Billettbørsen!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 10.09.50
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1410

    #21
    Opprinnelig skrevet av Mr. Torri
    Jeg er jævlig (unnskyld uttryktet) misfornøyd med publikum i år.
    Ikke misforstå! Da mener jeg ikke kanari-fansen, men resten av stadion!!!

    Vi leder serien, var en av forhåndsfavorittene men det kommer ikke mer enn 7800 tilskuere mot Start (Nr 2 i fjor) og mot Viking kom det 7200 (Nr 5 i fjor), HVOR ER FOLK?!?.
    Jeg er ganske skuffa, jeg også. Men hvor galt er det egentlig? Hittil har vi et tilskuersnitt på 8491. Til sammenlikning hadde vi et snitt på 7525 etter tre hjemmekamper i fjor. Riktignok med noe mindre attraktive motstandere (Lyn og Kamma i stedet for Viking og Start), men likevel. Ser vi på de tre lagene vi har møtt så langt hadde vi i fjor et snitt mot dem på 8713 - altså bare marginalt bedre enn i år. Og som sagt i en annen tråd tror jeg vi har tapt en hel del tilskuere på at to kamper har begynt kl 20 og gått direkte på TV2.

    Jeg mener derfor at vi tross alt er i rute til ny publikumsrekord - under forutsetning av at gutta fortsetter å prestere selvfølgelig. Ellers er jeg enig i at det neppe er noen fordel for oss å ha hjemmematch 16. mai. Jeg tror vi hade dratt flere mot Molde førstkommende søndag enn vi vil gjøre i morgen kveld. Dessverre.

    Kommentar

    • Rønnern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6690

      #22
      Opprinnelig skrevet av semper fi
      Det var da fælt så pessimistiske vi var i dag da! Blir utrolig skuffa hvis vi ikke runder 8000 i morgen...
      Pessimistisk? Snarere realist, så slipper jeg å bli skuffa når tilskuertallene blir lest opp. Igjen, historien viser at 16. mai kamper på Åråsen ikke trekker flere tilskuere enn vanlig, snarere tvert i mot. Og det gjelder stort sett for hele østlandet. Det blir vel neppe noen invasjon fra Tornekrattet heller.
      Mvh Ronnie "The Runner"
      LSK for alltid

      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

      Kommentar

      • semper fi
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 823

        #23
        Opprinnelig skrevet av Rønnern
        Pessimistisk? Snarere realist, så slipper jeg å bli skuffa når tilskuertallene blir lest opp. Igjen, historien viser at 16. mai kamper på Åråsen ikke trekker flere tilskuere enn vanlig, snarere tvert i mot. Og det gjelder stort sett for hele østlandet. Det blir vel neppe noen invasjon fra Tornekrattet heller.
        Ser på forumet til krattet at de sliter med å få nok påmeldte til èn buss...Får nok ikke så mye drahjelp derfra nei er jeg redd.....

        Tror(håper) likevel vi runder 8000 i morgen...Satser på at folk får ut fingeren og kjøper billetter i dag og i morgen...Vet ikke hvor mange billetter som vanligvis blir kjøpt i luka på Åråsen på kampdagen, men regner med det dreier seg om mellom 500 og 1000 stk?
        -After Dark Ultras-

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #24
          I følge FXT.no høres det nesten ut som Frank Grønlud har gitt opp å skape
          folkefest på Åråsen 16. mai. Jeg synes dette er en svært defensiv holdning.

          Les saken her: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle636975.ece

          Mvh
          Gammer`n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • RuneK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 861

            #25
            Optimist som jeg er tror jeg på 10.000
            Støtt FuglaTifo
            Kontonr: 6201 05 41919

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              10.000 tror jeg vi kan glemme, da jeg var på Åråsen idag fikk jeg høre at 5100 billetter var solgt, innkludert sesongkort. De pleier derimot å legge til 1200 billetter etter dette av enkelte grunner(VIP osv), da er vi oppe i 6300. Det er jo også klubbens dag i morgen, samtidig som russen har rabatt på billetter.

              Så spørs det hvor mange som benytter seg av tilbudet..
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Kanariz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 2507

                #27
                Tror det blir 8765 jeg

                Kommentar

                • Speeder
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 951

                  #28
                  I dag så var det ikke mulig å kjøpe billetter på shop'n pga datatrøbbel, så vi får håpe på att det blir solgt en vesentlig anndel billetter i løpet av morgendagen.

                  Jeg har i allefall fått med meg to som ikke har vært på kamp på Åråsen. Hvis alle gjør det blir vi mange
                  Tore Galgerud

                  Kommentar

                  • Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

                    #29
                    Jeg hørte om mange som skulle på kampen i morgen. Flere som jeg aldri trodde interesserte seg i fotball også. Ser bra ut fra mitt ståsted.

                    Kommentar

                    • DreptKjendis
                      Juniormedlem
                      Bøffel
                      • Apr 2006
                      • 27

                      #30
                      Med vårværet på plass, fugla på topp, og påfølgende fridag - kan man vel bare riste på hodet over forhåndssalget. Skal ikke starte en ny debatt her ang sesongkortsalg, men det er vel trolig at med fler solgte sesongkort så ville også enkeltbillettsalget skutt mer fart enda litt tidligere før kampene ?

                      Mvh felt F, rad 15, sete 1

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        I følge FXT.no høres det nesten ut som Frank Grønlud har gitt opp å skape folkefest på Åråsen 16. mai.
                        Kanskje på tide at noen nye tar tak i publikumsmarkedet?
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

                          #32
                          Jeg får iallefall bidra med mitt, og møte opp!

