Nyheter april 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Nyhetstråd Nyheter april 2011

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

    Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):
    Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

    1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyheter skal limes inn i sin helhet. Hvis bare en liten del av nyhetssaken angår LSK, er det imidlertid nok å lime inn denne delen.
    3. Nyheter fra lsk.no skal kun klippes og limes inn med overskrift, ingress og lenke til den aktuelle artikkelen på lsk.no.
    4. Alle nyheter skal ha lenker til originalsaken, eventuelt med informasjon om hvilken avis som siteres.
    5. Er det oppgitt en forfatter på nettsiden der nyheten hentes fra, skal artikkelforfatters navn komme med i innlegget.
    6. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    7. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    8. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    lsk.no

    Toppkampen flyttet til LSK-hallen

    Giftsoppen clitocybe dealbata ble torsdag funnet i store mengder. Grunnet publikums og spilleres sikkerhet flyttes toppkampen mot Brann til LSK-hallen. Kun 1500 vil få plass. - Våre beste kunder vil få billetter, sier markedsdirektøren.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      lsk.no

      Ikke glem Oldermannslauget

      I kveld har Oldermannslauget møte på det gamle sponsorrommet i Nordea-tribunen. Aldersgrense 30 år.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        lsk.no

        Møt Anthony og Nosa på lørdag

        LSKs roadshow er tilbake, og lørdag kan du møte Anthony Ujah og Nosa Igiebor på Lillestrøm Torv.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          lsk.no

          Vil fortsette som serieleder

          - Vi drømmer om det, og drømmer skal man realisere. Derfor sikter vi mot seier mot Brann på mandag, sier Stefan Logi Magnusson.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            lsk.no



            Her er gaten alle snakker om

            Alexander Kiellandsgate har aldri vært vakrere, og LSK.no gir deg selvsagt bilder i paradegaten opp mot Åråsen.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #7
              lsk.no

              - Ekstremt moro å åpne LSK-shop

              Markedsdirektør Robert Lauritsen var strålende fornøyd med torsdagens åpning av LSK-shop på Lillestrøm Torv. Se åpningen på LSK-TV.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                RB (LSK-magasinet)

                LSK-Grønlund tror på topp-fire

                LILLESTRØM: Vi har sjekker tilstanden til Åråsen-gresset og møter Frank Grønlund før mandagens kamp mot Brann, i denne utgaven av LSK før avspark.

                Morten Svesengen
                Hans Olav Nyborg

                Publisert 01.04.2011 kl 22:33 Oppdatert 02.04.2011 kl 08:51

                LSK-leder Frank Grønlund er gjest i denne utgven av LSK før avspark. Han snakker om starten på sesongen og mandagens kamp. I tillegg har vi slått av en prat med driftsleder Kjell Hulby ute på Åråsen-gresset. Romerikes grønneste plen for øyeblikket.
                RB Sporten har også plukket ut de elleve vi tror LSK-trener Henning Berg gir tillit fra start i kampen mot Brann.

                Se video her:

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  Raumnes


                  En drømmeuke: Etter tre måneder i full trening har Stian Ringstad bevist at han er tilbake etter den tøffe skaden. Nylig opplevde han å vinne 7-0 i seriepremieren, og to dager senere ble han tatt med på U21-landslaget. Onsdag slappet han av hjemme på Bodding sammen med familien og katten
                  Lea. Foto: Thomas Frigård

                  Stians eventyrlige comeback

                  Først var han med på å banke Stabæk 7-0 i serieåpningen, og to dager senere var han klar for U21-landslaget. Stian Ringstad har fått et eventyrlig comeback.

                  Av Thomas Frigård
                  Publisert 02.04.2011 kl. 06:00

                  – Det har vært en drømmeuke. For et halvt år siden var jeg usikker på om jeg i det hele tatt ville klare å komme tilbake på banen, og det har vært mange harde tak. Å få en så stor opptur, så tidlig, var mer enn jeg kunne drømme om, sier Stian Ringstad.

