Gi Henning Berg ett år til?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Opprinnelig skrevet av andersmm
    Påfallende at hele dette sirkuset dras i gang etter 6 tap og 1 uavgjort. Veldig få som hadde et problem med Berg i vår, nå er situasjonen beyond uholdbar.
    Sirkuset er muligens i gang nå. Noen ligger imidlertid i forkant.

    Som du sikkert har fått med seg har det kommet jevnlige bekymringmeldinger mot Berg de siste sesongene. Dette fra folk som kjenner klubben fra innsiden. (Og som kjent er det mange som ikke kan eller tør skrive her).

    Benny lå som kjent i forkant. 16. mai 2009 var datoen. Si hva du vil om Benny, men han danser ikke etter RB eller Per Berg sin pipe. Benny ligger i forkant.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

    Kommentar

    • Gjest

      [QUOTE=Xavi;481369]La oss evaluere litt.
      2011:
      - Har spilt til tider norges vakreste angrepsfotball og scorte mest mål i tippeligaen.


      Det er 4 lag som har flere mål og 2 lag til som er på samme nivå,
      så det er vel litt tidlig å konkludere ! (med mindre du mener 5-7 plassering er "topp")

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Sirkuset er muligens i gang nå. Noen ligger imidlertid i forkant.

        Som du sikkert har fått med seg har det kommet jevnlige bekymringmeldinger mot Berg de siste sesongene. Dette fra folk som kjenner klubben fra innsiden. (Og som kjent er det mange som ikke kan eller tør skrive her).

        Benny lå som kjent i forkant. 16. mai 2009 var datoen. Si hva du vil om Benny, men han danser ikke etter RB eller Per Berg sin pipe. Benny ligger i forkant.
        Om Benny leser innlegget mitt, så ser han at jeg trekker fram den gjentatte kritikken Berg har vært utsatt for de siste par åra. Det er ikke slik at jeg later som om denne kritikken ikke har eksistert. Det jeg synes er suspekt, er at det nå settes i gang et jævla korstog på bakgrunn av anklager som ikke har vært særlig utbredt tidligere.

        Benny sin kritikk har meg bekjent sjeldent gått ut på at Henning har vært noen rabiat busemann som skremmer vannet av alle på Åråsen. Benny har vel først og fremst konsentrert seg om Bergs bobil, intelligens og fotballfaglige disposisjoner. "I told you so" effekten er ikke veldig stor her.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Opprinnelig skrevet av andersmm
          Når vi spilte kalasfotball så var det selvsagt på grunn av spillerne og ikke trenern. Når det går rævva så er det på grunn av Trenern og ikke spillerne. Påfallende at hele dette sirkuset dras i gang etter 6 tap og 1 uavgjort. Veldig få som hadde et problem med Berg i vår, nå er situasjonen beyond uholdbar. Tviler ikke på at Berg har sine dårlige sider og at det sikkert finnes kjipe episoder der han har driti seg ut, men dette er en ordentlig drittpakke. Det har versert mye forskjellig kritikk av Henning Berg de siste årene, men han har ikke i særlig grad blitt fremstilt som den Nordliaktige rabiate diktatoren han blir nå (snarere tvert i mot. Grå, humørløs, passiv og tafatt). Men etter at RB hentet fram fakler og høygafler så har disse anklagene trillet fram som perler på en snor. Med tanke på at det finnes mange mennesker her inne som følger klubben ganske tett og overværer treninger og andre arrangement, så finner jeg det merksnodig at Hennings nådeløse regime ikke har vært ett særlig hett tema her inne. Godt mulig Hennings lederstil er et problem, men jeg får nesten en følelse at man har valgt en "innfallsvinkel" som skal rettferdiggjøre sparkingen. Hele greia kjennes rett og slett konstruert, uten at det betyr at nevnte hendelser ikke har intruffet slik som de er beskrevet.
          Ganske mange som har sett utfordringer/problemer veldig lenge. Selv på festfotballens aften var det langt fra så bra som resultatet tilsa, det var veldig ofte enkeltmannsprestasjoner og ikke selve spillet som sto for resultatene. Selvsagt skal alle lag få lov til å ha gode individer på banen, men selv de beste fotballag i verden hva det gjelder individuelle ferdigheter har ett egent spill (er vel akkurat det som gjør de gode lagene enda bedre). Når sogndal plutselig fremstår som jomfru maria i forsvar, så er nok det pga en plan/formasjon/taktikk. Henning Berg bruker utrolig mye tid på trening før kamper til å øve på hvordan motstander spiller. For meg blir det rart at man selv på hjemmebane skal legge opp taktikken etter motstander, ja egentlig feil uansett.

          Det bør selvsagt ikke ende opp i en heksejakt, noe det kanskje alt er, men det må også være lov til å evaluere og ha meninger som går begge veier. Merk at de på forumet/media som er nær klubben ofte er samstemte i sin kritikk!

