Stabæk vs Seriemester 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Karakterbok Stabæk vs Seriemester 2011

    Skal jeg noensinne gjøre dette igjen må det jo nesten bli i kveld. Gode gud, for en kamp! For en opplevelse!!! Etter 4-0 satt jeg å lo som en idiot i en time, mens guttene mine danset rundt i vill glede. Det aller beste var uansett da toåringen min så Ohi score og reagerte med vill jubel før jeg i det hele tatt rakk å reise meg. Og han er vanligvis sint når pappa ser på kamp, for tenk, da får han ikke se på Tøfferud. "Ikkje sjå på fotbell, pappa, Edvard sjå på Tøffejuu", som jeg regner med at han aldri kommer til å si igjen. Jeg har aldri kost meg så voldsomt med en fotballkamp som jeg gjorde i dag. Jeg har aldri blitt så overrasket over en fotballkamp som jeg ble i kveld. Og jeg har aldri elsket fotball så mye som jeg gjør akkurat nå.

    De første ti minuttene var likevel en lidelse, og akkurat det jeg forventet. Vi ble rundspilt og hadde ikke ballen i to trekk én eneste gang. Slik fortsatte det. Vi var nr. 2 i alt, og ikke på langt nær en god nr. 2. Og så... Skjedde noe helt absurd. Plutselig gikk alle marginer vår vei etter tre år med stang ut, uflaks, dårlig spill og latterlige dommeravgjørelser i fleng. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Plutselig var alle talentene våre i fyr og flamme, og alt fungerte rett og slett helt perfekt. Jeg kalte det i en annen tråd for Northug-fotball, og en halvtime etterpå sa sønnen min, uten at jeg hadde fortalt ham hva jeg hadde skrevet, at det var akkurat som Northug. Great minds... Dere ser hvor jeg vil. Men! Nå tror jeg det er på tide at jeg kommer i gang her, før jeg roter meg helt bort i historier om ungene mine og egne påfunn.

    Logi: 8

    Logi leverte en rekke praktredninger i dag, og kanskje var dette den beste kampen han har spilt siden debutten. Han var høyt og lavt, og gjorde minst tre storartede redninger. Den mest imponerende kom på et av flere tåpelige frispark rett utenfor seksten, da en eller annen Stabæk-spiller blåste en lav, hard ball under muren. Logi var myk som en katt, og reagerte helt voldsomt. Han var rå i feltet, han var presis med beina. Fortsetter han slik tar han steget opp i toppsjiktet i serien.

    LKE: 6

    Var nok vår mest usynlige spiller. Når det er sagt skapte ikke Stabæk noe nedover siden hans, og han og Ringstad samarbeidet veldig godt, spesielt i hvordan de vekslet på markeringene og tok ut motspillere. Fikk et gult kort han aldri skulle hatt ettersom det for det første skulle vært frispark til Ujah først, og for det andre fordi det ikke er farlig spill når man tar ballen med tuppen en halv meter unna motspillers brystkasse. At Farnerud stod i veien for landingen hans må han ta skylda for sjøl. Uansett var dette et nøkkeløyeblikk i kampen. Etter dette var ikke Farnerud seg selv, han virket rett og slett skremt. Det var uvurderlig ettersom han er dritgod og styrte alt frem til da.

    Blurkh(du visste den kom): 8

    Nok en mesterlig kamp av seriens beste stopper. Kippe var overalt, vant alt i lufta og tok fullstendig luven av Gilles Ondo, som var akkurat det jeg trodde han ville være, nemlig svak teknisk men fysisk sterk. Burde nok vært litt mer aggressiv på alle de offensive cornerne vi fikk, men alt i alt var dette jævlig bra.

    Steinar Månemann: 7

    Begynte veldig svakt, da han knapt klarte å holde seg på beina og så ut som Bambi på fylla. Han rusa inn i en haug med situasjoner, og så ut som et svakt punkt i et ellers robust forsvar. Han spilte seg imidlertid stort opp, og var suverent feilfri fra det første målet til det sjuende.

    Karim: 8

    Karim skal ha masse kredd i dag. Han tacklet så det lukta svidd, slo inn det fantastiske innlegget som ga Ujah sin første kandidat til årets mål, og gikk på masse tunge, smarte og godt timede løp. Seriens beste overlapper?

    Fønix: 9

    For en kamp, Erling!!! Helt herlig, og Erling tok revansje fra første minutt. Han har muligens vært vår beste spiller i oppkjøringa, og fortsatte i dag. To målgivende hvorav begge holdt høy klasse. Fortsetter han slik kan han faktisk bli landslagsaktuell. God både fremover og bakover, og alltid på farta. Rått.

