Fort Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Fort Åråsen

    Fort Åråsen, - hva er det?

    Etter en del magre år er det vel først og fremst en sang som kanari-fansen synger.

    Åråsen er en bane som søpla liker å besøke. Etter 15 poeng de siste 5 år kan jeg forstå det!

    Åråsen er en bane hvor bartepakket henter poeng år etter år.

    Åråsen har de seneste år vært banen hvor selv nedrykkskandidatene har busjettert med bortepoeng. Å se Tone Damli Aaberge på storskjermen på Åråsen feire 3-0 seier, sammen med 14 sogndøler, var ikke det jeg kom for å se!

    Åråsen har de siste årene vært banen, hvor det for bortelagene, nærmest har vært nok å sette ut 11 par sko i en 4-4-2 formasjon for å hente poeng.

    For noen år siden sa jeg følgende til dattera mi: i kveld skal vi på Åråsen å se fugla score mange mål. Den Luxemburgske "storheten" Kaerjaeng var motstander. Noen uker senere ville hun heller være hjemme å gjøre lekser!! , enn å se fugla spille cupcamp mot Ålesund på Åråsen...

    38 åår , og rekorden ståår ... er en sang som inneholder ordene "rykker aldri ned". De siste sesongene har denne vært relevant, men jeg håper og tror vi kan synge om andre ting snart...

    På 70-80 og 90 tallet kunne jeg dra til Åråsen , optimistisk og med god tro på 3 poeng. Sånn er det ikke lenger!

    Men etter søndagens kamp mot bartene ser ting plutselig litt annerledes ut.

    Vi fører kampen, Guy Roger tar tak i sin første kamp på Åråsen og bestemmer ALT på midtbanen. BBS viser sin storhet ved flere anledninger og Johan Andersson scorer mål for historiebøkene. Den engelske debutanten Luke (med et rulleblad som en søplatilhenger) scorer etter få minutter på banen, og kun timer etter han landet på Gardermoen for første gang.

    Magnus Haglund - da du ble ansatt var jeg på min første pressekonferanse i LSK regi.

    For meg var din historie fra Elfsborg relativt ukjent, men på bakgrunn av hva Bjarmann/Mathisen kunne fortelle på pressekonferansen var det all grunn til å være positiv.
    En optimistisk Per Mathisen kom bort til "noen" av oss etter pressekonferansen og antydet flere nye spillere.. og nye folk har det blitt , PVM , JA, PRP.. m flere.

    Det å gjenreise Åråsen som et "Fort" burde være sesongens målsetning nr 1 ! Klarer vi det , vil vi nok få en ok plassering på tabellen i år, og samtidig få trua på et stabilt topplag allerede neste år.

    Dagen før søpla hjemme i fjor prata jeg med Bjarmann på Fjellhamar Stadion, og vi var enige om at det var svært viktig å vinne disse kampene. I år er den mye viktigere for oss enn for dem. Vi skal gjenskape "Fort Åråsen" , mens søplatilhengerne kun vil deppe et par dager før de begynner å se fram til trygdeutbetalingen fra Nav den 20..

    Klarer vi det i år , tror jeg "Fort Åråsen" er gjenskapt allerede i løpet av de 2 første hjemmekampene.

    Vi skal til Skien å trene 2 påskedag, men det er den 15 april vi skal opp til eksamen

    Fort Åråsen, det er vårt hjem , med tro og håp vi følger dem.....
    Last edited by Gjest; 03.04.2012, 12:45.
  • Tittil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2009
    • 341

    #2
    Ja, Åråsen bør igjen bli banen alle motstandere gruer seg til å komme. Nå er det langt fra det, og det er på tide å gjenreise det stolte fortet.

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13272

      #3
      Opprinnelig skrevet av Tittil
      Ja, Åråsen bør igjen bli banen alle motstandere gruer seg til å komme. Nå er det langt fra det, og det er på tide å gjenreise det stolte fortet.
      Reservekeeperen til RBK fikk jo et panikkangstanfall av å komme hit. Håper halve søpla må på hjertesjekk neste hjemmekamp.

      Kommentar

      Working...