerikes Blad? Hehe,nei,det begrenser seg til db,vg,nettavisen og aftenposten - som jeg leser sånn 10 ganger daglig. Har du noen andre sider å anbefale er jeg bare glad for det

                                Kommentar

                                • tonkro
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2009
                                  • 337

                                  #17
                                  Og ja forresten,det begrenser seg til nettaviser, ettersom jeg bor i Australia og ikke har tilgang til papirutgavene. Mulig det står mye der som jeg ikke får med meg...

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #18
                                    All den tid klubben nærmest virker å famle i blinde etter et midtbaneanker synes man kan bruke tida på å løfte frem de yngre spillerne, slikt bør skape litt sårt tiltrengt entusiasme blant de som flølger klubben. Til nå har de nærmest blitt avspist med bisetninger og omtalt som back-ups.

                                    Noen av de er tross alt en gang i fremtida nødt til å våre blant nøkkelspillerne i det LSK-laget man satser på at skal være med i toppen av norsk fotball. Ikke sløs med tida!

                                    Kommentar

                                    • flisbyen
                                      Utestengt
                                      • Sep 2010
                                      • 305

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av okb
                                      Beklager om jeg spør, men leser du kun RB-nett?
                                      For da er det ikke rart han ikke finner noe om LSK, for på http://www.rbnett.no/ er det mest om Molde.

                                      Kommentar

                                      • okb
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2377

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av flisbyen
                                        For da er det ikke rart han ikke finner noe om LSK, for på http://www.rbnett.no/ er det mest om Molde.
                                        Romerikes Blad-nett da, Petter.
                                        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