Nyheter mai 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no

    Før avspark: Sarpsborg 08 - LSK

    Dette bør du vite før LSK lørdag gjester Sarpsborg til Tippeligaens 10. serierunde.

    Kommentar

    • Håkon Henriksen
      Administrator
      • Nov 2003
      • 6411

      Lillestrøm møter rbk i 4 runde NM, 22 juni


      Resten av kampene:

      FK Haugesund - Viking FK
      Tromsø IL - Alta IF
      Aalesund FK - Sarpsborg 08
      Fredrikstad FK - Odd Grenland
      Strømsgodset - IK Start
      Sogndal IL - SK Brann
      Rosenborg BK - Lillestrøm SK
      Hønefoss BK - Molde FK
      Håkon Henriksen
      -
      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
      -
      ALT FOR FUGLA

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Bergens Tidende (Aftenposten)

        - Frykter ikke RBK

        FORNØYD:
        Henning Berg ser frem til å reise til Trondheim nok en gang. Foto: Eirik Førde , Digitalsport

        Lillestrøm-spillerne fornøyde med cuptrekningen. Nesten, i alle fall.

        Publisert: 27.05.2011 kl. 13:05 , endret: 27.05.2011 kl. 14:04
        Av: Marius Vik

        ÅRÅSEN (Aftenposten): Det ble en forrykende forestilling da Rosenborg og Lillestrøm møttes på Lerkendal tidligere i sesongen.
        Romerike-laget ledet både 1-0 og 3-1, før Rosenborg så ut til å hale i land en 4-3-seier. Frode Kippe ville det annerledes, og på overtid av overtiden kranglet han inn 4-4.

        Fornøyd Berg
        Nå venter en ny tur til Trondheim for Henning Bergs mannskap.
        - Bra!
        - Vi gjorde en god kamp der sist. Da hadde det blitt ekstraomganger, denne gangen får vi avgjøre før full tid, sier LSK-treneren til Aftenposten.
        Espen Søgård er ikke mindre optimistisk.
        - Vi frykter ikke Rosenborg, vi frykter ingen.
        - Det er en interessant kamp, og i mine øyne er det 50/50 hvem som går videre. Dette er i alle fall rett tid å møte trønderne på, mener Lillestrøms evighetsmaskin.

        - Typisk
        Bare klubblegende Arild Sundgot hadde et lite hjertesukk etter at Lillestrøm-spillerne hadde bivånet TV-trekningen i garderoben på Åråsen etter fredagstreningen.
        - Det var bare to lag igjen, Rosenborg og Hønefoss, og da var det jo typisk at vi skulle få RBK.
        - Likevel har vi gode muligheter, jeg mener også at det er 50/50 hvem som går videre.

        Kommentar

        • Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914


          U21-landslagtrener Per Joar Hansen har tatt ut troppen som skal møte Sverige 2. juni på Hamar og England 5. juni i Southampton:

          Arild Østbø - Viking
          Ørjan Håskjold Nyland - Hødd
          Vegar E. Hedenstad - Stabæk
          Simen Wangberg - Ranheim
          Thomas Rogne - Celtic
          Stefan Strandberg - Vålerenga
          Magnus Wolff Eikrem - Molde
          Harmeet Singh - Vålerenga
          Abdisalam Ibrahim - Manchester City
          Joshua King - Manchester United
          Flamur Kastrati - Osnabrück
          Remi Johansen - Tromsø
          Martin Linnes - Kongsvinger
          Muhammed Keita - Strømsgodset
          Omar Elabdellaoui - Strømsgodset
          Anders Konradsen - Strømsgodset forfall 26. mai
          Mads Stokkelien - Start
          Amin Nouri - Vålerenga forfall 26. mai
          Håvard Nordtveit * - Borussia Mönchengladbach
          Stian Ringstad - Lillestrøm ny spiller 26. mai
          Valon Berisha - Viking ny spiller 26. mai
          Daukjøtt Felt C

          Kommentar

          • KrisB
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2008
            • 2923

            LSK.no



            FRYKTER IKKE SARPSBORGS HJEMMESTATISTIKK
            Sarpsborg 08 har vunnet alle sine kamper på hjemmebane, det skremmer ikke Tippeligaens toppscorer Anthony Ujah.

