Nyheter juli 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    lsk.no

    Søgård skadet

    - Jeg tror jeg er klar til søndag, sier Espen Søgård optimistisk.

    Kommentar

    • pitbull007
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Sep 2006
      • 127

      Kampen mot Tromsø spilles allerede onsdag 3 august kl 18.

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        Kampen mot Molde er flyttet til Mandag 22. august.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          lsk.no

          Minnemarkering i Lillestrøm i kveld

          I kveld arrangeres det minnemarkering i Lillestrøm for ofrene på Utøya og i Oslo. Alle innbyggere på Romerike er invitert.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            lsk.no

            LSK TIL FINALEN I NTG-U16

            LSKs G16-lag slo torsdag ettermiddag Stabæk i NTG-U16. Nå venter Rosenborg i finalen på Lerkendal stadion fredag klokka 12:00.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              lsk.no

              - GUTTA GLEDER SEG

              Talentutvikler Jan Roger Sannerud har med seg en heltent gjeng som møter Rosenborg i NTG-U16-finalen fredag.

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                RB: Ser ikke for seg å bli i LSK

                Papir-RB har i dag en sak om at Stan Gislason ikke vil fortsette i LSK. De skriver blant annet:

                Stefan Gislason har ennå ikke bestemt seg for framtida, men han kan ikke tenke seg noen framtid i Lillestrøm.

                - Jeg vet ikke noe om hva som skjer til høsten. Ting er foreløpig usikkert, men det blir ikke noe langvarig med Lillestrøm, sier Gislason.

                I det legger han at det kan være aktuelt å tegne en kontrakt med LSK som går over en måned.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  Papir-RB: Ingen fare med kampen

                  LILLESTRØM: Verken Björn Bergmann Sigurdarson eller Lars Kristian Eriksen var å se på treningsfeltet i går. Begge to holdt seg hjemme på grunn av sykdom, men ikke av alvorlig karakter, ifølge fysisk trener Geir Kåsene. - Jeg håper de trener fredag. Det skal i alle fall ikke være noen fare for søndagens kamp, sier Kåsene. Så fremt de blir friske, er det ventet at begge vil starte kampen mot Strømsgodset.

                  Kommentar

                  • mr.Jordbakke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3845

                    Opprinnelig skrevet av RSP
                    LSK TIL FINALEN I NTG-U16

                    LSKs G16-lag slo torsdag ettermiddag Stabæk i NTG-U16. Nå venter Rosenborg i finalen på Lerkendal stadion fredag klokka 12:00.

                    http://www.lsk.no/no/ua/nyheter/LSK+...b7C_wljM1i.ips

                    http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=2081&progId=536866&itemId=

                    Kampen sendes direkte på web-tv
                    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                    Mvh
                    Mr.Jordbakke

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      lsk.no

                      HÅPER PÅ MANGE GULE OG SVARTE I DRAMMEN

                      Frode Kippe gleder seg til søndagens Tippeliga-oppgjør i Drammen, og håper at LSK-supporterne nå er ferdige med ferie

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        lsk.no

                        8-2-4 I LSKS FAVØR PÅ MARIENLYST

                        De tidligere oppgjørene på Marienlyst forteller om en meget positiv statistikk.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          lsk.no

                          RBK-LSK 6-5

                          Tap på straffesparkkonkurranse. Rosenborg vant dermed NTF U16.

                          Kommentar

                          • Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

                            lsk.no

                            SIGURDARSON GLEDER SEG

                            Ligger på tredjeplass på VG-børsen, og kan fortsette det gode spillet mot Strømsgodset på søndag.

                            Last edited by RSP; 30.07.2011, 09:07. Begrunnelse: Kun ingress + lenke fra lsk.no

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              lsk.no

                              HENNING SER FRAM TIL Å MØTE STRØMSGODSET

                              Første seriekamp etter terroristangrepet er LSKs første på tre uker.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                lsk.no

                                - SKAL FORTSETTE Å JOBBE KNALLHARDT

                                18-årige Fredrik Gulbrandsen gir jernet. Både på treningen og i kampene. I kveld kan han starte nok en kamp.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Nosa: – Jeg er ingen kantspiller

                                  Samarbeidet mellom Lars-Kristian Eriksen og Nosa Igiebor fungerte langt fra optimalt mot Strømsgodset.


                                  Samarbeidet mellom Lars-Kristian Eriksen og Nosa Igiebor fungerte langt fra optimalt mot Strømsgodset.

