Nyheter september 2011

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Nyhetstråd Nyheter september 2011

    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
    Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden.

    Idéen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
    I tillegg er tråden til hjelp for oss andre slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

    Andre tråder brukes til detalj- og nisjéinformasjon og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

    Vi ønsker mer av dette:
    - TV-klipp
    - Referat fra notiser som bare fins i papirversjonen av avisen
    - Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
    - Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
    - Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
    - Faktainformasjon som angår alle

    Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

    Nyhetstråden modereres etter § 12 i forumreglementet (finnes under FAQ):
    Nyhetstråden modereres strengt. Reglene for nyhetstråden er som følger:

    1. Nyheter skal alltid først publiseres i nyhetstråden, deretter i andre tråder hvis det er interessant.
    2. Nyheter skal limes inn i sin helhet. Hvis bare en liten del av nyhetssaken angår LSK, er det imidlertid nok å lime inn denne delen.
    3. Nyheter fra lsk.no skal kun klippes og limes inn med overskrift, ingress og lenke til den aktuelle artikkelen på lsk.no.
    4. Alle nyheter skal ha lenker til originalsaken, eventuelt med informasjon om hvilken avis som siteres.
    5. Er det oppgitt en forfatter på nettsiden der nyheten hentes fra, skal artikkelforfatters navn komme med i innlegget.
    6. Chatting og kommentarer er strengt forbudt i nyhetstråden.
    7. Nyheter som ikke oppfattes som viktige, publiseres i tråden "Nyheter uten nyhetsinteresse" på LSK-backstage.
    8. Nyheter som omhandler rykter om LSK og LSKs spillere skal publiseres i ryktetråden frem til LSK offisielt kommenterer den aktuelle saken.
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    lsk.no



    VIL DU BLI LSK-AMBASSADØR?

    Åråsen skal fylles med gule og svarte og engasjerte supportere. Vi ønsker derfor flere ambassadører som hjelper oss i arbeidet.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #3
      lsk.no



      OVER 5000 SOLGTE TIL LSK-VIF

      Det er 17 dager igjen til et av de største høydepunktene på Åråsen i år. Billettsalget er i gang.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #4
        lsk.no



        SCORTE MOT TSJEKKIA

        LSKs Johansen scorte sitt første mål for Norge da G18-landslaget slo Tsjekkia 2-0 torsdag kveld.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Oppland Arbeiderblad

          Henrik scoret for Norge

          LSK-klare Henrik Kjelsrud Johansen scoret sitt første landslagsmål da Norge slo Tsjekkia 2-0 på Strømmen stadion torsdag kveld.


          KJETIL LYSENGEN
          Publisert 01.09.2011 kl 21:38 Oppdatert 01.09.2011 kl 22:41[/TD]

          Etter 1-1 mot Tsjekkia for to dager siden, klarte Norge å avgjøre kampen til sin fordel mot samme lag på Strømmen stadion torsdag.

          Henrik Kjelsrud Johansen, som nylig signerte for Lillestrøm, scoret sitt første landslagsmål i sin andre kamp med flagget på brystet, og sørget for norsk ledelse i starten av 2.omgang.
          - Det var artig og utrolig godt å få sin første scoring på landslaget. Spisser lever av å score, så det var greit å åpne den kontoen tidlig, sier Kjelsrud Johansen til fotball.no.

          Målet kom etter 56 minutters spill. Daniel Berntsen vant ballen høyt i banen for Norge, kom seg ned til langs kanten og la inn foran mål. Der ventet Kjelsrud Johansen med en sikkert avslutning i nettet.
          - Det var et veldig bra forarbeid av Daniel og jeg var på rett plass foran mål. Det er en av mine styrker som spiller, sier Johansen.

          Målet var det første virkelige store som skjedde i kampen. 1. omgang var preget av få målsjanser, men etter pause våknet Norge og var det beste laget. Litt senere avgjorde Kim Skogsrud kampen da han kom rett inn fra benken og satte inn 2-0 etter en corner.
          Kampen var den siste før EM-kvaliken i oktober, en kvalik Kjelsrud Johansen håper å være med på.
          - Det har vært stort å få debutere på landslaget denne uken, og jeg føler at jeg har glidd bra inn i laget. Det er en utrolig fin gruppe, så jeg håper å få være med på kvaliken, sier han til fotball.no.

          Men Kjelsrud Johansen har flere utfordringer i vente. Nylig meldte han overgang fra Raufoss til Lillestrøm.
          - Det blir en spennende utfordring for meg, og jeg skal være offensiv nok til å si at jeg håper på spilletid i Tippeligaen allerede i høst. LSK er flinke med talenter, og de har folk som Magnus Powell og Petter Belsvik som jeg helt sikkert kan lære mye av, sier han.


