Rykker vi ned eller overlever vi?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13272

    Rykker vi ned eller overlever vi?

    En liten opptelling.
    257
    Overlever
    76,26%
    196
    Rykker ned
    23,74%
    61

    The poll is expired.

  • *46*

    #2
    Hva med en poll? Litt vel negativt kanskje og ikke veldig oppløftende for de spillerene som leser her inne, men for min egen del har jeg helt mista trua. Blir nok femten tunge kamper på en plaststol med selvpining.....

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #3
      Er en poll her. Spillerne kan skylde på seg selv.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        #4
        Opprinnelig skrevet av reka
        En liten opptelling.
        LSK anno 2011 fremstår som en lokal versjon av de geriatriske diktaturene i midtøsten. Kompisansettelser, inkompetanse og null fremtidsplaner.

        Spørsmålet er om vi klarer å kvitte oss med regimet vi har før det kjører klubben i grøfta. Kanskje noen burde sette fyr på seg på felt C i protest? Sannsynligvis eneste måten vi blir kvitt Berg på. Fyren burde strengt tatt satt seg i bobilen sin for å kjøre raka vegen og søke asyl i Saudi-Arabia.

        Som tidligere diskutert, så er det som har reddet oss de siste årene vært NFF (gjennom 16-lags serien) og at motstanden har vært enda dårligere. Det ligger naturlig nok an til mye dårlig motstand i år også, men det vi har vist i treningskampene har vært dårlig spill, og ingen seiere mot det som rett og slett er slækk motstand. Attpåtil på hjemmebane.

        Ingen spillestil. Ingen intensitet. Ingen plan. Det er Berg det. Berg må gå!
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #5
          Lillestrøm rykker selvfølgelig ikke ned!

          At det derimot er mye annet å bekymre seg om...
          Vidar Evje

          Kommentar

          • Boudewijn
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Jul 2007
            • 207

            #6
            Vi rykker aldri ned. Vi er jo fugla. Men at det kommer til å bli en del neglebiting i år også, er det vel neppe tvil om. Vi har spilt tre treningskamper hvor innsatsen, eller ihvertfall resultatet, har vært under pari, men det er fortsatt bare trening. Det er ikke få eksempler på at resultatene i sesongoppkjøringa har liten sammenheng med hvordan serien blir. Jeg ser jo også at vi ikke har en optimal stall, men vi har absolutt noe å gjøre i tippeligaen. Kanskje vi i år kan nyte godt av at media og andre ikke spår toppresulateter på fugla. I år kan det være vi som kommer som en stor, positiv overraskelse.

            Vi kan være negative til mye og mangt, men vi må ha trua og håpet på at Sportsklubben vil være i Tippeligaen i 2012 også. Og jeg håper at det ikke bare er meg som gleder seg som en unge på julaften til årets første hjemmekamp. Det kommer sikkert en del tunge stunder, men når Legenden banker inn seiersmålet på overtid er alt glemt. Da er vi gullkandidater og best i verden.

            Og for alt vi vet kan B&B ha en liten midtvintersgave til oss i form av en kanon av en midtbanespiller.
            Byråkratkanaris

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #7
              Opprinnelig skrevet av Boudewijn
              Vi rykker aldri ned. Vi er jo fugla.
              Jeg verdsetter din optimisme, men det er fint lite i dagens lag som ligner tidligere års kanarifugler. Nå løper vi tilogmed rundt i stripete drakter. Laget ser rett og slett ikke ut som LSK lenger.

              Opprinnelig skrevet av Boudewijn
              Og for alt vi vet kan B&B ha en liten midtvintersgave til oss i form av en kanon av en midtbanespiller.
              Jeg tror du må mene våroffer, for vinteren er snart forbi. Om 6 uker sparkes tippeligaen i gang av voksne, brøsthårbefengte menn i snøføyka på knallharde, humpete og isete baner. Ut av den varme hallen titter sølvguttene ut, klare for litt ballek. I tur og orden venter medaljekandidatene i tippeligaen på oss. Tror ingenting av det Bjarmann eventuelt måtte få tak i av forsterkninger kan redde den starten. Tror faktisk ikke det kommer noe i det hele tatt.