                                  Marienlyst (TV 2 Sporten):
                                  Nosa Igiebor var i startelleveren for første gang siden feiden med Henning Berg for et par uker siden. Nigerianeren ble plassert på venstrekant, en posisjon han innrømmer at han ikke trives i.

                                  – Det var slik treneren ønsket å spille. Jeg er ingen kantspiller. Han (Henning Berg red. anm.) er treneren, og hvis han vil at jeg skal spille der så har jeg ikke alltid et valg. Han så at det ikke fungerte. Midtbanespillerne mistet ballen, og han spurte om jeg kunne spille der. Jeg trives når jeg spiller på midtbanen, sier Igiebor.

                                  – Vil ha ballen i beina

                                  Igiebor sa for noen uker siden at han ikke følte han kunne stole på alle lagkameratene sine. Det fikk Lars-Kristian Eriksen til å tenne på alle pluggene.
                                  – Beklager språkbruken, men for en klovn! Er det noen som ikke har respekt for andre så er det Nosa, skrev Eriksen på Facebook.
                                  Mot Strømsgodset utgjorde duoen Lillestrøms venstreside - uten suksess.
                                  – Hvis jeg skal spille på flanken vil jeg alltid ha ballen i beina. Hvis jeg spiller på flanken og ikke får ballen...hva er poenget da? Jeg sa til Lars-Kristian at han skulle gi meg ballen hvis jeg hadde rom, sier Igiebor.

                                  – Har fungert fint tidligere

                                  Eriksen ble byttet ut etter 57 minutter.
                                  – Hvorfor ble du byttet ut?
                                  – Det må du spørre Henning om, sier Eriksen.
                                  – Hvordan fungterte samarbeidet med Nosa?
                                  – Det har fungert fint tidligere. Jeg vil jo helst spille høyre, fortsetter Eriksen.
                                  – Er han god nok til å hjelpe til på venstresiden?
                                  – Nosa er mer enn god nok, sier Lillestrøm-backen.

                                  Kommentar

                                  • Folke
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2008
                                    • 5955

                                    Godset lekte med LSK




                                    Jo Inge Berget scoret sitt siste mål for Strømsgodset i denne omgang. Lillestrøm-spillerne depper. Foto: Digitalsport


                                    Strømsgodset var ikke hemmet med slitne bein og slo fortjent Lillestrøm.

                                    Jo Inge Berget scoret sitt siste eliteseriemål for hjemmelaget i 3-1-seieren.
                                    – Dette var en veldig bra kamp. Jeg er stolt over gutta. Tabellen lyver ikke lenger, så får vi se om vi holder koken utover høsten, sa Godset-trener Ronny Deila til TV 2 etter kampen.
                                    Med søndagens seier fortsetter Strømsgodset å levere solide prestasjoner på Marienlyst. Etter ti hjemmekamper i eliteserien står drammenserne med åtte seire og ett tap. Målforskjellen er pene 21-7. Selv ikke et uthvilt Lillestrøm-lag maktet å få til stort annet enn en redusering mot Ronny Deilas menn, som tre dager før spilte 1-2 borte mot Atlético Madrid.

                                    Stort Godset-press
                                    Hjemmelaget satte standarden allerede fra avspark og skapte sjanser i fleng. Både Ola Kamara og Glenn Andersen fikk ypperlige muligheter til å sende Godset i føringen i åpningsminuttene. I stedet var det Jo Inge Berget som banket inn 1-0 etter elleve minutter i sin siste seriekamp for Strømsgodset før han ikler seg Molde-drakta. 20-åringen kunne upresset skyte ballen i mål fra over 30 meter. Enkelte vil kanskje klandre LSK-keeper Stefán Magnússon, men ballen fikk en lei skru for islendingen.
                                    Godset fortsatte å dominere banespillet og doblet fortjent ledelsen på overtid før pause etter scoring av Andersen. Ballen sneiet LSK-forsvarer Frode Kippe og i mål. Også i annen omgang åpnet drammensklubben best og presset Ruben Gabrielsen til å score selvmål etter en farlig corner inn i feltet.

