Årets første trening 2012 mandag 9. januar - DIREKTE!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    Årets første trening 2012 mandag 9. januar - DIREKTE!

    Da kan vi ønske velkommen til årets første trening. Et år som nok en gang er fylt med store forhåpninger og våte drømmer. Vi kommer til å følge treningen direkte i denne tråden, og legger alle oppdateringer inn i post 1.

    Kl.14.12: Haglund og Powell er på plass i hallen. Har satt opp målene på liten bane. Foreløpig ingen spillere.
    Det henger velkomstbanner til alle de nye spillerne, på ymse språk..

    Kl 14.14: Guy Roger kommer visstnok ikke på treninga i dag. Har vært på landskampsamling med Kamerun, og dukker opp her litt senere.

    Kl 14.15: Spillerne kommer, en etter en. Haglund har stresset at når treningen begynner kl 14.30, så begynner TRENINGEN da. Med andre ord må alle være klare i god tid.

    Kl 14.17: Alle spillerne, bortsett fra Guy Roger, skal ha vært med på møtet som Haglund hadde med spillerne tidligere i dag.
    Lurer du på noe mer om fakta på de nye, og gamle, spillerne? Sjekk stalltråden til Gilbert: http://debatt.kfl.no/showthread.php?...Stallen-i-2012

    Kl 14.19: Marius Høibråten trener også med laget i dag.

    Kl 14.20: Og BBS er selvsagt på plass. Mer om han på LSKs hjemmeside: http://www.lsk.no/no/sportslig/a-lag...b7C_wlHWWc.ips

    Kl 14.22: Som RB skriver på sin live, så er Jamal Arago (19) fra Ghana med som prøvespiller i dag. Fra i morgen vil også ivorianeren med det fengende navnet N'Gebesso Agoussi (18) være på plass. RB følger også treninga live her: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article5874907.ece

    Kl 14.24; Spillerne i lett oppvarming.

    Kl 14.26: Legenden (Arild) løper med en av fysioene.

    Kl 14.29: 21 spillere til stede, dersom vi ikke har blingså litt. To keepere, Ramovic + Stian (guttespiller). Logi satser med å være med for fullt fra neste uke.

    Kl 14.30: Klokka slår 14.30, og Haglund blåser i fløyta og samler spillerne.

    Kl. 14.31: Treninga åpner med lett jogg rundt banen. Ledet an av Steinar og Frode.

    Kl. 14.32: Spillerne passerer langside syd til varm applaus fra ca 100 oppmøtte.

    Kl. 14.34: Kåsene leder nå opvarminga.

    Kl. 14.35: Observasjon: Scheel er nesten like høy som Kippe..

    Kl. 14.39: Per Mathisen og Per Berg sitter blant supporterne.

    Kl. 14.40: Både NRK og TV 2 på plass, så det er bare å følge emd på skjermen utover kveld.

    Kl. 14.41: Fortsatt oppvarming, spillerne løper blant annet i en "stige", og sikksakk mellom kjegler.

    Kl. 14.42: Vi oppjusterer tallet på fremmøtte til 200. Det siger stadig inn med nye folk, og enkelte pasienter...
    Trolig flere folk her enn på hjemmekampene til 2010.

    Kl 14.45: Ser ut som VG og de andre store avisene også er her nå.

    Kl 14.46: Ballen ruller for første gang i denne sesongen. Lette pa sningsøvelser.

    Kl.14.50: Ramovic og Stian Christensen jobber med keepertreneren. Oppvarmingsøvelser foreløpig. Ramovic ser skummelt ut!

    Kl. 14.52: Praten på tribunen er munter og positiv. Minner meg litt om de første vintertreningen med Joy Hooley.
    Måtte laget bli like bra...

    Kl 14.53: Powell har stått for all pratingen hittil under de enkle pasningsøvelsene. Haglund observerer.

    Kl. 14.58; Pasningsøvelsene foregår med mange folk innenfor et relativt lite område. Tydelig at spillerene skal trene på å forholde seg til at mange ting skjer samtidig.

    Kl. 15.00: Haglund tar ordet, og samler alle spillerne igjen.

    Kl. 15.02: Troppen delt inn i to like store grupper som kjører lengre pasninger og raske løp på halve banen.

    Kl. 15.05: Lite å fortelle om akkurat nå. Pasningsøvelsene pågår, håper det kan bli litt spill etter hvert.. Hvem scorer årets første mål på treninga?

    Kl 15.08: Sundgot kjører drag med strikk. Logi løper slalåm mellom kjegler.

    Kl. 15.11: Powell og Haglund leder hver sin halvdel under de pågående øvelsene. Begge er veldig engasjert. Ser ut som spillerne trives med det. Fokuserte.

