LSK-søpla 1-1

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Karakterbok LSK-søpla 1-1

    Jaja, i verste fall er vi snytt for to alene med keeper og to straffer. I beste fall en straffe og to alene med keeper. Det er jo faktisk nesten bedre tidligere år, så vi burde kanskje ikke klage for høyt. At det var det første straffemålet vårt mot dem 2000-tallet gjør det bare enda mer åpenbart at det ligger noe bak. Selvsagt skal vi score på en av de 11(!!!) 100%-sjansene våre, men det er fortærende at disse kampene alltid er 11 mot 14.

    Vi var ikke supre spillemessig, men kampen under ett var vi bedre og skapte minst dobbelt så mange sjanser. Kommer på fem sjanser til dem, vi var nok på nærmere 15. Ballinnehav ganske likt vil jeg tro, kanskje litt mer på dem.

    Banens beste er soleklar, det er Lars Hirschfeld. Synes Björn er stor og den klart BESTE spilleren på banen, men han er ingen målscorer og det ødelegger helhetsinntrykket. Andersson var bra og sentral i nesten alt vi skapte, en kreativ maskin som fungerer veldig godt sammen med PVM og GRT, som begge gjør ok kamper. Midtbaneduellen må kunne kalles uavgjort, selv om vi altså skapte mer hadde de mer ball og etablerte langvarig trykk i starten av omgangene. Vi avsluttet begge omgangene klart best, virket viser at vi er sterkere fysisk og mentalt, mens de åpenbart ble fyra opp og motivert bedre.

    Sead: 7

    Gjør tre matchvinnerredninger på de tre sjansene det ikke ble mål av. Gjorde sitt ytterste for å få Pedersen utvist mot slutten, hvilket vi liker veldig godt. Fair play hører ingensteds hjemme i disse kampene, og da er Sead en god mann å ha med seg. Er åpenbart ikke hundre prosent, noe både feltarbeid og ballfordeling viser tydelig. Strålende på strek, ellers ikke veldig superduper. Det kommer, det kommer.

    Steinar: 5

    Rolig med ballen, trygg defensivt og flinkt til å komme fremover. Det betyr imidlertid ikke at han slipper trekk for den hårreisende pasninga som ville gitt ham samme status hos søpla som Kompiz har hos oss til evig tid. Bør vurderes på høyreback i neste og Ringen inn på vb ettersom Westerberg leverte en direkte elendig forestilling. Det ble skapt lite til ingenting på hans side, noe som sier like mye om hans prestasjon som det gjør om Fellahs tendens til å trekke inn i banen.

    Blurkh: 5

    Fullstendig på bærtur to ganger i løpet av de første seks minuttene, der den ene ga søpla et poeng de ikke fortjente. Er ikke god nok med ball, og må intensivtrenes for å få vekk poleballene som frastjeler oss så enormt mye ballinnehav og skaper mye mer trykk enn nødvendig. Ballen skal brukes, ikke druses. Suveren i lufta som alltid, og svært gledelig da han med venstrearmen simpelthen kastet Pedersen tre meter fra knestående. Det var gøy, og viste hvem som er sterkest i dette landet her.

    Nystuen: 4

    I likhet med makkeren håpløst feilposisjonert i starten, og ikke like suveren i lufta som vi forventer av ham. Synes ikke han var like dominerende og aggressiv som han kan være, selv om han distribuerer ball noe bedre enn makkeren. Dette er to spillertyper som er veldig like, og kanskje er det den litt yngre men like temposvake Espen som bør prioriteres sammen med Iver Scheel, som bør være veldig nære førsteelleveren etter en defensivt svak sesonginnledning.

    Schenkenberg: 3

    Marerittforestilling for Jesper, som på tross av at han er grisekjekk og har sexy tredagers a la meg, ikke har overbevist. Ok pasninger, men for langt unna Nielsen som fikk utfordre ham på fart gang på gang. Hadde han forsvart høyresiden bedre og markert tettere ville dette vært total enveiskjøring da søpla skapte ALT på hans side. Må bli bedre om ikke Stoor skal ta plassen hans.

    Fyr: 6

    Nok en god hjemmekamp fra vår nye helt. Touindouba er et varp og må få tre års forlengelse NÅ. Viste seg gang på gang som råsterk, og viste frem skuddfoten skikkelig da Hirschfeld leverte årets redning så langt i første omgang. Konstruktiv, rolig, god ballkontroll, ypperlig overblikk og alltid søkende en offensiv løsning. Det eneste minuset er noen nonchalante balltap som burde vært unngått. Alt i alt er dette en kommende storspiller og den beste midtbanespilleren i LSK siden Koren. Signér nå!