            Kommentar

            • Scorpio
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 411

              Karriereslutt for LSK-legende?





              SLUTT PÅ JUBELEN?: Arild Sundgot må opereres i sommer og blir ute i minst et år. Foto: Kasper Wikestad / Digitalsport



              Arild Sundgot må opereres, og blir ute til neste sommer. Minst.

              Publisert: 27.05.2011 kl. 18:45 , endret: 27.05.2011 kl. 18:49
              Av: Marius Vik

              ÅRÅSEN (Aftenposten): Han har spilt flere kamper for Lillestrøm enn noen andre (313, i serien alene), og scoret flere mål (106) enn noen andre – og likevel har han ikke blitt mer enn 33 år.
              Om noen på Åråsen fortjener betegnelsen ”Lillestrøm-legende”, er det Arild Sundgot, men følg nøye med på kraftspissen de neste ukene. Kanskje blir du vitne til hans siste spark på ballen - noensinne:
              Operasjon avgjør

              Arild Sundgot har vondt, må opereres – og frykter at han aldri kommer tilbake på fotballbanen.
              - Jeg skal bli med og hjelpe Lillestrøm frem til sommerferien siden vi har noen skader nå.
              - Etter det blir det en operasjon, sannsynligvis i juli/august, så får vi se hva som skjer.
              I verste fall kan karrieren være over for Ulsteinvik-gutten.
              - Jeg kommer til å høre nøye på hva legene sier og anbefaler meg. Det er ingen vits i å ta noen sjanser, og sier de jeg bør legge opp, så gjør jeg selvsagt det.
              - Heldigvis har doktoren sagt at han er optimistisk, og tror jeg kan fortsette, men alt avhenger av hva de finner og ser når jeg opereres.
              Hofte til besvær

              Det er den vonde høyrehoften som har plaget LSK-spissen i flere måneder, og som har begrenset både trening og kampspill solid den siste tiden. Sundgot har ennå ikke vært på banen i cupen, i serien står han med de siste fem minuttene i bortekampen mot Sogndal.
              - Det er vondt når jeg løper, og selv om noen dager er bedre enn andre, merker jeg det spesielt når jeg har trent hardt. I vinter fikk jeg vært lite med, så grunnlaget er tynt.
              - Det er ikke moro å være med når jeg bare er på 80 prosent, men jeg skal i alle fall hjelpe laget frem til sommerferien. Kanskje blir det noen små kvartersinnhopp på slutten, om det skal kriges litt, sier han.
              Tidligst klar neste sommer

              Etter det vil det gå lang tid før Kanarifansen får gleden av å se Sundgot på banen igjen.
              - En slik operasjon betyr at jeg må drive opptrening i ett år, så jeg er i alle fall ikke tilbake før til neste sommer. Det er ikke noe moro, men jeg har ikke noe alternativ, sier Sundgot oppgitt.
              For ordens skyld: Arild Sundgot har kontrakt med Lillestrøm ut 2011-sesongen.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Romsdals Budstikke

                1028 dager uten seier

                Men det er likevel ikke det som plager Pål Steffen Andresen mest.

                Publisert: 28.05.2011 kl. 09:37 , endret: 28.05.2011 kl. 09:40
                Av: Marius Vik

                ÅRÅSEN (Aftenposten): - I løpet av ett år blir Pål Steffen (Andresen) landslagsspiller, uansett hvem som er landslagssjef.

                Ordene tilhører daværende LSK-trener Tom Nordlie, og falt sommeren 2007. Jan Åge Fjørtoft var av samme oppfatning, og klaget høylydt på at landslagssjef Åge Hareide hadde plukket ut 38 år gamle Ronny Johnsen fremfor sin egen, lovende midtstopper Pål Steffen Andresen til landslagstroppen mot Argentina samme sommer.

