LSKs frisparkproblem

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Patriot
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2010
    • 437

    LSKs frisparkproblem

    Hei.

    I lys av diskusjonen som nå finner sted i kamptråden etter FFK-kampen, starter jeg en egen tråd for det som har frustrert fuglafans i mange år.

    Vi er elendig på skudd på dødball.

    Som noen skrev: Kippe bare dundrer til og håper på det beste, Karim er rett og slett dårlig på frispark.

    Mot FFK fikk vi vel 3 frispark i fin posisjon, og ingen ble farlige. Dette har vært symptomatisk i flere sesonger nå, og Koren er vel den siste som var ålreit på dette.

    Mitt forslag er at frem til vi har en spiller som faktisk kan score på frispark(ja, Kippe scora mot FKH i fjor, men slike skudd går inn 1 av 20 ganger), bør vi gjøre noe annet. Slå ut på siden og legg inn, eller finn på noe annet.

    Jeg kan heller ikke se andre klare alternativer på hvem som bør få skuddansvar på slike frispark, men BBS eller Ujah kan kanskje gjøre en bedre jobb.

    Uansett: Noe må gjøres. Vi kaster bort gode målsjanser i hver kamp med de tafatte forsøkene våre.
  • gutt94
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2007
    • 3271

    #2
    Kippe satte et flott frispark mot FU/VO. Samme variant som de kjørte mot FKH, og samme variant de prøvde i går.
    KnutHSolberg

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      #3
      Opprinnelig skrevet av gutt94
      Kippe satte et flott frispark mot FU/VO. Samme variant som de kjørte mot FKH, og samme variant de prøvde i går.
      En så malplassert mur som FU/VO stilte opp er nok dessverre blant sjeldenhetene i Tippeligaen. FKH scoringa gikk så vidt jeg husker gjennom et hull i muren (skapt av LSK-spillere som stilte seg inne i muren), mens FU/VO-frisparket gikk inn i et hjørne av målet en feilplassert mur ikke dekket.

      Kommentar

      • Xavi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 1275

        #4
        Virker som Kippe kommer til å treffe muren flere ganger en ikke hvis det fortsetter sånn.

        Synes heller de bør prøve på noen luringer, sende en passning litt til siden så evt Kippe kan unngå muren. Synes smarte pasninger når alle forventer skudd virker farligere, spesielt hvis man ikke har noen gode spillere til gå for skudd.
        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
        Anders, Tidligere styremedlem KFL

        Kommentar

        • Oddis
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 2744

          #5
          Siste jeg kan huske i Fugla med skikkelig god frispark-fot er Pål Strand. Mener å huske den var bedre enn Koren sin.
          I går mente jeg at Søgård burde tatt det siste, kun fordi han så forbanna nok ut til at den kunne gå inn. Og da har vi et problem. Enig med Xavi her, at en dytt til siden kanskje kan være mer effektivt, men det må nok trenes mer på dette på treningene. Finn 2-3 unge spillere med som allerede er god med ball og be de stå igjen etter trening sammen med Belsvik eller en annen å øve. Andre måter finnes ikke.
          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

          Kommentar

          • dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

            #6
            Det siste frisparket igår var det planen at Søgård skulle flytte seg fra muren og at ballen skulle gå igjennom hullet og i målet bak en sjanseløs keeper, dessverre rakk ikke Søgård å flytte seg slik at ballen traff vår nr. 7. Men jeg er enig, dytt ballen litt til siden og få bedre vinkel. Forøvrig har vi ikke hatt noen frisparkskytter på flere år.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #7
              Karim er en humørspiller med en selvtillit som et korthus. Mannen kan dette og viste det senest mot søpla i fjor, men når det butter i mot for laget eller ham blir dødballene hans høyst ordinære og han velger lette løsninger. Det må jobbes systematisk med å få inn litt vinnervilje, samt at han er nødt til å være mer bevisst på konsentrasjon og valg i dødballsituasjoner. En fyr som kan treffe knotten til Ujah på full fart ned mot dødlinja kan selvfølgelig også plassere et frispark i mål, dette kan og bør det forventes av ham.

              Kommentar

              • LSK N/B
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 830

                #8
                Frispark fra 25 m og inn ikke en stor målsjanse. Dere som følger store lag i Europa, hvor mange mål har det blitt av direkte skudd derfra. Så alle 4 ElClasico oppgjørene, og Ronaldo som er kjent for å god frisparkfot satte vel 15-20 frispark fra "god" posisjon i muren eller over, og ingen i mål. Greit å tenke alternativer, men tro at vi kommer til å få en som setter 3 av 10 direkte i mål kommer aldri til å skje
                03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

                Nei til NFF!

