Sjøldigging...

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • iL
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Jan 2004
    • 10771

    Sjøldigging...

    Er dere bare meg, eller blir andre skikkelig kvalme av diverse speakere på andre lags tribuner?

    Er det virkelig nødvendig med all den sjøldigginga? Spesielt lerkendal er det ille. Før match viser de høydepunkter på storskjerm av "store" rbk øyeblikk. Når spillerenes navn blir ropt opp, skulle man tro det var
    presidenten av USA man ropte opp, eller at man var på sirkus.
    Og når de scorer mål, så skal man for all del ikke høre supportene juble, nei da spilles en eller annen teit sang på høytalerene så man får vondt i øra.
    I tillegg har man en klovn av en nisse som har pause "underholdning".

    Nei takk gud for at vi har en nøytral speaker på Åråsen som ikke skjemmer oss ut. Hadde jeg vært trønder hadde jeg vært skikkelig flau over hva som skjer på lerkendal.

    og ikke minst...det var han Runar, det var han Runar, ole ole ole!

    jhhheeesuuuuss... :oops:
    Kanarifugla flyr høyt i år!
  • Kølla Riisa
    Seniormedlem
    • Jun 2004
    • 1021

    #2
    Helt enig, det verste er jo at det er ganske utbredt!
    Molde, Bodø og Trondheim er de jeg kommer på i farten men flere er det sikkert.
    I Molde og Bodø brukes jo speakeren for og kompensere for det elendige stadion stemingen.

    Det eneste jeg har og utsette på vår speaker er resulater fra 1.divisjon med målscorere, det kan han godt ta i pausen. Ellers har vi det fint 8

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      #3
      Nei, du er ikke aleine om å bli kvalm - jeg skreiv et innlegg om noe av det samme på vgd. Veldig glad for at Bjørne ikke gjør skam på oss! Men han må nok skru opp volumet litt framover hvis han skal få sagt noe mens KFL synger (dvs samme når han skal si noe).
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #4
        Er dere bare meg, eller blir andre skikkelig kvalme av diverse speakere på andre lags tribuner? Er det virkelig nødvendig med all den sjøldigginga? Spesielt lerkendal er det ille. Før match viser de høydepunkter på storskjerm av "store" rbk øyeblikk.
        Meget plagsomt, enig. Men det er også mulig å se dette fra en annen side:
        Storskjerm, tidligere høydepunkter, sirkuslignende speaker-tjeneste osv er alle bidrag som gjør "underholdnings-pakka" bedre, eller i alle fall større. Produktet som tilbys på en idrettsarena må forsterkes for å nå ut til et stadig større publikum. Fallskjermhopping er ut, andre ting er på vei inn.
        Man kan like og mislike dette. For oss som bare kommer pga selve kampen, så er dette svært plagsomt. Men på et sted som Lerkendal, hvor snittet vel er ca 17 000, så kan det hende at underholdninds-innslag utover selve kampen, er med på å holde på en del av de tilskuerne som ellers ikke ville kommet hvis det "bare" hadde vært en fotballkamp. De vet at det alltid skjer noe ekstra. Så blant annet reaksjonen til mine egne barn på Lerkendal. Selv om de er hjernevaska gule og svarte, så fulgte de nøye med på hva som skjedde av "underholdningsinnslag" på banen og på storskjermene både før kampen, i pausen og etterpå. Og de likte nok en god del av det, dessverre.....
        Vi skal ikke se bort fra at også LSK må utvide sitt kampkonsept. Jo flere tilskuere vi klarer å trekke, jo flere behov og krav melder seg.
        Det er bare å håpe at vi klarer å presentere noe mer elegant, og mer innholdsrikt og interessant enn det vi hittil har sett rundt i fotball-Norge.

        mvh
        perta
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • bøllefrø
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2004
          • 462

          #5
          Må bare stemme i med Perta her, det er utrolig irriterende med speakere både på Lerkendal, og ikke minst på kampene til bydelslaget (yuk), men for hjemmefansen (og det er vel først og fremst de som kommer på kamper...) høyner sikkert en speaker med mer guts underholdningsverdien. Særlig for unger og mødre og sånn... og dem burde det bli flere av - familier er viktig å få til å komme mann av huse hvis vi skal øke snittet.

