Sesongavslutningen i Neglebiterligaen anno 2013 (var 2012 og 2011)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7035

    Sesongavslutningen i Neglebiterligaen anno 2013 (var 2012 og 2011)

    Oppdatert etter Starts 3-1-seier over Brann. Fortsatt noen som nekter å tro at åtte poeng er uoppnåelig på fire kamper for et desperat lag? Jeg er møkk nervøs.

    11. Lillestrøm 26 9-5-12 45-47 32
    12. Viking 26 8-8-10 27-35 32
    13. Sogndal 26 7-8-11 22-29 29
    14. Fredrikstad 25 8-4-13 32-36 28
    15. Start 26 7-3-16 35-50 24
    16. Sarpsborg 08 26 4-5-17 26-58 17

    Unnskyld meg hvis dette bare er babling. Jeg skriver dette mest av terapeutiske årsaker. Det er ikke ro å spore i sjela nå, og sånn er det nok flere som har det.

    Start 24 6-2-16 32-49 20p
    Jeg kikket nettopp på de gjenværende kampene for Start, og fikk grøsninger overalt. Det er høyst oppnåelig at de kan vinne fire av de neste seks kampene. Dette er lista.

    3. okt. Aalesund borte (V) 0-0
    17. okt. Brann hjemme (V) 3-1
    23. okt. Fredrikstad borte (T)
    30. okt. Odd hjemme (V)
    20. nov. Viking borte (T)
    27. nov. Tromsø hjemme (V)

    Jeg anser at de har meget gode muligheter i tre av de neste fire kampene. Og står det om livet, setter jeg penger på at de tar Tromsø i siste hjemmekamp. Programmet er uansett meget overkommelig.

    Fredrikstad 23 8-3-12 26-30 27p
    Leder i øyeblikket 2-0 mot Særp. Jeg antar at de vinner den. De har en kamp mer enn oss til gode, og møter

    2. okt. Sogndal hjemme (U) 2-2
    16. okt. Haugesund borte (T) 2-3
    23. okt. Start hjemme (V)
    26. okt. Rosenborg borte (T) 0-2
    31. okt. vif borte (T)
    20. nov. Aalesund hjemme (V)
    27. nov. Lillestrøm borte (V)

    Ser ikke for meg at de får med seg mye fra de tre første bortekampene. Pr. dato er de favoritter mot oss, og de bør klare minst to av Sogndal, Start og Aalesund på eget gress. Altså går de forbi oss.

    Sogndal 24 7-6-11 19-26 27p
    Er på oppadgående. Den iboende kjipheten i laget gjør at de får med seg nok poeng. De møter:

    2. okt. Fredrikstad borte (U) 2-2
    16. okt. Strømsgodset hjemme (V) 1-1
    23. okt. Tromsø borte (T) 0-0 (1)
    30. okt. Stabæk hjemme (U)
    20. nov. Odd borte (T)
    27. nov. Molde hjemme (U)

    Aalesunds 22 8-4-10 24-30 28p
    Har vært på nedadgående i lang tid, men resultatene har ofte gått imot dem i jevne kamper. Jeg mener tabellposisjonen i deres tilfelle lyver litt. De har igjen

    29. sep. Tromsø hjemme (U) 1-0 (2)
    3. okt. Start hjemme (T) 0-0 (3)
    16. okt. Rosenborg borte (T) 2-2 (4)
    24. okt. vif hjemme (U) 2-1 (6)
    27. okt. Stabæk hjemme (V)
    30. okt. LSK borte (V)
    20. nov. FFK borte (T)
    27. nov. Brann hjemme (V)

    Viking 8-7-9 26-31 31p
    Elendig sesongstart, har tatt seg bra opp. Spiller tidvis fin fotball og har mange profiler i laget. Tipper de får en ok poenghøst ut sesongen. De møter:

    1. okt. Haugesund hjemme (V) 1-1
    14. okt. vif borte (T) 0-3
    23. okt. LSK hjemme (V) 2-0 (-2)
    30. okt. Sarpsborg borte (V)
    20. nov. Start hjemme (V)
    27. nov. RBK borte (T)