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            Selv med en flying start med storseier over Stabæk away, har sesongen vært svært variabel. Allerede i runde 2 gikk vi på en gedigen blemme med 1-4 tap mot Brann på hjemmebane. Og slik har sesongen fortonet seg, vi har vært svært ustabile. For meg virker det som HB ikke har noen plan B når plan A ikke fungerer.

            HB er en mann for de store rekordene, men de er dessverre av negativ karakter. Flest uavgjorte i en sesong, flest tap på rad, flest kamper på rad uten scoring... Denne trenden kan ikke fortsette, da blir det nedrykk!

            Neste trener bør være en tidligere midtbane- og/eller angrepsspiller. HB har for mange forsvarsfibre i kroppen, Nordlie hadde vel knapt nok spilt fotball.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Ja, som et av de lagene som har scoret mest og sluppet inn mest lider LSK fælt under en trener som har for mange forsvarsfibre i kroppen.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Bibaboy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 712

                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                Selv med en flying start med storseier over Stabæk away, har sesongen vært svært variabel. Allerede i runde 2 gikk vi på en gedigen blemme med 1-4 tap mot Brann på hjemmebane. Og slik har sesongen fortonet seg, vi har vært svært ustabile. For meg virker det som HB ikke har noen plan B når plan A ikke fungerer.

                HB er en mann for de store rekordene, men de er dessverre av negativ karakter. Flest uavgjorte i en sesong, flest tap på rad, flest kamper på rad uten scoring... Denne trenden kan ikke fortsette, da blir det nedrykk!

                Neste trener bør være en tidligere midtbane- og/eller angrepsspiller. HB har for mange forsvarsfibre i kroppen, Nordlie hadde vel knapt nok spilt fotball.
                Vi har vel strengt tatt scoret mange mål denne sesongen. Problemet er at vi slipper inn mange mål hver eneste kamp. Synes HB har vært bra på det offensive spillet men en katastrofe på det defensive. Se på statistikken så faller din påstand i grus.....
                Fugla Forever

                Kommentar

                • mr.Jordbakke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3845

                  Vil tro Petter Belsvik har en finger med i spillet vedrørende angrepsspillet vårt
                  NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                  Mvh
                  Mr.Jordbakke

                  Kommentar

                  • Raskolnikov
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2005
                    • 1452

                    Lurer på hvordan det fungerer med trenere som ikke har vært spillere tidligere. De kan da verken angrepsspill eller forsvarsspill ut fra logikken her. Samtidig nok en gang fascinerende hvordan Henning har en finger med i alt som ikke fungerer, mens alt som er bra er andre sitt ansvar.
                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                    Kommentar

                    • xeR
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Jan 2004
                      • 11206

                      Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                      Lurer på hvordan det fungerer med trenere som ikke har vært spillere tidligere. De kan da verken angrepsspill eller forsvarsspill ut fra logikken her.
                      Korrekt, du ser jo f.eks at både José Mourinho og Andre Villa Boas sliter med dette og er totalt mislykkede som trenere begge to.
                      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        Opprinnelig skrevet av xeR
                        Korrekt, du ser jo f.eks at både José Mourinho og Andre Villa Boas sliter med dette og er totalt mislykkede som trenere begge to.
                        Mourinho har en fortid som midtbanespiller
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • Yellow-not-jella
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2009
                          • 1606

                          Opprinnelig skrevet av andersmm
                          Om Benny leser innlegget mitt, så ser han at jeg trekker fram den gjentatte kritikken Berg har vært utsatt for de siste par åra. Det er ikke slik at jeg later som om denne kritikken ikke har eksistert. Det jeg synes er suspekt, er at det nå settes i gang et jævla korstog på bakgrunn av anklager som ikke har vært særlig utbredt tidligere.
                          Husker godt Tørum og alle hans followers i rbk 2007. Det var pinlig det. Hvis de kunnskapsløse idiotene av noen blinde supportere hadde fått viljen sin, hadde ballklubben dems trolig forsvinni ned. I et dypt mørkt hull.


                          Pass på at du og dine cumpadres ikke driter dere ut på samme måte. Husker godt hvordan du kritiserte Nosa i sommer. Mens noen få av oss så hvilken vei det bar. Torvik i RB har rett han. Du tok feil. Er det ikke bare å innrømme det da? Selv angrer jeg for at jeg ikke var mer kritisk til hb i den gode perioden, men så jo fort faresignalene mot Start, Viking og spesielt borte mot Odd.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                            Mourinho har en fortid som midtbanespiller
                            Nivå to, mener jeg å huske. Tror ikke han lærte mye der.

                            Kommentar

                            • holmiz
                              The kjøkken-kanariz
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6064

                              Nå har vi vært kontinuerlig ræva i snart 3 sesonger. Hvor mange kamper har vi egentlig holdt nullen under Berg? Ta gjerne med cupen.

