Nyheter mars 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChriZza
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 4265

    Nyhetstråd Nyheter mars 2011

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

    Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):

    Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

    1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyheter skal limes inn i sin helhet. Hvis bare en liten del av nyhetssaken angår LSK, er det imidlertid nok å lime inn denne delen.
    3. Nyheter fra lsk.no skal kun klippes og limes inn med overskrift, ingress og lenke til den aktuelle artikkelen på lsk.no.
    4. Alle nyheter skal ha lenker til originalsaken, eventuelt med informasjon om hvilken avis som siteres.
    5. Er det oppgitt en forfatter på nettsiden der nyheten hentes fra, skal artikkelforfatters navn komme med i innlegget.
    6. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    7. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    8. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    lsk.no

    VIF-LSK på fredag

    Denne uka er det full aktivitet på Åråsen før treningsoppgjøret mot rivalen Vålerenga på fredag.

    Kommentar

    • KrisB
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2008
      • 2923

      #3
      rb.no

      SENTRAL: Ruben Gabrielsen fikk sjansen sentralt på midtbanen mot Strømmen lørdag. Det er en posisjon han tidligere bare har spilt i på aldersbestemte landslag (lille bildet). BEGGE FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

      Ny joker i LSKs midtbanekabal

      LSK jakter på flere alternativer på sentral midtbane. Etter en god omgang mot Strømmen har klubbens egen, Ruben Gabrielsen, spilt seg inn i diskusjonen.

      – Ruben gjorde en god kamp mot Strømmen. Han bidro med stor entusiasme og duellkraft. I tillegg tok mange gode initiativ. Han vil bli vurdert sentralt i tida framover, sier LSK-trener Henning Berg.
      Inntil torsdagstreningen i forrige uke har ikke 18-åringen blitt brukt i noen sentral rolle i LSK.
      – At vi testet ut Ruben sentralt handlet først og fremst om at vi har dårlig dekning i den posisjonen. Han leverte et positivt innhopp, sier Berg.

      En trening på midten
      Gabrielsen har stort sett spilt på en av backene eller på midtstopperplass i LSK-drakta. Han ble overrasket da han fikk sjansen på midtbanen.
      – Jeg spilte der på treningen to dager før Strømmen-kampen, og ble ganske overrasket. Da jeg ble sendt til oppvarming under kampen, hadde jeg et håp om å få sjansen på midten, sier Gabrielsen.
      Unggutten har ofte spilt på midtbanen på aldersbestemte landslag, og han legger ikke skjul på at det er der han helst vil spille.
      – Hvis jeg får velge selv, så er det sentralt på midten jeg aller helst vil spille, sier han.

      – Bedre offensivt
      Mye tyder på at han kan få flere sjanser, men foreløpig mener LSK-trener Berg at han passer best i en offensiv midtbanerolle.
      – Selv om har stort sett har vært forsvarsspiller hos oss, passer han slik jeg ser det best som offensiv midtbanespiller. Det var også derfor vi satte inn ham da Nosa (Igiebor) gikk ut, sier Berg.
      Gabrielsen tror han kan fylle både en defensiv og en offensiv rolle på midten.
      – Mot Strømmen klarte jeg meg bedre offensiv enn defensivt, men jeg mener jeg kan spille godt begge veier.

      Sekour på trening
      Selv om Gabrielsen spilte en god andreomgang mot Strømmen, har ikke LSK avsluttet jakten på en ny sentral midtbanespiller.
      Youssef Sekour som var med LSK på La Manga er nå tilbake på LSK-trening.
      – Han blir her denne uka, så får vi se hva vi eventuelt gjør. Det blir en totalvurdering av hans ferdigheter målt opp mot de spillerne vi allerede har, sier Berg.

      PS! Arild Sundgot trente i går sin første hele økt med lagkameratene etter skadeoppholdet.



      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        lsk.no

        Ønsker å styre mot overskudd

        LSKs årsmøte ble mandag kveld arrangert på Åråsen. Der ble de økonomiske planene for 2011 presentert.

        Kommentar

        • KrisB
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2008
          • 2923

          #5
          Tippeligaens nye mennn

          I 2011 har jeg sett mellom 30 - 40 treningskamper i fotball. I to perioder har jeg vært på La Manga og sett de norske lagene i aksjon. I tillegg har jeg vært en flittig bruker av TV 2 Sumo, som for oss fotballfrelste er et glitrende tilbud. I løpet av vinteren har jeg skaffet meg brukbar oversikt over spillermateriellet klubbene har til rådighet.

          På bakgrunn av vinterens erfaringer har jeg laget en liste over spennende spillere vi kan forvente oss å se mer til når serien starter. Noen av navnene er for mange helt ukjente. Andre drar vi kjensel på, men kanskje er dette sesongen hvor de slår til for fullt?

