Skybert som ny spiss?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Skybert som ny spiss?

    Vi ble tidligere i år lovet en ny spiss. Bl.a. var Occean et hett navn. Intet skjedde, men det ble sagt at jakten fortsatte.

    Så ble Mifsud skadet, og det ble fra LSK-hold sagt at man kanskje måtte på jakt etter ny spiss. Betyr dette at man ikke jobbet med ny spiss før Mifsud ble skadet? Eller? Her er jeg forvirret.

    Faktum er at vi nå er dårlig stilt med spisser. Mifsud er ute, Myklebust trenger noen år på seg, Sundgot er småskadet og Powell scorer ikke nok mål.

    Vi har fortsatt gode muligheter til å sikre oss både medalje og cupfinale. Imidlertid forutsetter dette en ny spiss (og helst en ny forsvarsspiller, men det er en annen debatt).

    Jeg vet at det koster penger, men det må være mulig å leie en spiss ut sesongen. Ettersom Kiki (desverre) ikke ser ut til å spille for førstelaget, så er det også mulig å se utenfor EØS. Mitt ønske er en hurtig og uberegnelig spiller. Det er også lettere å akklimatisere inn en spiller på topp enn sentralt på midten.

    Det nytter ikke å spare seg til fant. Vi må se på en ny (leid) spiss for å sikre oss fremtidige inntekter. En ny exit i semien og 6.-7. plass vil være en katastrofe.
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    #2
    Overgangsvinduet holder åpent en uke til. Skal vi satse i år, og har råd til det, så er tiden nå inne for å hente Olivier Occean nå.

    Det kan meget mulig utgjøre forskjellen som tar oss til finale i cup'n og gruppespill i Royal League.

    Kommentar

    • demian
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2005
      • 228

      #3
      helt enig

      occean har vært god i det siste

      og ville antagligvis kunne gjøre en kjempeforskjell for oss på topp med bevegelighet, kvikkhet, teknikk og skuddstyrke.
      ULTRAS FELT C

      Kommentar

      • blue
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2004
        • 1429

        #4
        Isåfall kan vi selge Kiko, for vi har ikke plass til 3 ikke-EU-spillere i stallen.
        Fugla 4 Life!

        Kommentar

        • BennyLem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 2902

          #5
          Opprinnelig skrevet av blue
          Isåfall kan vi selge Kiko, for vi har ikke plass til 3 ikke-EU-spillere i stallen.
          Regelen gjelder vel kamptroppen eller på banen samtidig? Eller tar jeg helt feil?

          Uansett er jeg meget bekymret over vår mangelfulle stall. Jeg ble skremt mot Stabæk når Rösler kjører inn Winsnes i en forsvarstreer. Han kan umulig ha sett matchen mot Lyn for noen år siden på Ullevaal...
          Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #6
            Hva med han Daniel Nannskog i Stabæk? Han har scora 15 mål og er suverent best i 1.div.
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • blue
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2004
              • 1429

              #7
              Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
              Hva med han Daniel Nannskog i Stabæk? Han har scora 15 mål og er suverent best i 1.div.
              Helt uaktuelt. Nannskog er egentlig altfor god for Adeccoligaen, men spiller i Stabæk av personlige grunner.
              Fugla 4 Life!

              Kommentar

              • Do'h
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 1891

                #8
                Siden Odd sier dem selger occean for 4-5 mill + Powell og Powell ikke skriver under ny kontrakt med fugla så syns jeg det hadde vært en fin deal å skaffe han nå.
                LSK FOR GULL 2006

                Kommentar

                • blue
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2004
                  • 1429

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av BennyLem
                  Opprinnelig skrevet av blue
                  Isåfall kan vi selge Kiko, for vi har ikke plass til 3 ikke-EU-spillere i stallen.
                  Regelen gjelder vel kamptroppen eller på banen samtidig? Eller tar jeg helt feil?
                  Regelen gjelder kamptroppen (18 spillere), men det virker fryktelig dumt at enten Kasaey, Kiko eller Occean må sitte på tribunen HVER kamp!
                  Fugla 4 Life!

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #10
                    det virker fryktelig dumt at enten Kasaey, Kiko eller Occean må sitte på tribunen HVER kamp!
                    Det er i alle fall dårlig butikk....
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • BennyLem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2005
                      • 2902

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av blue
                      Regelen gjelder kamptroppen (18 spillere), men det virker fryktelig dumt at enten Kasaey, Kiko eller Occean må sitte på tribunen HVER kamp!
                      I utgangspunktet ja. Men når Kiko ikke har fått ett eneste minutt enda, så ser jeg ikke for meg at han skal redde oss i år, desverre. Da kan vi like gjerne benytte kvoten til en som spiller fra start.
                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                      Kommentar

                      • blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                        Opprinnelig skrevet av blue
                        Regelen gjelder kamptroppen (18 spillere), men det virker fryktelig dumt at enten Kasaey, Kiko eller Occean må sitte på tribunen HVER kamp!
                        I utgangspunktet ja. Men når Kiko ikke har fått ett eneste minutt enda, så ser jeg ikke for meg at han skal redde oss i år, desverre. Da kan vi like gjerne benytte kvoten til en som spiller fra start.
                        En meget kortsiktig og korttenkt løsning. Det vil bety at en av de tre må selges neste år...
                        Fugla 4 Life!

