LSK - tidligere årganger og trenere

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • barte
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Oct 2011
    • 145

    LSK - tidligere årganger og trenere

    forumet er gjennomsyra av negative tanker.lytt til tullebukk og gilbert,gutter med noen år på baken her!tror dere at det er bare å knipse så har vi et gull lag.lytt til noen med lang erfaring i klubben.det henning har rivi ned må nå bygges opp med penger,kan ikke få alt på en gang!
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4444

    #2
    Opprinnelig skrevet av barte
    det henning har rivi ned
    Nå har jeg hørt det også... Uday rev ned klubben. Berg rydda opp etter beste evne

    Kommentar

    • barte
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Oct 2011
      • 145

      #3
      maken til vrang og vansklig trener har ikke vi hatt siden pellerud.henning skal ha for at han satsa på unge spillere !men det er også alt.ta dere i sammen .nå skal det bygges nytt lag !overlat dette til Haglund og Bjarmann..er vel mange av dere her som er fjortiser og ikke har opplavd de 37 åra klubben har vært på topp.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4444

        #4
        Opprinnelig skrevet av barte
        maken til vrang og vansklig trener har ikke vi hatt siden pellerud.henning skal ha for at han satsa på unge spillere !men det er også alt.ta dere i sammen .nå skal det bygges nytt lag !overlat dette til Haglund og Bjarmann..er vel mange av dere her som er fjortiser og ikke har opplavd de 37 åra klubben har vært på topp.
        At Henning var vrang og vanskelig på mange områder er det vanskelig å si noe imot. Derimot skal han ha kred for å ha fjerna en haug med daukjøtt på høye lønninger og erstatta de med spennnende framtidsprospekter. Uday utvikla ikke en eneste spiller. de vi handla inn dyrt, ble enten gitt bort gratis (Brenne og Bjørkøy) eller ble sittende på benken når vi fikk inn nye mer spennende og lavtlønnede unge spillere. De bomkjøpene Berg hadde kan ikke måle seg med Uday sine. JML vs. Dosso f.eks. Dosso var en signering med relativt lav risiko, mens JML fikk klubben ned i knestående takket være tidenes mest hysteriske lønnspose

        At det gikk til helvete i høst skyldtes i stor grad mangelen på erstattere for spillere som forsvant. At Berg i tillegg framstod totalt inkompetent sosialt ble tungen på vektskåla, men ingen kan nekte for at han gjorde mye bra på sine tre år her. Mye takket være han har vi nå mulighet til å satse slagkraftig igjen. Krysser bare fingrene for at vi ikke misbruker denne muligheten slik HSft beskriver.

        Kommentar

        • barte
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Oct 2011
          • 145

          #5
          takk for et flott innlegg.er helt enig med deg!nei men det er Per Berg som vi kan takke for at vi kan satse stort nå!vi må takke Per Berg og Per Mathisen for at klubben er på tur opp igjen!per og Per er en guds gave til LSK!

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Opprinnelig skrevet av barte
            er vel mange av dere her som er fjortiser og ikke har opplavd de 37 åra klubben har vært på topp.
            Unødvendig å være så nedlatende, de som var fjorten i 1989 er 36 år nå. Selv var jeg fjorten 1995, og meg bekjent har ikke fugla vært spesielt på topp siden da.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • krogen
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2009
              • 228

              #7
              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Unødvendig å være så nedlatende, de som var fjorten i 1989 er 36 år nå. Selv var jeg fjorten 1995, og meg bekjent har ikke fugla vært spesielt på topp siden da.
              Historien etter 1995 har ikke vært så dårlig. Vi har stort sett prestert bra utenom 1997 og fom 2008. Erlandsens åttendeplass i 1998 er vel den svakeste før 2008. Alle trenere som har fått fullføre en sesong etter 1995 har klart 4. plass eller bedre, utenom Berg og Pellerud:

              Brogeland (1996) 2.
              Pellerud (1997) 10.
              Erlandsen (1998-2004) 2.
              Rösler (2005-2006) 4.
              Nordlie (2007-2008) 4.
              Berg (2009-2011) 10.