          Lillestrøm
          Mathis Bolly kan denne sesongen få mer spilletid av Henning Berg. Kom fra Holmlia til Lillestrøm som juniorspiller. Har enorm hurtighet på linje med Ernest Asante i Start og Luton Shelton i Vålerenga. Bolly begynner å ta form. Når han utvikler spilleforståelsen kan han bli et fryktet angrepsvåpen for LSK. Født 1990.

          Se opp for Ruben Gabrielsen fra G-19 landslaget. Debuterte allerede i april 2009. Hans største problem er konkurransen og at Henning Berg sjelden bytter i de bakre rekker. Forsvarsspiller med flott fremtid foran seg. Den tidligere Gjøvik/Lyn-spilleren ble født 1992.

          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            #6
            LSK.no



            Undervarmen satt på

            Et viktig vårtegn er i anmarsj på Åråsen

            Kommentar

            • KrisB
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2008
              • 2923

              #7
              Norge sikret uavgjort mot Hellas

              Marius Høibråthen og Ohi Omoijuanfo var med da Norges G17-landslag spilte 2-2 mot Hellas tirsdag.

              Kommentar

              • KrisB
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2008
                • 2923

                #8
                LSK.no

                DØDBALLKONGEN KARIM ESSEDIRI
                Silkefoten fra Tunisia kommer til å spille en nøkkelrolle på de faste situasjonene også i år.

                Kommentar

                • Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

                  #9
                  Rapport fra treningfeltet samt prat med Belsvik

                  Kommentar

                  • KrisB
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2008
                    • 2923

                    #10
                    Sjekk treningskamptabellen i Tippeligaen


                    Her er den uhøytidlige tabellen for Tippeliga-lagenes treningskamper så langt i år.


                    Den forteller ikke fasiten om hvem som vinner gull og hvem som rykker ned, men den er med på å gi en pekepinn på formen til Tippeliga-lagene. Her er treningskamptabellen for eliteserielagene så langt i sesongoppkjøringen.

                    PS: Lagene er rangert etter gjennomsnittlig poengsum av antall spilte kamper.

                    plass---lag-----K V U T P -gjen.snitt.p
                    1-
                    14

                    15---Lillestrøm 7 1 4 2 7--1,00
                    16


                    http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...n-3430446.html

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      lsk.no

                      Kampanalyse VIF-LSK

                      Her får du Henning Bergs analyse av vinteroppkjøringens høydepunkt.

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

                        #12
                        Boikotter VIF-kamp

                        KOMMER IKKE: Få LSK-supportere kommer til å se kampen mot VIF

                        Vålerenga inviterer Lillestrøm til jubileumsfeiring, men får dårlig med besøk.

                        Naborival Lillestrøm er valgt som motstander når Vålerenga fredag feirer at det er ti år siden innendørsarenaen Vallhall sto ferdig. Intet godt valg, skal man tro Kanarifansens leder, Morten Galåsen.

                        - Kampene mellom oss skal være spesielle, og det holder med to eller tre møter i året. Publikumsantallet siste sesongene har ikke vært som det burde være, og derfor mener vi at det er feil med en slik kamp, en kamp som ikke betyr noen ting.

                        Ikke et pip
                        Konsekvensen er at verken Galåsen eller noen andre i Kanarifansens styre vil komme på fredagens treningskamp i Vallhall – og de gjør sitt til at det ikke er så mange andre med Lillestrøm-sympatier som møter opp, heller.

                        - Vi setter ikke opp noen busser til Vallhall, og det vil stilles verken med trommer, bannere eller flagg fra Kanarifansens side, slik som vanlig er.

                        - At noen av våre medlemmer likevel ønsker å se kampen, har vi forståelse for, men de får finne veien dit selv, det er ikke noe vi hjelper dem med.

                        I Vålerenga håpet man på et betydelig publikumsoppmøte, men de 350 plassene som er avsatt til LSK-supportere blir stort sett tomme, tror Galåsen, som har fått mye støtte på Kanarifansens forum etter at beslutningen fra ledelsen ble fattet og kunngjort.

                        - Det er vanskelig å si hvor mange som kommer fra Lillestrøm, kanskje 100?

                        - Et ordentlig oppgjør
                        Om det blir dårlig med gult og svart på tribunen, mener Freddy dos Santos likevel at det blir både gult og blått på både armer og ben under fredakveldens treningskamp i Vallhall.

                        - Det er alltid veldig fysisk når disse to lagene møtes, og jeg tror det kan bli en morsom kamp for publikum, sier VIF-backen til Aftenposten.

                        - Før i tiden hadde vi jo svært ofte Lillestrøm som motstander før seriestart. Fordelen med en slik kamp, er at det blir et ordentlig oppgjør i sesongoppkjøringen, med litt ekstra trykk og adrenalin.