    Kl. 15.13: Litt tynt grunnlag å slå det fast må, men jeg våger meg utpå likevel: Intensiteten på treninga er flere hakk høyere enn for noen måneder siden... og pausene kortere.

    Kl. 15.15: Ser ikke ut som det gjorde noe at trenerteamet ble redusert fra tre til to mann. Veldig direkte og klare meldinger. Ikke for mange kokker.

    Kl. 15.18: Ser ut som det blir litt spill her nå. Halve gjengen tar på seg GULE vester.

    Kl 15.20: Gult lag; Westerberg, Fredrik, Andersson, Ruben, Steinar, Bassey, Solberg, Bollly, Høibråten

    Kl. 15.21: Spill på kort og smal bane uten mål.
    Bare lov med en touch hver gang man har ballen.

    Kl. 15. 23: Arild S sier til Tullebukk at han er langt mer optimistisk rundt et mulig comeback enn han var for kort tid siden.

    Kl 15.29: Ang treninger og slikt framover: Til helgen reiser hele gruppa på Skeikampen. Da skal Haglund for alvor legge premissene for hvordan de skal jobbe mot seriestart. Neste uke blir det treninger hver dag kl 10.00, tirsdag og fredag blir det i tillegg ekstra fotballøkt kl 14.30-16.00.

    Kl. 15.32: Nå skal det tydeligvis bli spill med keepere og mål. Hvem setter årets første på treninga? Jeg tipper Steinar P.. Tullebukk tipper Bolly. Ramovic står i mål for gult lag.

    Kl 15.34: Scheel og Kippe spiller sammen i forsvaret på det andre laget.

    Kl. 15.35; "Det andre laget" er da Ringstad, Scheel, Kippe, Midtgarden, Ohi, Palmi, prøvespiller, Erling, BBS

    Kl. 15.38: Og vi venter på årets første mål....

    Kl. 15.40:BBS i tverlligeren via Stian. glimrende redning.

    Kl. 15.45: Spilt i 12 min, første pause:0-0... Fredrik og BBS med to store sjanser på hvert sitt lag.

    Kl. 15.46; Vanskelig å vurdere hvem som utmerker seg. Veldig mange spillere på lite område. God intensitet fortsatt.

    Kl. 15.50: Palmason med god oversikt, rolig med ballen selv i trange situasjoner.

    Kl. 15.53: Årest første! Knallskudd fra Steinar. Ramovic sjanseløs. 1-0 til de gule.
    Og så minner jeg forsiktig om hvem som tippet riktig målscorer...

    Kl 15.56: 2-0: Andersson. Fra seks-sju meter

    Kl 15.59: Kampen slutt:2-0 til de gule.

    Kl 16.04: Spillerne jogger ned, aldersbestemte lag inntar hallen.
    Tullebukk og undertegnede takker for seg.
    Følg med på TV og nettaviser utover ettermiddagen og kvelden. Flere pressefolk her nå enn på noen av høstkampene i fjor.

    God jul!
    Last edited by gamle-perta; 09.01.2012, 16:00.
    Mvh
    Gammer´n (Per T)
  • Skinke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2007
    • 3914

    #2
    Fra KFL på facebook:
    Daukjøtt Felt C

    Kommentar

    • *46*

      #3
      Skal Per Berg være speaker? Må da være han som står under bua i høyre kant av bildet?

      Kommentar

      • runarM
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2004
        • 565

        #4
        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
        Kl 14.53: Powell har stått for all pratingen hittil under de enkle pasningsøvelsene. Haglund observerer.
        Hva skal vi med en trener som ikke engang gidder å lede treningene? Står antageligvis og vurderer nytt bobil-kjøp. Haglund må gå, nuh!
        runarM

        Kommentar

        • Skinke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2007
          • 3914

          #5
          Opprinnelig skrevet av runarM
          Hva skal vi med en trener som ikke engang gidder å lede treningene? Står antageligvis og vurderer nytt bobil-kjøp. Haglund må gå, nuh!
          Den humoren der er så 2011.
          Daukjøtt Felt C

          Kommentar

          • armykanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 736

            #6
            Er det noen som kan legge ut noen bilder?