              Under Bergs regime har det vært ryddet opp i økonomi, men andre klubber har også hatt problemer. Det er heller ikke enestående i klubbens historie at økonomien har vært presset. Dessuten sies det vel at nivået på norsk klubbfotball generelt har vært svakt de siste årene. Vi kan ikke bare ha fokus på utvikling. Det er ikke vanskelig. Vi må også tenke resultat.
              Last edited by krogen; 05.12.2011, 13:29.

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3195

                #8
                Opprinnelig skrevet av krogen
                Rösler (2005-2006) 4.
                Nordli (2007-2008) 4.
                "Nordlies" fjerdeplass teller jeg for min del som Uwe Röslers tredje fjerdeplass på rad i åra 2005-2006-2007 (post festum). Nordlies beste plassering på eget ansvar blir dermed 12. plassen i 2008. Cup-gullet i 2007 har verken Nordlie, resten av laget eller Rösler noe ansvar eller æren for, men ene og alene Olivier Occean, og det faktum at vi var griseheldige som møtte et under-middels Adecco-lag.

                gilbert
                Last edited by gilbert; 05.12.2011, 13:41. Begrunnelse: OLIVIER Occean! Naturligvis! Jeg gremmes!

                Kommentar

                • krogen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Aug 2009
                  • 228

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                  "Nordlies" fjerdeplass teller jeg for min del som Uwe Röslers tredje fjerdeplass på rad i åra 2005-2006-2007 (post festum).
                  Vil du gi han cup-gullet også?

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3195

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av krogen
                    Vil du gi han cup-gullet også?
                    Nei. Se over for hvem og hva som har æren for det. Men Uwe Rösler hadde nesten fortjent det også, etter å ha tatt oss til RL-finalen og cupfinalen i 2005-6.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13272

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                      ... men ene og alene Oliver Occean...
                      I så tilfelle fortjener vel Olivier å få navnet sitt korrekt skrevet ;-) Høyt (og langt) holdes hans minne.

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        "Nordlies" fjerdeplass teller jeg for min del som Uwe Röslers tredje fjerdeplass på rad i åra 2005-2006-2007 (post festum). Nordlies beste plassering på eget ansvar blir dermed 12. plassen i 2008. Cup-gullet i 2007 har verken Nordlie, resten av laget eller Rösler noe ansvar eller æren for, men ene og alene Olivier Occean, og det faktum at vi var griseheldige som møtte et under-middels Adecco-lag.

                        gilbert
                        Rimelig tåpelig argumentasjon, spør du meg. Greit at vi ikke er spesielt begeistret for Nordlie, men det var han som tok 4 plassen og det var han som tok cupgull. På samme måte var det selvsagt hans 12 plass også i 2008 da han ledet stort sett alle kampene. Det vil bli det samme som å si at dersom LSK gjør enorme byks på tabellen neste år, så var det Hennings fortjeneste. Det er sittende trener som står ansvarlig for resultatene laget leverer, uavhengig av om det går bra eller dårlig. Man kan selvsagt trekke fram at forutsetningene fra tidligere trenere påvirker hvordan det vil være å ta over, men etter 2 tapte cupfinaler (royal league og cupen) var det vel ingen ting som skulle tyde på at LSK ville hente hjem pokalen i 2007. Vi møtte ikke den sterkeste motstanden i cupfinalen, men både LSK og Haugesund kom seg dit ved å vinne fotballkamper, og da skal per definisjon alle de beste lagene i Norge være slått ut av disse to eller lag som disse to har slått ut.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • andersmm
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2006
                          • 5764

                          #13
                          Det blir i overkant lettvint å legge fram disse tallene og si at det representerer noen slags sannhet. Nordlie skal nok ha en del av ären for det som ble gjort i 2007. Samtidig så skal han også ha en del pepper for det som ble gjort i 2007. Som Gilbert påpeker er det ikke sikkert at vi hadde vunnet den finalen mot et decent tippeliga-lag. 2007 sesongen var en slak nedoverbakke. Pangstart, og deretter falt prestasjonen etterhvert som månedene passerte. Den trenden fortsatte etter vinterpausen, för det kulminerte i sparking. Faktum er at Nordlie tok over en flott spillerstall og en klubb som hadde ressurser til å kjöpe og lönne spillere. Deretter lempet han ut spillere som var bankers på laget (Wehrman og Shane), og hentet inn en masse spillere som aldri slo til. Den eneste kurrante signeringen Nordlie gjorde var Steinar Pedersen, og han begynte ikke å prestere för lenge etter at Nordlie var ute av portene.