                                    – Var ikke gode nok
                                    Lillestrøm fikk mer tak på ballen etter hvert og i det 69. minutt hamret Kippe inn 1-3-reduseringen. Likevel maktet ikke gjestene å sette Strømsgodset på de store prøvene i sluttminuttene. Dermed kunne vertene sikre inn en ny hjemmeseier som gjør at de fortsatt henger med helt i toppen på en tredjeplass.
                                    LSK-trener Henning Berg tok tapet med fatning og sa rett ut at laget hans ikke fortjente bedre.
                                    – Strømsgodset var bedre enn oss i dag. Vi spilte ikke slik vi hadde lyst til og var ikke gode nok som lag, sa Berg. (ANB-NTB)

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      LSK overkjørt på Marienlyst


                                      Strømsgodsets Anders Ågnes Konradsen mot lsk Ruben Gabrielsen isøndagens eliteseriekamp. Foto: Terje Bendiksby / Scanpix Foto: Bendiksby, Terje

                                      MARIENLYST: Keepertabbe og selvmål ødela for Lillestrøm.

                                      Lillestrøm fikk en vanskelig dag på jobben borte mot Strømsgodset. Hjemmelaget er kjent for å glede sitt publikum med god fotball og mange trepoengere, og åpnet scoringsballet allerede etter ti minutter. En stygg keepertabbe av Stefan Logi Magnusson forærte Jo Inge Bergets skrudde langskudd i mål.

                                      Selvmål
                                      Like før pause doblet hjemmelaget ledelsen da Glenn Andersen fikk stå helt alene på bakre stolpe. Hans første forsøk ble reddet av Logi Magnusson, men skudd nummer to lurte seg i mål via Frode Kippe.
                                      Rett etter hvilen var Ruben Gabrielsen uheldig da han satte ballen i eget nett etter en corner, og Lillestrøm lå under med tre mål.

                                      – Hang ikke med i svingene
                                      Lillestrøm-kaptein Frode Kippe reduserte riktignok til 3-1 på et frispark tjue minutter før slutt, men Strømsgodset tok en velfortjent seier. Lillestrøm var aldri på høyde med drammenserne, og ble til tider overkjørt av et fintspillende Godset.
                                      – Vi tapte for et bedre lag. Vi hang ikke med i svingene, og laget som helhet er ikke godt nok i dag. Godset er gode, men vi spiller ikke i nærheten av potensialet vårt, sier Henning Berg til Romerikes Blad etter kampen.

                                      – Tapte fortjent
                                      Han får støtte av kaptein Frode Kippe.
                                      Strømsgodset var bedre enn oss, sånn sett tapte vi fortjent. Alle baklengsmålene kom som en følge av egne feil, og de må lukes bort, sier Kippe.
                                      Etter 17 kamper befinner LSK seg på sjetteplass på tabellen med 25 poeng, med ti poeng opp til serieleder Molde og elleve poeng ned til bunnplasserte Start.

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        Børsen: Strømsgodset-LSK

                                        Strømsgodset – LSK 3-1 (2-0)
                                        Mål:
                                        1-0 (11) Jo Inge Berget, 2-0 (45) Glenn Andersen, 3-0 (49) selvmål Lunan Ruben Gabrielsen, 3-1 (70) Frode Kippe.
                                        Gult kort: Ingen.
                                        Tilskuere: 5.875.
                                        Målsjanser: Godset 7, LSK 2.
                                        Cornere: Godset 7, LSK 4.
                                        Kampkarakter: 6
                                        Publikum: 6

