Lillestrøm SK - Strømsgodset IF torsdag 3.2. kl. 12.00 i LSK-hallen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • antikris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 520

    #81
    Helt klart at laget kan heve seg i løpet av sesongen, men jeg tro mange undervurderer selvtillitten det gir å vinne kamper. Det gir spillerne trua, og laget havner fortere i en flytsone. Det er jo flyt man prøver å oppnå. Og med den starten på tippeligaen vi har i år, kan laget fort få seg en knekk som de vil bruke hele sesongen på å komme seg ut av.

    Jeg håper selvsagt at. Jeg tar feil, men jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg ikke er bekymret for årets sesong.

    Kommentar

    • lobolars
      Medlem
      Hoffnarr
      • Mar 2010
      • 64

      #82
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Denne kampen var bare så ufattelig dårlig.

      I 1. omgang blir vi rundspilt av et svakt Godset-lag. I 2. omgang løfter vi oss fra elendig til dårlig, slik at vi spiller jevnt med et fortsatt svakt Godset-lag.

      Logi var elendig.

      Forsvaret var like elendig, med Kippe som sjefsklovn.

      Midtbanen hang overhodet ikke sammen, spesielt ikke i 4-5-1. Vi MÅ hente en sentral midtbanespiller om dette laget noen gang skal fungere. Søgård duger ikke på dette nivået lenger, nå som kunstgress og gress med undervarme gjør at spillet går mye raskere langs bakken.

      Spissene fikk til lite, men å spille spiss uten et lag bak seg er vanskelig.

      For øvrig var 4-5-1-formasjonen helt latterlig komponert. Vingene var for så vidt riktige valg - Bolly på venstre og Solberg på høyre. Men Nosa og Ohi som indreløpere, med Søgård som anker??? Med de ekstremt offensive indreløpertypene er det kun Annan i hele Tippeligaen (eller, nå er han solgt) som kunne greid å gjøre en grei jobb i ankerrollen. Og da sier jeg grei jobb, for det er en helt umulig oppgave. En ting hadde vært Dosso som anker (eller Ruben!), og Søgård og Nosa som indreløpere, det kunne kanskje fungert. I tillegg er Fredrik alt annet enn en alenespiss i 4-5-1.

      Greit å trene på andre formasjoner, men da må man i alle fall gjøre det for en grunn, f.eks. at man har passende spillertyper til den aktuelle formasjonen. Det er bare pinlig at klubben tar inngangspenger for å vise fram verdenshistoriens mest ubalanserte 4-5-1-formasjon.

      Og ja, det var kanskje en 4-1-4-1-formasjon for å være helt nøyaktig, men nesten alle som spiller 4-5-1/4-3-3 har et dyptliggende anker (f.eks. Hauger på landslaget), så jeg ser ikke grunnen til at ankeret skal få sitt eget ledd i formasjonsnavnet.
      Må ikke være stor fotballprofet for å se at vi trenger en midtbane som fungerer.Når den ikke fungerer,får jo de 4 bakre press hele tiden.Dette skjedde i denne kampen og da kommer blemmene.Må ha en midtbanegeneral,ellers kan det bli en tung sesong.Tror en ny god spiller vil også gjøre at Nosa blomstrer.Vi trenger det.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3399

        #83
        Opprinnelig skrevet av lobolars
        Må ikke være stor fotballprofet for å se at vi trenger en midtbane som fungerer.Når den ikke fungerer,får jo de 4 bakre press hele tiden.Dette skjedde i denne kampen og da kommer blemmene.Må ha en midtbanegeneral,ellers kan det bli en tung sesong.Tror en ny god spiller vil også gjøre at Nosa blomstrer.Vi trenger det.
        I første omgang stoppet Nosa konsekvent kontringene for å dra av en spiller. Det ble noe bedre i andre, men han er fremdeles altfor glad i å stoppe opp, endre retning, og drible an mann eller to. Fremdriften i angrepene blir dermed altfor liten.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • perrern80
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 603

          #84
          Kan vel trygt konkludere med at denne kampen skulle aldri blitt spillt!!! Ingen svar, kun enn masse spørsmål i alle ledd, og i tilegg nok en knekt nese. Som tideligre nevnt, ett pluss var hu dama i "godset" drakta, om hu hadde bytta den med typen sin som var to numre mindre.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            #85
            Opprinnelig skrevet av perrern80
            Kan vel trygt konkludere med at denne kampen skulle aldri blitt spillt!!! Ingen svar, kun enn masse spørsmål i alle ledd, og i tilegg nok en knekt nese. Som tideligre nevnt, ett pluss var hu dama i "godset" drakta, om hu hadde bytta den med typen sin som var to numre mindre.
            Det eneste positive ved kampen var vel nettopp at vi fikk mange svar. Ikke bruk den formasjonen, ikke bruk Ohi og nosa som indreløpere(jeg var egentlig litt positiv til det før denne kampen), ikke bruk Guldbrandsen som ensom spiss osv.

            Kommentar

            • perrern80
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2006
              • 603

              #86
              Hørte også HB måtte rope på Ohi og Ujah hele 2.omg for og få dem til og presse høyt, er jo lilleputt lærdom at angreps rekka er første forsvars rekke.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3399

                #87
                Opprinnelig skrevet av perrern80
                Hørte også HB måtte rope på Ohi og Ujah hele 2.omg for og få dem til og presse høyt, er jo lilleputt lærdom at angreps rekka er første forsvars rekke.
                Kan vel heller ikke utrope Fredrik til tippeligaens flrsteforsvarer etter innsatsen.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