    Rånern: 7

    Ble løpende fryktelig mye i mellom i første omgang, da hans taktiske og tekniske svakheter ble avslørt flere ganger. Etterhvert spilte også han seg stort opp, og gjorde både mine og alle dere andres bekymringer til skamme. Han var konstruktiv i pasningsvalgene og brøt etterhvert opp nesten alle tilløp til Stabæk-offensiv. Er ikke i nærheten av Gislasons kvaliteter, men det er det ikke mange som er ellers i Norge heller. Herlig øyeblikk da han dro av to Stabækspillere mot slutten.

    Nosamannen: 9

    Hvor kom den motoren fra?? Nosa spilte sin beste kamp i gul(rød, jada) drakt, og var helt sjef. To nydelige mål etter fantastisk bevegelse i forkant, og flere helt fantastiske langpasninger mot kantene. Mange snakker om at Ujah forsvinner snart, men om dette er standarden forsvinner Nosa også til sommeren. Gjorde akkurat det jeg etterlyste i tipset, nemlig å levere sluttprodukt og høyere pasningskvalitet. Er seriens beste midtbanespiller om han fortsetter slik. Etter 1-0 var han også stor defensivt, da posisjoneringen spesielt var imponerende.

    Ringo: 6

    Var ikke veldig synlig, men viste flere prov på god teknikk og fysisk styrke. Han var nok også best bakover, hvor han og LKE som nevnt samarbeidet veldig godt. Må involvere seg mer og bevege seg smartere, men alle ser potensiale og også han hadde all grunn til å være fornøyd med kampen.

    Bergmann: 9

    Hvor mange målgivende ble det egentlig? Den første var uansett verdensklasse. La gå at en god keeper sannsynligvis ville kommet ut og blokket Ujah før han fikk avsluttet, men ærlig talt. Fantastisk blikk og perfekt gjennomførelse. Jeg har etterlyst at han må gjøre ting enklere, og det virker det som at trenerne har sett også. I dag brukte han den herlige teknikken sin så effektivt som mulig, og herjet med det(som spådd, for faen) elendige forsvaret til Stabæk. Nesten umulig å frata ballen, og han hadde virkelig fortjent et mål. Fortsetter han slik kommer de garantert.

    Ujah: This one goes to elleven.

    Den beste kampen jeg har sett en fugl gjøre noensinne. Jeg er for ung til å ha sett Tommy, men dette må da være noe av det råeste som noen gang er levert på en norsk fotballbane. Alle målene var helt fantastiske, og om han hadde avsluttet på første touch da han istedet endte opp med å sparke Larsen ville han scoret fem. Fire mål og en målgivende. Det finnes ikke superlativer som kan beskrive hvor god Ujah var i går. Herregud, jeg gleder meg til å gå på jobb til kollegaene mine som brukte lunsjen på fredag til å gjøre narr av meg fordi jeg har hevdet at Ujah blir toppscorer siden november. Om vi selger for under 30 millioner er det en skandale. Kan bli en av verdens beste målscorere, rett og slett. Hyperbole? Nope. Fact! 2-0 er foreløpig årets mål.

    Innbyttere:

    Gislason: 6

    Var sentral i oppbyggingen av Ujahs fjerde, da han var smart, tålmodig og god. Kan være spilleren som gjør sesongen til noe helt annet enn vi har forventet, men med tanke på kampbildet var nok ikke dette oppgjøret han kunne vise det frem. Fint fremme på et par cornere. Vil fortsatt ha ham fra start så snart som mulig. Endelig en verdig arvtaker til Wehrman.

    Niko og Ohi: for lite spilletid

    Helt herlig å se disse gutta ta helt av på 7-0. I Ohi har vi fort det største norske talentet siden Carew, han har rett og slett alt, og den fremste egenskapen er det mentale. Han er totalt uredd og beveger seg like smart som en trettiåring. Rå scoring på et fantastisk innlegg fra Niko. Niko viste forøvrig både blikk, teknikk og tøffhet på den lille tiden han fikk. Han blir god. Veldig god.

    Henning: 10

    Perfekt. Northug-fotball, som sagt. Om dette er måten vi skal spille på har han funnet opp en ny stil. La motstanderen gjøre alt arbeidet til de blir frustrerte eller til de tror de har full kontroll, og spurt dem i senk. Det kunne vært annerledes om Stabæk hadde putta på noen av de tidlige sjansene sine, men det gjorde de ikke. Og dessuten kom de fleste av de sjansene på dødballer de aldri skulle hatt, som corneren som endte i stanga og frisparket etter Eriksens gule.