    LSK 24 9-4-11 42-41 31p
    Trenger vel ikke kommentere så mye mer. Solgte eller gav bort nesten hele sentrallinja midt i sesongen og har falt sammen som et korthus. Uten mål og nesten uten kvalifiserte sjanser på de fem siste kampene, utspilt i Kristiansand og hjemme av Sogndal, begge våre mest sentrale spillere er skadde og vi er pr. dags dato uten friske spisser, etter at Fredrik Gulbrandsen gikk av med skade mot Start. Vi møter:

    30. sept. RBK hjemme (T) 2-5
    15. okt. Stabæk hjemme (T) 1-1
    23. okt. Viking borte (T)
    30. okt. Aalesund hjemme (T)
    20. nov. Brann borte (T)
    27. nov. Fredrikstad hjemme (T)

    Nå svartmaler jeg med bred pensel, naturligvis, og skulle vi faktisk klare å avslutte sesongen med 11 strake tap, fortjener vi naturligvis ikke noe bedre enn Adeccoligaen. Men med utgangspunkt i de forutgående fem kampene: Hvilke motstandere av våre gjenstående virker det sannsynlig at vi skal klare å ta poeng av? Kanskje Aalesund, kanskje FFK. Hvis vi er dommedagsorienterte og antar at vi taper også de kampene, står vi igjen med følgende sluttabell utfra mine tips i parentes:

    Aalesund 30 11-6-13 39p
    Viking 30 12-7-11 38p
    Sogndal 30 8-9-13 33p
    Start 30 10-2-18 32p
    LSK 30 9-4-17 31p
    (Sarpsborg)

    Det ville vært spektakulært og vanvittig hvis det faktisk skulle ende slik at LSK rykker ned etter å ha tapt 11 strake seriekamper, men slik det nå ligger an, virker det ikke usannsynlig. Samtidig skal Start ha god​ flyt for å ta oss igjen, og vi trenger kanskje bare èn seier for å være sikre (kanskje ingen). Men det virker ikke sannsynlig på meg at noe bedre enn 14. plass er oppnåelig.

    Er dette galemannsrabling, eller har jeg et poeng?
    Last edited by Rønnern; 07.07.2013, 21:30.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • *46*

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz
    Er dette galemannsrabling, eller har jeg et poeng?[/COLOR]
    Ja - du har et poeng. Og viser at resultatene i starten av sesongen ikke er nok og man må jobb for å fornye kontrakta.

    Kommentar

    • Bukkenbruse
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 515

      #3
      Tar meg den frihet og klipper og limer litt fra et innlegg jeg skreiv i en annen tråd nå nettopp. Jeg synes kanskje ikke du svartmaler Lillestrøm sin poengfangst, men det er INGENTING som tilsier at Start skal begynne å vinne igjen. Hvordan du får det til at de har meget gode muligheter til 6 poeng mot Aalesund borte og Brann hjemme fatter jeg ikke, ser man bort i fra seieren mot oss (alle slår oss for tiden) har de en hel seier på de siste 12 kampene. Start er blodræva.
      Start er 11 poeng bak med 18 poeng igjen å spille for. De har igjen 3 rimelig tøffe bortekamper hvor jeg tror de max tar 2 poeng...sannsynligvis færre. I tillegg har de hjemmekamp mot både Brann og Tromsø (i tilegg til Odd)...aldri i livet om Start vinner alle hjemmekampene sine og tar mer enn 2 poeng på de 3 bortekampene...mao Start kommer ikke til å ta oss igjen og sånn sett er vi faktisk trygge selv om vi ikke tar et eneste poeng på de gjenværende kampene.

      Sarpsborg er i bunn. De har tatt majestetiske 4 poeng på de siste 15 kampene. De har 21 poeng igjen å spille om og må ta 14. De har bla igjen Molde og Brann borte, og det er ikke sjangs i helvete for at de vinner de øvrige kampene etter å ha spilt 15 kamper på rad uten seier. Sarpsborg rykker ned og tar oss aldri igjen. Med tapet i dag mot Fredrikstad må de nå ta 14 av de siste 18 og spille for. Skjer ALDRI.