                  Har trent målrettet
                  I fjor sommer pådro nesbuen seg en komplisert bruddskade i ankelen i en seriekamp mot Rosenborg. Vegen tilbake på fotballbanen har vært lang, hard og til tider smertefull. I en periode var det usikkert om 19-åringen kom til å bli helt bra igjen i ankelen. – Tanken slo meg at jeg kunne være ferdig som fotballspiller, og det var tøft. Men jeg har trent veldig målrettet, og jeg føler at jeg har gjort en solid jobb i skadeavbrekket. Jeg er på riktig veg, sier Ringstad.

                  Så det på nettet
                  Etter et halvt års skadeavbrekk kunne han i januar på nytt ta på seg fotballskoene, og langsomt trente han opp fotballformen igjen. Da Lillestrøm serieåpnet med å knuse Stabæk i Bærum 20. mars var 19-åringen fra Bodding å finne på LSKs venstre kant. Han leverte en god kamp, og to dager senere ble han tatt ut på U21-landslaget. – Jeg visste ingenting før jeg etter en trening så på nettet at jeg var tatt ut, og at vi skulle reise til Østerrike fire timer senere. Det var helt uventet, og at jeg skulle få debutere på U21-landslaget bare tre måneder etter at jeg var tilbake i full trening er veldig gledelig, sier Ringstad.

                  Et sjumilsteg
                  Tenåringen fra Bodding har gått gradene på landslaget, og han har vært fast inventar på alle aldersbestemte landslag fra G16, og han nærmer seg nå 30 landskamper. Skrittet fra G19 til U21 blir imidlertid av mange definert som et sjumilssteg. At nesbuen tar dette skrittet så raskt etter en tøff skadeperiode, sier mye om hvor hardt han har jobbet. – Det ble mye tunge tak i skadeavbrekket, og jeg trente veldig målbevisst for å komme raskt tilbake. Derfor var det helt spesielt å få denne oppturen nå, og jeg har fått godt betalt for alle de kjedelige øktene jeg har hatt alene. Men jeg har fortsatt litt å gå på før jeg når toppformen, sier Ringstad.

                  Mest mulig spilletid
                  På klubblaget har nesbuen spilt mest venstreback, men i serieåpningen var han flyttet fram til favorittposisjonen på kanten. Han har kontrakt med klubben ut inneværende sesong, men han trives veldig godt i Romerikes fotballflaggskip. Og det kortsiktige målet har han klart for seg. – Dette har vært en god start på sesongen, og målet mitt er rett og slett å få mest mulig spilletid med LSK. Debuten på U21 ga mersmak, og jeg følte jeg fikk vist meg fram. Men skal jeg henge med videre her er det bare spill i Tippeligaen som gjelder, sier Ringstad.

                  – Større trygghet
                  LSK har hatt en tøff vinter med mye motgang og harde vindkast. De fleste mediene tror at Romeriksklubben vil få det tøft i årets Tippeliga, men etter superåpningen mot Stabæk kan man ane et helt annet engasjement rundt klubben. Før mandagens hjemmekamp mot Brann har billettsalget eksplodert. – Vi har fått en vanvittig god start, og jeg tror vi kommer til å gjøre det bedre enn mange har spådd. Seieren mot Stabæk har gitt oss større trygghet, og forrige gang klubben hadde svake resultater i vinterkampene endte det med sølv i Tippeligaen, sier Ringstad.

                  Mangler overskudd
                  Til daglig går 19-åringen på videregående skole i Rælingen, og han er ferdig til høsten. Han henger godt med på skolearbeidet, men han merker at det er utfordrende å gå rett fra morgentrening med Lillestrøm til å konsentrere seg på skolebenken. – Helt fra jeg var 17 år har jeg trent på morgenen før jeg har reist på skolen, og jeg merker at jeg mangler overskudd til skolearbeidet. Når jeg er ferdig til høsten kunne jeg tenke meg å ta et år hvor jeg bare satset på fotballen, sier Ringstad.