          G18-landslagstrener Knut Torbjørn Eggen tror også at unggutten vil passe fint inn hos kanarifuglene.
          - Henrik har gjort et bra inntrykk på denne samlingen. Han er sterk i oppspillsfasen og minner meg litt om Magnus Powell i spillestilen, sier Eggen.

          - I dag synes jeg også Tokmac Nguen var positiv da han kom innpå. Kevin Dure var god som stopper, mens Kim Skogsrud også gjorde et bra innhopp og scoret også et mål, fortsetter han.
          Treneren var godt fornøyd med å avslutte samlingen med en ny seier.
          - Jeg synes vi virket litt tamme mot slutten av 1.omgang, så vi var nødt til å stramme inn i pausen. Alle tok opp hansken da og vi klarte å komme igang med jobbinga, oppsummerer han.
          - Etter pause skapte vi sjanser. Vi var mer direkte og vi var tettere opp i motstanderen, fortsetter treneren.
          Han var også fornøyd med det defensive. Tsjekkia kom nesten ikke til en målsjanse gjennom 90 minutter.
          - Tsjekkia var gode med ballen, men de skapte ikke så mye. Jeg synes vi hadde en brukbar struktur, sier Eggen.

          Kampen var den siste før kvaliken i oktober. Da venter Latvia, Kypros og Island.
          - Vi bør ha en god mulighet for å gå videre der, men det er vanskelig å si hvor gode de andre lagene er. Latvia kan være bra, mens Kypros kan være skumle på hjemmebane. Island er alltid vanskelig å møte, men vi håper selvsagt å gå videre, avslutter Eggen.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #6
            lsk.no

            DOBBELSCORING FOR SIGURDARSON

            Island slo Belgia 2-1 i EM-kvalifiseringen for U21-landslag. Sigurdarson scoret begge sagaøyas mål.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #7
              lsk.no




              LOGI EN AV BANENS BESTE

              Stefan Logi Magnusson var en av banens beste da Island møtte Norge på Ullevaal fredag kveld.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #8
                lsk.no



                HØIBRÅTEN FRA START I NORSK SEIER

                G16-landslaget avsluttet Syrenka cup med 2-0 seier over Hviterussland.

                Kommentar

                • ulfpulf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 2506

                  #9
                  Varden

                  Eriksen er enig med Odd

                  Lillestrøms Lars Kristian Eriksen (28) kommer til Skien for å skrive treårskontrakt med Odd i dag.

                  Av:Nils-Tore Olsen nils-tore.olsen@varden.no
                  Publisert mandag 05. september 2011 kl. 06:48.
                  Sist oppdatert mandag 05. september 2011 kl. 06:53.

                  Odd-trener Dag-Eilev Fagermo ønsker bedre coveralternativer i forsvaret, spesielt når Steffen Hagen spiller midtstopper. Samtidig ønsker han en typisk vingback på høyresiden. Derfor har skiensklubben vært i dialog med den 28 år gamle høyrebacken den siste måneden.

                  Løsning oppnådd

                  Nå er partene enig. Eriksen kommer til Skien i dag for først å ta den obligatoriske medisinske sjekken, og deretter signere avtalen.

                  – Vi har, som dere allerede har skrevet, vært i dialog om en mulig gjensidig avtale. Nå har vi kommet til det punktet hvor en løsning er oppnådd. Derfor er jeg ganske sikker på at det vil skje noe en av dagene i denne uken, sier Odd-direktør Tore Andersen.

                  Fra nyttår

                  Spilleren bekrefter også at det meste tyder på at 28-åringen kan si at han er Odd-spiller fra og med 1. januar 2012.

                  – Ja, jeg skal til Skien mandag for å ta den medisinske sjekken, bekrefter Eriksen.

                  – Skriver du under hvis den går som forventet?

                  – Ja, jeg regne med det, for det er jo planen.

                  – Hvor lang avtale har dere blitt enige om?

                  – Den er på tre år.

                  – Hvorfor Odd?

                  – Jeg har ikke lyst til å si mer i dag. Vi kan heller ta resten i morgen ettermiddag, når det formelle er på plass, avslutter Eriksen.

                  Halvparten

                  Nykommeren er ikke den eneste spilleren direktøren har snakket med denne uken og som han skal snekke med i uken som kommer.
                  – Jeg må også følge opp spillerne som har kontrakt ut sesongen. Til nå har jeg pratet med halvparten, og vil fortsette denne uken.

                  – Har dere tilbudt noen av spillerne nye kontrakter?

                  – Nei, ikke foreløpig. Den første samtalen er jo for å finne ut av om begge parter tror det lar seg gjøre å komme til enighet, eller om man vil gå hver sin vei, avslutter Tore Andersen.

                  Lese nyheter i dag? Varden gir deg nyheter, sport, kultur, underholdning, feature og meninger fra Telemark.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #10
                    RB

                    Sigurdarson opp på a-laget

                    ÅRÅSEN: Björn Bergmann Sigurdarson er flyttet opp i den islandske a-landslagstroppen.