    PVM: 5

    Må bruke farten og fotballsmartnessen mer aktivt i gjenvinningsfasen fremfor å prøve å leke Kara. Det har han ikke fysikk til, og dermed utgjør dette en taktisk feilvurdering som bør følges opp. Burde høyst sannsynlig hatt straffe på overtid, men aldri mot vif, som rett nok suger pikk og kjøper dommere hele veien(T-skjorte takk). Er kreativ og god med ballen, og når laget henger mer sammen kommer målene til å renne inn fra ham. Kunne hatt både to og tre i dag, men mangler nok fortsatt litt på full kampform. Er ikke urealistisk å tro at han kan score 15 i år. Har allerede bygd opp god rollefordeling med Guy, og utgjør dermed allerede en av de beste midtbaneduoene i serien. Dette kommer bare til å gå en vei.

    Fønix: 5

    Alltid spillbar og hjalp Westerberg så godt han kunne bakover. Hadde han ikke gjort det ville høyrebacken deres, hvem det nå enn var, virkelig blitt en trussel. Kom også til flere gode innleggsposisjoner, men traff rett og slett ikke på selve innleggene. Noen må lære ham innleggsfinta, når den sitter blir han helt magisk. Erling er per i dag bankers på laget, og vil bare bli viktigere. Spillbarheten og den fysiske styrka er ekstremt forbedret, og gutten er jo tross alt ganske sjarmig.


    Palmi: 5


    Er ikke nødvendigvis en stor venstrekant, men er flink til å komme i posisjon, og nøt god av det i dag. Ble snytt for enorm alene med keeper der han nesten 100% ville scoret ettersom han er iskald i sånne situasjoner. Må uansett involvere seg mer i spillet og vise frem den gode posisjoneringen oftere.


    Johan: 7


    Skaper ekstreme mengder med sin kreativitet og konstrukivitet. Vi har en ordentlig gullgutt her, og når FG kommer tilbake vil han og BBS lage helvete for alle fra VK og hullet. Fikk en velfortjent målgivende på straffen, men legg merke til hvor ofte han er tredje sist på sjanser, og hvor ekstremt effektiv teknikk han har. Hver eneste touch gir ham en halvmeter ekstra og er tuftet på en fotballintelligens det ikke finnes mange av i TL. Når Björn går har vi heldigvis en perfekt erstatter her.


    BBS: 7 BB
    Altfor god i alt unntatt å score mål. Skaden på Muri er hysterisk morsom, og viste hvem som er neststerkest i landet her. All farrisen i Larvik kan ikke kompensere oss for denne gutten. Begynner han å score mål blir han like dyr som Carew. Selv om han er mye bedre.


    Innbyttere:


    Luke:


    Ikke nok spilletid til karakter. Jobber hardt og bommer på hundreprosentere. FG uten hår og flere år, altså.


    Bolly:


    Ikke nok spilletid til karakter: Usynlig. Må på vektrommet om han i det hele tatt skal bli god nok. Synd.


    Espen Berntsen og mongotvillingene: 2


    To straffer, to alene med keeper og frispark for alt til søpla. Business as usual mot Søpla med andre ord. Er man nøkternt anlagt kan man nå si at vif har fått 13 poeng av dommerne på Åråsen de siste seks årene. Det hadde vært utrolig om det ikke var så forbanna åpenbart.


    Alt i alt hadde vi fortjent tre poeng i år som i fjor somiforifjorsomiforiforifjorsomiforiforiforiforifj or. Fuck off. Dere suger pikk og kjøper dommere hele veien. Truer words were never said.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    #2
    BBS kan ikke få sjuern. han er glitrende, unntatt når han nærmer seg målet. Igjen.
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

      #3
      Alt han gjør ellers er nærmere 10 enn noe annet, så tre i trekk er ganske solid for manglende mål.
      Ni principe ni rey...

      D10S!

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #4
        Du har vel sett nok kamper til å vite at lagoppstillingene begynner fra høyre siden? Forventer det til neste gang Grusom :-)

        Ellers enig i at Bjørn skal trekkes noe for manglende mål, men under 8 på han henger ikke på grep. Han gjør akkurat hva han vil med alt og alle. Roger er også oppe og puster på en 7'er spør du meg. Ellers så er det trist å se at forsvarsspillerne våre er så langt unna resten av laget i prestasjonene, uten en strålende keeper hadde dette blitt tap.

        Kommentar

        • Grusom B
          Generalissimo Bellisimo
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6248

          #5
          Som alt annet som er bra begynner også dette fra venstre.

