Magnus Haglund

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Med tap i neste kamp mot Haugesund er det ikke utenkelig at det skjer noe på trenerfronten. Av hva jeg hører fra noe vage kilder, tyder mye på at Solbakken tar over etter Drillo når han er ferdig. Det meste tyder på at det vil si til høsten når det er endelig at Norge nok en gang ikke kvalifiserer seg til mesterskap, men at man denne gangen ikke vil gå ut med noe før det er 100% endelig for å unngå samme tabben som sist. Da står vi igjen med et alternativ som peker seg ut, Arne Erlandsen. Spør du meg tror jeg ikke LSK er tjent med Erlandsen inn for Haglund. Kombinasjonen kontinuitet, Erlandsens forholdsvis primitive spillestil og det faktum at vi ikke har spillere som kler Erlandsens type fotball (spesielt på topp) mener jeg tilsier at ikke Arne vil oppnå bedre resultater enn hva vi får per nå. Dersom Solbakken likevel mot formodning skulle være en mulighet, kan sommeren bli mer spennende enn forventet.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • *46*

      Landslagsjobben er det neppe Solbakken som overtar, men en som har ordnet seg midlertidig jobb i Stockholm. NFF synes neppe Solbakken er spiselig etter han gikk til Køln.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9413

        Dette er vel tredje kampen på rad jeg spør "Hva er planen? Jeg ser ingen"

        Ser folk synes vi har imponerende høy ballbesittelse. Det har vi jo kun fordi motstanderene lar oss ha det, som senest i dag.

        "La LSK ha ballen. De fægsa der veit ikke hva dem driver med allikavæl. Det blir igjen deres bane" - Smerud

        Kommentar

        • Mynten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 484

          Nå begynner jeg å tro at Haglund ikke er rette mann for LSK. Jeg tror rett og slett ikke at Haglunds måte å spille fotball på verken passer inn i norsk eliteserie eller dagens spillerstall. Slik vi spiller blir vi et ekstremt lett bytte. Vi har ikke de rette spillertypene til å spille posession fotball, og Haglund evner ikke å vurdere andre måter å spille på. Hans filosofi matcher ikke dagens spillere. I og med at LSK heller ikke har økonomi til å hente nye spillere vil det ikke være mulig å oppnå gode resultater med Haglund ved roret.

          Ja, det er på noen områder framgang å spore i spillet. Ja, det er positivt at vi faktisk har ballen mye i laget, og ønsker å være et spillende lag. Men, det å ha ballposession på over 60 % i kamper gir ikke mål. Når vi da ser at mesteparten av tiden vi har ballen at den går til siden eller bakover, så er ikke det noen stor prestasjon.

          Alt annet enn seier mot Haugesund tror jeg betyr farvel for Haglund, jeg tror rett og slett at styret ikke har noe annet valg. Om det er riktig å kvitte seg med Haglund vil blant annet være avhengig av om det er en god kandidat som står klar til å overta.

          Jeg synes det hadde vært interessant å høre hva Torgeir Bjarmann mener om det som LSK har prestert så langt i år. Hvilke faglige vurderinger har han av situasjonen? Skylder han på skader, uflaks, dårlig vær osv. eller ser han mangler i det som gjøres til daglig på treninger og i kamp?

          Kommentar

          • Johnny Sack
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2007
            • 127

            Jeg ser heller ingen særlig fremgang etter snart halvannen sesong under Haglunds ledelse. Vi har mye ball possession, ja, men det er pasninger på tvers, og ufattelig mange latterlige pasninger hjem til keeper. Ekstremt liten fremdrift. Når vi i tillegg har tippeligaens mest gavmilde forsvar som står for flere horrible innvolveringer hver eneste kamp, ja da blir det bunnstrid. Ved plassering i bunnen til ferien, mener jeg det er god grunn til å se etter alternativer på trenerbenken.

            Kommentar

            • Fjeller'n
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 905

              Opprinnelig skrevet av Kanariz
              Klubben har nå to alternatvier.

              1. Fortsette med Haglund ut sesongen, og klamre seg til håpet om fornyet tippeligakontrakt.

              2. Sparke Haglund før ferien og få inn en ny trener (Solbakken?).
              Eller en kombo:

              3. Sparke Haglund før ferien og få inn en ny trener (Solbakken?), og klamre seg til håpet om fornyet tippeligakontrakt.
              "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 3975

                Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                Eller en kombo:

                3. Sparke Haglund før ferien og få inn en ny trener (Solbakken?), og klamre seg til håpet om fornyet tippeligakontrakt.
                Joda, man kan gjerne si det. Men Solbakken kommer garantert ikke, med mindre han får midler til å hente de forsterkningene han mener trengs. På spillersiden, og når det gjelder hele apparatet rundt laget. Så da bør vi klare å berge plassen.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Fjeller'n
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2003
                  • 905

