Bør vi bytte kaptein?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tullebukk
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2006
    • 5446

    Bør vi bytte kaptein?

    Nå har jeg sett 2 kamper i år hvor Frode er kaptein ,når jeg tenker etter har jeg ikke hørt stemmens hans en eneste gang..Jeg mener at en kaptein skal høres og mener at så lenge Espen spiller så skal han ha kapteinsbindet på armen.. Se på alle videoer fra garderoben etter kampene som vi har vunnet ,det er jo Espen som drar igang seiersropet hver gang..... Start diskusjon..
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #2
    Sorry tullebukk (Håvard) men helt ærlig - hæh?!? Nær sagt det eneste som har fungert bra de siste årene er jo vår kaptein?

    Temaet har også vært oppe tidligere, for eksempel her: http://www.kanari-fansen.no/debatt/showthread.php?t=1175

    At mye er galt i Sportsklubben skriver jeg gjerne under på, men kapteinen er ikke en av årsakene. Selv hadde jeg lett sett at Espen fikk det viktige bindet, men dette er basert på følelser og ikke fornuft.

    Spørsmålet blir: Hva tjener vi på å bytte kaptein, kontra hva taper vi?
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • BennyLem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 2902

      #3
      Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Nå har jeg sett 2 kamper i år hvor Frode er kaptein ,når jeg tenker etter har jeg ikke hørt stemmens hans en eneste gang..Jeg mener at en kaptein skal høres og mener at så lenge Espen spiller så skal han ha kapteinsbindet på armen.. Se på alle videoer fra garderoben etter kampene som vi har vunnet ,det er jo Espen som drar igang seiersropet hver gang..... Start diskusjon..
      Idiotiskur forslagur (inspirert av min lille event på Island).

      1. Kjeppe er sjef inntil det motsatte er bevist. Eneste spilleren jeg virkelig er bekymret for når han er skadet/suspendert. En av hovedgrunnene til at vi ikke rykket ned i 2010 er at sjefen unngikk kort/skade.

      2. Søgård? Please. At fyren i det hele tatt har startplass er et symptom på hvor svak klubben er.
      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

      Kommentar

      • Bolsen3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 1061

        #4
        Det eneste du risikerer å oppnå ved å bytte kaptein nå er uroligheter og splid innad i spillergruppa. Frode går frem som et godt forbilde først og fremst gjennom stabilt spill på høyt nivå, og en fantastisk innstilling både på og utenfor banen, det holder i massevis.

        Jeg tviler veldig sterkt på at verken Espen eller Frode ville bidratt mer på den muntlige delen ved å skifte kaptein, og da er vel hele vitsen borte?

        Kommentar

        • Ginola
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2010
          • 549

          #5
          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Nå har jeg sett 2 kamper i år hvor Frode er kaptein ,når jeg tenker etter har jeg ikke hørt stemmens hans en eneste gang..Jeg mener at en kaptein skal høres og mener at så lenge Espen spiller så skal han ha kapteinsbindet på armen.. Se på alle videoer fra garderoben etter kampene som vi har vunnet ,det er jo Espen som drar igang seiersropet hver gang..... Start diskusjon..

          Synes det er et bra spørsmål du stiller. har tenkte det samme selv i flere år, og jeg vet også at mange kompiser mener det samme.

          Kippe er vår viktigste og beste spiller, og han har en suveren innstilling. Han er legendarisk i klubben, men han er dessverre ingen kaptein. I mine øyne holder det ikke at kapteinen er den som alltid har størst innsats, men han skal også kunne lede, motivere og løfte medspillerne sine. Etter det jeg har hørt er det flere av spillerne som har savnet at Kippe har støttet dem og stått frem i interne saker og hendelser.

          Men samtidig har vi ikke flust med kapteinstyper på laget vårt. Det er ingen Bjarmann, runar K, Solbakken eller Kasey i stallen vår. Av de vi har er nok Kippe det beste valget.

          Kommentar

          • *46*

            #6
            Når jeg så forslaget, var min første tanke at det måtte i såfall blitt Logi. Neste tanke var at Steinhard kanskje hadde passa. Søgård vet jeg ikke om helt er typen, selv om han er flink til å si fra. Resten av de som er på banen, med unntak av Karim, er tenåringer....

            Nei - problemet er ikke hvem som skal bære kapteinsbindet. Det er det siste jeg sier i foregående avsnitt - kun tenåringer foran Espen. Det er et mye større svakhetstegn enn at at Espen spiller. Man mangler pondus og rutine. De er unge og lovende, men ingen stjerner og ingen som kan gå foran. Fem så unge spillere foran går ikke i lengden og i hvertfall ikke når alvoret er i gang.

            Vi er avhengig av en mann i 2011 - Legenden Arild Gilbert. Uten han er det ingen som rettleder de andre i angrep. Sorry Ujah og BBS, en av dere MÅ starte på benken.