                Siden har det vært stilt rundt LSK-stopperen.

                Tre år uten seier
                Han har rukket å bli 29 år, men har bare spilt fem seriekamper de siste tre årene. Statistikken er ikke all verden: null seire, to uavgjort, tre tap. Han har faktisk ikke vært med på å vinne en seriekamp siden 3. august 2008 (3-1 over Strømsgodset) – noe som blir 1028 dager uten en trepoenger.

                Det er likevel ikke det som bekymrer den høyvokste LSK-spilleren mest.

                - Jeg var faktisk ikke klar over at det var så lenge siden jeg sist vant en seriekamp.

                - Likevel er det ikke det jeg tenker mest på, sier stopperen til Aftenposten.

                For: Pål Steffen Andresen har hatt nok av andre ting å gruble over. Et nesten tre år langt skademareritt har tæret på mentalt.

                - Det har vært mange, tunge stunder, det må jeg innrømme. Jeg har ofte lurt på om jeg ville komme tilbake på fotballbanen, eller om jeg bare skulle legge opp.

                Ble fritatt for trening
                Da det var på det mørkeste, ville han ikke engang gå på trening.

                - Det var veldig tøft, og på det verste ga Lillestrøm meg fri slik at jeg kunne ta vare på meg selv. Spesielt da jeg drev med gjenopptreningen etter kneoperasjonen var det mange, mørke tanker.

                Han har likevel klart å komme seg tilbake. Han scoret Lillestrøms første mål i årets cup da han stanget inn 1-0-målet mot Fu/Vo for en snau måned siden, og forrige helg fikk han sin seriedebut for sesongen da han spilte 90 minutter i bortekampen mot Sogndal.

                - Det gikk vel greit for min egen del, selv om resultatet ikke var det vi hadde håpet på.

                - Heldigvis kan jeg si at jeg endelig er skikkelig frisk, og det føles godt. Faktisk så hadde jeg min beste 40-meter på Toppidrettssenteret noensinne da vi testet oss før sesongen, og også spenstresultatene var veldig gode. Det kan være fordelen når man må trene mye alternativt, man kan forbedre seg på andre ting.

                Vurderer klubbskifte
                Resultatene og comebacket gir i alle fall håp om at det tidligere kjempetalentet etter hvert skal få fart i karrieren igjen. Om det blir i LSK-trøye gjenstår imidlertid å se.

                - Kontrakten min går ut etter sesongen, men vi har ennå ikke pratet om hva som skal skje videre.

                - Det viktigste for meg nå er at jeg får spille fotball igjen. Da må jeg tenke på meg selv, så får vi se hvor jeg ender opp.

                Lørdag spiller Lillestrøm borte mot Sarpsborg 08, med Pål Steffen Andresen på benken. Frode Kippe og Steinar Pedersen starter i midtforsvaret til Lillestrøm. 100% Fotball følger kampen live, og kommer med kampreferat og reaksjoner like etter kampslutt.

                Romsdals Budstikke med nettavisen Rbnett holder til i Molde og er lokalavisa for Romsdal med kommunene Molde, Hustadvika, Aukra, Gjemnes, Vestnes og Rauma.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  lsk.no

                  LIVE: SARPSBORG08 - LSK 16:00

                  LSK-spillerne tar turen sydover for å møte Sarpsborg08 på Sarpsborg stadion. LSK-LIVE er selvsagt på plass.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    lsk.no

                    FRYKTER IKKE SARPSBORGS HJEMMESTATISTIKK

                    Sarpsborg 08 har vunnet alle sine kamper på hjemmebane, det skremmer ikke Tippeligaens toppscorer Anthony Ujah.

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648



                      Foto: Tobias Nordli


                      Utfordrende møte med LSK-supporterne

                      Sarpsborg 08 var forberedt med over 60 vakter på Stadion, og er godt fornøyd med hvordan det gikk under kampen.