                  Bedriftsøkonomi
                  Deretter kunne han tenke seg å studere på Bedriftsøkonomisk Institutt (BI) for å skaffe seg en økonomiutdannelse. 19-åringen mener nemlig det er viktig å skaffe seg flere ben å stå på, enn de to han bruker på fotballbanen. – Jeg har lyst til å studere videre, og jeg synes skole er viktig for min videre framtid. Jeg har nemlig sett hvor fort ting kan snu seg som fotballspiller, sier Ringstad.

                  U21-landslaget spilte to treningskamper under sitt ukes lange opphold i Østerrike. Først spilte de mot nummer fem i den østerrikske bundesligaen, Rapid Wien, og her tapte Norge 1-3. Etter en times spill var Ringstad klar for sin debut på U21-landslaget, og han gjorde et godt innhopp. Deretter møte de norske spillerne U21-laget til Østerrike tirsdag, også her fikk nesbuen over en halvtimes spilletid. Etter en jevnspilt kamp, der lagene hadde hver sin omgang, vant til slutt vertene 2-1. Ringstad høster imidlertid lovord fra landslagstrener Per Joar Hansen. – Stian er en spennende type som kom inn i begge kampene i Østerrike, og han klarte seg bra. Det var hans første møte med laget, men han tok for seg på treningene og viste veldig mye positivt, sier Hansen. Landslagstreneren, som nylig har tatt over U21-laget, så forøvrig kampen mellom Lillestrøm og Rosenborg i fjor, da nesbuen ble skadet. Etter å ha sett nesbuen en uke i Østerrike mener Hansen at det er tydelig at Ringstad er tilbake for fullt. – Han virker trygg, og det er tydelig at han har jobbet veldig godt mens han var skadet, sier Hansen. Mye tyder også på at Ringstad har gode muligheter til å bli med videre på U21-landslaget. – Gode backer vokser ikke på trær, og Stian har mange spennende kvaliteter. Han er hurtig, har en god venstrefot og offensive kvaliteter. Det han må jobbe mer med er posisjonsspillet sitt. Jeg håper han tar en fast plass i LSK i år. Det vil gi han masse god matching og viktig erfaring, sier Hansen.

                  Stian Ringstad bor fortsatt i barndomshjemmet på Bodding sammen med sine foreldrene og sin søster Silje. Han er ofte hos kjæresten Malin i Nittedal, men han liker godt å slappe av foran fjernsynet på Bodding sammen med familiens katt Lea. – Jeg liker å følge med på en del TV-serier, og jeg er veldig glad i dyr. Katten har vi hatt i ti år, og den er med på alt som skjer her i huset. Den er som et familiemedlem, sier Ringstad. Typiske fritidsaktiviteter er data og TV, og han følger blant annet med på serier som One Tree Hill, Two And A Half Men, Friends, Nytt på nytt og Torsdag kveld fra Nydalen. Dessuten innrømmer han at han følger med på programmet Paradise Hotel. – Det blir en del tid foran TV med familien og dama, men det er en fin måte å slappe av på, sier Ringstad.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #10
                    lsk.no



                    Lillestrøm Sportsklubb 94 år i dag

                    Du kan legge igjen din gratulasjon til den meget spreke 94-åringen her på LSK.no

                    Kommentar

                    • morten
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 2156

                      #11
                      OPTIMIST: Mandag møter Henning Bergs mannskap Brann i sesongens første hjemmekamp på Åråsen. Foto: BENJAMIN A. WARD


                      Offensiv Berg før hjemmepremieren

                      ÅRÅSEN: Henning Berg er ikke redd for nedtur når Brann gjester Åråsen mandag kveld.


                      Per Morten Sødal Profil E-post Publisert 03.04.2011 kl 13:25 Oppdatert 03.04.2011 kl 13:28 LSK-treneren gleder seg til å vise laget fram foran eget hjemmepublikum. Etter 7-0 mot Stabæk har LSK hatt sine heteste uker siden 2008, hvor både sponsorkontrakter, sesongkort og billetter har gått unna som en kniv i varmt smør.


