Lillestrøm Sportsklubb - Sogndal Fotball, 28. august kl. 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5096

    Kamptråd Lillestrøm Sportsklubb - Sogndal Fotball, 28. august kl. 18.00

    Hjemmekamp som må vinnes, om vi skal ha medaljeambisjoner. Det blir dog ikke lett, da Sogndal er solide bakover, og har blitt bedre og bedre offensivt de siste kampene.

    Tidlig scoring her er Alfa Romeo og Opel Omega. Det vil tvinge Sogndal en smule høyere i banen, og de kan ikke da bare tenke hjemover i sin 5-3-2/3-5-2 formasjon.

    Ingen hos oss med karantene hvis hukommelsen ikke svikter meg tidlig på morran, dog må vel kanskje Nico sone etter kortet i går. Evt, sone i 3.div før han kan spille i TL igjen? Han er også usikker pga skade. Mathis er vel enda ikke klar for 90 min?

    Håper på følgende lag:

    Stefán
    Karim/LKE - Steffensen - Frode - Steinar
    Erling - Obiefule - Bassey - Ohi
    Bjørn - Fredrik

    Ruben var svak mot Moille, og jeg er spent på og se hva Bassey kan levere. Hiv han ut på dypet fra start, se om han kan svømme! Ingen bedre match til svømmetrening enn Sogndal hjemme. Ohi hadde heller ingen god kamp på Aker Stadion, men jeg tror han kommer bedre til sin rett mot et Sogndal-lag som ligger lavt.

    Mitt tips: 3-0, Kippe, BBS og Fredrik.
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    #2
    Han har vel vært en av Sogndals beste spillere så langt i år. Kanskje han blir solgt før kampen?

    http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3213996.ece

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #3
      Opprinnelig skrevet av Emil B
      Han har vel vært en av Sogndals beste spillere så langt i år. Kanskje han blir solgt før kampen?

      http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article3213996.ece
      Ville vært å foretrekke om Hovland ble solgt, ja. Beste spillern de har, og hele forsvaret bygger rundt ham. Når det er sagt, så bør utfallet av denne kampen være det samme, Hovland eller ikke. Sogndal på Åråsen skal være prügelknabe, særlig med tanke på fadesen i saftbygda tidligere i år. Den kampen bør motivere gutta til å gi en skikkelig omgang med juling på søndag.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        #4
        Håper vi spiller variert offensivt og får til et godt pasningsspill i denne kampen, fordi jeg tror det er nettopp gjennom den måten vi kan trenge gjennom Sogndals forsvarspill på. Mot et lag som kommer til å ligge med åtte og ni utespillere bak ballen, må tempoet og presisjonen i pasningsspillet opp. Løpene fra midtbanen må også komme. Sånn sett passer sannsynligvis Bassey bedre til Obiefule enn Ruben. De blir veldig like i stilen. Hodestyrke er noe Sogndal kan matche oss på. Dette blir en test på om vi klarer å spille god pasningsfotball mot en motstander som legger seg lavt, et utgangspunkt vi ofte har slitt med på Åråsen. Det kan bli en tålmodighetsprøve. Men jeg tror vi kan by dem på nok trøbbel langs bakken til at det blir seier, selv om Sogndal slipper inn svært lite mål til bunnlag å være, sågar minst i eliteserien.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #5
          Frykter normalt ingen motstandere, for det finnes kvalitet i laget nok til å slå hvem som helst på en god dag. Men akkurat sånne kamper som dette, når klubben har sjansen til å fighte om noe mer enn 3 poeng (medalje) så er jeg redd det verste kan skje.. Så her er det bare å bite tenna sammen og gi jernet som aldri før gutter!

          Kommentar

          • Bukkenbruse
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 515

            #6
            Hvem skulle trodd før sesongen at etter 19/20 serierunder skulle Fugla være tippeligaens mestscorende lag og ikke minst at Sogndal skulle ha tippeligaens gjerrigste forsvar! Finnes vel ikke en annen liga i verden hvor et av de 3 nederste lagene i toppserien har færrest innslupne mål? Noe av det jeg digger mest med tippeligaen...TOTALT uforutsigbar! Hvis vi først scorer på Sogndal tror jeg vi vinner dette greit, problemet blir å få mål!

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #7
              http://fotballanalyse.com/2011/06/17...nde-lag/#entry Her er en analyse over hvordan Sogndal opptrer.

              Kommentar

              • Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

                #8
                Veldig bra! Aabrekk har virkelig organisert Sogndal som et defensivt godt lag, og skjønt at de som overlever av bunnlagene er dem som slipper inn minst mål. Etter min mening har de vel så mange gode enkeltspillere som mange andre lag, men det kommer ikke til syne i mangelen på det offensive spillet/spillere. Derfor blir de litt undrvurdert, fordi man ikke legger merke til dem. Skjønt, Hovland har jo vært i søkelyset til Molde lenge nå. Men faktum er at de er et klasselag defensivt, og taper sjeldent med store sifre. Selv om det går utover det offensive, hvor det er veldig tynt med kreativtet og ideer. Jeg er optimist med tanke på å holde nullen med mindre Hopen får inn et knallskudd igjen eller noe lignende. 1-0 vil være veldig bra her, men hvis vi først putter kan det bli veldig moro utover matchen. Vil tro det er en liten fordel at Sogndal kommer med seier mot Start sist, så de ikke "må" ta poeng på Åråsen. Blir spennede!