          Björn missa tre 100%. Det er trekk. Guy hadde noen veldig stygge balltap som trekker ned også ham. Alt i alt synes jeg dette ser veldig lovende ut, men jeg tror jeg vil ha Scheel og Stoor inn på laget nå. Ringen vil jeg faktisk heller ha på venstrekant enn på back, bortsett fra feilpasningen synes jeg Steinar gjør en god jobb.
          Ni principe ni rey...

          D10S!

          Kommentar

          • Playboy1
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 2115

            #6
            Palmi: 5?
            Schenkenberg: 3?
            Disse Bør ha 2 poeng,og Benkes snarest nå!

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              #7
              Opprinnelig skrevet av Grusom B
              Har allerede bygd opp god rollefordeling med Guy, og utgjør dermed allerede en av de beste midtbaneduoene i serien.
              Enig at det er et potensiale for de... men dude.. vi har 3poeng på 4kamper.. synes vi skal roe ned rosen før vi har bevist noe.. Guy sløste jo et dasslass med baller idag, viser at han kan vinne enhver duell, men han bommet rett og slett mye i pasningsspillet.. når det ordner seg, PVM får sitt på stell, og de rundt gir dem tid til å være gode samt posisjonerer seg slik at det går ann å spille ball, da.. da min venn kan vi bli meget gode!
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Jeg er ikke videre bekymret. Vi har hatt det hardeste kampprogrammet av alle så langt, og er bare dårlige dommere unna å ha syv særs fortjente poeng. Målene kommer, og når de gjør det blir vi fryktelig gode. Vi har så mange målfarlige spillere at det bare er et spørsmål om tid. Vi tar nok ikke mer enn maks ett mot Molde, men da er vi over kneika de neste 10 eller så kampene, og jeg tror ikke 20 poeng på de er urealistisk. Jeg har sett ganske mye fotball så langt i sesongen, og toppnivået vårt er det faktisk ikke noen som matcher så langt. Vi har ekstrem kreativitet, teknikk og fart fremover, og det vil vise seg. Er ikke enig i at Palmi skal ha 2, han var ikke ille, han bare tenderer til å forsvinne litt for ofte. Det vil bli bedre når samspillet blir bedre i laget generelt. Potenisalet i laget er massivt, men vi må få stell på forsvaret. Vi skapte 14 kvalifiserte målsjanser i dag. Det er årsbeste i TL om jeg ikke tar helt feil, og til de kan legges til de to straffesituasjonene som ville satt opp Björn og PVM til store sjanser, og to feilaktige offsider som ville gitt enda to hundreprosentere. Det er 18 målsjanser, som tilsvarer en målsjanse hvert femte minutt. Det er Barca-nivå. Vi blir bra. Ta det med ro. Høsten blir en eneste lang våt drøm.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7029

                  #9
                  Ramovic 7
                  Westerberg 3
                  Nystuen 5
                  Kippe 6
                  Pedersen 4
                  Knudtzon 5
                  Toindouba 7
                  PVM 6
                  Pàlmasson 6
                  Andersson 5
                  Björn 7 BB
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

                    #10
                    Stort sett enig ser jeg, men synes du er streng med Johan. Han gjør veldig mye bra i dag. Er ikke fotballspiller, han er ballettdanser. Hysterisk da han la seg oppå kassa til hæstad og bare trillet av ham med ballen i beina.
                    Ni principe ni rey...

                    D10S!

                    Kommentar

                    • trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7029

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Luke:
                      Ikke nok spilletid til karakter. Jobber hardt og bommer på hundreprosentere. FG uten hår og flere år, altså.
                      Må i rettferdighetens navn si at det er krasst å legge bommen 100 % på Luke. Han tror innlegget kommer tidligere, og det ser du jo også av bildene. Han må stoppe opp, og når ballen kommer, kommer den bak ham. Dessverre et dårlig innlegg fra Björn, for en sjelden gangs skyld (det måtte selvsagt skje akkurat da...)
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Du har helt rett, den bommen er langt vanskeligere å sette enn man kanskje tror. Når det er sagt bør han være mer tålmodig og drøye av en halvmeter, så selv om jeg også tenker at den hovedsakelig er på BBS' kappe så han nok dele litt av skylda selv også.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Jeg er ikke videre bekymret. Vi har hatt det hardeste kampprogrammet av alle så langt, og er bare dårlige dommere unna å ha syv særs fortjente poeng. Målene kommer, og når de gjør det blir vi fryktelig gode. Vi har så mange målfarlige spillere at det bare er et spørsmål om tid. Vi tar nok ikke mer enn maks ett mot Molde, men da er vi over kneika de neste 10 eller så kampene, og jeg tror ikke 20 poeng på de er urealistisk. Jeg har sett ganske mye fotball så langt i sesongen, og toppnivået vårt er det faktisk ikke noen som matcher så langt. Vi har ekstrem kreativitet, teknikk og fart fremover, og det vil vise seg. Er ikke enig i at Palmi skal ha 2, han var ikke ille, han bare tenderer til å forsvinne litt for ofte. Det vil bli bedre når samspillet blir bedre i laget generelt. Potenisalet i laget er massivt, men vi må få stell på forsvaret. Vi skapte 14 kvalifiserte målsjanser i dag. Det er årsbeste i TL om jeg ikke tar helt feil, og til de kan legges til de to straffesituasjonene som ville satt opp Björn og PVM til store sjanser, og to feilaktige offsider som ville gitt enda to hundreprosentere. Det er 18 målsjanser, som tilsvarer en målsjanse hvert femte minutt. Det er Barca-nivå. Vi blir bra. Ta det med ro. Høsten blir en eneste lang våt drøm.
                          Vi får se da, historisk sett er vi best mot de beste. Vi er fantastiske offensivt, råtne defensivt. Og intet lag er bedre enn sitt svakeste ledd. Linnes og Gatt med venner venter neste helg, jeg er betinget optimist.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7029