              Kommentar

              • MoBee
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jun 2004
                • 958

                #8
                Jeg tar meg i å være livredd for kommende sesong. Jeg pleier ikke være veldig pessimistisk, men jeg finner ikke noe å se frem mot; Nosa har jeg ikke trua på før han snur hele huet sitt og han er veldig viktig, vi har ikke en kaptein som kan riste gutta når de trenger det og det virker som at vi har en tropp som "nøyer seg med...". De sier mye stort, men viser det ikke på banen.

                Jeg har allerede sagt til kona at jeg muligens flytter ut et par dager når sesongen er over.

                Jeg HÅPER jeg må spise ordene mine, og jeg skal støtte som aldri før, men trua, den har jeg ikke.

                Kommentar

                • Petter Ø
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3008

                  #9
                  Det blir deilig med medalje i år
                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                  Kommentar

                  • Boudewijn
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jul 2007
                    • 207

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Petter Ø
                    Det blir deilig med medalje i år
                    Selv for meg finnes det grenser for optimisme. Det er fortsatt forskjell på å barbere seg og å kutte av seg hodet.
                    Byråkratkanaris

                    Kommentar

                    • Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Boudewijn
                      Selv for meg finnes det grenser for optimisme. Det er fortsatt forskjell på å barbere seg og å kutte av seg hodet.

                      Time vil sjov
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        #12
                        det som er skremmende er at vi tror vi ikke kan rykke ned og at vi ikke tar faresignalene,jeg gjentar med store bokstaver 2011 KAN BLI SISTE ÅRET OPPE BLANDT DI STORE.

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          #13
                          Takk, da veit vi det! Jeg tror for min del at vi rykker opp.. dvs opp fra tiende plassen, opp, opp...

                          Nød lærer naken kvinne å spinne. Bjaregutt fikser midtbanemann på lån tilslutt!

                          Kommentar

                          • Superstefan
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 2180

                            #14
                            med tanke på at vi nesten har vært ubeseiret i treningskampene de to siste årene å på hvor på tabellen vi havnet da ser jeg ikke svart på at vi enda har vunnet en treningskamp.
                            Fotograf Kreativ Kanaris

                            KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                            Kommentar

                            • Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

                              #15
                              En ny solid, voksen, kreativ midtbaneMANN som kan å slå en stikkpasning og som kan å skyte et skudd eller hundre er for meg forskjellen en sesong full av skuffelser, sorg, gremmelse og neglebiting (muligens nedrykk) vs. en sesong full av positive overraskelser, glede og stolthet (muligens topp 6)
                              LSK Norges beste lag

                              Kommentar

                              • Boing
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2005
                                • 711

                                #16
                                Tja, en kamp på nederste halvdel av tabellen vil ikke overraske meg, men jeg forventer att spillerne kjemper og slåst for hver eneste ball og duell, slik att LSK kommer seirende ut av kampen.

                                Men igjen, hvordan sesongen blir for oss supportere er det spillerne som avgjør, full innsatts av spillerne og vi er fornøyd, eller slett og dårlig innsatts og kritikkere som meg og en del andre vil bli kritisk mot spillerne.

                                Jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg til sesongstart, for så langt er det ingenting som tilsier att vi skal slippe enda en møkkasesong.

                                Kommentar

                                • Stray Cat
                                  Moderator
                                  • Aug 2008
                                  • 5914

                                  #17
                                  Hvis det skal være særlig håp for dette laget må det en eller to forsterkninger til. Disse kommer ikke før budsjettet er på plass. Budsjettet er ikke på plass før en ny hovedsponsor er på plass, men det går treigt i år. Fra Åråsen sies det at det ikke er noe å bekymre seg over, det tar bare tid. Vel, tid er det vi har minst av hvis man skal få samkjørt en ny midtbanespiller med de øvrige før sesongstart.

                                  Igjen; Når kan vi forvente et budsjett?
                                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                    det som er skremmende er at vi tror vi ikke kan rykke ned og at vi ikke tar faresignalene,jeg gjentar med store bokstaver 2011 KAN BLI SISTE ÅRET OPPE BLANDT DI STORE.
                                    Ingen er for gode til ikke å rykke ned. Statistikk holder en ikke oppe i TL. Det må glød, kampånd og litt kløkt til for å få dette laget til å se ut som et lag. Pr nå står man å stamper i ei blindgate ingen finner veien ut av. Tullebukk har skjønt det, jeg har sagt det til meg selv lenge - LSK har store muligheter til å rykke ned.