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              #7
              Bør vi bytte kaptein?
              Svaret er nei! Ferdig diskutert fra min side.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • MoBee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 958

                #8
                Dette har jeg også tenkt på. Flere kamper de siste årene har jeg savnet en kaptein som tar tak. Greit at han spiller bra selv, men jeg forventer mer tak i en kaptein. Søgård hadde etter min mening vært et bedre valg, men han kommer nok ikke til å spille så mye.

                Kommentar

                • TheFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 346

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av *46*
                  Vi er avhengig av en mann i 2011 - Legenden Arild Gilbert. Uten han er det ingen som rettleder de andre i angrep. Sorry Ujah og BBS, en av dere MÅ starte på benken.
                  Hvis Sundgot danker ut en av disse begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer. Til og med Gulbrandsen er bedre enn Sundgot. Vet mange av oss liker Gilbert, inkludert undertegnende, men han er en usedvanlig begrenset spiller som ikke er god nok for et topp 4 lag i det hele tatt.

                  Kommentar

                  • *46*

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av TheFugl
                    Hvis Sundgot danker ut en av disse begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer. Til og med Gulbrandsen er bedre enn Sundgot. Vet mange av oss liker Gilbert, inkludert undertegnende, men han er en usedvanlig begrenset spiller som ikke er god nok for et topp 4 lag i det hele tatt.
                    Han har erfaring. Noe laget mangler i front.

                    Edit: Guldrandsen, Ujah, Edwin og BBS er sikkert bedre spillere enn Sundgot. Det er bare det at han har plenty med erfaring, er en dyktig lagspiller og vet å drigere andre. Se alle de små samtalene han har med andre spillere på banen. Derfor mener jeg Sungot burde starte. Så kan de andre bytte på å starte og komme inn i løpet av kampen. Frem til Ujah og BBS er samspilte, ser jeg ingen annen løsning - pr dags dato virker det som den ene ikke vet hva den andre tenker. Og det er verken sagt for å være stygt eller at jeg mener dem er dårlige fotballspillere, det skyldes rett og slett mangel på rutine.

                    Mangelen på rutine er en mye større svakhet i laget, enn at Kippe er Kaptein. Eneste stedet i startoppstillingen det har vært tykt med rutine er på stopperplass med Frode Kippe og Steinar Kippe samt Essediri og Søgård. Resten er unggutter. Bra med unggutter, men grensa går et sted.
                    Last edited by Gjest; 24.01.2011, 12:08.

                    Kommentar

                    • Hamburg & Kanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 3006

                      #11
                      Denne linken kunne nesten vært "merget" med linken om savnet av en midtbanegeneral.

                      Spilleren med nummer 7 på ryggen, som kunne tatt kapteinsbindet og ført LSK opp fra 5-10 plass til 1-4 plass.

                      Den eneste spillertypen vi mangler i dagens stall egentlig. Med tanke på at dagens midtbaneutvalg består av mange unge spillere under 22 og en på 32, så gir det seg nesten selv i hvilken aldersgruppe spilleren som mangler bør være.
                      LSK Norges beste lag

                      Kommentar

                      • Petter Ø
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3008

                        #12
                        Det beste hadde vært om vi hadde en unggutt som kunne tatt kapteinsbindet. Det er de som skal bære LSK videre. Gi de ansvar og de vil heve seg ytterligere. Men så er det spørsmålet om hvem da...

                        Kan noen hoste opp en soleklar midtbanegeneral på 22 år kanskje?
                        Petter Ø - Kreativ Kanaris
                        http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                        Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          #13
                          Litt sent å ta opp dette nå er jeg redd, etter 7 år som kaptein blir det nok ingen ny før han legger skoene på hylla. Forøvrig den med best karakter av de spillerene som tok trener 2 kurset før jul. Dvs, han kan snakke, han forstår fotball og dens oppbygning, og kommer til å bli en glimrende trener.

                          Kommentar

                          • CFD
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2319

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av TheFugl
                            Hvis Sundgot danker ut en av disse begynner jeg virkelig å lure på hva som skjer. Til og med Gulbrandsen er bedre enn Sundgot. Vet mange av oss liker Gilbert, inkludert undertegnende, men han er en usedvanlig begrenset spiller som ikke er god nok for et topp 4 lag i det hele tatt.
                            Statistikken sier det motsatte. Synes vi spilte ganske greit de årene vi samlet 4.plasser og hang med i toppen helt til de siste kampene.
                            Tankegangen til AS Norge: Det skal kvoteres inn. Man skal ikke velge de beste kandidatene. Man skal velge inn de små og svake sånn at de også kan få noe å glede seg over

                            Kommentar

                            • Rune
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 1229

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av dollyholly
                              Litt sent å ta opp dette nå er jeg redd, etter 7 år som kaptein blir det nok ingen ny før han legger skoene på hylla. Forøvrig den med best karakter av de spillerene som tok trener 2 kurset før jul. Dvs, han kan snakke, han forstår fotball og dens oppbygning, og kommer til å bli en glimrende trener.
                              Han har allerede begynt. Tror han trener et g15-16 årslag på Kolbotn.