                    Morten Svesengen
                    Publisert 05.09.2011 kl 13:36 Oppdatert 05.09.2011 kl 13:38

                    Bergmann Sigurdarson imponerte tydeligvis den islandske landslagssjefen da han scoret to mål for Island U21 mot Belgia (2-1) i torsdagens EM-kvalifiseringskamp. Mandag kom meldingen om at LSK-spissen skal være med i a-troppen som møter Kypros tirsdag og ikke på U21-landslaget som møter Norge samme dag.

                    Sigurdarson og Haraldur Björnsson er hentet inn som erstattere for Rúrik Gislason og LSK-keeper Stefan Logi Magnusson som begge står over etter gult kort på Ullevaal. I tillegg er Veigar Pall Gunnarson ute av troppen på grunn av disiplinære årsaker.

                    Gislason startet for Island mot Norge, men det er usikkert om LSK-spissen vil gå rett inn på laget i hjemmekampen mot Kypros.

                    Stefan Logi Magnusson er fornøyd med at lagkameraten nå får sjansen på a-landslaget.

                    – Jeg har ventet på at Björn skulle få denne sjansen. Det har han virkelig fortjent. Forhåpentlig får han spille litt mot Kypros. Tidligere har det skjedd at nye spillere som kommer inn i troppen, har startet kampen etter, sier Magnusson.

                    LSKs islandske keeper ble igjen i Norge etter kampen mot Norge siden han må stå over tirsdagens kamp på grunn av karantene.

                    Foreløpig trener han ikke med LSK-laget på Åråsen etter at han pådro seg en liten skade i en duell med Brede Hangeland på Ullevaal.

                    – Ikke noe alvorig. Jeg klarte å fullføre kampen, men ble stiv etterpå. Et par dager med alternativ trening vil hjelpe, tror Magnusson.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      lsk.no

                      MØTER ULLERN I KVELD

                      LSKs rekrutter tar veien til Oslo vest i kveld. Kampstart på Ullernbanen er klokka 18:45 i kveld.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #12
                        Varden

                        Odd under 24 år

                        Av: Nils-Tore [email]Olsennils-tore.olsen@varden.no
                        Publisert tirsdag 06. september 2011 kl. 06:42.
                        Sist oppdatert tirsdag 06. september 2011 kl. 07:00.

                        Dag-Eilev Fagermo har fått høre mye kritikk for mange mener Odd er et «gamlehjem». Men Varden har kikket på de 16 spillerne som foreløpig har avtale lenger enn denne sesongen. Snittalderen på dem blir 22,94 år (fra og med 1. januar 2012) og det er inkludert Morten Fevang.

                        – Derfor var det viktig for oss å signere en spiller som Lars Kristian Eriksen (28). For en ting er at han er god, men en annen ting er at vi også behøver rutine. Vi kan ikke bare ha unggutter. Den rette miksen i alder er veldig viktig.

                        Odds nyeste spiller dro for øvrig snittet opp til 23,24 år.

                        – Det er ikke veldig gammelt, foreløpig, smiler sjefen.

                        – Norges beste
                        Fagermo er også overrasket at de klarte å få underskriften til Lillestrøm-spilleren.

                        – Han er, i mine øyne, en av de beste høyrebackene i eliteserien. Jeg er faktisk overrasket over at vi har klart å skrive kontrakt med han, sier Dag-Eilev Fagermo, som ikke kommer til å gjøre som Henning Berg.

                        – Lars Kristian er høyreback, ikke venstre. Definitivt.

                        – Hva er hans største styrker?

                        – Han har meget god fart og er offensivt god med ballen. Akkurat det vi har lett etter. Nå er jeg godt fornøyd med forsvarsrekka for neste år, og vi kommer ikke til å signere andre en eventuelt Ulf Riis og Niklas Gunnarsson i den posisjonen.

                        Siljan
                        Hovedpersonen og kona Caroline Berg Eriksen har allerede kjøpt hus i Siljan. Han innrømmer at Fagermos tydelighet var avgjørende.

                        – Dag-Eilev har vært klar på at jeg skal spille høyreback. Det er jeg klar for igjen, for de tre siste årene har jeg blitt plassert på venstresiden i Lillestrøm. Jeg gleder meg virkelig til å begynne i Odd.

                        – Vi flytter hit etter kontrakten med Lillestrøm går ut, men inntil da er det full fokus for dem, sier han, og legger til at han er rimelig trygg på at Odd beholder plassen.