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Joda, man kan gjerne si det. Men Solbakken kommer garantert ikke, med mindre han får midler til å hente de forsterkningene han mener trengs. På spillersiden, og når det gjelder hele apparatet rundt laget. Så da bør vi klare å berge plassen.
                  Whatever.
                  Poenget mitt er at alt blir ikke automatisk rosenrødt om vi sparker treneren. Vi kan fortsette å kave i nedrykksgjørma.
                  Vi har vært dårlige under flere trenere allerede og klarer nok å fortsette med det også.
                  "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13272

                    Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                    Whatever.
                    Poenget mitt er at alt blir ikke automatisk rosenrødt om vi sparker treneren. Vi kan fortsette å kave i nedrykksgjørma.
                    Vi har vært dårlige under flere trenere allerede og klarer nok å fortsette med det også.
                    Haglund var et bomprosjekt fra første dag. Rett og slett en svært dårlig vurdering av LSK, da alt tydet på at denne mannen ikke ville levere. Alt for kort CV, lite annen relevant erfaring (les spillerkarriére) og hadde ikke levd opp til sin (eneste) arbeidsgivers krav. Tabbeansettelse på linje med Rundberg.

                    Kommentar

                    • Xavi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 1275

                      Sparke trenern så fort det butter imot har jo funket veldig bra siste 5 årene. Let's do it again!

                      Er sikker at 100% av de som skriker etter Haglunds avgang hadde gjort det samme hvis vi hadde hatt Ronny Deila og fått de resultatene han fikk de første årene i tippeligaen. Kan sikkert legge til Sir Alex Ferguson også.

                      Haglund ut året så får man evaluere de 2 årene da. Hvis han absolutt skal byttes ut før må Ståle allerede ha sagt ja.
                      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                      Anders, Tidligere styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Kay
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 763

                        Opprinnelig skrevet av Xavi
                        Sparke trenern så fort det butter imot har jo funket veldig bra siste 5 årene. Let's do it again!

                        Er sikker at 100% av de som skriker etter Haglunds avgang hadde gjort det samme hvis vi hadde hatt Ronny Deila og fått de resultatene han fikk de første årene i tippeligaen. Kan sikkert legge til Sir Alex Ferguson også.

                        Haglund ut året så får man evaluere de 2 årene da. Hvis han absolutt skal byttes ut før må Ståle allerede ha sagt ja.
                        Vil si det er en forskjell, og om det er Haglund sin feil vet jeg ikke, men spillerpolitikken virker helt på hode i forhold til det som kommuniseres utad fra Haglund. Det virker som om Haglund har en 5 års plan med en spillergruppe på 30 år og 2 års kontrakt, det skurrer litt for meg. Det er også nevnt fra klubbens hold at de spillerne som er hentet i stor grad er hentet for å gi raskere enn normalt suksess, man hadde ambisjoner og store klyv på tabellen.

                        Den største krisa er imo hva vi leverer på hjemmebane, det vil ikke overaske meg om det blir under 4000 tilskuere neste hjemmekamp, OG DET ER KRISE.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Moderatormelding:
                          Forslag til ny trenere diskuteres her:http://kfl.no/debatt/showthread.php?t=19212&page=28 I denne tråden er temaet Magnus Haglund og hans jobb.

                          Kommentar

                          • *46*

                            Fra dagens Romerike Blad på papir: " De som mener Haglund skal sparkes, bommer grovt." Petter Vaagan Moen. Muligens ikke ordrett, men essensen er korrekt gjengitt.

                            Spillerne er fornøyd med Haglund og synes åpenbart å mene at det er dem selv det står på. Selvsagt kan man kontre med at spillerene skal ikke være kompis med treneren og det er ikke nødvendigvis slik at en godt likt trener er en god trener. På en annen side, så er det mye bedre å gå på jobb i et miljø og med en sjef man trives med - gir bedre grobunn på prestasjon.

                            Og man skal ikke la være å ta med skadefraværet i mai måned i regnestykket.

                            Kommentar

                            • superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

                              Opprinnelig skrevet av *46*
                              Fra dagens Romerike Blad på papir: " De som mener Haglund skal sparkes, bommer grovt." Petter Vaagan Moen. Muligens ikke ordrett, men essensen er korrekt gjengitt.

                              Spillerne er fornøyd med Haglund og synes åpenbart å mene at det er dem selv det står på. Selvsagt kan man kontre med at spillerene skal ikke være kompis med treneren og det er ikke nødvendigvis slik at en godt likt trener er en god trener. På en annen side, så er det mye bedre å gå på jobb i et miljø og med en sjef man trives med - gir bedre grobunn på prestasjon.