                        Om det ikke blir så mye liv fra Kanarifansen under fredagens treningskamp, lover imidlertid Morten Galåsen at Våerenga-spillerne møtes på Ullevaal med dobbelt trykk den 17. april.

                        - De vil merke oss til de grader!

                        Vålerenga tar imot LSK i Vallhall klokken 19.00 på fredag. Aftenposten vil selvsagt komme tilbake med kampreferat og reaksjoner like etter kampslutt.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          RB

                          – Tar ingen sjanser

                          ÅRÅSEN: Flere LSK-spillere står over kveldens kamp mot Vålerenga.

                          Morten Svesengen
                          Publisert 04.03.2011 kl 16:58 Oppdatert 04.03.2011 kl 19:09

                          Verken Frode Kippe, Mathis Bolly eller Björn Bergmann Sigurdarson spiller fredagens kamp mot Vålerenga selv om de sannsynligvis kunne spilt.
                          – Vi velger ikke å ta noen sjanser nå to uker før seriestart. Alle bortsett fra Edwin Eziyodawe vil trolig være klare mot Odd om en uke, sier LSK-fysioterapeut Geir Kåsene.
                          LSK-trener Henning Berg ser fram til kampen mot erkerivalen i Vallhall.
                          – Vålerenga er ventet å være ett av topplagene denne sesongen, og dette blir en fin test for oss. Vi skulle gjerne spilt med vårt aller beste mannskap, men med to uker igjen til seriestart er det viktig ikke å ta noen sjanser, sier Berg.

                          LSK stiller dette laget: (4-4-2):
                          Stefan Logi Magnusson – Karim Essediri, Steinar Pedersen, Ruben Gabrielsen, Lars Kristian Eriksen – Erling Knutzon, Espen Søgård, Nosa Igiebor, Stian Ringstad – Nicolay Solberg, Anthony Ujah.

                          Kommentar

                          • KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

                            #14
                            Endte med uavgjort

                            OSLO: Vålerenga og Lillestrøm spilte 0-0 i Vallhall

                            LSK åpnet ikke kampen slik som Henning Berg har ønsket i tidligere treningskamper. I stedet for å dominere de første femten minuttene, slet de litt i starten mot Vålerenga. Hjemmelaget hadde det meste av banespillet den første halvtimen, men etter hvert våknet gjestene fra Lillestrøm.

                            - Vi kom litt sent i gang i kampen, men etter hvert begynte vi å få til ting framover på banen, sier Espen Søgård.

                            Til tross for den sene starten klarte LSK å komme med mye bra spill samt god innsats defensivt. Med flere spillere i litt ukjente roller gikk det veldig bra mot et av lagene som tippes å ligge høyt på tabellen ved endt sesong.
                            Ruben Gabrielsen fikk sjansen fra start som midtstopper fra start, og den sjansen grep han. Med mange gode involveringer offensivt og sikkert spill bakover var han blant LSKs beste menn mot VIF.
                            Henning Berg skryter av midtstopperen:

                            - Ruben (Gabrielsen) gjorde en veldig god kamp, han klarer seg bra i den posisjonen, forteller LSK-treneren.

                            Youssef Sekour gjorde også en veldig god kamp i midtforsvaret, han og Gabrielsen skal ha mye av æren for at de holdt nullen.
                            I andre enden av banen var ikke gultrøyene like gode. Til tross for mange gode kombinasjoner, ville det seg ikke for LSK.

                            - Vi blir for ubesluttsome foran målet. Vi hadde flere muligheter med hodet i andre omgang, men vi må ha mer tro på det. Tokstad og Solberg hadde hver sin sjanse i god posisjon, forteller Espen Søgård til RB.no.

                            20. mars åpner Tippeligaen for LSK. De møter Stabæk borte. Det er ikke lenge til, men LSKs Henning Berg mener det ser lyst ut,


                            - Mot Vålerenga hadde vi mange unge utpå banen, og de viste den innsatsen og holdningen som skal til for at de skal lykkes. De fikk også veldig god matching, og jeg synes de gjorde det veldig godt, forteller treneren.

                            Tilsammen 1.410 tilskuere tok tatt turen til Vallhall for å få med seg oppgjøret.

                            Disse startet for LSK: (4-4-2): Stefan Logi Magnusson – Lars Kristian Eriksen , Steinar Pedersen, Ruben Gabrielsen, Stian Ringstad – Erling Knutzon, Youssef Sekour, Espen Søgård, Nosa Igiebor – Nicolay Solberg, Anthony Ujah.

                            Kommentar

                            • sparwasser
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3185

                              #15
                              TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video


                              LSK-fans skal ha blitt slått til blods av VIF-casuals


                              Full dramatikk etter treningskampen mellom erkerivalene Vålerenga og Lillestrøm.