                                        LSK (4-4-2):
                                        STEFAN LOGI MAGNUSSON 3
                                        Ikke holdt nullen siden april. Det gikk ikke mer en drøyt 10 min. før baklengsmålet kom denne gangen heller. Og det må Magnusson ta skylda for. Med god sikt nærmest slo han skuddet fra Berget inn til 1-0. Tre gode redninger etterpå, men det var hans feil som ga laget en dårlig start.
                                        KARIM ESSEDIRI 3
                                        Tilbake på høyrebacken etter én kamp på kanten. Bra returløp da han hindret Kamara en stor sjanse tidlig. Også våken på et par andre Godset-innlegg senere i kampen. Men slurvet for ofte med ball. Innleggene hans ble stort sett blokkert. Flere klareringer i farlig område.
                                        STEINAR PEDERSEN 4
                                        Inne i midten igjen sammen med Kippe. Ble satt i arbeid av et godt Godset-lag fra start. Kom greit fra sin individuelle jobb, og var ikke direkte involvert i noen av baklengsmålene. Men var en del av et lag som ikke fungerte kollektiv. Grei jobb som venstreback siste halvtimen.
                                        FRODE KIPPE 5
                                        Klarte seg greit i sin del av forsvarsjobben selv om det ikke er noen drøm for ham å spille mot fotrappe spillere. Kan ikke lastes for at Andersens skudd gikk via ham og inn til 2-0. Traff tverrliggeren med en heading før han satte inn frisparket til 3-1. LSKs to eneste sjanser.
                                        LARS KRISTIAN ERIKSEN 3
                                        Ble ofte overlatt til seg selv på venstresiden siden verken Nosa eller Knudtzon hjalp ham særlig mye defensivt. Det ga ham ofte dueller mot to spillere, og derfor ble venstresiden ofte overspilt. Lite involvert med ball.
                                        ERLING KNUDTZON 2
                                        Full av initiativ og engasjement fra start, men lyktes aldri med ballen. Etter hvert ble han veldig enkel å ta fra ballen. Flyttet over på venstre da LSK rokerte på midten midtveis i 2. omg., men lyktes ikke bedre der. Hadde flere farlige balltap på vei fram. Elendig forsvarsjobb før 0-2.
                                        LUNAN RUBEN GABRIELSEN 3
                                        Kamp nummer ni på rad fra start. Slet i likhet med lagkameratene å komme inn i Godset-spillerne da vertene festet grepet om kampen. Satte fart med ball noen ganger før pause, ellers lite involvert de første 45. Satte inn Godsets tredje mål med kneet på corner i starten av 2. omg.
                                        STEFAN GISLASON 5
                                        Har forlenget LSK-oppholdet med minimum ei uke. Derfor var ikke Godset-kampen en avskjedskamp. Islendingen fikk ikke muligheten til å styre kampen slik han pleier. Men de gangene han hadde ballen gjorde han fornuftige ting. Balanserte laget og hindret et større nederlag.
                                        NOSA IGIEBOR 4
                                        Tilbake fra start etter å ha begynt på benken sist. Åpnet på venstrekanten, men kom sjelden med spillet. Hadde heller ikke den rette touchen når han hadde ballen. En avslutning over rett før pause. Ble gradvis mer involvert og spilte bedre da han kom inn sentralt på midten.
                                        BJÖRN BERGMANN SIGURDARSON 4
                                        Den beste på RBs LSK-børs så langt. Hadde et par suverene involveringer helt i starten av kampen, men etter hvert som målene rant inn andre veien ble han lite synlig. Teknikken stemte ikke alltid de gangene han hadde ballen. En av hans mest anonyme opptredener denne sesongen.
                                        FREDRIK GULBRANDSEN 5
                                        Har festet grepet om spissplassen etter at Ujah dro. Viste fra start i går også at han gjerne vil beholde den. Jobber knallhardt i samtlige 90 minutter og viser resten av laget at han vil vinne. Men i går ble han dessverre for alene. Kjempet nesten inn to mål i duell med keeperen.
                                        SUM 11 MANN: 43
                                        INNBYTTERE:
                                        PÅL STEFFEN ANDRESEN 5
                                        (33 min. for Eriksen).
                                        Inn på 0-3. Gjorde nok en gang en solid forsvarsjobb. Trygg med ball og sterk i duellene. Solgte seg en gang.
                                        MATHIS BOLLY 4
                                        (33 min. for Knudtzon).
                                        Frisk i minuttene rett etter at han kom inn. Men forsvant gradvis ut av kampen etter hvert som sluttsignalet nærmet seg.
                                        OHI OMOIJUANFO
                                        (22 min. for Gabrielsen).
                                        Kom inn for en skadet Gabrielsen. Forsøkte å skape noe på høyresiden og kom til noen innlegg. Men scoret ikke i Drammen denne gang.
                                        DOMMER:
                                        SVEIN ODDVAR MOEN 7
                                        En dommer med full kontroll fra begynnelse til slutt. God frisparklinje som han fulgte opp gjennom hele kampen. Fikk med seg det meste og så også at Gislason aldri var nær Sankoh som filmet. Det var det nærmeste han kom kort i denne kampen. Meget god kampledelse.
                                        ANALYSEN
                                        LSK kom til Drammen med en kamp på en måned. Det var tydelig at laget fra Romerike ikke var klare for kamp i går kveld heller. De hang ikke sammen som lag, og klarte ikke å demme opp for vertenes gode spill. Særlig problematisk ble det å ta ut den meget gode midtbanesentralen Abu som til tider styrte alt ute på kunstgresset på Marienlyst. I tillegg til å være best med ball, var også Godset-spillerne flinke til å stoppe LSK de gangene de hadde ballen. De gjorde en oppofrende jobb over hele banen. LSK ble bedre og kampen jevnere etter at LSK gjorde to bytter en drøy halvtime før slutt.
                                        Vurdert av Fredrik Vestgård og Morten Svesengen

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