                              Og man skal ikke la være å ta med skadefraværet i mai måned i regnestykket.
                              Spillerne kan da virkelig ikke si noe annet? Uansett hva de mener?

                              Hva ville du sagt om PVM svarte "Ja, det kunne kanskje være en ide å skifte ut treneren, vi har tross alt en tropp som burde ligge høyere på tabellen"

                              Enhver trener har 100% tillit inntil han har sparken.
                              Enøyd i de blindes dal.

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Spillerne kan da virkelig ikke si noe annet? Uansett hva de mener?

                                Hva ville du sagt om PVM svarte "Ja, det kunne kanskje være en ide å skifte ut treneren, vi har tross alt en tropp som burde ligge høyere på tabellen"

                                Enhver trener har 100% tillit inntil han har sparken.
                                Jeg har nå lest andre svar under andre trenere, som langt i fra har vært så klare/entydig positive. Siden jeg ikke er medlem i klubben for tungsinna forumister her inne, så velger jeg fortsatt å se positivt på det.

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3178

                                  Vinnie Jones, kanskje tidenes råeste fotballspiller, sa en gang om treneren sin: "He's fucking mental. He scares the shit out of me." Med den treneren holdt Wimbledon seg rundt midten av PL med et lag som på papiret knapt holdt Championshipnivå. Så kom trivlige, hyggelige, pedagogiske Drillo og sendte klubben i fritt fall nedover divisjonene.
                                  I'm just saying.

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3975

                                    Hvis det er harmoni i gruppa, er det sikkert bra. Bare det ikke blir så trygt og hyggelig at man "ikke trenger" å være 100% på tå hev til enhver tid. Hvis litt mindre harmoni og selvtilfredshet kunne ført til at vi hadde sett en spillergruppe med et "riktigere", et mer balansert tennings- og konsentrasjonsnivå, tror jeg en del resultater kunne ha sett annerledes ut.


                                    Jeg blir litt bekymret når jeg ser at flere av spillerne uttaler at vi spiller så godt, at vi "dominerer" og "kontrollerer". Hvor mange fuckings poeng blir det av balldyttinga?


                                    Jeg har for øvrig ventet på en slik uttalelse. Det neste pleier å være at styret uttrykker "full tillit" til Magnus Haglund.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

                                      I motsetning til mange her inne er ikke jeg en av de som vil sparke Haglund uansett hvem som kan ta over. Til det er jobben Haglund gjør altfor bra. Men hvis muligheten for å få inn Ståle er der nå og ikke seinere, vet jeg veldig godt hvem av de to jeg vil foretrekke.

                                      Så inntil den dagen kommer og så lenge spillerne støtter Haglund som de gjør, skal jeg holde fred om sparking
                                      ***Større baller enn vett***

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        Det er klart mange av spillerne er fornøyd med Haglund, han har jo hentet flere av dem til klubben. Nå sitter vi med flere spillere som er "over the top" og som sannsynligvis har meget gunstige kontrakter. Ville vært en tabbe av dem å røre i gryta nå.

                                        HAglund har jo aldri skapt problemer med spillergruppa, det er resultatene som har svikta:

                                        Elfsborg går nu ut och bekräftar att Magnus Haglund lämnar klubben. Inte en minut för tidigt om ni frågar mig.
                                        SPORT-Expressen avslöjade att han hängde löst redan för någon vecka sedan och att Jörgen Lennartsson då var de hetaste alternativet att ersätta Haglund.
                                        Senaste det blev ett SM-guld för storsatsande Elfsborg var 2006 och att en klubb som satsat miljoner på stjärnspelare varje år inte tagit ett SM-guld på fem år är så klart inte acceptabelt.
                                        Den nye tränarens största och främsta uppgift blit att få ordning på försvarsspelet, som varit orsaken till att SM-gulden uteblivit de senaste åren.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                                          Vinnie Jones, kanskje tidenes råeste fotballspiller, sa en gang om treneren sin: "He's fucking mental. He scares the shit out of me." Med den treneren holdt Wimbledon seg rundt midten av PL med et lag som på papiret knapt holdt Championshipnivå. Så kom trivlige, hyggelige, pedagogiske Drillo og sendte klubben i fritt fall nedover divisjonene.
                                          I'm just saying.
                                          Marit Breivik. Tidenes mest rolige og avbalanserte trener. En drøss med medaljer med kvinnelandslaget i håndball. Mennesker responderer ulikt på motivasjon/motivasjonsmetoder. Jeg tror ikke kjeft er det som skal til.

                                          I'm just saying.

                                          Kommentar

                                          Working...