LSK-RBK 2-2, 2. serierunde 2012

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7055

    Karakterbok LSK-RBK 2-2, 2. serierunde 2012

    Kanskje et greit resultat med tanke på sjansene: RBK hadde to i stengene og brant en gigantsjanse ved John Chibuike, vi hadde også våre muligheter, hovedsaklig PVMs kanonsjanse fra åtte meter da han ble frispilt av Björn, Björns heading fra PVMs corner, og det indirekte frisparket for tilbakespill. LSK dominerte banespillet mot trønderne, som ble spilt lave og ikke turde sende folk framover. Det er den meget gledelige beholdningen for min del etter denne kampen. Og Toindouba viser seg som den kanonspilleren vi så allerede i vinter. Bare å forlenge kontrakten ASAP!

    Sead 6
    Jesper 6
    Nystuen 6
    Kippe 6
    Steinar 5
    Knudtzon 6
    Råger 8 BB
    PVM 5
    Pàlmi 5
    Johan 7
    Björn 7
    Last edited by trigz; 02.04.2012, 13:31.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • sigurdsen
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 1818

    #2
    En karakter ned på kippe og nystuen, pga. ræva innsats på 1-1 målet

    Kommentar

    • Skinke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2007
      • 3914

      #3
      Erling Knudtzon var helt rå igår, en klar 7er!

      Bjørn 8 samme med Roger 8 og BB er jeg enig trigz, Roger!
      Daukjøtt Felt C

      Kommentar

      • Bukkenbruse
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 515

        #4
        Sead 6 - Trygg, et par meget gode redninger, minus for litt dårlige utspill (grunnet skade) og et par solide kontringssjanser som aldri blir noe av pga dårlig orientering.

        Jesper 5 - ok spiller, men mangler mye på plasseringsevne, noen hasardiøse pasninger og middels bidrag offensivt. Føler han er bedre enn Essediri, men ikke så mye bedre enn jeg håpet (og dette kommer fra en Essediri-hater).

        Nystuen 6 - svak på målet, en horribel pasning i bakre rekker som kunne kostet oss en baklengs - ellers bra.

        Kippe 5 - svak på målet, bra kontroll deffensivt, ikke trygg med ballen i beina.

        Steinar 6 - synes faktisk SP er brukbar bakover i denne kampen, prøver fremover men har intet å bidra med.

        Knudtzon 7/6 - meget god i 1.omgang, mer borte i 2.omgang. Er fortsatt relativt avhengig av å bli spilt bra, men langt bedre med ball en tidligere. Fortsatt noen uforstålige feil med ball, men tidvis meget god.

        Roger 9 - mener han gjør en nærmest prikkfri kamp ut i fra den rollen han er tiltenkt. Vinner 95% av duellene, gjør konstruktive ting med ball, ekstremt lav feilprosent og krydrer med et par dribleraid. Fantastisk kamp. At Svesengen i VG gir han samme karakter som Vaagan (og en haug andre) er bare totalt skandaløst. Jeg klarer ikke helt se hvordan han skulle gjort det deffensive bedre i dag, kunne krydret det offensive med et mål - ellers "perfekt".

        PVM 5 - Gode dødballer. Jobber hardt. Bidrar ellers relativt lite fremover og stopper faktisk opp et par fine overganger.

        Pàlmi 6 - synes Pamli gjør en langt bedre kamp enn mot Hønefoss. Finner seg ikke helt til rette på kanten, men trekker en del inn - mye i ballkontakt - et par fine touch og kombinasjoner med Andersson, jobber bra og gjør en god deffensiv jobb.

        Johan 7/6 - Synes Johan (som Erling) gjør en meget god førsteomgang, men faller noe sammen i 2.omgang - skyldes kanskje at formen ikke er helt på topp med tanke på mye skader i vår. Dreper et par kontringer skikkelig med å stoppe opp og holde på ballen. Bortsett fra dette har han lure løsninger, trygg med ball og en fotballintelligent spiller. Glimrende mål.

        Björn 8 - Det man kan kritisere Bjørn for i denne kampen er at han vel har en oppgave som spydspiss,og i forhold til den oppgaven viker han for mye bort fra 16meteren. Gjør en formidabel jobb, vinner dueller, dribler, skaper sjanser på løpende bånn osv...men er ikke spesielt målfarlig selv (med unntak av et langskudd) og i forhold til rollen jeg ser for meg at han var tiltenkt så svikter han litt. Var 3-4 sjanser hvor vi er i innleggsposisjon hvor vi ikke har en eneste spiller i boksen, hvor jeg ser Bjørn ligge på ca 20 meter....i de situasjonene burde han vært i boksen for å true mål.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          #5
          Dagbladet er boikottet fra nå, så veit a faen hva de ga i karakterer. Men VG maktet å vie nesten all spalteplass til Dorsin også gir dem Roger en 6'er, så da dreit jeg regelrett i resten av den blekka også.. Personlig klarer jeg ikke å la være å tenke på kampen til Roger i går, han var helt hinsides alt jeg har sett fra en defensiv midtbanespiller i norsk fotball i går.

          Jeg gir
          Sead 6
          Jesper 6
          Nystuen 6 (Gjør ting enkelt, rydder fint opp og er konge i lufta)
          Kippe 5 (Veldig passiv i forkant av 1-1 målet og en del dårlige langpasninger som trekker ned fra en 6'er)
          Pedersen 6 (Gode crossere, INGEN ting ble skapt fra rbk på hans side i 1. omgang)
          Erling 6 (en super omgang med 7'er og en litt usynlig omgang med 5'er)
          Roger 8 BB (unødvendig gult kort, samt litt treg i starten trekker ned, ba om å bli byttet ut)
          PVM 6 (Lite synlig til tider, men mange gode cornere og frispark)
          Palmi 5
          Johan 7 (ble litt borte i perioden før han ble byttet ut, men en stjernespiller så lenge han orket)
          Bjørn 8 (Gjør jo alt bortsett fra å score mål)

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3178

            #6
            Midt i all den intense gleden etter prestasjonen i går, så er jeg fortsatt litt utrygg på forsvaret vårt. Ingen var dårlige igår, men det var til tider marginer. Midtstopperne våre ble utfordret stygt på farta et par ganger, og Nystuen var på gyngende grunn ved et par anledninger pga svake avleveringer på vei fremover. Backene våre sliter tidvis med plassering, og etterlater store rom (som trønderne heldigvis ikke var veldig gode til å utnytte). Jesper har også en tendens til å fremstå som i veikeste laget i tette dueller. Vi overlevde i går, men det var på hekta iblant. Når det er sagt så var det stor fremgang, og det er bare å krysse armer, bein og steiner i håp om at det fortsetter.
            Derfor:

            Sead 6
            Jesper 5
            Nystuen 5
            Kippe 5
            Pedersen 5
            Erling 6
            Roger 9 BB
            PVM 6
            Palmi 6
            Johan 7
            Bjørn 8

            Kommentar

            Working...