                      – Vi gleder oss skikkelig til kampen. Vi forventer at vi skal ha en del ball på deres banehalvdel. Om Brann legger seg lavt, eller vi klarer å spille dem lave, får vi se. Vi fikk en fantastisk start. Nå er det opp til oss selv å følge den opp, sier Berg til Romerikes Blad.
                      Med det er ikke bare hans egne gutter som er stinne av selvtillit. Mandagens motstander slo seriefavoritt Rosenborg klart i seriepremieren.
                      – Vi har sett litt på hvordan de spilte da og hvordan vi kan løse det best mulig.

                      Søgård vrakes?

                      Etter to treninger på Åråsen-matta, er Berg også overbevist om at det er mulig å spille langs bakken.
                      – Banen er ganske jevn, men litt myk. Men når den blir klippet og valset før kampen tror jeg den blir bra. Her blir det mulig å variere spillet.
                      LSK-spillerne fikk beskjed søndag om hvilket lag som starter hjemmepremieren, men det ville ikke Berg dele med flere. Mye tyder imidlertid på at Stefan Gislason får sjansen fra start, i stedet for Espen Søgård, mens Mathis Bolly går inn på venstre kant for Stian Ringstad.
                      – Det kan hende det blir endringer og det kan hende det ikke blir det. De som spilte mot Stabæk leverte en strålende kamp. Og hadde vi møtt dem igjen, hadde jeg valgt det samme laget. Men vi stiller med det mannskapet vi mener er best mot Brann.

                      Duo sto over

                      Verken Nosa Igiebor eller Stefan Logi Magnusson trente søndag. Islendingen sto også over lørdagens økt på Åråsen. Berg er imidlertid sikker på at begge rekker kampen.
                      – Jeg er ikke bekymret for det.
                      Heller ikke Nosa Igiebor tror det han karakteriserte som ”litt mageproblemer” vil hindre ham i å spille mot Brann.
                      – Hvis treneren vil bruke meg, er jeg klar.
                      Badekar
                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                      Kommentar

                      • KrisB
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2008
                        • 2923

                        #12
                        LSK.no



                        UJAH VIL FORTSETTE MÅLRUSHET
                        Men viktigst av alt er tre poeng for LSK. - Min jobb er å score mål, men likevel spiller det ingen rolle så lenge vi vinner, sier Anthony Ujah til LSK.no.

                        Kommentar

                        • Emil B
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 5921

                          #13
                          lsk.no



                          Klar for årets første hjemmekamp?

                          Her er det du trenger å vite før LSK-Brann i kveld kl.19.00


                          Kommentar

                          • junior
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2006
                            • 492

                            #14


                            Several French teams are battling for the Nigerian wonder-kid Anthony Ujah, the hottest commodity at the moment.

                            AS Nancy, Auxerre and Lille are monitoring the 20-year-old forward and plan to table a summer bid for the Lillestrom player.

                            Ujah scored a double brace last weekend against Stabæk and this has alerted the whole of Europe. The former Warri Wolves striker who has international ambitions is also attracting interest from clubs in Spain and Holland.

                            Allnigeriasoccer.com estimates that the striker has a market value of five million euros.



                            Stay Tuned.
                            .............
                            ------- Forza Fugla! -------

                            Kommentar

                            • KrisB
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2008
                              • 2923

                              #15
                              - ÅRÅSEN SKAL VÆRE ET FORT
                              Henning Berg er sikker i sin sak om hvordan det skal være å komme til Åråsen. Både på banen og på tribunen. I kveld kommer Brann på besøk klokka 19:00.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                RB

                                Vraker trolig Søgård

                                ÅRÅSEN: Stefan Gislason og Nosa Igiebor utgjør høyst trolig LSKs sentrale midtbane mot Brann.