    Til slutt: Kan jeg bare få påpeke at jeg har truffet latterlig mye i løpet av første serierunde? Skenderovic, Skjønsberg, Sarpsborg og Carl Erik Torp skiller seg ut, og jeg er jævlig selvtilfreds. Det har jeg lov til i dag, og det har dere også. Alle sammen. Nyt natta, nyt morgendagen. Fuck it, nyt de neste to ukene. Er det 2001 igjen? Jeg tror nesten det!

    Are you watching, Dagbladet, Lars Tjernås og Stabæk-Rickard!!!
    Last edited by Grusom B; 21.03.2011, 21:35.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6075

    #2
    Opprinnelig skrevet av Grusom B
    Bergmann: 9

    Hvor mange målgivende ble det egentlig? Den første var uansett verdensklasse. La gå at en god keeper sannsynligvis ville kommet ut og blokket Ujah før han fikk avsluttet, men ærlig talt. Fantastisk blikk og perfekt gjennomførelse. Jeg har etterlyst at han må gjøre ting enklere, og det virker det som at trenerne har sett også. I dag brukte han den herlige teknikken sin så effektivt som mulig, og herjet med det(som spådd, for faen) elendige forsvaret til Stabæk. Nesten umulig å frata ballen, og han hadde virkelig fortjent et mål. Fortsetter han slik kommer de garantert.
    Ble veldig imponert og fornøyd med Bergmann i går. Har ikke sett han så god som tilrettelegger tidligere. Veldig bra at han har lært seg å slå ballen tidligere. Og de passningene han slår er geniale. Verdt å merke seg at på 1-0 slår han en nydelig millimeterpresis skruball til Ujah med høyrefoten, og på 5-0 slår han en nydelig presis skrupassning til Erling med venstrefoten. Så bra passninger med begge ben er det få om noen som gjør etter han.

    Kommentar

    • *46*

      #3
      Helt enig med HSft. Endelig ser dem ut til å finne hverandre på banen.

      Kommentar

      • Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

        #4
        Ikke for å spikke fliser, men Gudommelige B burde kanskje velge: Stabæk mot/vs. Seriemester 2011 som trådtittel og ikke Stabæk-Seriemester 2011 ;-)
        Last edited by Hamburg & Kanari; 21.03.2011, 22:07.
        LSK Norges beste lag

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #5
          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          Ikke for å spikke fliser, men Gudommelige B bude kanskje velge: Stabæk mot/vs. Seriemester 2011 som trådtittel og ikke Stabæk-Seriemester 2011 ;-)
          Om pinnen ikke ser ordentlig ut bør den spikkes. Vedtatt.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Gjest

            #6
            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            Ikke for å spikke fliser, men Gudommelige B bude kanskje velge: Stabæk mot/vs. Seriemester 2011 som trådtittel og ikke Stabæk-Seriemester 2011 ;-)
            Stabæk-Seriemester 2011
            Kan forklares som Mykle forklarer bindestreken i Kanari-fansen . DET SER KULT UT !!

            Kommentar

            • LSK-supp.
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 1023

              #7
              Veldig bra karakterbok, men ettersom dette ikke er din personlige komikerblogg hadde det vært flott om du kunne skrevet det egentlige navnet i parentes etter de hysterisk morsomme kallenavnene.
              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                Veldig bra karakterbok, men ettersom dette ikke er din personlige komikerblogg hadde det vært flott om du kunne skrevet det egentlige navnet i parentes etter de hysterisk morsomme kallenavnene.
                Nei.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                  Veldig bra karakterbok, men ettersom dette ikke er din personlige komikerblogg hadde det vært flott om du kunne skrevet det egentlige navnet i parentes etter de hysterisk morsomme kallenavnene.
                  De fleste har han jo brukt riktig navn på. De eneste som har kallenavn som ikke inneholder det egentlige navnet er fønix og Blurkh, Blurkh er vel et navn som har blitt brukt i noen år. Spillerne står nesten i riktig rekkefølge i følge plassene på banen også (Karim og LKE burde skifte plass). Dermed så burde det ikke være veldig vrient å skjønne hvem det er snakk om.

                  Råneren er så innarbeida at jeg nesten regner det som hans eget navn. Til og med stabæk-fansen kaller han fetsund-rånern.

                  Kommentar

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