                              Erkerivalene Vålerenga og Lillestrøm møttes for første gang i år i Vallhall fredag. Etter kampen som endte målløs, utartet det seg derimot stor dramatikk etter oppgjøret.
                              Fire Kanari-supportere skal ha gått langs gaten da en VIF-casuals uprovosert skal ha angrepet og slått dem til blods. Som følge av dette ble 15 VIF-supportere anholdt av politiet.
                              – Vi var på vei ned til bilen når en gjeng med casuals angrep. De slår og sparker oss når vi lå nede på bakken, sier Joakim Møller til TV 2 Sporten.

                              – Vi provoserte ikke
                              Han hevder de ikke gjorde noe i forkant som kunne fremprovosere angrepet.
                              – Vi gikk en gruppe sammen med en familie med småbarn. Vi hverken sa eller gjorde noe som kan ha provosert dem.

                              Sikkerhetsansvarlig for Kanarifansen, Frode Johansen er oppgitt over det som skjedde.
                              – Vi misliker sterkt at casualmiljøet fortsatt kan regjere sånn som de gjør og at ingen tar tak i det og prøver å rydde opp. Det er tragisk at to supportere kan bli angrepet på den måten der. Helt uakseptabelt, sier Johansen.

                              Innsatsleder i politiet, Sven Bjelland forteller at de nå har anholdt 15 personer.
                              – Det er fire LSK supportere som har fått juling, vi har anholdt 15 stykker. Hvorvidt de kan knyttes opp mot det direkte forholdet vet vi ikke, men vi vet at alle er kjente for den type hendelser tidligere, sier Bjelland.

                              Kommentar

                              • KrisB
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2008
                                • 2923

                                #16
                                LSK.no

                                Høydepunkter: VIF-LSK 0-0

                                Her er alle alle høydepunktene fra fredagens treningsoppgjør i Vallhall.

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  #17
                                  LSK.no


                                  Nærmer seg serielaget
                                  - Jeg føler jeg leverte en bra søknad i dag, sier Stian Ringstad til LSK.NO.

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    #18
                                    LSK.no

                                    Gabrielsen imponerte igjen

                                    18-åringen storspilte på midtstopperplass mot Vålerenga, men tror selv han har størst sjanse til å lykkes som midtbanespiller.

                                    Kommentar

                                    • KrisB
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2008
                                      • 2923

                                      #19
                                      LSK.no

                                      - Nesten som en seier
                                      Årets første smultring i boks for Stefan Logi Magnusson.

                                      Kommentar

                                      • Emil B
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 5921

                                        #20
                                        aftenposten.no

                                        Berg mHenning ener Lillestrøm har noe på gang.


                                        Henning Berg aner konturene av en ny Lillestrøm-æra.

                                        VALLHALL (Aftenposten): - Vålerenga var i toppen i fjor, og vil være det i år igjen, sa Henning Berg til Aftenposten etter 0-0-kampen mot Lillestrøm fredag kveld. http://fotball.aftenposten.no/trenin...icle193986.ece

                                        Drømmer om topplassering

                                        Det vil neppe være mange øyenbryn som heves av den uttalelsen, men mer oppsiktsvekkende er det nok at LSK-treneren tror at sitt eget mannskap kan være med å spise kirsebær med de store i år. Han mener nemlig Lillestrøm kan bli et topplag, tross tre sesonger på rad på nedre halvdel, og en heller anstrengt økonomi.

                                        - Vi ønsker å være et topplag, og har både fysikken og teknikken for å kunne være det, sier Berg til Aftenposten, og mener at de mange ungguttene har tatt nye steg.

                                        Som i bortekampen mot Vålerenga fredag kveld.

                                        - Ruben Gabrielsen klarte seg veldig bra i dag, og ellers spiller de med en enorm innsats og har fått mye selvtillit, skryter LSK-treneren, tydelig fornøyd med at Vålerenga ikke skapte mange målsjanser mot Lillestrøm.

                                        Tror på skadefri seriestart

                                        Og mens det har vært mye snakk om Vålerengas mange skadeproblem den siste tiden, tillater Berg seg med å komme med et aldri så lite spark mot sine rivaler.

                                        - Ja, de har en del skader, det er vel tre av spillerne som er ute som hadde vært inne i førsteelleveren. Hos oss var det fire i dag, men til seriestart bør de alle være klare.

                                        LSK-legenden Espen Søgård var endelig tilbake for romerikingene, og var også optimistisk på Lillestrøms vegne etter
                                        fredagens Vålerenga-batalje.

                                        - Vi skal gjøre vårt for å slåss i toppen, det er der vi ønsker å være.

                                        - Og i våre to kamper mot Vålerenga skal vi gjøre alt vi kan for å hindre dem i å være der!

                                        http://fotball.aftenposten.no/elites...icle193990.ece

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