                Kommentar

                • Boing
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2005
                  • 711

                  #9
                  Rønnern for i allefall hilst på keepern til sogndal som han ble jævlig god venn med under oppvarming og resten av kampen når vi spilte borte tidligere i år:-)

                  Kommentar

                  • Tony
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 4737

                    #10
                    LSK.NO drar igang statistikk med 6 hjemmeseier på rad. Bare å forberede seg på tap da da det alltid skjer når noen drar igang sånne statistikker!

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9413

                      #11
                      Eit stk Vålenga-knöl på jobben har tvingi meg til å sette 200 spenn på kampen på følgende måte:
                      Vinner SIF, får han penga.
                      Vinner LSK, får jeg beholde dem.


                      Kommentar

                      • Roll75
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 834

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av knut
                        Eit stk Vålenga-knöl på jobben har tvingi meg til å sette 200 spenn på kampen på følgende måte:
                        Vinner SIF, får han penga.
                        Vinner LSK, får jeg beholde dem.


                        Tvingi? Du må da ikke la deg styre av slik berm!!!!

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Eit stk Vålenga-knöl på jobben har tvingi meg til å sette 200 spenn på kampen på følgende måte:
                          Vinner SIF, får han penga.
                          Vinner LSK, får jeg beholde dem.


                          Wow, en imponerende brist på logikk der... Var du full når du gikk med på betingelsene?
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Eit stk Vålenga-knöl på jobben har tvingi meg til å sette 200 spenn på kampen på følgende måte:
                            Vinner SIF, får han penga.
                            Vinner LSK, får jeg beholde dem.


                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • Yellow-not-jella
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2009
                              • 1606

                              #15
                              Nok en kamp fullstendig uten venstre innleggsføtter. Tragisk. Det kan ødelegge ethvert medaljehåp.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                Nok en kamp fullstendig uten venstre innleggsføtter. Tragisk. Det kan ødelegge ethvert medaljehåp.
                                Hvilke alternativer har vi egentlig? Ringstad kommer sikker til å bli en god spiller, men han har ikke akkurat overbevist hittils i år. I en av sommerens kamptråder var det en debattant som fulgte kampen via livetekst. En av oppdateringene han fikk fortalte om en elendig Lilleström corner. Debattanten kommenterte da hvor hinsides dårlig Essediri var, og at Ringstad måtte få ansvaret for dödballene. Vi som satt og så kampen kunne dog opplyse om at det var Ringstad som slo den elendige corneren...

                                Det jeg har sett av Ringstad i år, har värt ganske variabelt, og ikke overbevisende. Igjen, jeg er sikker på at han vil bli en god spiller, men akkurat nå er han ikke kanongod. Han er vel strengt tatt den eneste venstrebeinte spilleren vi har med en ålreit innleggsfot. Nå har Eriksen hatt et par ålreite kamper utover sommeren, og da forstår jeg for en gangs skyld at han får spille. Ringstad er et litt usikkert kort, og Eriksen spilte seg ihvertfall ikke ut av laget mot Molde. Ringstad er også et alternativ på kanten, men der har vi alternativer som rett og slett er bedre per dags dato. Å sette ut noen av disse innebärer altså å sette inn en jevnt over dårligere spiller (per dags dato), for å stille med en venstrebeint spiller hvis venstrefot kanskje holder mål.

                                Helt enig i at vi bör titte på en alternativ dödball-sjef, men jeg synes denne konservative holdningen i forhold til rett bein på rett side tar overhånd i blandt. Det finnes mange andre hensyn å ta, og flere av disse veier langt tyngre enn hvilken fot som er best.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6075

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                  Nok en kamp fullstendig uten venstre innleggsføtter. Tragisk. Det kan ødelegge ethvert medaljehåp.
                                  Bolly spiller nok store deler av kampen på venstrekanten, og han kommer nok til noen innlegg. Om innleggene skal bli falige må vi nok komme bak forsvaret. Lange innlegg fra kant blir fort et lite effektivt våpen med Gulbrandsen mot tre digre stoppere, selv om han får hjelp av BBS og Ohi.

                                  Kommentar

                                  • nebbjævel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2009
                                    • 511

                                    #18
                                    Og så skal me frå saftbygda koma her og få tyn ?
                                    Yep !

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9413

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Wow, en imponerende brist på logikk der... Var du full når du gikk med på betingelsene?
                                      Hehe. Nei, får muligheten til å kjøre samme opplegget på han og hans kjære engen én gang

                                      Kommentar

                                      • Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

                                        #20
                                        Spennende med Bassey fra start. Kom igjen gutta, håper dere sprenger norges feigeste fotballag i filler..

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