                        Lese nyheter i dag? Varden gir deg nyheter, sport, kultur, underholdning, feature og meninger fra Telemark.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          lsk.no

                          UNGGUTTER FOR NORGE

                          Stian Christensen og Keivan Ghaedamini har blitt tatt ut på Norges G15-landslag.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #14
                            lsk.no

                            HAUGESUND PÅ SØNDAG

                            Søndag går turen til Haugesund, men før det skal det trenes på treningsfeltet Lillestrøm stadion.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #15
                              lsk.no

                              Sigurdarson fikk sin debut

                              Ble byttet inn i det 84. minutt mot Kypros, og fikk dermed sin debut for Islands a-landslag.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                lsk.no

                                Heltent kaptein

                                Frode Kippe scoret sitt første mål for LSK mot nettopp Haugesund i 1998. Søndag er det nytt møte mot vestlandsklubben.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #17
                                  lsk.no



                                  TRE PÅ RAD FOR UNIFIED

                                  I helgen vant LSK-Unified landsturneringen i fotball for tredje år på rad.

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #18
                                    Røper ingenting om spillerjakten



                                    LSKs sportsdirektør Torgeir Bjarmann holder kortene tett til brystet når det gjelder Åråsen-klubbens jakt på nye spillere.

                                    LSK har for øyeblikket 12 spillere på kontrakt foran neste sesong. Men sportsdirektøren er ikke stresset.
                                    – I tillegg til de som har kontrakt, har vi flere spillere som har kontrakt som går ut, men som kan bli tilbudt ny. Vi har også tre spillere som er på lån ut sesongen som vi løpende vil vurdere, sier Bjarmann.

                                    Disse forhandles det om

                                    Når det gjelder Henrik Kjelsrud Johansen som er på lån fra Raufoss, så er alt ferdigforhandlet med tanke på en lengre avtale.
                                    Nicholas Mezquida har en kontrakt med sin klubb Penarol som går ut i februar, mens Paul Obiefule har avtale med Hønefoss en sesong til.
                                    – Med Henrik er alt ferdigforhandlet. Nicholas vil vi vurdere resten av sesongen før vi bestemmer oss. Når det gjelder Paul, så må vi eventuelt bli enige med Hønefoss om overgang, sier sportsdirektøren.
                                    Pål Steffen Andresen, Kristoffer Tokstad, Andreas Fjeldstad og Karim Essediri har alle kontrakter som går ut.
                                    – Karim har takket nei til vårt tilbud, men er fortsatt LSK-spiller. De andre vurderes også i forhold til ny kontrakt, sier han. Men selv om alle disse spillerne skulle fortsette på Åråsen, er det for få spillere i LSK-stallen før neste sesong.
                                    Det er også det eneste Bjarmann vil bekrefte.
                                    – Vi skal ha inn flere spillere, men hvor mange og hva slags spillertyper det er snakk er usikkert foreløpig. Men vi følger med og har god oversikt, sier Bjarmann.

                                    Noe investorhjelp

                                    RB-sporten vet at Bosmans-spillerne Martin Linnes (Kongsvinger, nå Molde) og islendingen Ari Skulason (GIF Sundsvall) er to som LSK har fulgt tett. Men ingen av dem vil slik vi forstår, ende opp på Åråsen.
                                    Linnes er klar for Molde, mens den islandske midtbanespilleren vil uansett bli for dyr. LSK leter primært etter spillere som er gratis.
                                    – Vi kan få noe investorhjelp, men det blir ikke snakk om store kjøp, sier han


                                    LSK-stallen 2012
                                    Stefan Logi Magnusson, Frode Kippe, Steinar Pedersen, Erling Knudtzon, Nicolay Solberg, Björn Bergmann Sigurdarson, Mathis Bolly, Ohi Omoijuanfo, Stian Ringstad, Lunan Ruben Gabrielsen, Fredrik Gulbrandsen, Effiom Otu Bassey.
                                    Skadet: Arild Sundgot (opereres), Marius Johnsen.
                                    På lån nå: Paul Obiefule (Hønefoss), Nicolás Mezquida (Penarol), Henrik Kjelsrud Johansen (Raufoss).
                                    På vent: Pål Steffen Andresen, Kristoffer Tokstad, Andreas Fjeldstad
                                    På vei ut: Lars Kristian Eriksen (Odd), Edwin Eziyodawe (får ikke ny kontrakt), Karim Essediri (nei til LSK-tilbud)

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #19
                                      lsk.no

                                      KANARIFUGLENE FLYR VESTOVER

                                      Landslagspausen er over og Tippeligaen ruller igjen. Søndag kl. 18.00 venter FK Haugesund borte for Henning Bergs seierssultne mannskap. Les deg opp før avspark her.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #20
                                        kfl.no

                                        Medlemsmøte 13. september!

                                        Om du ønsker å få vite litt om situasjonen i LSK for tiden, så er den beste anledningen å møte på Martins kl 1900, tirsdag 13. september.

                                        Last edited by RSP; 09.09.2011, 15:25.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