Daglig leder - Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BennyLem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 2902

    Daglig leder - Lillestrøm Sportsklubb

    Litt fyllesjuk klarer jeg endelig å krabbe meg gjennom gårsdagens papir-DN på Magneten Pub. Der står følgende annonse på side 32: Daglig leder - Lillestrøm Sportsklubb.

    Det henvises til Adecco (vi får håpe det ikke er symbolikk i valg av rekruttering-selskap): https://www.webcruiter.no/wcmain/AssignmentSearch.aspx?company_id=23295000

    D
    et er jo mange talenter her på forumet, så jeg antar søknader vil strømme inn. God jul!
    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #2
    Jeg tar det som en selvfølge at du har søkt?
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • Felt C
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2004
      • 776

      #3
      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Jeg tar det som en selvfølge at du har søkt?
      Jeg håpa en verdensmester som deg skulle søke....

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #4
        Opprinnelig skrevet av Felt C
        Jeg håpa en verdensmester som deg skulle søke....
        Takk for den hyggelige omtalen, men jeg tviler på at jeg er rett mann.

        BennyLem må gå! Og levere søknad om ny jobb på Åråsen.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • xeR
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 11206

          #5
          Opprinnelig skrevet av Folke
          Om du tar Anne Holt, så tar jeg Åse Kleveland.. Greit nok for meg!
          Har ikke lyst på noen av dem, derfor ville Anne Holt vært det mest safe for hun hadde neppe gitt meg noe...

          Spøk til side, en daglig leder med pondus nok til å gjøre grep innad i organisasjonen, en med erfaring innen en stor bedrift eller kulturinstitusjon er det vi trenger. Bort fra foreningsdrift! Vi er en multimillionbedrift og må driftes deretter.
          Det er bedre å væra døv enn vålenga.

          Kommentar

          • Rune
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2008
            • 1229

            #6
            Hva skjer med denne? Noen som vet?
            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13272

              #7
              Opprinnelig skrevet av Rune
              Hva skjer med denne? Noen som vet?
              Hroar er tatt.

              Kommentar

              • Stray Cat
                Moderator
                • Aug 2008
                • 5914

                #8
                Opprinnelig skrevet av reka
                Hroar er tatt.
                Eksordføreren er i tenkeboksen for styreverv. Kanskje hun vil ta et mer operativt oppdrag? ;-)
                For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                Kommentar

                • Lillestrøm Kirke
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 1470

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                  Eksordføreren er i tenkeboksen for styreverv. Kanskje hun vil ta et mer operativt oppdrag? ;-)
                  Stemmer, hun blir direktør i Kunnskapsbyen Lillestrøm fra 12 januar neste år.
                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 3975

                    #10
                    Hvis du mener Orlund har kvalifikasjoner for jobben som daglig leder, kunne jeg ikke vært mer uenig. Vi må vi stile høyere enn det. Mye mye høyere!
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3975

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av xeR
                      Har ikke lyst på noen av dem, derfor ville Anne Holt vært det mest safe for hun hadde neppe gitt meg noe...

                      Spøk til side, en daglig leder med pondus nok til å gjøre grep innad i organisasjonen, en med erfaring innen en stor bedrift eller kulturinstitusjon er det vi trenger. Bort fra foreningsdrift! Vi er en multimillionbedrift og må driftes deretter.
                      Selv om det er styret som skal ansette ny daglig leder, antar jeg at man nå henter innspill der det finnes kompetanse på ledelse i organisasjonen. Jeg mener ikke at styret ikke har denne kompetansen. Men med bakgrunn i det jeg har lest og hørt om Haglund i løpet av disse korte ukene, tror jeg han kan ha noe å tilføre også her. Mannen har tross alt utdanning i idrettsledelse, i tillegg til trenerutdannelse. Har det skjedd før i Sportsklubbens historie at en ny trener har tatt med støtteapparatet på seminar før han har begynt i jobben?
                      Med fare for å helgenforklare Haglund før han har bevist en dritt, tror jeg at en ny daglig leder i LSK bør ha noen av de samme personlige egenskapene som det kan se ut som Haglund har: Målrettet, trygg, faglig kompetent, en som ser folk i øya og som folk tror på.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13272

                        #12
                        De som har fulgt Elfsborg tett er jo ikke akkurat samstemte om hans ledelsesevne. Tror vi skal være godt fornøyd om laget begynner å opptre bedre organisert. Å geniforklare seg selv før kampene er spilt kan vi trygt overlate til søpla.