                      Cecilie Sommer-Mathiesen Profil E-post

                      Publisert 28.05.2011 kl 21:17 Oppdatert 28.05.2011 kl 21:33
                      LES OGSÅ:



                      6000 kroner i bot før kampen 28.05.11 - 21:22







                      - Det var mye mer bråk i byen i forkant, enn det var på Sarpsborg stadion, sier arrangementansvarlig Rolf Inge Holøien i Sarpsborg 08 til sa.no.
                      Hjemmelaget var forberedt på møtet med de 400 tilreisende LSK-supporterne i dag. Bortimot 50 egne vakter, seks innleide Securitasvakter, tre sivile og seks uniformerte fra politiet, var på plass på stadion.
                      - Synd
                      - Vi regnet med at vi ville få en utfordrende jobb, og vi gjorde jo det. Men vi gjorde det vi skulle, og synes totalt sett at det gikk veldig bra, sier Holøien.
                      Han legger ikke skjul på at han synes det er trist at det skal være nødvendig med så strenge sikkerhetstiltak som i dag.
                      - Helt personlig synes jeg det er synd at det skal være sånn. Men Lillestrøm har en gjeng med supportere som nødvendigvis ikke er de beste. Når det er mer bråk enn fotball som er interessant er det trist, men det er elementer ingen av klubbene ønsker heller. Nå er det likevel viktig å understreke at vi er heldige her i landet sammenliknet med hvordan fotballsupportere er andre steder. Ja, vi trenger ikke dra lengre enn til Sverige, påpeker Holøien.
                      Presset gjerdet
                      Særlig utfordrende ble det for sikkerhetsvaktene da gjestene scoret mål.
                      - Da fikk vi en situasjon hvor fansen beveget seg mot gjerdet slik at det nesten var i ferd med å velte. Men det var ikke verre enn at vi fulgte opp og fikk kontroll.
                      En rekke vakter tok da plass foran for å støtte opp mot gjerdet og hindre at det veltet. Nettopp disse situasjonene får Sarpsborg 08 skryt for i etterkant.
                      - I tillegg til vår egen interne evaluering var også en delegasjon fra Norges fotballforbund på plass for å vurdere vår håndtering og gjennomføring av arrangementet. Vi får pluss for å ha taklet det på best mulige måte i dag, sier Holøien fornøyd.
                      Gjestesupporterne var plassert synlig for å ha best mulig oversikt, og etter kampslutt ble de sendt direkte i framkjørte busser og transportert ut av byen umiddelbart.
                      - Det kunne fort ha blitt bråk, for vi hadde egne supportere som ville bort til LSK-fansen også, sier Holøien som har liten sans for nettopp det.
                      - Egentlig er det flott å engasjere seg, men man bør ikke slåss, sier han.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        lsk.no

                        Nosa møter Argentina

                        Nosa var strålende fornøyd med scoring og seier mot Sarpsborg 08. Nå har han nok en gang fått innkallelse til landslagsoppdrag for Nigeria.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          lsk.no

                          - Imponert over Björn og Ujah

                          Magnusson syns det var fantastisk og se Sigurdarson spille mot Sarpsborg, og ikke minst da Ujah serverte Sigurdarson en scoring.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            lsk.no

                            - En veldig bra bortekamp

                            Steinar Pedersen var godt fornøyd med å slå Sarpsborg 08 på bortebane pga den gode statistikken deres.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              lsk.no

                              Henning tilfreds etter ny trepoenger

                              Trekker frem spissparet etter målorgien.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                RB

                                Følte seg syk – var sykt god

                                SARPSBORG: (Sarpsborg 08 – LSK 2-4). Nosa Igiebor slet med forkjølelse før kampen, men da alvoret først var i gang, var nigerianeren banens gigant.