                          Berg skal vel også ha berettiget kritikk for valg han gjorde, men det er tåpelig å sammenligne disse periodene. Berg overtok ikke et lag, han overtok en gjeng mediokre fotballspillere. Ikke hadde han penger å handle for heller. Aldri, under sin tid som trener hadde han noe särlig cash. Ja, den ökonomiske situasjonen i norsk fotball er den samme for alle, men timingen kunne ikke värt verre for oss. Samtidig som vi hadde kvittet oss med bra spillere, kjöpt dårlige/skadede spillere, brutt ned hver eneste smule av selvtillit som fanns i stallen fikk vi en knekk som tvang oss til å selge enda mer og hente inn tenåringer. Bortsett fra Lyn, så kommer jeg ikke på noen som ble så hardt rammet (og Lyn rykket ned i tillegg til å gå konkurs).

                          Poenget; Å legge fram en liste med ulike treneres beste plassering de siste årene er en ganske spekulativ övelse som sier lite om kvaliteten på trenerene. Med den logikken burde vi beholdt Uday.
                          "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                          Kommentar

                          • gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3195

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                            Rimelig tåpelig argumentasjon, spør du meg.
                            Her følger mer tåpelig argumentasjon: Jeg finner flere svakheter ved Röslers periode, og ser at det er enkelte (små) lynspunkt og positive trekk ved utviklinga under Nordlie. Men det klokeste Nordlie gjorde da han overtok, var, som han var helt klar og åpen på, at han la om spillestilen bare gradvis, og bygde videre på Röslers basis, særlig til å begynne med. Det sa han klart og tydelig sjøl flere ganger. For meg er det bortimot soleklart at laget under Nordlie presterte dårligere og dårligere etter som tida gikk og laget skulle spille mer og mer Nordlie-fotball og mindre og mindre Rösler-fotball. På det grunnlaget: Fortsatt "Rösler-fotball" till å begynne med (da vi sanka de fleste poengene den sesongen), synes jeg ikke det er spesielt tåpelig å gi Rösler brorparten av æren for resultatene også i 2007, særlig når trenden i 2008, for ikke å snakke om Nordlies kamper i 2009, bare viste tydeligere og tydeligere at "Nordlie-fotballen" ikke lyktes i LSK.

                            Å si at det var "ingenting" som tyda på at vi skulle vinne cupfinalen i 2007 siden vi hadde tapt RL-finalen i 2005-6 og cupfinalen i 2005 synes jeg fra min side er rimelig tåpelig. Å ha overtatt et lag som har kommet seg fram til de to finalene på én sesong, og spille med mye av det samme opplegget, samt å møte et middels Adecco-lag er langt mer enn "ingenting". Haugesund lå tett bakover og prøvde seg på kontringer, vi skapte praktisk talt "ingenting" bortsett fra OLIVIER Occeans to kraftprestasjoner, og spilte langt bedre i cupfinalen vi tapte mot Molde to år før: Vi - og Tom Nordlie - var griseheldige. (Vi kom fortjent til selve finalen, men det gjorde også Rösler to år før.)

                            gilbert

                            Kommentar

                            • Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

                              #15
                              For en gangs skyld mye rør fra gilbert.

                              Under Nordlie...

                              ...blomstret Occean endelig. Han var kun god under Nordlie, ikke under Rösler eller Berg. Og når det var Nordlie som fikk Occean i form, må han vel tilskrives noe av æren for cupgullet?
                              ...gjorde Pål Steffen sin beste sesong noensinne. Under Rösler var han ikke helt fast. Stort sett skadet under Berg.
                              ...presterte Kiko på et stabilt høyt nivå. Misbrukt eller benket av Rösler og Berg.
                              ...spilte Bjørn Helge Riise seg inn på landslaget.
                              ...hadde Magnus Myklebust sin beste periode i LSK. De 8-10 første kampene av 2007-sesongen var han kanskje ligaens beste spiller, deretter ble han som kjent skadet. Stort sett benket under Rösler, og misbrukt av Berg.
                              ...var Espen Søgård en kjemperessurs SPORTSLIG. Det var han ikke i like stor grad under Rösler, og i alle fall ikke under Berg.

