Sogndal - Lillestrøm, Fosshaugane Campus, torsdag 19. mai 2011 kl. 19.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Kamptråd Sogndal - Lillestrøm, Fosshaugane Campus, torsdag 19. mai 2011 kl. 19.00

    Liten tid til å slikke sårene etter tapet mot Molde; ny kamp borte mot Sogndal allerede på torsdag. Hvilket lag bør vi stille?
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

    #2
    Med Gislason og Kippe ute, et sogndal med selvtillit og et Lillestrøm lag som har spilt en elendig kamp bak seg, så tipper jeg på tap.

    Kommentar

    • mo-bjer58
      Medlem
      Møteplager
      • Nov 2010
      • 73

      #3
      Ferdig med deppinga etter Molde-kampen nå...Bare for "Gutta" å brette opp armene og gjøre seg klar for Sogndal og en ny mulighet for 3-poeng. Laget er etter min mening enkelt å ta ut: Steffi inn på midtstopper for Kippe, Nosa sentralt sammen med Søgård, og Stian venstre kant forran Eriksen. Resten som mot Molde, og FULL INNSATS!!!! Må ha seks poeng på Sogndal og Start kampene, så er vi med i toppen.

      Kommentar

      • Grusom B
        Generalissimo Bellisimo
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6248

        #4
        Tipper Ruben får sjansen som stopper og Ringen som ving. Det er i så fall helt greit for meg. Faen, jeg savner Bolly! Hadde gleda meg stort til å se ham i år, også er han ute hele vårsesongen. Stusselig.
        Ni principe ni rey...

        D10S!

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7055

          #5
          Tror Ruben trekkes ned, men at Nico eller Ohi kjøres inn i stedet. Knudtzon ble prøvekjørt på venstreflanken mot Gjøvik og kan gjøre en jobb der også. Syns det stinker 0-1 av denne kampen lang vei.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • norskpoker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2007
            • 399

            #6
            Opprinnelig skrevet av mo-bjer58
            Ferdig med deppinga etter Molde-kampen nå...Bare for "Gutta" å brette opp armene og gjøre seg klar for Sogndal og en ny mulighet for 3-poeng.
            Jeg håper virkelig ikke at noen av spillerne våre bretter opp armene for da går det ordentlig galt.

            Kommentar

            • tullebukk
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2006
              • 5446

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              Tror Ruben trekkes ned, men at Nico eller Ohi kjøres inn i stedet. Knudtzon ble prøvekjørt på venstreflanken mot Gjøvik og kan gjøre en jobb der også. Syns det stinker 0-1 av denne kampen lang vei.
              Stinker 0-1 . Det holder for meg det .

              Kommentar

              • Mynten
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 484

                #8
                Dette er en kamp jeg er skikkelig nervøs for. Mye på grunn av at dette er en av de kampene vi bør vinne, men samtidig spiller Sogndal en type fotball som ikke nødvendigvis passer vårt kontringslag. Spillemessig vil dette nesten være som en hjemmekamp for oss.

                Sogndal kommer ikke til å blotlegge seg bakover og hive folk i angrep, men vil helt sikkert være kompakte, jobbe steinhardt og krige for alt hva de er verdt. Tror ikke vi vil få mye bakrom å jobbe i, og regner med at Sogndals midtbane vil prøve å ødelegge vårt spill så mye som mulig. Kanskje det da vil være best å ha krigere sentralt og fortsette med Nosa på kant hvor han vil få noe mer rom å boltre seg i.

                Kommentar

                • *46*

                  #9
                  Spør du meg, så synes jeg Nosa kan få bli på benken. Makan til demonstrasjon når han ble bytta ut på mandag - trøsta burde være at han nok fikk med seg hvor dårlig mottatt en slik demonstrasjon ble tatt i mot av de på tribuna. Han var også horribel deffensivt. Og det er absolutt ikke ulovlig å gi fra seg ballen til andre enn Ujah. Han kunne i hvertfall spilt BBS en gang i første som hadde gjort at han ville blitt alene med keeper. Tror han må sjekke realitetene snart - hvem er størst? Nosa eller laget?

                  Jeg vil mye heller ha inn Pål Steffen som stopper og Ringstad på vingen. Ringstad på vingen blir for meg mer og mer aktuelt, da jeg tror han kan (egentlig vet man det vel...) gi mye mer støtte til Eriksen i det defensive. Pål Steffen er jeg ikke veldig bekymra for prestasjonsmessig. Han har erfaring og hever seg nok når det gjelder spill på førstelaget.

                  Dessverre tviler jeg på at det kommer til å skje. Ruben blir nok satt ned som stopper, en hofteholdene og giddalaus Nosa med allergi mot å sende ballen til bedre plasserte spillere enn seg og Ujah og Ringstad inn som ving (det er jo i og for seg positivt).

                  Songdal vet jeg veldig lite om, annet enn at jeg så en kamp med dem mot Viking. Og det var en vannvittig kjedelig kamp....

                  Kommentar

                  • Leif A
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 3962

                    #10
                    Et stort spørsmål for mitt vedkommende er hvordan Fugla vil takle møtet med en av eliteseriens dårligste gressmatter.
                    Knurr...

                    Kommentar

                    • erikh
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2008
                      • 443

                      #11
                      Sogndal har scoret 3 mål på 7 kamper. Det er rett og slett sugent. Med andre ord valgte Kippe helt riktig kamp å bli suspendert til. Midtforsvaret vårt blir dårligere uten kjeppe, men en PSA som vil vise seg frem, eller en ruben som er en spillende type som også er sterk i duellspillet, vil være en helt ok erstatning.