                                Per Morten Sødal
                                Martin Kværner Westbye

                                Publisert 28.05.2011 kl 19:03 Oppdatert 29.05.2011 kl 07:15

                                Nigerianeren har slitt med forkjølelsen i litt over en uke - også i regn, frisk bris og 10 kalde varmegrader i Sarpsborg – før kampen følte afrikaneren seg langt fra hundre prosent.
                                – Jeg kjente det oppvarmingen, jeg følte meg ikke bra i det hele tatt. Da skjønte jeg at jeg måtte være hard mot meg selv, og presse meg selv, for å prestere på banen, sier Igiebor til Romerikes Blad.
                                Prestere gjorde midtbanespilleren til gagns.
                                Allerede etter fem minutter dundret han kanarifuglene i ledelsen da han ekspederte Karim Essidiris harde innlegg videre i nettmaskene.
                                – Det målet gjorde mye for moralen min, sier han.
                                Også LSK-spillet varmet Igiebor, selv om vertene hadde ballen mye på sitt eget fort, Sarpsborg stadion.
                                – Jeg synes vi spilte bra, vi klarte å holde ballen langs bakken. Da er det morsomt å spille, forteller 20-åringen.
                                Igiebor kombinerte ofte veldig bra med både Bjørn Bergmann Sigurdarson og Anthony Ujah i tillegg tok han den defensive jobben.
                                Også trener Henning Berg likte mye av det han så mot laget som verken har avgitt poeng eller sluppet inn mål på sine åtte siste hjemmekamper i seriespill.
                                – Kontringene og mye av småspillet var veldig bra, men i etablert angrep og på dødballer sliter vi. Der var vi mye bedre i fjor. Skal dette laget utvikle seg videre, må dette bedres, sier treneren.
                                Berg la opp til høyt press allerede fra start, og fikk uttelling.
                                – Vi måtte presse høyt, og vi kunne ikke la Sarpsborg få lov til å trille ball, sier han.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  RB: Børsen Sarpsborg - LSK

                                  Publisert 30.05.2011 kl 07:30 Oppdatert 30.05.2011 kl 07:30
                                  Sarpsborg - Lillestrøm 2-4 (0-2)

                                  Sarpsborg stadion.
                                  Mål: 0-1 (5) Nosa Igiebor (Karim Essediri), 0-2 (16) Björn Bergmann Sigurdarson (Anthony Ujah), 1-2 (50) Joachim Jørgensen, 2-2 (str. 72) Morten Giæver, 2-3 (str. 78) Anthony Ujah, 2-4 (87) Björn Bergmann Sigurdarson (Anthony Ujah).
                                  Gult kort: Michael Røn, Sarpsborg. Frode Kippe, Stian Ringstad og Lars Kristian Eriksen, LSK.
                                  Tilskuere: 3.552.
                                  Målsjanser: Sarpsborg 5, LSK 8.
                                  Cornere: Sarpsborg 5, LSK 7.
                                  Kampkarakter: 8
                                  Publikum: 6

                                  LSK (4-4-2):

                                  STEFAN LOGI MAGNUSSON 6
                                  Tok ballen før Wiig da hele stadion ville ha straffe tidlig. Kjemperedning da han fikk forlenget Ødegaards avslutning i treverket etter kvarteret. Også god da Giævers skudd vinglet i alle retninger rett før pause. Litt bokseglad på cornerne før reduseringen og noen svake igangsettinger.

                                  KARIM ESSEDIRI 6
                                  Hans beste defensive kamp på lenge. Demmet veldig godt opp på sin side, sammen med Gabrielsen. Svært villig framover og fikk assist tidlig da hans harde, lave innlegg ble satt i mål av Igiebor. Også flere andre brukbare innleggsforsøk. Dødballene ok, men her produserer LSK for lite.

                                  STEINAR PEDERSEN 5
                                  Fikk det stritt i starten da vertene spilte seg gjennom LSK-forsvaret gang etter gang. Virket alene ved et par tilfeller. Voksen i nærkampene og posisjoneringen ble også bedre utover i kampen. Langt bedre med ball enn stoppermakker Kippe. Som alltid gode blokkeringer.