                              Alt var ikke bra høsten 2007, for all del, men seint i september sikra vi cupfinalebilletten på en overbevisende måte (2-0 mot sølvvinner i serien), før vi rundspilte VIF på bortebane (3-1). Og i oktober banka vi RBK 4-1 på Åråsen! Pila pekte ikke bare nedover den høsten, selv om vårsesongen var klart bedre.

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                #16
                                Moderatormelding:
                                Tråden opprettet ved at flere innlegg er flyttet fra "Veien videre-tråden". Her diskuteres/sammenlignes tidligere trenere og årganger av LSK. Tråden legges foreløpig på hovedforumet, og modereres deretter - dvs. skriv innlegg med mening innenfor temaet.

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av andersmm
                                  Poenget; Å legge fram en liste med ulike treneres beste plassering de siste årene er en ganske spekulativ övelse som sier lite om kvaliteten på trenerene. Med den logikken burde vi beholdt Uday.
                                  Poenget mitt var å belyse hvem som burde ha "æren" av prestasjonene under Nordlies tid. Det er overhode ikke vanskelig å se at det skjedde mye negativt da Nordlie var her, men resultatene som kom i 2007 må ha da få på sin kappe når det var han som satt ved roret. På samme måte som 2008 kom på hans rulleblad som trener. Det får være grenser for hvor selektiv man skal være i fremstillingen. Nordlie lider også av at det satt en svært lite edruelig sportssjef i JÅF som øste ut med penger i spillerlønninger, det var ærlig talt ikke Nordlie som krevde at Riseth skulle ha 3 millioner i årslønn.

                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Her følger mer tåpelig argumentasjon: Jeg finner flere svakheter ved Röslers periode, og ser at det er enkelte (små) lynspunkt og positive trekk ved utviklinga under Nordlie. Men det klokeste Nordlie gjorde da han overtok, var, som han var helt klar og åpen på, at han la om spillestilen bare gradvis, og bygde videre på Röslers basis, særlig til å begynne med. Det sa han klart og tydelig sjøl flere ganger. For meg er det bortimot soleklart at laget under Nordlie presterte dårligere og dårligere etter som tida gikk og laget skulle spille mer og mer Nordlie-fotball og mindre og mindre Rösler-fotball. På det grunnlaget: Fortsatt "Rösler-fotball" till å begynne med (da vi sanka de fleste poengene den sesongen), synes jeg ikke det er spesielt tåpelig å gi Rösler brorparten av æren for resultatene også i 2007, særlig når trenden i 2008, for ikke å snakke om Nordlies kamper i 2009, bare viste tydeligere og tydeligere at "Nordlie-fotballen" ikke lyktes i LSK.
                                  Lars trekker fram flere momenter som motbeviser det du sier, men det er i utgangspunktet ikke det jeg diskuterer heller. Så lenge Nordlie sitter ved roret er det han som har æren for det sportslige resultatet og ansvaret for når det går dårlig, uavhengig av om laget delvis spiller "Rösler-fotball". Hvor skal definisjonen gå for når en trener har sittet lenge nok til at han aleine har ansvaret/æren for hvordan laget spiller dersom man baserer seg på din oppfatning? Rösler skal selvsagt ha ære for at han ga stafettpinnen videre til en som kunne starte på et godt utgangspunkt, men ikke for de sportslige resultatene. Skal også Jonevret ha æren for at Molde tok sitt første seriegull på 100 år?