            Kommentar

            • Stray Cat
              Moderator
              • Aug 2008
              • 5914

              #7
              Opprinnelig skrevet av armykanari
              Er det noen som kan legge ut noen bilder?
              Gutt94 kan. Det kommer nok.Takk gammer'n og tullebukk. Kan ikke dere si fra på jobben at dere tar fri hver dag i titida og et par timer framover? Vil ha flere referat av denne typen.
              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #8
                Tok noen "nærbilder" av bannerne med mobilkameraet

                svensker.jpg

                sead.jpg

                island.jpg

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  #9
                  Bilder kommer på facebook siden tror jeg ,fikk dessverre ikke til noe intervju med trenerne i dag ..Det var utrolig med presse i hallen i dag sikkert over 20stk.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3174

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    Kl 14.29: 21 spillere til stede, dersom vi ikke har blingså litt.
                    Spørs hva dere mener med "til stede". 20 spillere deltok aktivt i fellestreninga (Sead R, Stian C, Erik M, Isak S, Jesper W, Steinar P, Frode K, Stian R, Marius H, Johan A, Palmi P, Effiom B, Erling K, Nico S, Mathis B, Ruben G, Björn BS, Ohi O, Fredrik G og Jamal A). Arild trente med fysioterapeut, mens Logi var til stede i hallen, så i alt 22 var "til stede". Av stallen på 20 (medregna Arild, men uten Marius Johnsen) var 19 (alle utenom Guy Roger Toindouba) tilstede, pluss en prøvespiller (Jamal A) og to fra gutt/junior (Stian C, Marius H).

                    Takk for glimrende service og referat. Stemningen og forhåpningene er nå nesten (men bare nesten) høyere enn jeg egentlig liker. Humør, prestasjoner og intensitet på treninga lover godt (men det synes vi vel ofte på denne tida av året...). Dagens gode nyhet var at Arild er en liten smule optimistisk med tanke på et mulig comeback; det gleder iallfall

                    gilbert

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7029

                      #11
                      Merket at jeg våknet for alvor fra vinterdvalen mens jeg leste det fantastiske referatet fra treninga. Takk, gutter!
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • ragnarrock
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 937

                        #12
                        et par små observasjoner;

                        Bjørn stilte med en sunn mengde med teip/bandasje rundt ankelen, om dette er just to be on the safe side, eller fordi han ikke er tilbake 100% er jeg ikke sikker på. Men han virket ganske pigg ellers. SÅ, om han ikke blir nevnt i en treningsrapport en dag eller to, behøver det ikke være mere dramatisk enn at man velger å være litt forsiktige med han..

                        Unge keeper Stian.. jeg har aldri sett han i aksjon før, faen han virker bra. Når øvrige spillere hadde pasningsøvelser, var det keepertrening med Sead og keepertrener, her synes jeg Stian klarte seg nesten like godt som Sead, samt at han har sluppet inn 2mål mindre enn Sead på treningene/spill sekvenser sålangt iår... lovende mann for fremtiden der altså....
                        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                        -RagnarRock-

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          #13
                          Og Stian er ikke juniorspiller enda engang. Veldig lovende!
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av sparwasser
                            [ATTACH=CONFIG]1918[/ATTACH]

                            [ATTACH=CONFIG]1919[/ATTACH]
                            Med tanke på at det er rimelig lattis typo i "svänskjävlar", så tör jeg ikke tenke på hvor galt det har gått med den bosniske rettskrivningen. For alt vi veit står det "Morra di, Sead" på den banneren.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • FUGlinho
                              KFL styremedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2454

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av andersmm
                              Med tanke på at det er rimelig lattis typo i "svänskjävlar", så tör jeg ikke tenke på hvor galt det har gått med den bosniske rettskrivningen. For alt vi veit står det "Morra di, Sead" på den banneren.
                              100% korrekt i Sead sin! Akkurat den var klarert på forhånd, og jeg spørte Sead og han sa det var riktig.

                              Palmi sin var også korrekt i følge han selv.

                              Den svenske/Svänske tar jeg delvis på min kappe :P Sånn går det når man vil bli fort ferdig...
                              Kim
                              Styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                #16
                                I Sead sin mangler det en "e" på slutten. Skulle stått "Dobro došao Seade".

                                Kommentar

                                • Macho-Morten
                                  Ikke KFL-styremedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2687

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                                  I Sead sin mangler det en "e" på slutten. Skulle stått "Dobro došao Seade".
                                  Sludder og pølsevev!

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
                                    Sludder og pølsevev!
                                    Tosk! Vedde?

                                    Kommentar

                                    • FUGlinho
                                      KFL styremedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 2454

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                      Ikke fra oss i alle fall. Hadde mer enn nok med å skrive.

                                      Det ble tatt bilder fra KFL sine fotografer, disse kommer muligens ut imorgen... ellers har jo rb et fotogalleri...
                                      Kim
                                      Styremedlem KFL

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                                        Ikke fra oss i alle fall. Hadde mer enn nok med å skrive.
                                        Og det gjorde du/dere særdeles bra. Tommel opp holder ikke!

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