      Fredrikstad, Sogndal og Aalesund kommer nok til å gå forbi hvis vi taper de restrerende kampene, men vi har faktisk igjen hjemmekamp mot Stabæk, Aalesund og Fredrikstad...skal ikke se bort i fra at vi kan surre oss til både 2, 3 eller 4 poeng totalt på de 3 kampene og da kan vi kanskje klare en 12.plass i år også...tipper alle disse lagene havner +- 34-35 poeng i år, mao kan vi bli alt fra nr 11-14, men vi rykker ikke ned i år.

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7035

        #4
        Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
        Det er INGENTING som tilsier at Start skal begynne å vinne igjen. Hvordan du får det til at de har meget gode muligheter til 6 poeng mot Aalesund borte og Brann hjemme fatter jeg ikke, ser man bort i fra seieren mot oss (alle slår oss for tiden) har de en hel seier på de siste 12 kampene. Start er blodræva.
        De er blodræva, men etter seieren mot oss har de med ett fått en slags kontakt oppover. Det var deres andre seier på de 12 siste seriekampene (!). Sånt kan vekke en ny glød til live, og det kan det bli poeng av. Med random-faktoren i Tippeligaen innberegnet og et ganske greit kampprogram på papiret, er det langt fra umulig at de klarer å mobilisere såpass at de vinner fire av de seks siste kampene. Større mirakler har skjedd før.

        Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
        vi har faktisk igjen hjemmekamp mot Stabæk, Aalesund og Fredrikstad...skal ikke se bort i fra at vi kan surre oss til både 2, 3 eller 4 poeng totalt på de 3 kampene og da kan vi kanskje klare en 12.plass i år også...tipper alle disse lagene havner +- 34-35 poeng i år, mao kan vi bli alt fra nr 11-14, men vi rykker ikke ned i år.
        Stabæk kommer til å spille oss på ræva. Forskjellen mellom deres og vår midtbane er himmelvid. Aalesund kan vi slå på en god dag. De er ikke spesielt målfarlige, men de har en trener som garantert vet nøyaktig hva han skal gjøre for å utnytte rakleverket vi kaller et forsvar. Og står det om plassen, taper vi kjapt mot FFK også. MYE skal skje for at vårt lag skal få tilbake troa på seg selv. Pr. dato er vi Tippeligaens desidert dårligste lag. Vi har ingen fasong, ingen fantasi, ingen bredde i stallen, ikke noe spillemønster og etter hvert null og niks av selvtillit.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • runarM
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 565

          #5
          ....på den positive siden ble tippeligaen plutselig spennende igjen.
          runarM

          Kommentar

          • Kristian
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 690

            #6
            At vi taper alle de siste kampene er ikke alt for fjernt - men at derimot Start og lagene imellom plutselig skal spille manchester fotball har jeg ikke tro på. Start spilte ikke akkurat veldig bra mot oss, det var bare at vi stilte med et lag bestående av 70% 14-åringer uten selvtillit. Da er det ikke veldig imponerende å vinne 3-0.

            Kommentar

            • Bukkenbruse
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 515

              #7
              Opprinnelig skrevet av trigz
              De er blodræva, men etter seieren mot oss har de med ett fått en slags kontakt oppover. Det var deres andre seier på de 12 siste seriekampene (!). Sånt kan vekke en ny glød til live, og det kan det bli poeng av. Med random-faktoren i Tippeligaen innberegnet og et ganske greit kampprogram på papiret, er det langt fra umulig at de klarer å mobilisere såpass at de vinner fire av de seks siste kampene. Større mirakler har skjedd før.
              Det er ikke mange dagene siden de var helt elendige borte mot Aalesund i cupen. Start har slått oss og Sarpsborg hjemme. Jeg tror det er de eneste lagene dette Start-laget er gode nok til å slå. Jeg er helt uenig i at noe taler for at det skal vinne 4 av de siste 6 kampene. Hvem av oss som har rett gjenstår og se, men jeg mener at frykten din er totalt ubegrunnet...og håper at jeg har rett Jeg tror Start taper de 2 neste kampene sine ganske greit og dermed er løpet for de bortimot kjørt allerede med 4 serieomganger igjen.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7035