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3975

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          De som har fulgt Elfsborg tett er jo ikke akkurat samstemte om hans ledelsesevne. Tror vi skal være godt fornøyd om laget begynner å opptre bedre organisert. Å geniforklare seg selv før kampene er spilt kan vi trygt overlate til søpla.
                          Jeg har ikke fulgt Elfsborg tett, som du kanskje har gjort, reka. Som du ser, tar jeg ganske klare forbehold når jeg skriver "med fare for å helgenforklare" og "som det kan se ut som han har". Jeg har ikke møtt Haglund, jeg baserer meg kun på det inntrykket jeg har fått av å lese hva han sier og hva andre som har møtt han uttaler.
                          Haglund er jo selvfølgelig et menneske han også, med sine sterke og svake sider. Og det eneste som er sikkert, er at han ikke er Gud, selv om han er kameraten hans. (!) Men jeg har et håp, grensende til tro, om at Haglund er rett mann på rett sted til rett tid. Vi fungerer jo alle i forhold til omgivelsene. En person kan fremstå som veldig forskjellig i forskjellige grupper av mennesker.
                          Etter klubbens ørkenvandring og fansens kollektive depresjon de siste årene, trenger vi litt euforisk optimisme. Hverdagen kommer nok tidsnok uansett!
                          Det er fint at du bidrar til å helle litt malurt i begeret, reka, jeg er enig i at vi kan ha en tendens ta av litt nå.
                          Men at jeg skulle ha geniforklart noen, klarer jeg ikke helt å se.
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3404

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                            Eksordføreren er i tenkeboksen for styreverv. Kanskje hun vil ta et mer operativt oppdrag? ;-)
                            Politiker og operativt i samme setning blir bare helt feil for meg. Politikere kan holde seg langt vekk fra LSK, klubben er for viktig for det. Da kunne man like gjerne ansatt Erik K. Normann (eks-Ahus), og resultatet hadde blitt sannsynligvis nogenlunde det samme. Det må da finnes noen kompetente ledere der ute som ikke har festtaler og løftebrudd som sine sterkeste kvaliteter?
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • HanseFrank
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Mar 2004
                              • 221

                              #15
                              Jeg tar det for gitt at klubben snakker med Erik Espeseth, tidligere markedssjef i Rosenborg, nå Daglig leder i Strømsgodset. Normalt sett burde han være interessert, men det kommer kanskje et år for tidlig i forhold til at han har uttrykt et sterkt ønske om å være med å bygge videre i Drammen. Før 2002 ledet han PR og informasjonsavdelinga i VG og var sponsorsjef i Stabæk.
                              HanseFrank
                              - på den andre siden...

                              Kommentar

                              • Eirik
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Oct 2004
                                • 154

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av HanseFrank
                                Jeg tar det for gitt at klubben snakker med Erik Espeseth, tidligere markedssjef i Rosenborg, nå Daglig leder i Strømsgodset. Normalt sett burde han være interessert, men det kommer kanskje et år for tidlig i forhold til at han har uttrykt et sterkt ønske om å være med å bygge videre i Drammen. Før 2002 ledet han PR og informasjonsavdelinga i VG og var sponsorsjef i Stabæk.
                                Jøss.. Da lurer jeg veldig på hvorfor du ønsker at han skal lede LSK!?
                                Jeg håper det ikke er den "fantastiske" CV-en hans som blender deg.

                                -han ble kjent som deltager i Robinson-ekspedisjonen på 90tallet. Husker dere han tjukke kompisen til Chr Falck?
                                -han er Bærumsgutt og ivrig Stabæk-fan
                                -han har jobba i Stabæk
                                -han har hatt 2 verv i Norsk toppfotball
                                -han har hatt 3 ulike stillinger i RBK
                                -han jobber nå i Godset

                                Det her lukter ikke godt! Virker som en pr-kåt middelmådighet som snur seg litt for ofte etter både vinden og pengene.
                                Det fikk meg plutselig til å tenke på en usmakelig fyr som Stian Ohr... Å fy.. Nok om det.

                                Vi klarer mye bedre enn han her!!!

                                Kommentar

                                • Greven
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2005
                                  • 133

                                  #17
                                  Det som er viktig nå er at de finner noen som kan drive en bedrift ikke en ny avdanka fotballspiller (de er det nok av på Åråsen).
                                  Klubben må han som har peiling på å bygge opp firmaet LSK og som kan se muligheter andre steder enn bare på fotballbanen. Det beste som kan skje er at klubben utvikler flere steder de kan tjene penger på slik at man ikke er avhengige av rike onkler.
                                  Født i glasshus med lomma full av småstein

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 3975

                                    #18
                                    I tillegg til alle de andre egenskapene en ny daglig leder i LSK skal/bør/må ha, er det ett krav som er absolutt ufravikelig:
                                    LSKs nye daglige leder MÅ ha høy integritet og høy moral. Da er det vel ikke akkurat hos blårussen til Sten-Jensen man leter?
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • glasgow
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2007
                                      • 1251

                                      #19
                                      Hva med ivar hoff.

                                      Kommentar

                                      • Kjølnerdomen
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jun 2008
                                        • 148

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av glasgow
                                        Hva med ivar hoff.
                                        Jeg forslo Hoff'ern som trener når HB pakket snippesken - på tull selvfølgelig. Men som daglig leder er det ikke umulig at han hadde passet bedre. Men kan jo være litt skummelt med en verbalt (veldig) løs kanon i media...

                                        Kommentar

                                        Working...