LSK-Sundet (14.00), LSK2-Kisa (16.30), LSK-hallen, 15.01.11

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #41
    Synes Nosa og Ujah gjorde dårlige kamper i dag, men vi vet hvilket nivå de har inne, så dette bekymrer meg ikke. Bergmann og Ujah trenger nok mer tid på å bli kjent med hverandre som spisspar.

    Det som bekymrer meg mest er å se hvor stort savnet etter en midtbanegeneral er. Jeg håper vi gir Sesay muligheten i noen treningskamper.

    Dagens positive er helt klart BOlly. Spiller med en annen trøkk enn tidligere og oser selvtillit. Deler ut juling og lar seg ikke knuffe bort. BB

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #42
      Opprinnelig skrevet av HSft
      1-0 til Lillestrøm når det var igjen 10 min. Sondre Jakoben putta på et veldig bra frispark. Skrudden den via keeper og stang inn. Ruben og Sesay stakk seg vel mest frem. Sesay hadde en god del veldig fine passninger, og det hadde vært spennende å sett han på et høyere nivå hvor han blir pressa hardere. Laget så vel forøvrig slik ut:

      Partysvensken
      Tokstad - Amundsen - Ruben - Hjelmtvedt
      Ray - Stian(Tønsberg) - Sesay - Jakobsen
      Shina - Osvold

      Osvold fikk seg en smell tidlig og ble bytta med Witzøe.

      Ellers fikk bl.a. Grefsli, Høibråten og Mostue spilletid.
      I tillegg til Ruben og Sesay, synes jeg Ray gjorde veldig mye bra. .
      Ellers noterer jeg at laget spiller overraskende bra sammen til å være såpass tidlig på året, og men en god del nye ansikter. Mange flotte kombinasjoner. Enkelte av spillerne på Kisa vil nok være svimle en stund utover kvelden. Og de som liker spill langs bakken bør få med seg rekruttkamper.
      Knurr...

      Kommentar

      • Rune
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 1229

        #43
        Hvordan spilte Stian(Tønsberg)?

        Rune
        "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

        Kommentar

        • Arind
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2006
          • 459

          #44
          Jeg så ikke kamp 2 fordi jeg måtte dra og hente i Varingen, men dette var ikke mye juhuuu da.....omtrent som forårets laaaaange gjesp fra juni og utover......
          Bolly og Fredrik G kommer til å bli skikkelig gode, ingen tvil om det.....men resten av laget spiller jo som om de ikke tror helt på det de driver med. Får vi ikke se skikkelig utvikling fremover, blir dette en lang sesong.....
          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #45
            Opprinnelig skrevet av Rune
            Hvordan spilte Stian(Tønsberg)?

            Rune
            Han gjorde en del ok ting, men Sesay var klart bedre.

            Kommentar

            • camillakanari
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • May 2006
              • 211

              #46
              Opprinnelig skrevet av lskgogo
              Arild var i hallen og så på. Edwin er vel på vei bort...
              Arild hadde visstnok litt vondt i ryggen. Edwin syklet kun på treningen i går, så vil tro han ikke er klar fra skade. Lasse har vært syk, så tror ikke han var klar pga det.

              Kommentar

              • WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 964

                #47
                Er vel stort sett enig i det som ble sagt om den første kampen bortsett fra at jeg synes Nosa skuffer stort. Håper inderlig at det var noen agenter å så på i dag.

                Ja det er ingen tvil om at gutten har et enormt potensiale. Kanskje det største vi har i stallen. Greit at han til tider kan gjøre brilijante ting men i dag mister han jo ballen på helt utrolige måter og innsatsen er ræva. Han virker til tider totalt uinterssert. Mer opptatt av å rette på shortsen og slå oppgitt ut med henda når han mister ballen enn å jobbe hjem. La merke til to ganger at han mista ballen og bare småjogga hjem. Den ene gangen var Søgård sikkert 10 meter lengre fra ballen enn Nosa men Søgård spurta forbi Nosa og vant igjen ballen. Allrede under oppvarming ser du at holdinga hans er ræva.

                I forhold til hva Nosa kan så synes jeg han skuffer stort.

                Men over til noe meget positivt; Satt igjen for å se juniora spille mot Ull/Kisa. Det var vel bare Gabrielsen, Tokstad, keeperSvensken og Sesay som trener med a-laget som spilte.

                Under oppvarminga tenkte jeg her var det mange nye fjes fra i fjor. De så også utrolig unge og "små" ut i forhold til Ull/Kisa spillerne. Her skal juniora få kjørt seg tenkte jeg. Men hvor feil det går ann å ta.

                For et spill de viste. Det gikk til tider utrolig raskt og man skulle til tider tro de ikke hadde gjort annet enn å spille sammen. Det var et til tider etvannvittig bra pasningspill og de imponerte stort.

                Hørt mye om denne Sesay men bare sett han på en a-lags trening. Det blir sagt han ligner litt på Annan i spillestillen. God ballvinner. I dag synes jeg han først og fremst imponerte teknisk på små flater. Motstanseren hadde store problemer med å ta fra han ballen. Rask på små flater men virker ikke så rask hvis det blirt løp på 10-20 meter eller lengre. Tror det desverre er alt for tidlig å bruke han i tippeligaen i år men fortsetter han å trene med a-laget er det ikke umulig han får noen innhopp og vi kan få stor glede av han i årene framover.

                Må nevne en ting til. Var på a-lagstrening denne uken. Det er ikke noe tvil om at det er mange unge spillere og at vi hadde sårt trengt en erfaren midtbanespiller som kunne gått rett inn på laget. Men skjønner ikke hvorfor det er så mange som utrolig negative. I forhold til i fjor har vi mista Mouheli og Tarik (spilte 40 % av sesongen) (Dahm og Tom). Vi har fått tilbake Ringstad og PSA fra langtidsskader og Solberg fra Tønsberg. Men vi må jo tenke på at alle de gode unge talentene vi måtte bruke i fjor er blitt et år eldre og mange erfaringer rikere. Tror Bolly, Gabrielsen og Guldbransen kommer til å være mye bedre i år. Bergmann, Nosa og Ujah bør jo også vise stor framgang. Det jeg ville fram til var at jeg synes de unge imponerte mer enn de gamle etablerte på treningene. Det var feks et touch spill på en meget liten bane. De gamle mot de unge. De unge imponerte stort og hadde mange flere pasninger enn de gamle. Tror LSK gjør rett i å satse på de unge i disse tider hvor vi ikke har økonomi til annet. Skal vel mye til for at vi blir blant de 4-5 første i år men om 2-3 år kan vi virkelig få betalt for arbeidet vi gjør nå.

                Var litt skuffet etter kamp nr 1 i dag men ble litt mer optimistisk etter kamp nr 2.

                Kommentar

                • MoBee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2004
                  • 958

                  #48
                  Så bare første omgangen i dag.
                  Det største problemet mitt er det jeg hadde forrige sesong også; Nosa sin innstilling. Trening eller ei, du stagnerer, Nosa! Du er ikke bedre enn den siste kampen... Ingen er det. Du er ingen stjerne ennå og jeg registrerer at ganske mange LSK-fans begynner å bli ganske så frustrerte på innstillingen. Talentet er sinnsykt, men det er veeeeeldig mange spillere som stopper der. Pass deg...

                  Gleder meg til å se hvordan laget utvikler seg fremover i treningskamper! Litt rustent i dag....

                  Kommentar

                  Working...