                #8
                Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                Jeg tror Start taper de 2 neste kampene sine ganske greit og dermed er løpet for de bortimot kjørt allerede med 4 serieomganger igjen.
                Jeg håper du har rett i det
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  #9
                  Bånnlag har en tendens til å kjempe til seg ekstra og uventa poeng på slutten, men jeg ser det som helt usannsynlig at Start skal plukke tolv av atten mulige poeng mot slutten, spesielt med de lagene de har igjen. Synes ikke det kan karakteriseres som meget overkommelig i det hele tatt. Toppen ni av atten poeng. Og mens jeg skriver dette taper Sarp nok en kamp og er definitivt ferdig.

                  Jeg ser ikke bort ifra at vi havner på fjortendeplassen, men med god margin.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6075

                    #10
                    Start kan slå oss med 7 poeng i teorien. Blir spennende å se dette tallet bli redusert etterhvert. Første oppdatering på tallet kommer forhåpentligvis neste runde.

                    Kommentar

                    • brisbane-kanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2006
                      • 595

                      #11
                      Med mørket kommer også nedrykksspøkelset. Dette har vel vært gjengangeren de siste årene. Jeg trodde vi skulle få en sesong i ingenmannsland inntil Frode gikk ut i media og påsto at laget var godt nok for medalje. Da ble jeg uggen. Nå står vi med søle til halsen.

                      Jeg ser ingen som helst grunn til at tapsrekka skal bli brutt. Pdd har vi et bedritent lag - noen gamle gamper med ryggesyken, ræva trøkk og begredlig innsats komplimentert av noen ungfoler totalt blottet for selvtillitt. Vi er nakne. Vi har ingen erfaren lederskikkelse som går foran i stormen. En lederskikkelse som kan vise vei for de unge.

                      Forskjellen på oss og Start er vel at de har målscorere (Årst og Hoff), mens vi har ingen. Sentrallinja på midten ble borte i løpet av ett par uker (Gisle, Nosa, Søgård). Nå har vi en midtbane der balltap og feilpasninger er gjengangeren. Null kreativitet what so ever.

                      Jeg er pissredd for Fredagen - all sunn fornuft tilsier at vi kommer til å gå på et ufattelig stygt tap. Jeg håper jeg tar feil, men utifra dagens situasjon tviler jeg på at Rævbk kommer til å få noe særlig mer enn 1.01 i odds.

                      Kommentar

                      • heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2116

                        #12
                        Vi vinner i alle fall to av hjemmekampene mot Stabæk, Aalesund og Fredrikstad.
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                        Endelig er mørketida over.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7035

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                          Jeg er pissredd for Fredagen - all sunn fornuft tilsier at vi kommer til å gå på et ufattelig stygt tap. Jeg håper jeg tar feil, men utifra dagens situasjon tviler jeg på at Rævbk kommer til å få noe særlig mer enn 1.01 i odds.
                          Håper bare vi kommer fra det med æren noenlunde i behold. Alt under 0-4 er for seier å regne.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Roll75
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2007
                            • 834

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Håper bare vi kommer fra det med æren noenlunde i behold. Alt under 0-4 er for seier å regne.
                            Dersom vi blir tildelt 4 mål ved kampstart kan det på en god dag bli litt spenning
                            Last edited by Roll75; 27.09.2011, 11:10. Begrunnelse: leif

                            Kommentar

                            • AG-3
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 1081

                              #15
                              Skal vel mye til for at vi rykker ned, men jaggu er det "close shave" i år igjen...
                              Det som er viktig nå er at vi backer opp unggutta som faktisk må utkjempe disse slagene som er igjen.
                              DE har ikke bedt om denne sitauasjonen og skal ikke bli syndebukker.