                                PER MORTEN SØDAL
                                Publisert 03.04.2011 kl 22:00 Oppdatert 04.04.2011 kl 12:20

                                Det betyr at Espen Søgård starter på benken i årets første hjemmekamp. LSK – Brann starter klokka 19.00 og du kan følge hvert spark på ballen i vårt live-senter!
                                – Vi får se. Han ene (Nosa Igiebor; journ.anm.) trente ikke, så det er mange muligheter, smiler fetsokningen.
                                Trener Henning Berg ga spillerne beskjed om laget i går, men ville ikke gi det utad. Kroppsspråket til Espen Søgård fortalte imidlertid nok til at han ikke hadde kommet heldig ut av valget.
                                Uansett mener Berg fetsokningen ikke har spilt seg ut.
                                – Vi starter med laget vi mener er best mot akkurat denne motstanderen. Espen gjorde en strålende jobb mot Stabæk. Skulle vi møtt dem igjen nå, ville vi startet med det samme laget. Den andre forandringer fra seriepremieren blir trolig at Mathis Bolly går inn for Stian Ringstad på venstre kant.

                                LSKs trolige lag (4-4-2):
                                Stefan Logi Magnusson, Karim Essidiri, Steinar Pedersen, Frode Kippe, Lars Kristian Eriksen – Erling Knudtzon, Stefan Gislason, Nosa Igiebor, Mathis Bolly – Björn Bergmann Sigurdarson og Anthony Ujah.

                                BENKEN: Alexander Nadj, Ruben Gabrielsen, Stian Ringstad, Espen Søgård, Nicolay Solberg, Ohi Omoijuanfo og Arild Sundgot.

                                Branns trolige lag (4-2-3-1):
                                Håkon Opdal – Birkir Sævarsson, Zsolt Korcsmár, Christian Kalvenes, Hassan El Fakiri – Rodolph Austin, Carl-Erik Torp – Diego Guastavino, Erik Mjelde, Bjørnar Holmvik – Kim Ojo.

                                Last edited by RSP; 04.04.2011, 12:17.

                                Kommentar

                                • KrisB
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2008
                                  • 2923

                                  #17
                                  NÆRMER SEG 6000 SOLGTE
                                  Kveldens toppkamp mot Brann hjemme på Åråsen klokka 19:00 er ikke utsolgt slik rykter vil ha det til.

                                  Kommentar

                                  • KrisB
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2008
                                    • 2923

                                    #18
                                    LSK.no



                                    - DET KRIBLER I KROPPEN
                                    Slik beskriver Mathis Bolly følelsen foran årets første hjemmekamp på Åråsen i kveld klokka 19:00 mot Brann.

                                    Kommentar

                                    • armykanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2009
                                      • 737

                                      #19
                                      Erlandsen: - LSK bør havne høyt oppe på tabellen

                                      (VG Nett) Tidligere Lillestrøm-trener Arne Erlandsen (51) mener stallen Henning Berg rår over skal være god nok til å hevde seg høyt på tabellen.



                                      Etter noen år i Hamar og HamKam er Arne Erlandsen tilbake på Lillestrøm, nå i rollen som trener for 2. divisjonslaget Ull/Kisa.



                                      Han så Lillestrøm høvle over Stabæk i 7-0-seieren i første serierunde, og fikk også med seg Branns solide opptur med 2-1-seier over Rosenborg i Bergen.

                                      - Begge lag hadde en god opplevelse i første runde. Men jeg tror Lillestrøm vinner i kveld, sier Arne Erlandsen til VG Nett.


                                      (mer på vg)
                                      (VG Nett) Tidligere Lillestrøm-trener Arne Erlandsen (51) mener stallen Henning Berg rår over skal være god nok til å hevde seg høyt på tabellen.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        lsk.no

                                        - LSK gjorde ingen dårlig kamp

                                        Rune Skarsfjord sto igjen med én konklusjon. Brann klarte å gjenskape det de gjorde i seriens første kamp. Det gjorde ikke LSK

                                        Kommentar

                                        Working...