                                  FRODE KIPPE 4
                                  Har ikke vært lite solid som i fjor. Forsvant langt ut av leddet ved flere anledninger tidlig. Håpløse langpasninger – uten adresse – før pause. Men i duellene med Hoås var kapteinen svært solid og spissen trakk etter hvert vekk fra ham, men gikk i bakken 18 minutter før slutt. Kippe holdt, men straffen var billig. Pratet på seg sesongens fjerde gule.

                                  LARS KRISTIAN ERIKSEN 5
                                  Den spilleren som har fått mest tyn så langt i år. Ingen grunn til det lørdag. Stort sett grei defensiv kontroll og også villig framover i banen. Litt uheldig satt opp noen ganger da Ringstad trakk inn og han kom rundt. Det burde vært motsatt for høyrebeinte Eriksen. Likevel greie innlegg. Pådro seg sesongens tredje gule og må stå over mot Odd Grenland.

                                  LUNAN RUBEN GABRIELSEN 5
                                  Ble ingen kant, men mer en slags indreløper. La ned betydelig antall meter. Er litt for sein til kantrollen, men bunnsolid i den defensive jobben. Mye av æren for at Essediri fikk en god dag på jobben. Startet flere overganger og ble bedre og bedre. Kunne satt inn 2-5 på overtid.

                                  ESPEN SØGÅRD 5
                                  Slet kolossalt mot ballsikre og kvikke sarpinger i starten og løp mye mellom. Tok seg imidlertid opp og balanserte Igiebor fint. Lojal mot laget og jobbet langt mer for helheten enn for seg selv. Pasningskvaliteten tok seg opp. Søgård leverte det man forventer av ham – det solide.

                                  NOSA IGIEBOR 8 BB
                                  Har nigerianeren levert enn bedre kamp i LSK-trøya? Satte standarden med 0-1-scoringen, etter et angrep han selv regisserte. Tok etter hvert tak i den defensive jobben og framsto som en ledertype. Råsterk med ballen og fant de enkle og gode løsningene med spissparet. Kunne fått sjansen til sitt andre da Ujah var ego og valgte skudd. Vant mange baller og brøt pasningsbaner som skapte overganger. Banens gigant.

                                  STIAN RINGSTAD 5
                                  Frekk tunnel og godt innlegg i forkant av 0-2, i tillegg til en rekke gode involveringer før pause. Bidro også til at Eriksen fikk greie arbeidsforhold defensivt. Etter hvilen falt han i kvalitet og brukte for lang tid på å få kontroll på ballen i flere situasjoner. Det koster både overganger og et gult kort. Likevel solid bakover også de siste 45 minuttene.

                                  BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON 7
                                  Ble endelig belønnet for alltid topp innsats med to scoringer. Råsterkt brudd i situasjonen før 0-1. Løp selv inn 0-2, før han vant duellen som sendte Ujah gjennom før han selv fikk æren av å sette inn 2-4. Veldig mange gode valg, selv om han til tider kan bli vel avansert. Sterkt press av vertenes forsvarere hindret mange igangsettinger. Litt vel mye lagspiller da han la mot Ujah framfor å sikre hat-tricket.

                                  ANTHONY UJAH 7
                                  En forløsende straffescoring sist, men var på hælene da han fikk sjansen i feltet tidlig. Heller ikke alene med Heier lyktes han før pause, til tross for at han virkelig var på hogget. Forferdelig valg da han skjøt med en fri Igiebor ved siden av. Jobbet fram straffen som han satte inn selv, før han uegoistisk la til Sigurdarson til 2-4. Beste jobben han har gjort i LSK defensivt.