          Pr. i dag sliter vi litt med å trekke nok publikum. Kanskje ikke det trøndera driver med er svaret, men et eller annet må vi gjøre for å styrke opplevelsespakka på Åråsen.

          Selger vi 1000 sesongkort ekstra er det noen kjærkomne millioner i kassa!

          Kommentar

          • Anders_Bakken
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 542

            #6
            Opprinnelig skrevet av bøllefrø
            Må bare stemme i med Perta her, det er utrolig irriterende med speakere både på Lerkendal, og ikke minst på kampene til bydelslaget (yuk), men for hjemmefansen (og det er vel først og fremst de som kommer på kamper...) høyner sikkert en speaker med mer guts underholdningsverdien. Særlig for unger og mødre og sånn... og dem burde det bli flere av - familier er viktig å få til å komme mann av huse hvis vi skal øke snittet.

            Pr. i dag sliter vi litt med å trekke nok publikum. Kanskje ikke det trøndera driver med er svaret, men et eller annet må vi gjøre for å styrke opplevelsespakka på Åråsen.

            Selger vi 1000 sesongkort ekstra er det noen kjærkomne millioner i kassa!

            Har vi ikke en del høyere snitt nå enn i fjor da? For eksempel mot Start , da vi varover 9000 midt i fellesferien...meget bra etter min mening.
            Sportslig suksess har alt å si..bare vent å se...seriegull 2005 og vi ligger på over 10000 neste år hvis vi følger opp med gode prestasjoner

            Kommentar

            • Macho-Morten
              Ikke KFL-styremedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2687

              #7
              Opprinnelig skrevet av bøllefrø
              Må bare stemme i med Perta her, det er utrolig irriterende med speakere både på Lerkendal, og ikke minst på kampene til bydelslaget (yuk),
              Apropos (og samtidig noe som ikke har noe med saken å gjøre), var det noen som la merke til den vanvittig dårlige engelsken vif-speakeren utviste i kveld?

              Kommentar

              • mr.Jordbakke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3845

                #8
                Det var ikke bare dårlig engelsk fra Vif-speakeren jeg reagerte på, men også den teite måten det blir presentert når Vif scorer. Greit nok at man fremhever målscorer og spilleren som gir assist, men deretter å fremheve seg selv som speaker med det teite: "Å, takk for det!", "Og en gang til", "Og en gang til" kan vel knapt bli mer harry enn B/Gs speaker?
                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                Mvh
                Mr.Jordbakke

                Kommentar

                • okb
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 2377

                  #9
                  .. jammen de gjør jo sånn på vif hockey kampene jo.

                  De er så gæææærne de vif-supporterne 'ass ;-)

                  -okb!
                  Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

                  Kommentar

                  • demian
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Apr 2005
                    • 228

                    #10
                    Lyn speakeren er også fæl. Er det Haugen i Bua? Synes jeg så han etter kampen på t-banen, feit, svett og fæl. Dessuten spiller de musikk rett etter skåring noe jeg aldri har skjønt meg på.
                    ULTRAS FELT C

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Jammen er de ikke det! reagerte selv på den episoda der, og jeg må vel bare si at det var totalt sjarmløst og standard lissombreialt søplaidioti. Der glimt sin speakers oleoleole-stunt var dustete, var det dustete på en hysterisk morsom og småstedsjarmerende måte, er søplaspeakeren bare enda en fjott med en jobb han ikke er kvalifisert til. Passer i så måte godt inn.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        PS! Speakeren på Åråsen gjør en alldeles strålende jobb! Ikke noe dilldall, men litt mer entusiasme når det er fugla enn når det er motstanderen som ropes opp/scorer/bytter. Ikke for sjåvinistisk, ikke harry, og ikke lissom breialt. Speakeren vår skal ha all mulig form for kreditt for jobben han gjør. Grattis!
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • Ted Nugent
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 851

                          #13
                          Helt enig! Speakeren vår er perfekt. Akkurat sånn det skal være. Enga-speakeren er jo helt krise, og det er jaggu Lyn-speakeren og. Og musikk etter mål må jo være noe av det verste som fins! Ekstremt håndball-aktig og vanvittig harry. Ødelegger jo stemningen helt.

                          Kommentar

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