                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  Å si at det var "ingenting" som tyda på at vi skulle vinne cupfinalen i 2007 siden vi hadde tapt RL-finalen i 2005-6 og cupfinalen i 2005 synes jeg fra min side er rimelig tåpelig. Å ha overtatt et lag som har kommet seg fram til de to finalene på én sesong, og spille med mye av det samme opplegget, samt å møte et middels Adecco-lag er langt mer enn "ingenting". Haugesund lå tett bakover og prøvde seg på kontringer, vi skapte praktisk talt "ingenting" bortsett fra OLIVIER Occeans to kraftprestasjoner, og spilte langt bedre i cupfinalen vi tapte mot Molde to år før: Vi - og Tom Nordlie - var griseheldige. (Vi kom fortjent til selve finalen, men det gjorde også Rösler to år før.)
                                  Å tape to cupfinaler er ikke for meg noen indikasjon på at man kommer til nok en finale og vinner neste. Nettopp dette var Rösler kritisert for da han var her, nemlig mangelen på evnen til å få gutta til å prestere når det gjaldt. Derfor ble vi alltid nummer 4, derfor vant vi aldri i cupen. Jeg registrerer at du mener vi var langt bedre i cupfinalen mot Molde. Hvordan kan du mene det? Vi ble spillemessig overkjørt mot et lag som også da var antatt svakere enn oss. Vi skulle tapt i ordinærtid, men fikk et grisebillig straffespark på overtid, før vi ble overkjørt igjen i ekstraomgangene. Mot Haugesund vant vi 2-0, vi skapte riktignok ikke all verden, men forutsetningene var heller ikke veldig forskjellige. Vi var på ingen måte heldige, for Haugesund skapte heller ingen ting, sånn sett hadde vi stålkontroll.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Lars
                                    Under Nordlie...

                                    ...blomstret Occean endelig. Han var kun god under Nordlie, ikke under Rösler eller Berg. Og når det var Nordlie som fikk Occean i form, må han vel tilskrives noe av æren for cupgullet?
                                    ...gjorde Pål Steffen sin beste sesong noensinne. Under Rösler var han ikke helt fast. Stort sett skadet under Berg.
                                    ...presterte Kiko på et stabilt høyt nivå. Misbrukt eller benket av Rösler og Berg.
                                    ...spilte Bjørn Helge Riise seg inn på landslaget.
                                    ...hadde Magnus Myklebust sin beste periode i LSK. De 8-10 første kampene av 2007-sesongen var han kanskje ligaens beste spiller, deretter ble han som kjent skadet. Stort sett benket under Rösler, og misbrukt av Berg.
                                    ...var Espen Søgård en kjemperessurs SPORTSLIG. Det var han ikke i like stor grad under Rösler, og i alle fall ikke under Berg.
                                    Jeg sitter med en slik DVD fra 2007 sesongen. Og det som slår meg, er at man ser tilbake på Nordlie med tilnærmet utelukkende negative tanker. Det var da virkelig mange kamper som var glitrende både forsvar og angrepsmessig - i hvertfall ut i fra video'n, men selvsagt kan klippingen være like uheldig her som for Rino i Nissene på Låven for ti år siden.

                                    Det var tre kamper på rappen som tok brodden ut av hele sesongen og ga forholdsvis stygge resultater - borte mot Tromsø, hjemme mot Stabæk og borte mot Brann. De to siste lagene tok gull og sølv. Gull er gull - selv om mange mener det ble lett match mot Haugesund. Så en del kritikk er urettferdig. Lars har mange gode poenger.

                                    Nordlie får mye ufortjent pepper. Var nok mange dårlige kjøp og disponeringer økonomisk, men det var han ikke alene om. Lederstilen kan han ta på sin egen kappe - den vet man feila over "langen". Håper han lykkes på Vinger til året!

                                    Kommentar

                                    • barte
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Oct 2011
                                      • 145

                                      #19
                                      Vi har vel alle våre meninger om trenere og spillere de siste 37 åra.felles for alle trenere er nok at de ville gjøre
                                      sitt beste for klubben.men skal jeg velge meg en trener og spillerstall fra de siste 10 år blir d Arne Erlandsen og 2001 laget.men som sagt alle har nok ønsket og trene lsk og har gjort sitt beste!men ikke alle har evnet å tålt trykket i klubben!

                                      Kommentar

                                      Working...