                                  SUM 11 MANN: 63

                                  INNBYTTERE:
                                  Ingen

                                  DOMMER:

                                  KJETIL SÆLEN 3
                                  Svært vanskelig kamp med haugevis av diskutable situasjoner. Men en grunnregel for en dommer er at like situasjoner må bedømmes likt. LSKs straffe var tilnærmet lik situasjonen Wiig ikke fikk tidligere i kampen, og hvorfor fikk ikke Heier rødt da han tross alt blåste. Sarpsborgs straffe så billig ut. Ingen straffer virket som den beste løsningen. Heller ikke konsekvent da Ringstad fikk gult for en mildere forseelse enn Hoås slapp unna med før pause. Strålende fordel før LSKs 0-2-scoring, riktige offsidevurderinger før 2-4, og en jevn, høy frisparklinje trekker klart opp.

                                  ANALYSEN
                                  Viktig kamp for kanarifuglene som med tap kunne havnet helt nede i bunnstriden. Motstanderen sto med 8-0-0 og 15-0 i mål på sine åtte siste hjemmekamper. Men da LSK – til tross for spillemessig underlegenhet – satte sine to første sjanser, så det lyst ut. Berg lyktes svært godt med taktikken med høyt press. LSK fikk haugevis av overgangsmuligheter og kunne ha scoret flere de første 45 minuttene. Etter pause fortsatte Sarpsborg å presse – og fikk uttelling. Igjen slapp LSK inn dødballmål, straffen var riktignok billig. Men etter Ujah satte inn sesongens niende fra krittmerket var LSK best og kontret inn avgjørelsen. Fortjent eller ikke, sterkt mot en motstander som rett og slett var et godt fotballag.

                                  Vurdert av Per Morten Sødal og Per Kristian Torvik


                                  Kommentar

                                  • Skinke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2007
                                    • 3914



                                    Statoil Talentleir i Porsgrunn knytter sammen arbeidet som gjøres på tidligere nivå i spillerutviklingsmodellen og arbeidet med våre yngste aldersbestemte landslag.

                                    Gjennom kartlegging av spillere på regionstiltak på våren tas det ut 36 guttespillere (15 år), 36 guttespillere (16 år) samt 20 jentespillere (15 år) til Statoil Talentleir Porsgrunn.

                                    Spillerne jobber sammen med landslagstrenerteamene samt noen utvalgte spillerutviklere i krets i en uke med fokus på de mest sentrale elementene i NFF’s Landslagsskole.

                                    Statoil Talentleir i Porsgrunn gjennomføres parallelt med NFFs Trener III/UEAF A-lisenskurs. Dette kurset omfatter 32 trenere som primært skal jobbe på høyt nivå i norsk fotball enten som trenere eller spillerutviklere.

                                    Vi har flere spillere på både G15 og G16, se link under

                                    G15:


                                    G16:
                                    Daukjøtt Felt C

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      lsk.no

                                      Ringstad på U21 igjen

                                      Stian Ringstad reiser denne uka på landslagsoppdrag med U21-landslaget.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        lsk.no

                                        - Heier hindret meg

                                        Anthony Ujah skaffet LSK det viktige straffesparket som gav 3-2.

                                        Kommentar

                                        • KFL41
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 3648

                                          TV 2 er Norges beste nettsted for nyheter, sport, underholdning, vær, tv-guide og video.


                                          Ujah takket Jesus for landslagsplass


                                          Anthony Ujah er tatt ut i Nigerias U23-landslagstropp.

                                          Lillestrøms Anthony Ujah har herjet i Tippeligaen denne sesongen.
                                          Spissen er toppscorer med ni mål på ni kamper.
                                          Mens lagkamerat Nosa Igiebor har vært sentral på Nigerias U23-landslag og nylig fikk innkalling til A-landslaget, har det vært stille på landslagsfronten for Ujah.
                                          Men mandag ble han tatt med i U23-landslagstroppen, og takket høyere makter etter innkallingen.
                                          – Jeg ble nettopp innkalt til landslaget (U23) for første gang. Takk skal du ha Jesus, skrev han på Twitter.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