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3152

                                #16
                                Helt enig AG-3. Ingen kan klage på innsatsen til unggutta. Det siste de trenger nå er å lese her eller andre steder hvor elendige de er, eller å se glisne tribuner resten av året fordi mange synes å ville straffe laget ved å holde seg unna. Jeg kommer til Åråsen - uansett, og jeg kommer til å kjøpe sesongkort for 2012 - uansett.

                                Kommentar

                                • krogen
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Aug 2009
                                  • 228

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Men det virker ikke sannsynlig på meg at noe bedre enn 14. plass er oppnåelig.

                                  Er dette galemannsrabling, eller har jeg et poeng?
                                  Jeg har simulert kampene som gjenstår for Start 1000 ganger ut i fra:

                                  Aalesund-Start 50-30-20
                                  Start-Brann 60-30-10
                                  Fredrikstad-Start 40-40-20
                                  Start-Odd 70-20-10
                                  Viking-Start 30-40-30
                                  Start-Tromsø 60-30-10

                                  og kommet fram til følgende sannsynlig poengfangst:

                                  0 : 0(0)
                                  1 : 0(0)
                                  2 : 3(3)
                                  3 : 11(14)
                                  4 : 16(30)
                                  5 : 31(61)
                                  6 : 63(124)
                                  7 : 83(207)
                                  8 : 125(332)
                                  9 : 147(479)
                                  10 : 138(617)
                                  11 : 136(753)
                                  12 : 88(841)
                                  13 : 77(918)
                                  14 : 42(960)
                                  15 : 13(973)
                                  16 : 22(995)
                                  18 : 5(1000)

                                  Ut i fra dette er det cirka 25% sjanse for at Start kaprer 12 poeng eller fler.

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    #18
                                    Du overvurderer Start kraftig. De slo såvidt Sarpsborg og Alta 1-0, samt spilt mot oss. Ingenting tyder på at Brann og Tromsø bare har ti % sjanse for seier. Selv Lsk hadde bedre odds på søndag. De tapte blant annet 4-1 hjemme mot Haugesund i en særdeles viktig kamp. Norsk tipping hadde 2,15 på start mot oss på søndag, noe som tilsvarer ca 40% sjanse for hjemmeseier. De hadde 2,9 for B, noe som tilsvarer ca 30 % (norsk tippings Tilbakebetaling er veldig lav). Tromsø og brann er flere klasser bedre og har god sjanse på seier.

                                    Kommentar

                                    • krogen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2009
                                      • 228

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                                      Du overvurderer Start kraftig. De slo såvidt Sarpsborg og Alta 1-0, samt spilt mot oss. Ingenting tyder på at Brann og Tromsø bare har ti % sjanse for seier. Selv Lsk hadde bedre odds på søndag. De tapte blant annet 4-1 hjemme mot Haugesund i en særdeles viktig kamp. Norsk tipping hadde 2,15 på start mot oss på søndag, noe som tilsvarer ca 40% sjanse for hjemmeseier. De hadde 2,9 for B, noe som tilsvarer ca 30 % (norsk tippings Tilbakebetaling er veldig lav). Tromsø og brann er flere klasser bedre og har god sjanse på seier.
                                      Jeg er enig i at jeg har tatt i litt sett nøytralt på kvaliteten i mannskapene, men vi snakker slutten av sesongen hvor motivasjon betyr særs mye. Brann har cupfinale i tankene og en spiller i rekonvalesens etter hjertestans. Tromsø kan ha null å spille for i slutten av november.

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Helt enig AG-3. Ingen kan klage på innsatsen til unggutta. Det siste de trenger nå er å lese her eller andre steder hvor elendige de er, eller å se glisne tribuner resten av året fordi mange synes å ville straffe laget ved å holde seg unna. Jeg kommer til Åråsen - uansett, og jeg kommer til å kjøpe sesongkort for 2012 - uansett.
                                        Har alltid sagt det - unggutta er gode hver for seg, problemet er når alle sammen skal spilles samtidig. De må ha erfaring rundt seg!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