                      Nøkkelen blir å motivere Nosa for å dele litt mer på ballen, spesielt til ikke-Nigerianske medspillere. Det var direkte flaut å se noen av valgene til Nosa mot Molde. Stakkars BBS og stakkars LSK. Det der var sjukt.

                      Med et defensivt og kompakt sogndal kan vi bli avhengige av dødball. jeg stemmer derfor på PSA som erstatter for kjeppe. Kjør ringen inn som venstre kant og bytt ruben med nosa. Da får vi mer skapende kraft sentralt i kombinasjonsspill samt et solid innleggsbein på venstrekanten som kan prøve å treffe ujah/bbs

                      Kommentar

                      • Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

                        #12
                        Tror nok laget fra serieåpningen er det riktige å satse på, med Ruben eller PSA inn for Kippe.

                        Ujah-Björn
                        Ringstad-Nosa-Søgård-Erling
                        LKE-Ruben/PSA-Steinar-Karim
                        Logi

                        Det viktigste er å få Nosa inn i midten sammen med Søgård og skape en slags trygghet sentralt i banen. I denne formasjonen spiller alle, med unntak av LKE og evt. Ruben, i sine favorittroller.

                        Kommentar

                        • Grusom B
                          Generalissimo Bellisimo
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6248

                          #13
                          Samtidig som de ikke scorer mål, slipper de heller ikke inn noe. De har sluppet inn to på de siste fem, om jeg ikke tar helt feil. Vi må ha naturlig bredde(altså Ringstad inn på vingen eller backen, aller helst det første ettersom det er lettere for en back å skaffe den lille meteren som trengs for å legge inn med "feil" fot) og vi må utnytte det faktum at vi er teknisk bedre enn dem. Det betyr å skru opp tempo så mye som mulig og følge det opp med stor bevegelse. Når det er påpekt er det også viktig å huske på at bana er fryktelig dårlig, men om vi skal ta for mye hensyn til det betyr det i praksis at vi må spille på Sogndals premisser, og da blir det 1-0 eller 0-0.
                          Last edited by Grusom B; 18.05.2011, 15:33. Begrunnelse: rot, siste skulle være første.
                          Ni principe ni rey...

                          D10S!

                          Kommentar

                          • *46*

                            #14
                            Mitt forslag:

                            Ujah-Björn
                            Ringstad-Ruben-Søgård-Erling
                            LKE-PSA-Steinar-Karim
                            Logi

                            Viktig med lagspillere i en så tøff kamp.

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #15
                              Dårlig matte og defensivt orientert motstander gjør dette til en taktisk vanskelig kamp. Dette er en av de få kampene jeg ønsker at LSK fortsatt spilte den gamle muskelfotballen med Arild og Meter'n på topp.

                              Nosa inn på midten. Forhåpentligvis nå i bedre slag enn mot Molde. Egenskapene gutten har til å skjerme ballen kan bli gull verdt in en kamp hvor saftkokera antagelig spiller veldig forsiktig og kompakt, men med trøkk og engasjement. Matta tilsier korte pasninger langs bakken, mens lengre pass må ta luftveien.

                              Jeg er svær spent på hvordan denne matchen blir. Jeg håper vi får et tidlig, kanskje litt flaks prega mål, da kan det gå svært bra. Får Sogndal mål først er jeg redd det blir vanskelig.
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • WAK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 964

                                #16
                                Endelig er det flere ennmeg som ser at innsatsen til Nosa er ræva. Ingen tvil at Nosa utretter ting som ingen andre i laget klarer og vi trenger han sårt i det offensive spillet.

                                Men jeg skulle likt og vist hvor langt Nosa løpte i løpet av en kamp. Når man ser andre internasjonale kamper er det ofte man ser statistikker over hvor langt hver enkelt spiller har løpt. det haddee vært utrolig morsomt og sett det på Lsk-spilleren i løpet av en kamp. Tror ikke Nosa løper halvperten av hva spillere som Søgård, Bergmann og Knudtzon gjør.

                                Nosa håper og tror han er klar for større utfordringer ute i Europa. Inntil han begynner å vise mer innsats tror jeg ikke noen store klubber i Europa er interessert. Skjønner egentlig ikke at det ikke er noen som får inn i hodet på han at han må jobbe mer. Har sett de kampene har virkelig jobber og da er han jo helt enorm. Han løper jo opp spillere og er til og med en god "ballvinner".

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3191

                                  #17
                                  Pål Steffen tilbake

                                  I følge RB i dag starter følgende lag:

                                  Logi
                                  Karim-Pål Steffen-Steinar-Lasse
                                  Erling-Espen-Nosa-Stian
                                  Björn-Anthony

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7055

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    I følge RB i dag starter følgende lag:
                                    Karim-Pål Steffen-Steinar-Lasse
                                    Erling-Espen-Nosa-Stian
                                    Må si jeg er skeptisk til Pål Steffen fra start. Rapportene fra de som har sett ham i kampsituasjon, har vel ikke vært helt bra. Får håpe han hever seg til anledningen.

                                    Stian på venstre er bra og fortjent. Men jeg skjønner ikke beveggrunnene til å vrake Ruben fra elleveren. Etter mitt syn gjorde han ikke noe mot Molde som burde diskvalifisere ham fra å fortsette fra start. Jeg ville gjerne sett ham i midtforsvaret. Jeg mener han kan bli aller best der.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • iL
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Jan 2004
                                      • 10771

                                      #19
                                      Tror Pål klarer brasene bra, det som er verre er at vi har tippeligaen værste backer. Ja begge 2.
                                      Kanarifugla flyr høyt i år!

                                      Kommentar

                                      • El Caco
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2009
                                        • 2286

                                        #20


                                        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