                                    Og kom ikke med det pjattet om at i 2001 tapte vi alle treningskampene, men tok sølv... Slikt skjer nemlig svært sjelden. Og i 2001 var vel neppe snittalderen så lav som nå?

                                    Det må inn 1 til 2 nye spillere:
                                    - Jeg kaster ut en brannfakkelen: en ny spiss med erfaring. En som kan vise vei foran. På treningskamp kan det kanskje være kult med ei angrepsrekke med snittalder på 18-19 år, men IRL TP fungerer ikke det. De vil bli spist levende av rutinerte bautar de aller fleste back-rekker har. Man ha erfaring som kan rettlede de yngre. Ok med en ung-fåle, to går ikke.
                                    - Uten en general på midten som styrer spillet bedre enn det Søgård gjør i dag. Søgård er en klubbens mann, men han er verken framtid eller nåtid. Han er en jævel til å kjempe og stå på, men det skorter på noe områder - uansett hvor mye jeg måtte ønske at det ikke gjorde det. En erfaren mann som kan fordele baller, bryte angrep fra motstanderene, går foran og tygger gråstein. En mann som er trygg på seg og sitt arbeide og faktisk lykkes i det.

                                    Uten de to punktene her, vil man kanskje overleve - det blir såfall med et nødskrik. Med de to punktene vil man ha det jeg kaller en moden sentrallinje å bygge laget rundt med erfarne spillere i hvert ledd. Man må bygge de unge spillerea rundt erfarne spillere som holder de unge gutta i skjorta og rettleder dem - ikke unggutter som forsøker å rettlede hverandre.

                                    Så til de som måtte mene at jeg har noe i mot unge, staute karer på banen - det er feil. Jeg har veldig sansen for det, men de bygger ikke lag alene. De må ha noen sammen med seg å bygge laget med! Hvis ikke ledelsen ser dette og gjør noe med det - er det for meg en erklæring om at vi ønsker ikke å bygge et lag for topp 6 annet enn på papiret. I realiteten er topp 6 tapt for lenge siden og man må heller kjempe for ikke å bli sist ala Sandefjord i 2010.

                                    (edder og galle fra *46* tidlig en fredags morgen. Virker sikkert grinete, er i grunn kun bekymra - veldig bekymra. Ble helt sikkert feil tråd også....)

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      det som er skremmende er at vi tror vi ikke kan rykke ned og at vi ikke tar faresignalene,jeg gjentar med store bokstaver 2011 KAN BLI SISTE ÅRET OPPE BLANDT DI STORE.
                                      ??

                                      Rykker ned 35 27.56%

                                      ca en tredjedel tror vi rykker ned, så der tar du feil.

                                      Og ja jeg tror dessverre vi rykker ned.

                                      (svelger gjerne kameler for at jeg tar feil)
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • Rovfugl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 3672

                                        #20
                                        jeg tror ikke vi rykker ned, men jeg er bekymra.....
                                        Vi virker ikke stabile i det hele tatt, vi er rett og slett ikke god nok til at jeg kan la være å bekymre meg selv om jeg tror vi er gode nok til å ikke rykke ned :-)

                                        Vi har pr dags dato for mange halvgode spillere som ikke helt får ut sitt potensiale, hvorfor dette potensialet ikke kommer frem vet jeg ikke......

                                        Årets sesong kan by på mye rart, mest sannsynlig blir vi en middelhavsfarer. Men hvert år før sesongstart går jeg med en liten tro på at i ÅR slår vi kansje til og håper på at ting skal løsne. Det har jo begynt bra noen ganger i sesongene, men så er det dette med stabilitet i kvaliteten, noe vi mangler totalt. Av og til viser vi klassespill for så å spille som sjuåringer i neste kamp.

                                        men jeg tror ikek vi rykker ned
                                        ( er så helvetes lei av å rette på ordet "ikek" at jeg gjør det faen ikke mere)
                                        DØ FOR FUGLA!!!
                                        http://www.fluefiskebloggen.no
                                        LSK er min religion
                                        Ujah er min gud

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