                          Litt skuffet over oppmøte jeg også, hvis vi ser bortifra oss på kanarifeltet.

                          Så vi får håpe dette snur lengre ut i sesongen, da nervene griper inn og neglebitinga virkelig setter spor!
                          www.sebastianramsland.com
                          www.twitter.com/sebramsland

                          Kommentar

                          • BennyLem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 2902

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av DreptKjendis
                            Med vårværet på plass, fugla på topp, og påfølgende fridag - kan man vel bare riste på hodet over forhåndssalget. Skal ikke starte en ny debatt her ang sesongkortsalg, men det er vel trolig at med fler solgte sesongkort så ville også enkeltbillettsalget skutt mer fart enda litt tidligere før kampene ?
                            Ja, det er viktig å holde den debatten varm. Sesongkortsalget, eller mangel på det, er patetisk. Både prising, markedsføring og ikke minst gjennomføring. folk må omtrent true seg til sesongkort her. På shopen ble jeg fortalt at LSK ville selge færrest mulig sesongkort...

                            Det ironiske er at vi faktisk har en trener som bryr seg mer om tilskuere enn hele resten av LSK til sammen. Rösler omtaler dette og skriver om det jevnlig. Senest i programmet mot Start. Alle som har noe med klubben å gjøre bør skamme seg her.

                            I tillegg til at det er nesten umulig å få sesongkort, så er det ekstremt vrient å kjøpe billett på matchen. Sist kamp var det flere stengte luker, og enorme køer. Hvem har ansvaret? Klart vanlige folk ikke gidder å stille seg i kø en time før match.

                            Her er noen enkle råd til LSK, men jeg tviler de klarer å reagere:
                            1. Sørg for å ha nok folk og luker i sving, slik at salg på kamp går greit. Kunden har alltid rett.
                            2. Gjør det lett å bestille billett på tlf, internett, telex etc.
                            3. Promoter kampen, og informer publikum om disse nye publikumsvennlige tiltakene (punkt 1 og 2).
                            4. Utarbeid sesongkort hvor man kan kjøpe til andre halvdel av sesongen. Ihvertfall på ståplassene hvis det er problematisk med solgte sitteplasser.
                            5. Start arbeidet med neste sesongs salg nå! En fornøyd kunde kommer igjen.
                            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av BennyLem
                              På shopen ble jeg fortalt at LSK ville selge færrest mulig sesongkort...
                              Ser man isolert på det, så tjener klubben mer på at folk kjøper enkeltbilletter til hver kamp, enn på sesongkort med en eller to kampers rabatt (eller 4-7 kamper som enkelte andre klubber opererer med).

                              Det som man ikke ser i samme slengen er at et høyt antall sesongkort alene stimulerer til økt salg. Rett og slett fordi mennesker er flokkdyr som går dit andre går og mange solgte sesongkort betyr automatisk at varen, i dette tilfellet LSK og Åråsen, er av god kvalitet.
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • 10.09.50
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1410

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                2. Gjør det lett å bestille billett på tlf, internett, telex etc.
                                Telefon og internett syns jeg iallfall vi skal satse på. Telex er veldig praktisk for dem som er stasjonert på norske skip i Stillehavet, men jeg er litt usikker på om jeg ville gjort store investeringer for å få en større flik av det markedet.

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #36
                                  Jeg var faktisk i intervju med en av de ansatte innenfor marked idag(skoleprosjekt), hvor jeg stilte spørsmål til sesongkortsalg og at dette er fryktelig komplisert. Han sa at de så på det som meget skuffende at det er så vanskelig å få tak i et sesongkort, og at de konkret arbeider med å forbedre seg innenfor dette feltet. Så gjelder det å se om det blir resultater.

                                  Ellers er det feil å si at LSK ikke ønsker salg av sesongkort, hvis jeg forstod han rett. Deres største ønske var å forhåndsselge billetter og selge mange sesongkort, slik at man også unngår enorme køer utenfor stadion på kampdagene.
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #37
                                    Siste nytt er at det nå er solgt 7.700 billetter. Bare i løpet av dagen i dag har det blitt solgt over 1.400 billetter.

                                    Uten at jeg har full oversikt over alle kamper mot Molde, er det kanskje allerede det høyeste tilskuertallet LSK har hatt mot Molde i nyere tid?
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • gj
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3359

                                      #38
                                      NIFS er din venn:

                                      Nr Lag Motstander Max Min Kamper Sum Snitt
                                      18 Lillestrøm Molde 7950 1112 28 123522 4412

                                      Norsk Internasjonal FotballStatistikk. Resultater, tabeller og statistikk fra norsk og internasjonal fotball


                                      og

                                      Norsk Internasjonal FotballStatistikk. Resultater, tabeller og statistikk fra norsk og internasjonal fotball

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                        Siste nytt er at det nå er solgt 7.700 billetter. Bare i løpet av dagen i dag har det blitt solgt over 1.400 billetter.

                                        Uten at jeg har full oversikt over alle kamper mot Molde, er det kanskje allerede det høyeste tilskuertallet LSK har hatt mot Molde i nyere tid?
                                        5237 + 1400 = 6637. Hvor kom de siste 1000 solgte billettene fra? Kan det være gratisbillettene man delte ut i Høland og billetter til klubbenes dag? Uansett er det veldig positivt. Nå bør det komme ca. 9000 på kampen.

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Glenn
                                          Glemte serieavslutninga i fjor. Uansett, det blir tilskuerrekord mot Molde og det må vi være fornøyd med.

                                          Er det mulig å finne historiske tall for LSK hjemme 16. mai?
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