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av LSK N/B
                  Frispark fra 25 m og inn ikke en stor målsjanse. Dere som følger store lag i Europa, hvor mange mål har det blitt av direkte skudd derfra. Så alle 4 ElClasico oppgjørene, og Ronaldo som er kjent for å god frisparkfot satte vel 15-20 frispark fra "god" posisjon i muren eller over, og ingen i mål. Greit å tenke alternativer, men tro at vi kommer til å få en som setter 3 av 10 direkte i mål kommer aldri til å skje
                  Sant så sant.. Men problemet ligger vel i det at hverken tilskuere eller motstandere ser på frispark til LSK innenfor 25 m som er farlighet, og på den måten kan motstanderne spekulere i det. Alle veit at LSK er gode på dødball, selv i år hvor laget scorer mest av alle på alle mulig andre måter enn dødball så blir LSK omtalt som sterke på dødball, men det setter en støkk i motstanderne og er til hjelp for LSK. Den samme frykten spredde Koren og Påsen i forhold til direkte frispark fra 25 meter og inn, så med en tilsvarende type på banen har laget enda flere strenger å spille på.

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #10
                    Jeg mener at laget har en spiller på banen som har kvaliteter til å kunne gjøre slike frispark farlige om han blir trent på det: BBS.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 2887

                      #11
                      Siste frisparkmål jeg kan huske nesten er Kasey mot ffk på åråsen. Dette er vel 5 år siden nå og dette er nesten det eneste frisparkmålet jeg kan huske på 2000-tallet hvis du ser bort fra innsvingere fra langt hold som gikk gjennom feltet og i mål av andersson og strand. Det er ille. Hvorfor trener vi ikke på dette i lillestrøm?
                      I år så tar vi alt

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13272

                        #12
                        Du husker ikke utligna mot vif i fjor?

                        Kommentar

                        • FuglaAlex
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2006
                          • 537

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av bjarmann
                          Siste frisparkmål jeg kan huske nesten er Kasey mot ffk på åråsen. Dette er vel 5 år siden nå og dette er nesten det eneste frisparkmålet jeg kan huske på 2000-tallet hvis du ser bort fra innsvingere fra langt hold som gikk gjennom feltet og i mål av andersson og strand. Det er ille. Hvorfor trener vi ikke på dette i lillestrøm?
                          Essediri mot enga i fjor?
                          Supporterne er fotballens hjerte
                          Ultras Felt C

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2887

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av FuglaAlex
                            Essediri mot enga i fjor?
                            Jojo, men det var først og fremst en gigantisk keepertabbe. Frisparket var en lompe som vanlig
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #15
                              Per dags dato er mælinga til Kjeppe vårt beste kort. Det er bare å innse. Artig å se på er det også. Mot FKH var det hysterisk. Dessuten skaper det ikke kontringer i mot, slik som lompene til "Esset" gjør.

                              Mot FFK var det vel Søgård som var i veien, uten at han har spesielt skyld i en slik dyttesituasjon. I fremtiden tror jeg det smarteste er om de 2-3 LSK gutta i muren "drop dead" på bakken, fremfor å forsøke å dytte opp et hull.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • Harix
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • May 2006
                                • 118

                                #16
                                Enig at vi har et stort problem her. Jeg sitter ikke med følelsen at det kommer til å bli farlig når vi får frispark i "god posisjon". Er frisparket derimot litt utpå kanten blir vi mye farligere med en gang.
                                Syns vi kan prøve andre alternativer enn Kippe/Essediri når vi har frispark rett utenfor 16 meteren.
                                Hva med å la Nosa eller BBS prøve å finne på noe lurt?

                                Kommentar

                                • Emil B
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2006
                                  • 5921

                                  #17
                                  Tenker LSK bare kan hente Rogerio Ceni!

                                  Kommentar

                                  • ragnarrock
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 937

                                    #18
                                    Solberg har vel fått en del skryt for sine dødballer?
                                    Ser ut til at han er et godt stykke lengere unna laget nå enn hva han var i vinter, desverre, synes han skulle fått et kvarter på slutten på fredag, flere man som var tydelig slitne, hadde vært greit om han hadde fått den muligheten.
                                    Ringstad også har vel et bra ben?
                                    hvem andre?
                                    Nosa har vel vist mange ganger at han ikke har verdens mest nøyaktige skuddfot, selv om den har blitt mye bedre.

                                    Vi har jo ingen som er en konstant trussel på langskudd generelt heller.. kanskje denne midtbane terrieren som vi alle drømmer om, som kan være general, vinne alle dueller, slå de mest vanvittige pasninger, ha kjepp på minst 2 meter også burde kunne skyte fra 30meter?
                                    *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                    -RagnarRock-

                                    Kommentar

                                    • ON
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3639

                                      #19
                                      En blanding av David beckham, Roy Keane, Ståle Solbakken og Olivier occean hadde vært ok.

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av ON
                                        En blanding av David beckham, Roy Keane, Ståle Solbakken og Olivier occean hadde vært ok.
                                        Summen av disse (2 geniale og to ubrukelige frisparkskyttere) blir jo lik det vi har; en gjennomsnittlig Karim Essediri.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