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Jeg ble skremt mot Stabæk når Rösler kjører inn Winsnes i en forsvarstreer. Han kan umulig ha sett matchen mot Lyn for noen år siden på Ullevaal...
                          Godt argument. Det er galskap fra Rösler når han bruker spillere som har gjort en dårlig match for tre år siden.

                          Jeeez, skal idiotiet aldri ta slutt?
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av blue
                            Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Opprinnelig skrevet av blue
                            Regelen gjelder kamptroppen (18 spillere), men det virker fryktelig dumt at enten Kasaey, Kiko eller Occean må sitte på tribunen HVER kamp!
                            I utgangspunktet ja. Men når Kiko ikke har fått ett eneste minutt enda, så ser jeg ikke for meg at han skal redde oss i år, desverre. Da kan vi like gjerne benytte kvoten til en som spiller fra start.
                            En meget kortsiktig og korttenkt løsning. Det vil bety at en av de tre må selges neste år...
                            Nei, ikke hvis vi leier inn en spiller resten av sesongen.

                            Det beste er helt klart å kjøpe inn en EØS-spiller, men dette blir fort dyrt.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern

                              Godt argument. Det er galskap fra Rösler når han bruker spillere som har gjort en dårlig match for tre år siden.

                              Jeeez, skal idiotiet aldri ta slutt?
                              Vel, poenget mitt er at Winsnes har vært prøvd i forsvar tidligere, med katastrofale følger. Kan sjelden huske å ha sett en LSK-spiller bli byttet inn, for så å bli byttet ut igjen fordi han er dårlig. (Det er lærdommen fra matchen mot Lyn)

                              Winsnes er grei som 2.-3. alternativ på høyre kant (Etter Riise).

                              I løpet av de minuttene han spilte mot Stabæk, så gikk det klart frem at han ikke har noe bak å gjøre. Jeg nevner:

                              1. I sin første involvering (på 2-0) starter han med å føre ballen, og fomler den vekk til en Stabæk-spiller. Farlig overgang imot, som det heldigvis ikke blir noe av. Dette kunne ha snudd matchen.

                              2. Gjennom resten av matchen ligger han ofte feilplassert i forhold til Stabæks angripere. (Dette var lett å se for meg da jeg satt på den nye sittingsen ved LSKs 16-meter). Med bedre motstand, spesiellt i luften, så hadde vi blitt straffet.

                              3. Winsnes er svak i en duell, og blir kjørt gammaldags tunnel på i situasjonen hvor Stabæk scorer. Når Winsnes er lurt av er det lett for Stabæk vingen å sentre presist til bedre plassert medspiller, som scorer.

                              EOD!
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4377

                                #16
                                Utrolig å blande inn Winsnes i en tråd som handler om spisskjøp.

                                Syns han gjorde bra innhopp mot Start og Odd
                                ..................

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                  Utrolig å blande inn Winsnes i en tråd som handler om spisskjøp.
                                  På overflaten, ja, men ikke hvis du tenker deg om. Mot Stabæk hadde vi brukt opp vårt eneste "normale" forsvarsbytte, Shane<->Pål S. (Det ble også gjort rokkeringer). Når Kippe blir skadet, så har vi ingen forsvarsspillere å sette inn.

                                  Det normale i en slik situasjon er å dra ned Powell. Han er sterk i kroppen, god på hodet og har ok fart. Imidlertid har vi ingen spisser på benken som kan erstatte Powell på topp. Dermed kommer Winsnes inn.

                                  Konklusjonen er at det ikke bare er på topp vi sliter med Mifsud ute. Hele stallen er svekket, og vi har begrensede valgmuligheter. Dette vil forsterkes utover høsten som følge av skader og kort.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                    Syns han gjorde bra innhopp mot Start og Odd
                                    Han gjorde også et ok innhopp mot Stabæk, hverken mer eller mindre. Han har i flere kamper for LSK2 vist at han håndterer en plass i en backrekke med tre mann og intet han gjorde i kampen mot Stabæk tyder på at Rösler ikke har peiling.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • blue
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2004
                                      • 1429

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Jeg ble skremt mot Stabæk når Rösler kjører inn Winsnes i en forsvarstreer. Han kan umulig ha sett matchen mot Lyn for noen år siden på Ullevaal...
                                      Godt argument. Det er galskap fra Rösler når han bruker spillere som har gjort en dårlig match for tre år siden.

                                      Jeeez, skal idiotiet aldri ta slutt?
                                      :lol:

                                      Jeg likte ikke JPW fram til i fjor, men han har definitivt hevet seg og er absolutt verdt en plass i stallen!
                                      Fugla 4 Life!

                                      Kommentar

                                      • Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av blue
                                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                        Jeg ble skremt mot Stabæk når Rösler kjører inn Winsnes i en forsvarstreer. Han kan umulig ha sett matchen mot Lyn for noen år siden på Ullevaal...
                                        Godt argument. Det er galskap fra Rösler når han bruker spillere som har gjort en dårlig match for tre år siden.

                                        Jeeez, skal idiotiet aldri ta slutt?
                                        :lol:

                                        Jeg likte ikke JPW fram til i fjor, men han har definitivt hevet seg og er absolutt verdt en plass i stallen!
                                        Langt der ifra - kun stallfyll..... Hvis vi skal ut i europa evnt kjempe om gull trenger vi ikke stalfyll.... :?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