                              Det skal forøvrig bli interessant å følge utfallet av denne undersøkelsen utover kvelden.
                              Hilsen Anders

                              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av holmiz
                                Det skal forøvrig bli interessant å følge utfallet av denne undersøkelsen utover kvelden.
                                Det skulle vært spennende om man fikk nullstilt den.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9413

                                  Henning sparka seg selv da han slukka den gnisten Per Mathisen prøvde å tenne.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3175

                                    Kjenner det irriterer meg når en talsmann for KFL nå har blitt sannhetsvitne for alle som som lever og ånder for LSK. Det er definitivt IKKE slik at vi som en gruppe ønsker å beholde Henning Berg og er skeptiske til Per Berg og investorene. Jeg vil også gjerne ha en Berg i klubben, men han har definitivt PER som fornavn!!!

                                    Kommentar

                                    • 10theri
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2010
                                      • 438

                                      Må si meg enig med G-Man. Der er bare å ta en titt på resultatet av spørsmålet over her, så ser man at KFL er delt i sitt ønske om hvilken Berg som skal bli i klubben. Og da kan ikke talsmann for KFL stå å si at Fansen som samlet enhet er skeptisk til Per og vil beholde Henning.
                                      Heia Lillestrøm......

                                      Kommentar

                                      • kissi_Fjellhamar
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • May 2005
                                        • 69

                                        Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Kjenner det irriterer meg når en talsmann for KFL nå har blitt sannhetsvitne for alle som som lever og ånder for LSK. Det er definitivt IKKE slik at vi som en gruppe ønsker å beholde Henning Berg og er skeptiske til Per Berg og investorene. Jeg vil også gjerne ha en Berg i klubben, men han har definitivt PER som fornavn!!!
                                        Definitivt! Kritikken mot Galåsen er absolutt på sin plass! Jeg tror de aller aller fleste er lite fornøyd med HB, men enda mindre fornøyd med og bli styrt av en kapitalist. Til dere dette gjelder: våkn opp! Det er sånn verden funker! Investerer man penger ønsker man naturligvis innflytelse.. Og det er jo også absolutt på sin plass. Om forslagene/ kravene til per berg virker urimelige og dumme vil naturligvis klubben takke nei.. Det som har fremkommet i mediene med ny sportslig ledelse, ny trener og at det viktigste fremover blir å skape ny optimisme høres ett hundre prosent riktig ut for meg..
                                        De gule og de svarte, de store og de sterke, Kanarigutta på topp!

                                        Kommentar

                                        • Macho-Morten
                                          Ikke KFL-styremedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 2687

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Kjenner det irriterer meg når en talsmann for KFL nå har blitt sannhetsvitne for alle som som lever og ånder for LSK. Det er definitivt IKKE slik at vi som en gruppe ønsker å beholde Henning Berg og er skeptiske til Per Berg og investorene.
                                          Regner med at det er NRK-saken fra fredag du sikter til, ettersom det kun er der jeg har uttalt meg. Som nevnt i Henning Berg-tråden:

                                          Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                          Jeg ser at saken er klippet ganske kraftig, og dermed er sitatene tatt litt ut av sammenheng. Det er ikke Per Bergs støtte vi er skeptiske til, men rollen han eventuelt vil ha. Sånn som saken er lagt fram er beskjeden fra Per Berg til klubben "Henning eller satsing".

                                          Det er klart at vi vil sette pris på investeringer i klubben fra Per Bergs side, men da MÅ man unngå å blande korta på samme måte som forrige gang. Altså må Per Berg ha tillit til hva styret og sportslig utvalg i LSK gjør, og ikke legge føringer for dette.

                                          Kort fortalt: Det kan godt hende det vil være riktig å kvitte seg med Henning, og det kan være riktig å fortsette med ham. Men den avgjørelsen skal ikke være investorenes.
                                          Jeg innser at det var uheldig å ikke pakke inn ordene slik at de ikke kunne tas ut av sammenheng, og legger meg flat på akkurat dét. Derimot står jeg ved følgende punkter:

                                          *De fleste av dere baserer meningene deres om (personen) Henning på rykter. Ingen har større innsikt i de faktiske forhold enn klubbens styre, og enn så lenge har de beholdt Henning. KFL har ingen grunn til å helle mer bensin på bålet når medlemmene våre er såpass delte i sitt syn på Henning, og når styret i klubben tilsynelatende har tillit til Berg, ser vi ingen grunn til å gjøre noe annet.

                                          *Vesentlige veivalg i klubben MÅ gjøres av styret, ikke av investorer. Det er et demokratisk grunnprinsipp det er livsfarlig å vike fra.

                                          *Vi ønsker Per Bergs penger hjertelig velkommen, og er slett ikke fornøyd med gjentatte sesonger på nedre halvdel. Men da må dette gjøres på en langt klokere og mer edruelig måte enn før - både fra Per og klubbens styre.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