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Linnes og Gatt med venner venter neste helg, jeg er betinget optimist.
                            Linnes, Gatt, Angan, Moström - i Molde. Jepp, vi må gjøre noe. Kanskje Stoor er klar til den kampen, han har vel ok tempo?
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • OppsalKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2008
                              • 1881

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Playboy1
                              Palmi: 5?
                              Schenkenberg: 3?
                              Disse Bør ha 2 poeng,og Benkes snarest nå!
                              Are you on fucking acid?
                              Palmi var blant LSK sine beste i går kveld. Mange løp fremover på banen og vant mange, mange taklinger. Skapte flere halv-sjanser han også.

                              Jeppe. Bedre enn mange tror. Bortsett fra ett par dårlige pasninger og en feilposisjonering på banen, så gjorde han ganske bra kamp. Fikk Håvard Neilsen (som i mine øyer er Søplas mest lovende spiller i mange år) gjentatte ganger i en-mot-en situasjoner og klarte seg noksa bra. Hva med Erling som svikta han defensivt da?

                              Skal du se etter "dårlige forestillinger" fra LSK så bør du ser på Erling, Bolly og Luke Rodgers som var født i offside og bømma på åpent mål når han bør stå oppreist istedenfor å forsøke scissor-volley når ballen er bak han
                              Nå bosatt på Rasta !!!!!

                              Alltid Celtic og LSK

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #16
                                Meh. Palmi gjorde en grei kamp, ikke super, ikke dårlig. Westerberg ble herja med, og rygga, rygga, rygga. Forstemmende at han ikke satte seg i respekt og pådro seg et gult kort. Nielsen er god, men at han er et større talent enn Fredrik går jeg ikke med på. Han fikk alt lagt til rette for seg i går, og kommer ikke til å spille mange flere så bra kamper i år.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3352

                                  #17
                                  Hva skal en back gjøre i 1-mot-1 situasjoner uten antydning til støtte? Sette inn et tacklingsforsøk og muligens åpne hele sida si for vingen?
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7029

                                    #18
                                    Jesper har ikke annet valg enn å rygge når det ikke ligger noen i sikring. Nielsens signaturtrekk er å utfordre utover, så skjære tre-fire steg inn, og så ut igjen før han går på innlegg. Jespern fikk kjørt seg skikkelig den første halvtimen, men inntrykket var at han lå greit etter det, før han ble rundlurt en eller to ganger utover i andre omgang. Han var utvilsomt den av våre defensive spillere som fikk mest å gjøre i går, alt ble jo vinklet opp på Nielsen.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av trigz
                                      Linnes, Gatt, Angan, Moström - i Molde. Jepp, vi må gjøre noe. Kanskje Stoor er klar til den kampen, han har vel ok tempo?
                                      Problemet er jo at Stoor ikke har kamptrening. Synes det er vanskelig selv, skal man gi Westerberg en ny sjanse eller bør noe gjøres? For nå venter ikke bare ett hurtigtog på venstresida, men to. Vi har så åpenbare problemer i forsvarsfireren at jeg virkelig håper at vi ikke er ferdige med handlinga for i år, noe må gjøres i sommer. Skal målsetninga om femteplasss i det hele tatt være realitsisk så må det investeres.

                                      Kommentar

                                      • trønder-kanari
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Feb 2008
                                        • 22

                                        #20
                                        Kan det være en mulighet for å omskolere Erling til back?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