                              Rune
                              "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                #16
                                Jeg er enig med tullebukk i at klubben har behov for en kaptein som høres på banen når det er behov for det.
                                Pr i dag er det ingen bedre kandidater enn Kippe i stallen, annet enn eventuelt Legenden. Men begge to er nok litt for stille av seg i forhold til hva jeg kunne ønske meg.

                                Men denne tråden bør vel slås sammen med den gamle?
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • detvarvondtdet
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 398

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                  2. Søgård? Please. At fyren i det hele tatt har startplass er et symptom på hvor svak klubben er.


                                  -Prøvd å si det i noen år uten særlig gehør. At Søgård har startplass er intet mindre en tragisk betegnende for hvor dårlig spent LSK er med midtbanespillere. 2 gode kampe hver sesong...VIF hjemme og borte.
                                  "Dere kan sitere meg på dette:
                                  Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
                                  Fjøra

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av *46*
                                    Han har erfaring. Noe laget mangler i front.

                                    Edit: Guldrandsen, Ujah, Edwin og BBS er sikkert bedre spillere enn Sundgot. Det er bare det at han har plenty med erfaring, er en dyktig lagspiller og vet å drigere andre. Se alle de små samtalene han har med andre spillere på banen. Derfor mener jeg Sungot burde starte. Så kan de andre bytte på å starte og komme inn i løpet av kampen. Frem til Ujah og BBS er samspilte, ser jeg ingen annen løsning - pr dags dato virker det som den ene ikke vet hva den andre tenker. Og det er verken sagt for å være stygt eller at jeg mener dem er dårlige fotballspillere, det skyldes rett og slett mangel på rutine.

                                    Mangelen på rutine er en mye større svakhet i laget, enn at Kippe er Kaptein. Eneste stedet i startoppstillingen det har vært tykt med rutine er på stopperplass med Frode Kippe og Steinar Kippe samt Essediri og Søgård. Resten er unggutter. Bra med unggutter, men grensa går et sted.
                                    Disse ungguttene du refererer til er alle sammen 1 år eldre i år enn i fjor og 2 år eldre enn de var året før der.. Det er fullt "lovlig" å forvente en mer stabil sesong fra denne generasjonen enn foregående 2 år.
                                    At Kippe er eneste soleklare alternativ som kaptein er det vel liten tvil om, at det er ett svakhetstegn at troppen ikke har en spiller alla Solbakken er det vel heller ingen tvil om..
                                    I mine øyne er det heller ingen tvil om at det er ett svakhetstegn dersom laget gjør seg avhengig av spillere som Søgård og Sundgot. Dog er begge eksepsjonelt gode på å takle motgang og begge spiller vel best når de har skikkelig konkurranse om plassen, så med gode unggutter på vei opp blant de "store" gutta får vi kanskje se det beste fra de "gamle" enda oftere enn før.
                                    Sesongen er ikke i gang før om ett par mnd, mye kan skje før den tid.. Ikke minst har laget tid til å øve seg på å spille gode fotballkamper sammen!

                                    Kommentar

                                    • dollyholly
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2007
                                      • 965

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                                      Det eneste du risikerer å oppnå ved å bytte kaptein nå er uroligheter og splid innad i spillergruppa. Frode går frem som et godt forbilde først og fremst gjennom stabilt spill på høyt nivå, og en fantastisk innstilling både på og utenfor banen, det holder i massevis.

                                      Jeg tviler veldig sterkt på at verken Espen eller Frode ville bidratt mer på den muntlige delen ved å skifte kaptein, og da er vel hele vitsen borte?
                                      Tullebukk gav tommel opp til dette innlegget. Det sier vel det meste om seriøsiteten til trådstarter og en bekreftelse på rett valgt profilnavn eller nick.

                                      Kommentar

                                      • HolterKanaris
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 1603

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                                        -Prøvd å si det i noen år uten særlig gehør. At Søgård har startplass er intet mindre en tragisk betegnende for hvor dårlig spent LSK er med midtbanespillere. 2 gode kampe hver sesong...VIF hjemme og borte.
                                        Hvorfor tomler folk ned til dette? Det er jo ingenting annet enn sannheten...

                                        Når det er sagt. Kippe hverken roper eller dirigerer sine medspillere. Hvis hans holdning på og utenfor banen, i tillegg til hans enorme innsats er grunnen til at han har bindet, kan man like gjerne gi det til noen andre, eller man kan la han beholde det. Poenget er at det ikke har så fryktelig mye å si hvem som har bindet, men at alle gutta på banen prater sammen og deler kunnskap og erfaringer. De unge, raske, mer tekniske spillerne kan garantert lære gamlekara noen triks. Og den andre veien kan gamlekara stå frem med sin ro og erfaring for å påvirke de yngre.

                                        Den mest riktige til å bære kapteinsbindet er keeperen, av den enkle grunn at han stort sett står og følger med på hva gutta driver med utpå banen, så lenge det ikke skjer noe i nærheten av eget felt. På denne måten får han, sammen med HB, et mye større grunnlag for å dirigere de utpå banen. Har til gode å se en keeper som er så aktiv med munnen som Logi, så hvis noen andre enn Kippe skulle hatt bindet måtte det blitt han
                                        ***Større baller enn vett***

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